Vernieuwde website Connexxion

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5501
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Milco » Do 20 Jun 2019, 19:36

Even een nieuw draadje, ik kon niet zo gauw vinden waar ik dit anders kwijt zou moeten :)

Connexxion heeft een vernieuwde website, die via OV Regio IJsselmond al enige tijd te bekijken is, nu definitief gemaakt. Je kunt van alle Nederlandse ov-lijnen de dienstregeling opzoeken, alleen de vertragingen mis ik nog, ook bij lijnen die wél van Connexxion zijn.

Wel is er een overzicht in welke vervoersgebieden Connexxion actief is met een link naar OV in Nederland! :)
https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... rsgebieden
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 06-10-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 28-09-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
bys1
Berichten: 989
Lid geworden op: Vr 12 Mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor bys1 » Do 20 Jun 2019, 19:48

Leuk dat er naar onze wiki wordt verwezen!

De website ziet er wat overzichtelijker uit. Wel jammer dat nog niet alles naar behoren werkt. Bij Overal is de pagina met losse kaartjes niet gevonden en op mijn iPad loopt de tekst uit de blokken.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 855
Lid geworden op: Zo 28 Sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Frank93 » Vr 21 Jun 2019, 10:04

Ik vind de nieuwe website zelf niet echt een verbetering. Hij oogt wel moderner maar de busboekjes zijn bijvoorbeeld gewoon compleet verdwenen. Ook kon je bij elke lijn de route bekijken op de kaart maar deze functie is ook weggehaald.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4091
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor cassie127 » Za 22 Jun 2019, 00:43

Idd, de digitale foldersen busboekjes zijn helemaal verdwenen van de website. De lijnenetkaarten zijn ook niet goed terug te vinden, en als je dan eindelijk op die pagina vent zie je dat er best wat kaarten ontbreken. Op de regionale sites (van o.a. IJsselmond) heb ik deze zelf helemaal nog niet gevonden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 855
Lid geworden op: Zo 28 Sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Frank93 » Za 22 Jun 2019, 12:24

Op de IJsselmond site staat hij erg verstopt inderdaad, maar hier is deze te vinden:
https://www.ovregioijsselmond.nl/nl/onz ... netkaarten

Tenminste, dat is volgens mij de bedoeling. Als ik op de knop/link druk naar de kaart lijkt de link niet te werken.

huibf
Berichten: 3372
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor huibf » Za 22 Jun 2019, 14:45

De site van Breng en Hermes zijn nog niet om.

De vraag is of Connexxion voeldoet aan de eisen van de concessieverlener.
Hermes is verplicht om de lijnenkaart te publiceren en de dienstregelingen te downloaden in PDF (of soortgelijke bestandsvorm)

Ook de omleidingsinfo is dood.
Check lijn 318 Eindhoven-Luyksgestel via connexxion.nl of hermes.nl
Geen omleidingeninfo en geen doorgestreepte halten op connexxion.nl en wel bij Hermes.nl

Overigens nog steeds raar dat je via connexxion.nl dus ook hermeslijnen kan opvragen.
Daat hebben ze dus niet opgelost.
Wat is er eigenlijk verbeterd dan ?

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 855
Lid geworden op: Zo 28 Sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Frank93 » Za 22 Jun 2019, 15:24

Sterker nog, je kunt via Connexxion.nl nu ook lijnen van de andere vervoerders bekijken.

huibf
Berichten: 3372
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor huibf » Za 22 Jun 2019, 15:45

Frank93 schreef:Sterker nog, je kunt via Connexxion.nl nu ook lijnen van de andere vervoerders bekijken.


Dat was al. Dat vond ik al ergelijk. Destijds al aangeven bij Hermes. Ze doen er niets mee.
Ik heb zojuist diverse opmerkingen gestuurd over de 'verbeterde' website.

Met het gemis van PDF en het niet doorhalen van halten bij omleidingen zijn we weer terug bij af.
Het heeft jaren gekost om het erop te krijgen.... :neg:

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14622
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Meltrain » Za 22 Jun 2019, 16:35

huibf schreef:
Frank93 schreef:Sterker nog, je kunt via Connexxion.nl nu ook lijnen van de andere vervoerders bekijken.


Dat was al. Dat vond ik al ergelijk.

Waarom vind je dat ergerlijk?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 855
Lid geworden op: Zo 28 Sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Frank93 » Za 22 Jun 2019, 17:23

Ik vind het wel handig alleen is het nu niet te zien welke lijnen van een andere vervoerder zijn.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4340
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor isadora » Za 22 Jun 2019, 17:28

Dat heet transparantie, en dat doet Connexxion goed.
De klant heeft helemaal geen interesse, in de maatschappij die hun vervoert.
Als ze maar worden vervoerd, daar draait het om.
En het liefst één overzichtelijk systeem. En het allerliefst één busmaatschappij, net als bij treinen, NS. :pos:
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11077
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contact:

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Aking » Za 22 Jun 2019, 17:33

Maar de treinen zijn toch ook allemaal verschillend? (A)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7397
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor regenmaker » Za 22 Jun 2019, 18:27

isadora schreef:Dat heet transparantie, en dat doet Connexxion goed.
De klant heeft helemaal geen interesse, in de maatschappij die hun vervoert.
Als ze maar worden vervoerd, daar draait het om.
En het liefst één overzichtelijk systeem. En het allerliefst één busmaatschappij, net als bij treinen, NS. :pos:


Nee, dat is echt dom aangezien de dienstregelingen van andere vervoerders niet altijd kloppen. Heel leuk dat lijn 15 tussen Apeldoorn en Twello op zaterdag erin staat, maar nergens een vermelding dat je moet reserveren voordat de bus komt. :')

Daarnaast weet je uiteindelijk niet meer wie er verantwoordelijk is voor welke lijn als gewone reiziger. Bij wie moet ik mijn klacht dan indienen? Ze kunnen beter een onafhankelijke site zoals 9292 gebruiken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - o.a. Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Mönchengladbach --> vanwege S-Bahn wijzigingen.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4340
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor isadora » Za 22 Jun 2019, 18:40

Aking schreef:Maar de treinen zijn toch ook allemaal verschillend? (A)

Niet die, waar ik in passagier.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4340
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor isadora » Za 22 Jun 2019, 18:44

regenmaker schreef:
isadora schreef:.......En het allerliefst één busmaatschappij, net als bij treinen, NS. :pos:


Nee, dat is echt dom aangezien de dienstregelingen van andere vervoerders niet altijd kloppen. Heel leuk dat lijn 15 tussen Apeldoorn en Twello op zaterdag erin staat, maar nergens een vermelding dat je moet reserveren voordat de bus komt. :')

Daarnaast weet je uiteindelijk niet meer wie er verantwoordelijk is voor welke lijn als gewone reiziger. Bij wie moet ik mijn klacht dan indienen? Ze kunnen beter een onafhankelijke site gebruiken.

Precies, en daarom dus één busmaatschappij, lekker overzichtelijk en geen geouwehoer met concessies en dat soort van geldverslindende projecten.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Durashift
Berichten: 3752
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Durashift » Za 22 Jun 2019, 19:08

^^^dat gaat toch niet meer werken in deze tijden?

Vervoersgebieden hebben tegenwoordig toch uiteenlopende behoeften.. om dat centraal te gaan regelen gaat ook een hoop geld, tijd, energie en verlies (in aandacht voor bepaalde gebieden etc.) kosten, lijkt mij.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4340
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor isadora » Za 22 Jun 2019, 19:16

Waarom niet? In Zwitserland kunnen ze dat heel goed.
https://www.postauto.ch/en
https://en.wikipedia.org/wiki/PostBus_Switzerland
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10000
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contact:

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Hainje » Za 22 Jun 2019, 19:37

Gewoon een landelijk merk instellen en daaronder kun je net zoveel concessies maken als je wilt. Voor de reiziger blijft het dan één bedrijf met een uniforme AVR en tarievenhuis, achter de schermen vechten de overheden en vervoerders elkaar maar lekker de tent uit wie er de centen krijgt.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4340
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor isadora » Za 22 Jun 2019, 19:49

Precies, dat. :pos:
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Durashift
Berichten: 3752
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Durashift » Za 22 Jun 2019, 20:22

Word al aan gewerkt, er is al een coöperatie OV bedrijven in Nederland:

(..)

Reizigers willen gemakkelijker reizen en betalen in het OV. In de Coöperatie Openbaar Vervoerbedrijven werken alle OV-bedrijven samen, om die wens te realiseren.

Hiervoor hebben we gezamenlijk een route uitgestippeld; een landelijk innovatieprogramma waarmee we de OV-betaalwereld transformeren van alléén OV-chipkaart naar meerdere vormen van betalen in het openbaar vervoer. Denk aan betalen met je mobiel, bankpas of met een barcode. In de toekomst kiest de reiziger hoe hij betaalt voor zijn reis.

Dankzij dit programma verlagen we de drempel tot het OV en verhogen we het reis- en betaalgemak.
(..)

Bron: https://cooperatieovbedrijven.nl/

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14622
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Meltrain » Zo 23 Jun 2019, 09:03

regenmaker schreef:Daarnaast weet je uiteindelijk niet meer wie er verantwoordelijk is voor welke lijn als gewone reiziger. Bij wie moet ik mijn klacht dan indienen? Ze kunnen beter een onafhankelijke site zoals 9292 gebruiken.

De meeste reizigers boeit het niks wie precies de vervoerder is, behalve dan dat het zo handig is bij het klagen ("Bij Arriva was alles beter." :roll:).
En je klacht kun je dan gewoon indienen bij Connexxion en als het niet goed is, zullen ze dat vast wel zeggen ("Uit ons onderzoek blijkt dat wij die lijn niet exploiteren en daarom moet u uw klacht indienen bij Arriva.").
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32546
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Daniel » Zo 23 Jun 2019, 09:07

Meestal dienen dat soort reizigers hun klacht bij OVNL in :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5501
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Milco » Zo 23 Jun 2019, 12:27

Ik vind het ook jammer dat je nu niet meer kunt zien tot en met wanneer de huidige dienstregeling geldig is. Zo vallen (kleine) wijzigingen niet meer op en komen reizigers juist eerder voor verrassingen te staan... :?
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 06-10-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 28-09-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5501
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor Milco » Zo 23 Jun 2019, 12:37

huibf schreef:
Frank93 schreef:Sterker nog, je kunt via Connexxion.nl nu ook lijnen van de andere vervoerders bekijken.


Dat was al. Dat vond ik al ergelijk.

Voorheen kon je enkel lijnen van zuster- en dochterondernemingen van Connexxion vinden, terwijl je nu ook lijnen van bijvoorbeeld Arriva of Qbuzz kan opzoeken.
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 06-10-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 28-09-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

huibf
Berichten: 3372
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Vernieuwde website Connexxion

Berichtdoor huibf » Di 25 Jun 2019, 20:35

isadora schreef:Dat heet transparantie, en dat doet Connexxion goed.
De klant heeft helemaal geen interesse, in de maatschappij die hun vervoert.
Als ze maar worden vervoerd, daar draait het om.
En het liefst één overzichtelijk systeem. En het allerliefst één busmaatschappij, net als bij treinen, NS. :pos:


Niks geen transparantie. Je weet nu niet tot wanneer de dienstregeling geldig is (periode).
Daarnaast voldoet in inde rgeval Hermes niet aan de concessie eis.

c 9.14
De Concessiehouder zorgt voor een heldere internetsite met reisinformatie voor door haar
geëxploiteerde verbindingen in het concessiegebied. Deze site kan door eenieder kosteloos bezocht
worden en bevat minimaal ter zake van de Concessie:

• dienstregelinggegevens per Lijn van alle Lijnen (ook als PDF).
• haltevertrekstaten van alle haltes (ook als PDF).


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten