OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen een flinke ATB-ingreep in IC t2833 langs de A20 tussen Rtd en Rtn. De trein remde fors en door de omroep riep de machnist even "ATB". Na even stilstaan vertrok de trein overigens weer.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Thijs »

Gister zorgde de acties van de Prorail Verkeersleiding weer tot chagreinige gezichten. Hoeveel mensen ze nu weer verjaagd hebben uit de trein met hun acties is onduidelijk, ongetwijfeld weer iemand.

De s3600 van 15.44 uit Nijmegen naar Arnhem was een half uur daarvoor al met +11 aangekondigd. Onderweg naar het station (en even de mobiele actuele vertrektijden checkend) vreesde ik al het ergste. Uiteindelijk was de vertraging 12 minuten en vertrok de s3600 om 15.56, twee minuten voor de s3700! En aangezien de s3600 tussen Nijmegen en Arnhem een stoptrein is, hobbelden we er achteraan. In Arnhem vertrokken we met +8, in Zutphen alles weg (dank Prorail, +30 voor die mensen!) maar dankzij de speling en doorrijden kwamen we om 16.52 aan in Deventer. We reden het station (en bijna perron) binnen toen net de IC van 16.50 (heel licht vertraagd dus) naar Enschede wegreed. Wederom erg jammer: als men 1 minuut had gewacht, dan hadden al die overstappers mee kunnen gaan. En dit had prima gekund, aangezien er (1) genoeg rijtijdspeling is naar Almelo (2) er een stop van 3 minuten is in Almelo en (3) er (voorlopig, tot de stopper) geen treinen voor spoor 3 of omgeving in de buurt waren.

De s3600 had je in Nijmegen beter net achter de s3700 kunnen zetten. Het treinpersoneel van de s3600 had kunnen communiceren dat reizigers richting Zutphen, Deventer, Zwolle in Nijmegen konden overstappen in plaats van Arnhem. In Nijmegen was er dan zo'n 3 minuten overstaptijd voor, hooguit wacht je nog even een minuutje. Hierdoor zorg je dat overstappers uit Brabant geen vertraging oplopen. Na vertrek s3700 zet je de s3600 erachter, zodat s3700 geen vertraging oploopt. De kering van de s3600 in Arnhem kan dan nog prima. Probleem opgelost! Als dat allemaal niet had gekund, had men in Deventer attenter kunnen zijn. Het is triest voor alle reizigers die weer de dupe zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Suus »

IC3 schreef:Dat is alle Plan T's eigen, toch? :?
Bij de meeste hoor je het wel, maar daar blijft het bij. Als de hele vloer meetrilt vind ik het wel wat merkwaardiger worden :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Meltrain »

-Sneltrein t2246 mocht vanmiddag niet vertrekken vanaf Rotterdam Centraal. Waarom weet ik niet, maar het vertreklicht bleef maar uit. Uiteindelijk mocht hij met +7 vertrekken. Alle treinen erachter hadden ook enige vertraging.
-Stoptrein t5057 reed met een VIRM-VI. Toch vreemd als je even daarvoor een s1900 --> Gvc met slechts een VIRM-IV hebt gezien...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door webguy »

Waarschijnlijk de compressor :) Die maken in V en Ttjes wel vaker een ongelofelijk lawaai...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

meltrain schreef:-Stoptrein t5057 reed met een VIRM-VI. Toch vreemd als je even daarvoor een s1900 --> Gvc met slechts een VIRM-IV hebt gezien...
Is misschien wel vreemd, maar andersom had niet gekund: t5057 begint al in Utrecht (als t5744) en die s1900 in Den Haag. Beetje lastig uitwisselen dus :P
Maar is de 1900 op dat tijdstip al zo druk dan? Ik zie wel vaker VIRM-IV'en in de s1900, ook doordeweeks...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Karl »

Ik zat vanmiddag in een 1900 VIRM IV en dat paste allemaal prima, bezettingsgraad van 60% gok ik zo.
Het is een spectrum.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door playertwo »

Maar past dat ook allemaal in die VIRM-IV na 16u als deze trein in dan Brabant en Limburg rijdt? Aangezien er in Breda en Tilburg normaliter geen lege treinen staan die worden ingezet voor de reizigersdienst (werkplaats uitgezonderd), heb je dus een probleem als zo'n korte trein in de middagspits wordt ingezet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Karl »

playertwo schreef:Maar past dat ook allemaal in die VIRM-IV na 16u als deze trein in dan Brabant en Limburg rijdt? Aangezien er in Breda en Tilburg normaliter geen lege treinen staan die worden ingezet voor de reizigersdienst (werkplaats uitgezonderd), heb je dus een probleem als zo'n korte trein in de middagspits wordt ingezet.
Ik zat in de trein richting Den Haag die rond kwart over drie in Rotterdam reed, dan wordt er in Den Haag waarschijnlijk nog een viertje of een zesje aangekoppeld om weer naar Venlo te boemelen.
Het is een spectrum.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Dubbele P »

Oktober is weer om, dus voor de reiservaringen in november kun je hier terecht. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:
Maar is de 1900 op dat tijdstip al zo druk dan? Ik zie wel vaker VIRM-IV'en in de s1900, ook doordeweeks...
Daar niet. Maar op de terugweg naar Venlo zou hij precies in een spitstrein gekomen zijn. Ik hoop dus dat ze er in Gvc nog een VIRM-VI aangekoppeld hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten