OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daan »

Geen idee hoe dat is geregeld. Ik zag iig wel een tweede persoon in de cabine.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend waren er uitgelopen werkzaamheden tussen Leiden en Haarlem. Dat resulteerde o.a. in een s2200 die omreed via Schiphol en niet stopte te Heemstede-Aerdenhout en Haarlem. Als je vervolgens in een (DDM)trein zonder werkende omroep zit, kijken een hoop reizigers verschrikt op...
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen hoorde ik een gesprek tussen twee jongens over de nieuwe GTW-stellen: "In die nieuwe stellen zit een lange gang, ik begrijp niet waarvoor dat goed is". Tsja, hij moet blij zijn dat "die lange gang" er is, zonder powerpack komen we niet ver :wink:.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Dat ie dan een bak verder kan lopen als ie in de eerste geen zitplaats vind begreep ie zeker ook niet? :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Volgens de omroep zouden de 1e klas rijtuigen van de t9256 zich vandaag achteraan bevonden hebben, maar ze zaten in werkelijkheid op een exotischer plekje: in het midden! (Bijna dan, zaten drie B's voor en twee achter)

Bij binnenkomst in Dordrecht zat de trdl weer net zo te slapen als gisteren, al was het nu nog 'n stukje erger. Reed de t9256 gisteren nog 'n stukje gelijkop met de t2267 voor we 'm bij Kijfhoek aansl.-Zuid kruisten, vandaag stond laatstgenoemde trein zelfs voor het inrijsein van Dordrecht te wachten tot de niet gespoorwijzigde Benelux voorbij was en hij kon kruisen naar het gewijzigde vertrekspoor 5 :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

Kennelijk is er een belangrijke reden om de trein te wijzigen naar spoor 5. Ik zal kijken of ik in SAP wat kan terugvinden als ik weer beter ben.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Ja de reden is wel duidelijk: twee treinen tegelijk op 4 gaat wat lastig (de t2267 kwam vandaag al binnen toen de t9256 nog aan het vertrekken was).
Het hele "probleem" is waarom ze het niet andersom spoorwijzigen, dus de t9256 naar 5 en de t2267 ongewijzigd, want dan hoeven ze elkaar niet te kruisen. In de weg zit er niks, want de in Dordt kerende s2100 is al om .43 vertrokken en komt pas na de t2267 weer aan op spoor 5.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Jurjen »

Misschien een motto om internationale treinen zo min mogelijk te spoorwijzigen i.v.m. niet-Nederlands-sprekenden die de spoorwijziging niet meekrijgen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Daarvoor hebben we toch een Engelse en Franse omroep :wink: Zowiezo zijn er niet zo gek veel niet-Nederlandstalige internationale reizigers in Dordrecht.
En owja: spoor 4 en 5 liggen aan weerszijden van hetzelfde perron dus van last-minute gesjouw met koffers heb je ook geen last.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Vanmorgen een opmerkelijke oorzaak voor de kleine vertraging bij vertrek van de t12727: een vouwfiets was door de eigenaar op slot gezet, en daarna kwam hij er achter dat de sleutels nog thuis lagen. Die fiets moest dus even losgeknipt worden ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Suus »

Lightrail 6105 heeft een of nieuwe vloerbedekking (nee, geen tapijt :mrgreen: ) of de vloer is zo stevig schoongemaakt dat het een nieuw patroontje heeft gekregen. Het ziet er in ieder geval weer fris uit :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

owiezo zijn er niet zo gek veel niet-Nederlandstalige internationale reizigers in Dordrecht.
Volgens de NS zijn er ongeveer 250 reizigers per werkdag die van (of naar) Dordrecht de grensovergang passeren...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Tja, en hoeveel daarvan zijn er Nederlander :wink: Toch een vrij groot deel hoor.

Maargoed, ProRail Rotterdam deed me versteld staan vanavond... ze kunnen het wel: de t2267 en t9256 met +5 kwamen tegelijkertijd Dordrecht binnenrijden, waarbij de sneltrein naar 4 ging en de Benelux naar 5 :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Misschien hebben ze je posts gelezen :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door webguy »

Oh nee he, lezen de instaties mee :(
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Een trdl die in zijn vrije tijd wat meeleest, is toch niet meteen een instantie? :D
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door webguy »

Nee :) 't was niet al te serieus bedoeld...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

Tja, en hoeveel daarvan zijn er Nederlander
Je ne sais pas. ;)
Maar ik gok ongeveer de helft :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Aking »

Ik kwam daarnet (0:45) in amersfoort een vreemd circus tegen op spoor 1...

De voorkant kon ik niet zien, maar er zat een 1e klas rijtuig in (volgens mij ICR) een BAM rijtuig die leek op een bagagewagen (een raam voor zover ik kon zien) en daar achter de 7834...

Iemand enig idee wat dit was (ik gok zelf een meettrein of iets)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Enigzins merkwaardig: de t5114 stond vanmorgen in Dordrecht met +30 aangekondigd, terwijl er een kwartier na vertrektijd al/nog een losse Plan V compleet met HC en machinist voor gereed stond :roll: Stond dat ding nu doodleuk een half uur op de aankomst van de rest van het materieel uit Roosendaal te wachten? Als alles er is zou ik toch zeggen, ga vast als voortrein rijden met dat ding en combineer de trein met +30 uit Roosendaal met de t5116.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daantje »

Gisteravond was het een beetje puinhoop in Schiedam Centrum. De CTA-bak op spoor 5 had kuren en verdraaide ongeveer iedere vijf minuten. Veel verschrikte blikken van mensen. Uiteindelijk kwam om 17.15 uur netjes een trein aanrijden wat idd de s2200 bleek te zijn die dan ook moest komen. Op de trein zelf stond echter dat ie naar Lelystad Centrum ging wat voor veel verwarring zorgde. Voor mij maakte het niet veel uit, ik moest naar Laan van NOI en alle treinen die ik neem op Schiedam Centrum gaan of rechtstreeks naar Laan van NOI of naar Den Haag Centraal en vanaf daar had ik altijd met de Randstadrail gekund. Op Delft hebben ze wel netjes omgeroepen dat het de s2200 was :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Aking schreef:Ik kwam daarnet (0:45) in amersfoort een vreemd circus tegen op spoor 1...

De voorkant kon ik niet zien, maar er zat een 1e klas rijtuig in (volgens mij ICR) een BAM rijtuig die leek op een bagagewagen (een raam voor zover ik kon zien) en daar achter de 7834...

Iemand enig idee wat dit was (ik gok zelf een meettrein of iets)
Er heeft afgelopen maand wel een 1700+ICRm A+BAM-rijtuig (oranje/groen) in Rtd gestaan, dus die zou je wel eens gezien kunnen hebben. En dat was inderdaad een meettrein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Handig... wilde ik vanmiddag in Maassluis vast een nieuw maandabonnement voor vanaf volgende week uit de automaat halen, is er een stukje van het touchscreen defect.
Alles werkte tot ik de ingangsdatum wilde opgeven: precies bij het blokje "November 2008" reageerde het scherm niet als ik erop drukte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Aking »

Geert schreef:
Aking schreef:Ik kwam daarnet (0:45) in amersfoort een vreemd circus tegen op spoor 1...

De voorkant kon ik niet zien, maar er zat een 1e klas rijtuig in (volgens mij ICR) een BAM rijtuig die leek op een bagagewagen (een raam voor zover ik kon zien) en daar achter de 7834...

Iemand enig idee wat dit was (ik gok zelf een meettrein of iets)
Er heeft afgelopen maand wel een 1700+ICRm A+BAM-rijtuig (oranje/groen) in Rtd gestaan, dus die zou je wel eens gezien kunnen hebben. En dat was inderdaad een meettrein.
Dan was het inderdaad dat ding gok ik :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Suus »

Onder treinstel 508 lijkt wel een oude pruttelmotor te zitten onder een van de kopbakken, ding maakt een pokkeherrie en de volledige vloer trilt mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten