OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Marc » Wo 22 Okt 2008, 20:41

Die lampjes knipperen als de loc aan het rangeren is.

Gebruikersavatar
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 19:46

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Linkerspoor » Wo 22 Okt 2008, 21:00

Dubbele P schreef:Zag vorige week een 6400-loc waarvan de rode lampjes aan het uiteinde van de huif om beurten knipperden. Iemand een idee wat dit voor een betekenis heeft?
Is dat niet voor het waarschuwen bij rijden over bijv. industriegebieden waar ook auto's kunnen komen?

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Dubbele P » Wo 22 Okt 2008, 21:04

Dus als vervanger van het rode/blauwe zwaailicht dat diesellocs vroeger hadden?

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Jurjen » Wo 22 Okt 2008, 21:06

Dubbele P schreef:Dus als vervanger van het rode/blauwe zwaailicht dat diesellocs vroeger hadden?

Ja.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Caspar » Wo 22 Okt 2008, 21:13

M57 schreef:Om nog even op de Beneluxtrein terug te komen, wat ik vandaag opving op Amsterdam Centraal:

- De t9212 ging er met minimaal een kwartier vertraging uit.
- De t9224 had wel het vertrekperron gehaald, maar werd toch opgeheven. Een reden werd niet genoemd, een reisadvies evenmin.


t9224 was defect. Het reisadvies was wachten op de volgende t9200, die overigens met +10 Asd verliet.
Die van 12.56 is ook niet vertrokken uit Asd. Tevens was er eentje binnen gekomen met +76 minuten, eentje met +26 minuten, 1tje niet en eentje via Breukelen, ook veel te laat.

Gister was er ook weer tot 2x toe een 9200 niet vertrokken door een kapotte Traxx loc. Grappig genoeg was de hulploc een oude 11.8 die ze weg mocht slepen.

Oja vandaag kwam er 1 t9200 optijd (met minder dan 5 minuen vertraging binnen in Amsterdam :D )
Toch best goede score...
(de boel in de gaten gehouden tot 15.00)

Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Thijs » Do 23 Okt 2008, 01:21

- De t7068 (met stel 937) kwam met +25 aan in Apeldoorn en kwam aan op spoor 4. Daar stond al Plan T 522 die de t7067 zou rijden. De twee stellen zijn vervolgens op spoor 4 gecombineerd en (op tijd) richting Almelo vertrokken. De t17867 kreeg hierdoor overigens een paar minuten vertraging.

- Een zooitje in de s3600 vanavond. De t3678 reed met +36, de kerende t3685 werd met +20 aangekondigd. De t3680 had +19 en de t3682 +15. Fijn dat dit vanaf december weer lekker door gaat werken in de s3700. Iemand enig idee wat er aan de hand was? (behalve gepruts in brabant)

- De trein van Arnhem naar Den Helder reed vanavond al (zachtjes), toen er iemand kwam aanrennen. De machinist wenkte en deed het deurtje van de VIRM open. Het meisje sprong erin en mocht nog mee. Dat noem ik nog eens service! De trein vertrok overigens met +5 om onbegrijpelijke redenen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op Do 23 Okt 2008, 06:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: treinen mouseover-baar gemaakt

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1275
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Frank » Do 23 Okt 2008, 10:20

Ik weet niet wat er aan de hand was in het zuiden van het land, maar als kennelijk vaker de laatste tijd ontspring ik mooi de dans. De t3682 stond te Nijmegen met +5 aangekondigd op de CTA's, maar zag ik met iets van +15 à +20 voor m'n neus vertrekken richting Arnhem. De t3684 stond tevens met +5 aangekondigd, maar kwam met liefst -3 binnen te Nijmegen en kwam met -2 te Elst aan. De CTA's te Nijmegen gaven overigens vrolijk aan dat ik niet in moest stappen omdat de trein werd gereinigd; in de trein werd maar even omgeroepen dat dit toch niet het geval was.

Wat betreft de s3000 die te laat vertrekt... waarom vertrekt dat ding de laatste tijd altijd standaard met +2/+3 uit Nijmegen? Als de s2000 nog moet binnenkomen begrijp ik het wel, maar het lijkt ook zo vaak totaal nutteloos.

Gebruikersavatar
IC3
Berichten: 359
Lid geworden op: Vr 21 Mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor IC3 » Do 23 Okt 2008, 11:31

Frank schreef:Wat betreft de s3000 die te laat vertrekt... waarom vertrekt dat ding de laatste tijd altijd standaard met +2/+3 uit Nijmegen? Als de s2000 nog moet binnenkomen begrijp ik het wel, maar het lijkt ook zo vaak totaal nutteloos.
En dat zorgt er dan ook weer voor dat wanneer de s3600 wel op tijd is, deze niet binnen kan rijden op station Nijmegen... Ze zitten zo kort achter elkaar dat de s3000 niet te laat mag vertrekken, anders is de s3600 direct vertraagd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Daniel » Do 23 Okt 2008, 11:50

Vanmorgen vroeg een wisselstoring in Dordrecht: het kruiswissel in spoor 1/2 gaf problemen. Alle doorgaande treinen richting Rotterdam vertrokken daarom van spoor 3, wat een paar kleine vertragingen opleverde doordat de t1914 +10 had. Volgens de omroeper zou de t2114 zelfs van 3b vertrekken, wat me erg knap leek met 10 bakken IRM. Hij vertrok dan ook gewoon van heel spoor 3 :P
Het opvallendste van alles was nog dat er exact nul treinen opgeheven waren ondanks de beperkte capaciteit! De s5000 keerde namelijk op spoor 1a waarmee er niks meer was dat in de weg kon staan.

Verder opvallend:
- t5016 met IRM-VI
- in Rotterdam moest de 2011 kennelijk kilometers maken... de 2012+2011 stonden om 7.05 uur klaar voor de s14100 op spoor 2b maar gingen even later samen richting de tuin. Een minuut of tien later kwam de 2011 weer los terug, reed naar het uiterste zuidelijke puntje van 2b en vertrok uiteindelijk weer als ledig materieel naar Vlaardingen Centrum.
- de 4123 kwam met +10 in Rotterdam aan en vertrok met evenveel vertraging, maar in Maassluis had 'ie inmiddels +15. Volgens omroep van de HC kwam dat door extreme gladheid van de sporen, maar daar heb ik zo m'n twijfels bij. Weliswaar kwam het stel slecht op gang bij diverse stations, maar dat waren eerder tractieproblemen aangezien alle kruisende treinen keurig op tijd waren.

Al met al werd dat door de beide genoemde probleempjes de grootste vertraging in 4 maanden: maarliefst +25, zal ik ooit nog een keer boven de GTBV-grens uitkomen...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor playertwo » Do 23 Okt 2008, 12:37

Als je nu via Breda en Tilburg richting Eindhoven gaat (via Den Bosch) of omgekeerd, dan kom je er wel aan. Zit je op 45 -60 minuten, vanwege een wisselstoring tussen Tilburg en Oisterwijk. 15 minuten in Breda, en nog eens 30-45 wegens het omreizen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Vinny » Do 23 Okt 2008, 14:28

- De trein van Arnhem naar Den Helder reed vanavond al (zachtjes), toen er iemand kwam aanrennen. De machinist wenkte en deed het deurtje van de VIRM open. Het meisje sprong erin en mocht nog mee. Dat noem ik nog eens service! De trein vertrok overigens met +5 om onbegrijpelijke redenen.
zijn vriendin...?
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Frank
OVNL-beheerder
Berichten: 1275
Lid geworden op: Za 31 Mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Frank » Do 23 Okt 2008, 15:12

IC3 schreef:
Frank schreef:Wat betreft de s3000 die te laat vertrekt... waarom vertrekt dat ding de laatste tijd altijd standaard met +2/+3 uit Nijmegen? Als de s2000 nog moet binnenkomen begrijp ik het wel, maar het lijkt ook zo vaak totaal nutteloos.
En dat zorgt er dan ook weer voor dat wanneer de s3600 wel op tijd is, deze niet binnen kan rijden op station Nijmegen... Ze zitten zo kort achter elkaar dat de s3000 niet te laat mag vertrekken, anders is de s3600 direct vertraagd.
Nu ik er over nadenk is het misschien ook wel de s4400 waar de s3000 op wacht...

Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Thijs » Do 23 Okt 2008, 15:20

Yeps, dat gebeurt nog wel eens. Officiele (doch krappe) overstap he. Andersom wacht 4400 ook wel eens een minuutje of 2 op de 3000 (ook niet meer).
Vandaag weer dikke plussen in de 3600, van +5 tot +15.

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor playertwo » Do 23 Okt 2008, 17:22

Dat had te maken met een wisselstoring (eind van de ochtend, en begin van de middag), en daarna een voertuig dat tegen een spoorviaduct was gereden. Beide verstoringen hebben plaastsgevonden tussen Tb en Tb-aansluiting

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Suus » Do 23 Okt 2008, 18:27

Vanochtend reed de t19516 met maar liefst 3x SGM-II, wat in Boskoop niet goed langs het perron paste. In Boskoop kunnen er slechts 4 bakken langs het perron, dus stond het voorste stel langs het lightrailperron.

Trein t2116 reed met slechts één VIRM-VI, de trein kwam met staanplaatsen al aan in Leiden Centraal, en vertrok er met nog veel meer.

Trein t2165 reed vanmiddag ook met slechts één VIRM-VI, en een groep van 12 man had besloten in Amsterdam Centraal hun fietsen mee te nemen. De fietsenafdeling stond dan ook helemaal vol met fietsen, en daartussen een heleboel staande mensen.

Trein t19563 reed met SGMm-II 2145 en 2147, en de automatische omroep deed ook de mededeling over de splitsing in Alphen aan den Rijn. Dit was zeer duidelijk en werd door het systeem ook netjes een keer herhaald. Top :pos:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor JeePee » Do 23 Okt 2008, 18:38

Trein t1565 wordt gereden met DD-AR.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Caspar » Do 23 Okt 2008, 19:38

Afbeelding
Laatst kwam ik dit interieur tegen in een Ddarretje. Het was een echte mengelmoes, met rode en de normale confetti kleurige tafeltjes, groene zitvlakken met blauwe rugleuningen en andersom :D

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor tsov » Do 23 Okt 2008, 19:48

Da's toch de 7401? Het is in ieder geval een gedeklasseerde bak, want alhoewel het groene bekleding is, zijn het wel twee losse stoelen :!:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Daniel » Do 23 Okt 2008, 20:33

- in Maassluis waren vanmiddag wat afrondende werkzaamheden bezig bij de overweg net ten oosten van het station. De t4265 vertrok daardoor van spoor 3, waardoor de t4154 voor het overloopwissel moest wachten tot deze weg was.
- in die t4265 stond het reizigersinformatiesysteem kennelijk op de t4269 ingesteld: leek me althans wat onwaarschijnlijk dat 'ie 64 minuten over Maassluis - Vlaardingen West zou doen :lol:
- de t1960 reed met loc voor én achter
- op Rotterdam Stadion stond omstreeks 18.05 uur een DDAR met Roosendaal op de koersdisplays geparkeerd. 't was niet de stoptrein daarheen, die reed met T+V
- de t2260 werd gereden met 3x Plan V
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

KM46
Berichten: 8099
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor KM46 » Do 23 Okt 2008, 22:24

Ik zag van avond bij een spoorwegovergang in Zevenhuizen twee SGMm 2'tjes + een SGMm 3'tje gekoppeld rijden richting Gouda. Het zag er wel apart uit.

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor mb90 » Do 23 Okt 2008, 22:41

- Sneltrein t2227 reed, in ieder geval vanaf Rlb, vanmorgen niet. Ik heb geen idee waarom. Gelukkig viel het met de drukte in de Plan T 528 in de eerstvolgende Stoptrein t5127 mee.
- Stoptrein t32522 reed met een losse E-GTW 10407. Ik dacht dat dit nog een spitstrein was?
- In IC t3639 werd station Breda omgeroepen met daarbij de tekst "de parel van het zuiden". Het was ook duidelijk te horen dat dit omgeroepen werd door een Brabantse conducteur. :lol:
- Die t3639 reed overigens zonder vertraging rond. Hij was zelfs te vroeg in Breda. Niet alle 3600-tjes hadden dus vertraging.
- IC t1943 (die door een verstoring bij Oisterwijk vanuit Den Haag Centraal maar tot Breda reed) had maar 8 rijtuigen ICK bij zich. Deze had 2 1e klas rijtuigen i.p.v. 1 bij de set van 8 rijtuigen die ik gisteren zag.
- IC t839 reed bij Den Bosch met een losse VIRM 9413. Die was best druk.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Daniel » Do 23 Okt 2008, 23:20

mb90 schreef:- Stoptrein t32522 reed met een losse E-GTW 10407. Ik dacht dat dit nog een spitstrein was?

Er zijn drie versterkingsstellen en vier omlopen :wink: De t32522 zit nu net in de ene omloop die daardoor heel de ochtendspits met een los stelletje rijdt.
Reden dat het juist die omloop is zal erin zitten dat hij begint met de eerste trein Gorinchem - Geldermalsen waarvoor het materieel door de tweede trein naar Geldermalsen meegenomen wordt naar Gorinchem. Dat stukje van de omloop kan dan dus maximaal met een los stelletje gereden worden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Justin » Vr 24 Okt 2008, 01:15

Op donderdagavond zit ik zoals gebruikelijk (de laatste tijd) van Amf naar Rtd in de t578 met 5xICM-III. Ik ging met een collega in het 2e stel (van voren, dus M naar Rtd) zitten en wat kletsen. Zij moest er bij Ut uit en ik ging verder naar het voorste (=achterste) stel, zodat ik op Rtd achteraan uit zou komen. Dit was stel 4024. Net nadat ik m'n laptop had opgestart en één bewerking met excel zat te doen, werd er omgeroepen dat de 4024 maar in Ut zou blijven. Dus dan maar weer naar voren lopen :lol: . Eerste keer voor mij dat ze dat doen in de 578 (het leverde +5 op). Of zou Rtd gewoon dit keer te vol staan? Hij stond niet voller dan anders namelijk. Gelukkig nog wel net mijn aansluitende t5189 gehaald.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor M57 » Vr 24 Okt 2008, 13:27

Ik val in herhaling:

Trein t9212 vanochtend met vervangend mat naar Roosendaal, en ook weer met meer dan tien minuten vertraging er uit.
Trein t9224 vertrok daarentegen op tijd, mét het gebruikelijke materieel :shock:

(Ik had weer dezelfde dienst, waardoor ik weer precies dezelfde treinen tegenkwam. :) )

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Berichtdoor Daniel » Vr 24 Okt 2008, 13:59

En ook de t9216 én t9221 waren op tijd. Lang geleden dat ik zoveel op tijd rijdende BNL's op één dag gezien heb.

En owja, de t28309 vertrok met +10 uit Utrecht Centraal. Viel me echter vooral op dat Utrecht Maliebaan ook in het RIS van de Sprinters zit, hij werd ook op de binnendisplays keurig als "Stoptrein Utrecht Maliebaan" aangekondigd.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten