OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Aking »

Gisteravond rond 21:10 kwam er op Asd trouwens een loc-bds-stam-bds benelux binnen...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Ah, dan rijdt die rare combi dus nog steeds rond :P
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Cookie »

Gisteravond reed er trouwens een ICM in de sneltrein Zl-Emn, ook niet bepaald alledaags :P .
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Gistermiddag vertrok er rond 15.00 een test-trein over de HSL met een select clubje passagiers aan boord naar Rotterdam:

Afbeelding
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Trein-O-Fiel schreef:Gisteravond reed er trouwens een ICM in de sneltrein Zl-Emn, ook niet bepaald alledaags :P .
Als ik Somda moet geloven is er deze week al vaker een ICM gesignaleerd daar :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Er was vanmorgen ook eentje defect gegaan, dus dat verklaart wellicht het een en ander.
Verder nog wat ongebruikelijk materieel in de s4000: een mDDM in de t4169, en een VIRM-IV in de t4171. Lekker bezig dus :P
Bedoel je nou de s4000 of de s4100?
Als het de s4000 is, kan ik er nog wel iets van snappen, maar DD-AR en VIRM in de s4100 is echt bizar. :o
De laatste keer dat er een DD-AR op de Hoekse Lijn reed, was volgens mij een extra trein voor mijn school wegens een sponsorloop in Hoek van Holland een aantal jaar geleden. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Oeps, ik bedoel de s4000 dus :oops: :lol:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door MdJ »

VIRM in het verre oosten... Trein 1751 reed te Apdo met +10 met de stellen 8733+8670... :shock: Trein 7051 reed met een los V'tje vanaf spoor 1 in Apd met +5 erachteraan. Hoezo groot verschil? :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Marc »

Vandaag even van A-naar-Beter (in mijn geval van Maastricht naar Venlo):

- Het viel me vanmorgen op dat Tuf de gespoorwijzigde INT omriep met een vertrektijd van 09:08 (de trein vertrekt om 09:12).
- Trein t6834 mocht na Maastricht enkele wissels schoonmaken: we vertrokken over het spoor richting Heerlen en bij Beatrixhaven aansluiting gingen we weer naar het goede spoor.
- Je kan niet zeggen dat Veolia geen informatie geeft aan reizigers: in Reuver hingen maarliefst vier A4'tjes over werkzaamheden rond de kaartautomaat.
- In Roermond was de NS wel reclame aan het maken voor het "van A naar Beter-kaartje". Er hing een briefje aan de automaat dat het kaartje vandaag geldig was.
- In Sittard een klein foutje van een MCN: de IC was netjes gesplitst en de HC had net de deuren van het Maastrichtse deel gesloten. De MCN haalde de trein alvast van de rem en rolde heel rustig achteruit. Gevolg: het Maastrichtse deel koppelde weer netjes met het deel naar Heerlen en dus moest het Maastrichtse deel weer afgebouwd worden en werd er nogmaals gesplitst. Hierna zijn we maar snel vertrokken (je weet maar nooit :wink:)...
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door JeePee »

Trein t12724 had slechts 8 bakken ipv de gebruikelijke 10. Gevolg was dat de staanplaatsen vandaag al bij Wv begonnen. Te Swk werd het aanduwen en te Mp bleef 80% achter. Gelukkig voor hen komt 4 minuten later de t724 ook nog. In Zl stond verder nog een rode Klaas op spoor 9. Moeilijk te zien of het een HGK Klaas was of een RN. Gevalletje reiniging?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

JeePee schreef:Moeilijk te zien of het een HGK Klaas was of een RN. Gevalletje reiniging?
Op Somda wordt gesproken over een felrode Klaas, zal de 266 107 van Railion wel zijn.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Ruben »

Storing aan de t1767 zaterdagavond zorgde voor een leuke omroep na 10 minuten stil te hebben gestaan op Amf: de monteur was 'zoek' dus gingen we maar ondanks de storing verder rijden. Ding heeft max 80 km/h (schat ik) gereden, dus +25 op Apd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

ProRail Rotterdam kan nogsteeds niet rekenen... vandaag weer de t2165 achter de t1965 en wederom bleven ze stug volhouden dat die eerste +10 had. En uiteraard dus ook wederom geen omroep dat de t1965 eerder zou komen, dus maar weer zelf even goed opgelet wat er als eerste binnenkwam :roll:
Verder kwam er ineens zomaar uit het niets een omroep dat de t2265 extra zou stoppen op Barendrecht en Zwijndrecht. Het heeft daarna nog een kwartier geduurd voordat gemeld werd dat dat vanwege een wisselstoring op station Dordrecht was: de s5000 was opgeheven op Rotterdam Lombardijen - Dordrecht. Beetje laat, aangezien welgeteld twee minuten later werd omgeroepen dat de storing verholpen was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Marc »

Gisteren problemen door de uitgelopen werkzaamheden tussen Boxtel en Vught:

Trein t824 reed tot Eindhoven, reizigers naar Den Bosch konden via Tilbug omreizen. Okee, we gingen verder in een volle t1924 naar Tilburg, die door de drukte met +10 vertrok. Na aankomst in Tilburg hoorde ik dat de s13600 niet reed tussen Tilburg en Den Bosch en de s3600 was al weg. Er reed volgens de omroep een extra trein naar Den Bosch en Utrecht, deze vertrok volgens de CTA om 08:49. Na aankomst van het materieel uit de richitng Eindhoven kwam de ICRm-compositie mij bekend voor: het bleek het materieel van de t3526 te zijn, die dus vanaf Eindhoven via Tilburg naar Den Bosch en Utrecht reed. Afgeladen vol (en helaas moesten we mensen achterlaten) vertrok de trein en we kwamen om 09:11 aan in Den Bosch. De compositie reed vervolgens nog door naar Utrecht, ik had besloten om de trein in Den Bosch te verlaten. Dit bleek een goede zet te zijn: trein "300"t828 (waar ik mee verder ging) reed met 10 bakken VIRM en het achterste gedeelte van deze trein was zo goed als leeg. Helaas reden we vanaf Geldermalsen tot Utrecht achter de stoptrein aan, hierdoor is de vertraging opgelopen tot +15. Mijn totale vertraging bij aankomst in Amsterdam Amstel was +70.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen maarliefst 8 bakken Mat'64 in de t5016 i.p.v. de gebruikelijke zes... achterop zat een T i.p.v. een V :wink:
Verder de nodige vertragingen op de Hoekse Lijn als gevolg van gladde sporen, ondanks het rustige rijden was nog duidelijk te merken dat de trein enigzins doorslipte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Justin »

Gladde sporen?

Ik vond het vanmorgen nogal een zooitje wat vertragingen betreft. Tussen 9.00-10.00 had zo'n beetje alles +5 tot +10, en dan met name de s1900 (hoewel, dat is gebruikelijk :lol: ), maar ook vooral de s2100. Verder viel het op dat t2026 t/m t2030 (en misschien nog verder), alles met vertraging werd aangegeven ri Gvc op Gd en Ut. En niet alleen deze, ook de noordoost naar het Haagse had diverse vertragingen, alhoewel ik wel vermoed dat de wisselstoring eerder roet in het eten gooide.

Tevens een T+V in de s7400 bespeurd
Verder weer een nieuwe losse ICK-B-bak gespot, en
een 8-baks ICRm in de s1900.
Ook nog weer een BNL'tje met een loc voor de Bs...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

Trein t2120 vanochtend ook weer met een losse VIRM-VI. Het lijkt wel alsof er de laatste tijd steeds vaker losse VIRM's voorgereden worden. In ieder geval is het mij de laatste tijd wel duidelijk geworden dat het aatal wachtende reizigers simpelweg niet in een losse VIRM past!

Verder viel me op Asd op dat de Thalys-omroep niet voorafgaat door de gepimpte internationale pingel, terwijl de Benelux en ICE dat wel hebben. Vinny?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door M57 »

Die gepimpte pingel is wel erg jaren '70 trouwens.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Gladde sporen?
Mja, hoop boompjes langs het spoor in Vlaardingen he :wink: Hoorde de machinist vlak voor ik instapte nog tegen de conducteur zeggen dat het spiegelglad was op de hele lijn. En dat was dus ook duidelijk te merken: zo'n beetje voor het eerst ooit onderweg vertraging opgelopen en alle tegentreinen waren minstens even laat... die kruisten op Schiedam Nieuwland en Vlaardingen West, wat dus ondanks de vertraging van m'n eigen trein een station later als normaal is (en voor de bijdehandjes die er eentje missen, de derde tegentrein kruiste ik op de fiets t.h.v. de Havenbrug Maassluis :P )

Vanmiddag was er van al het geglibber en de vertragingen trouwens helemaal niks meer te merken en bleven de opvallendheden beperkt tot een t9256 met nogal afwijkende compositie. Niet alleen zat 'ie achterstevoren (eerste klas achter), er zat ook geen B tussen de 1e klas en de loc.

En over de internationale pingel: hoorde afgelopen weekend in Dordt de nieuwe pingel gevolgd door een door Arie ingesproken omroep, da's ook wel een aparte combi. Tja, Magdaleen heeft nog altijd niet de alternatieve vertreksporen van de Benelux in Dordrecht ingesproken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Het eerste de beste treinstelletje dat ik vanmorgen zag bleek een oude bekende... de 451 heeft Brabant voor Zuid-Holland verruilt en zat vanmorgen middenin de t5016. Ben benieuwd hoe lang het ding me nu weer gaat achtervolgen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Marc »

De woensdagmiddag is altijd leuk in Maastricht, door werkzaamheden worden enkele sporen gewijzigd en vertrekt een trein iets later. Hierdoor vertrekken de Veolia-stoptrein t32048 en NS-stoptrein t6843 beide om 14:51 van respectievelijk de sporen 5b en 6. Als Veolia dan ook nog vertraging heeft, begint Tuf een leuk verhaaltje: Stoptrein (NS) 14:51 van 6, Stoptrein (Veo) 14:51 +10 van 5b, Stoptrein (NS) 14:51 van 6 en Stoptrein (Veo) 14:51 +10 van 5b (met ertussen ook nog eens de spoorwijziging van de s800). En normale reizigers moeten dit ook snappen :wink:...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door MdJ »

Opvallende dingetjes van vandaag...

*Stel 867 (Ex-Arriva) stond op spoor 2 in Apd rond de klok van 12:30. om 12:44 vertrok deze richting Amf. Blijkbaar Cxx-ritjes: de Cxx-mcn+begeleider waren iets heel belangrijks (...) aan het halen op het middenperron. We haalden het stel in Sto in, daar stond hij op het 'perron'-spoor.
*ACTS 5811 mocht even voorlangs de t1542 richting Zl met containers, +5 in Amf. Achterlopende t1642 kreeg ook +5. Hulde voor het treinpersoneel van de t542. Deze wachtte even :mrgreen: :pos:
*Stel 4237 in de t3547 te Ut.
*Stellen 4223+4242 hadden de eer om mij tussen Ut en Ah te vervoeren in trein t2051
*Trein t3750 mocht te Va wachten op een goederentrein met zeilbotenbrandstof. Te Dr reden we weer volgens schema.
*Alle gele bordjes die meer dan een jaar in Apd hebben gehangen voor de spooraanwijzingen, zijn vervangen door NS-huisstijlbordjes. Wel was er een 'bordje' dan weer afgeplakt met een stuk vuilniszak. In de dagstalling voor fietsen staan nog 2 bordjes die de looproute naar het middenperron zouden moeten aanwijzen. Willen ze die bordjes kwijt? Die dingen kan je zo meenemen...

Dat was het wel zo'n beetje.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 09 okt 2008, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Treinnummers klikbaar gemaakt
Bij twijfel: gebruik beton.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Karl »

MdJ schreef:Willen ze die bordjes kwijt? Die dingen kan je zo meenemen...
Misschien moeten ze er anders even een bordje Gratis mee te nemen bijhangen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag de nep-Prio-stam in de t9256... het ding met Bs voor en achter en de rest van de rijtuigen nog met het gewone ICRm-interieur dus, om precies te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Verder viel me op Asd op dat de Thalys-omroep niet voorafgaat door de gepimpte internationale pingel, terwijl de Benelux en ICE dat wel hebben. Vinny?
Okee geen Vinny, maar toch, het is gewoon toeval denk ik. Alle Hispeed treinen moeten met de nieuwe gong vanaf 1 oktober worden omgeroepen. Hoorde er ook eentje die dat nog niet had. Zal wel verkeerd op een server staan ofzo.
Ben opzich wel blij dat het niet een soortgelijke gong is zoals in Frankrijk het geval is nu.

Verder, plan T in t1553 vanmiddag. Hoor ik een meid zeggen: ha eindelijk weer eens een moderne trein, altijd maar die oude Duitse treinen hier. :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten