OVer je treinreiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daan »

Zag vanmorgen trouwens dat de 4041 ook al Schiphol Airport toont op de koersdisplays, die heeft z'n update dus ook al gehad :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Owja, die vergat ik nog helemaal... vanmorgen in de t2825 een geupdate en niet-geupdate ICMm gekoppeld. Ziet er best raar uit, "Amersfoort Schothorst" op de ene en dan direct ernaast "Amersfoort Schot" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Vinny »

Daan schreef:
Daantje schreef: Ik wist trouwens niet dat treinen zo achteruit kunnen rijden.
Tja, met ieder treinstel/loc kan je gewoon achteruitrijden, alleen mag het officieel niet :P (en zeker niet met reizigers...)
In Wenen heb ik gezien dat het leeg mat. van de CNL achteruit het station in reed, met een baanwerker op de treeplank die ervoor zorgde dat de trein niet dwars door het perron schoot, maar keurig netjes 3 cm achter het stootblok stil stond.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Wubbo »

Achter het stootblok? Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag werkte het RIS in stel 2981 niet meer... opvallend, want toen ik op m'n heenreis vanmorgen in hetzelfde stel zat werkte het nog wel :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daan »

Vinny schreef:
Daan schreef:
Daantje schreef: Ik wist trouwens niet dat treinen zo achteruit kunnen rijden.
Tja, met ieder treinstel/loc kan je gewoon achteruitrijden, alleen mag het officieel niet :P (en zeker niet met reizigers...)
In Wenen heb ik gezien dat het leeg mat. van de CNL achteruit het station in reed, met een baanwerker op de treeplank die ervoor zorgde dat de trein niet dwars door het perron schoot, maar keurig netjes 3 cm achter het stootblok stil stond.
Tja, leeg mat mag dan weer wel geloof ik, maar dan onder begeleiding.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Karl »

En daarbij gebeurt het onder rangeerbeweging en dat lijkt me toch iets anders dan gewoon op de vrije baan achteruit rijden.
Het is een spectrum.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Freek »

Vandaag met de IC van 17.27 uit Amsterdam vertrokken. Naar Baarn vol in de ankers. Wat bleek; we hadden een auto aangereden. Gelukkig geen persoonlijke schade, enkel een lichte beschadiging aan de trein, de auto 'iets meer' zoals de omroep het noemde. Na 1 uur op plaats van ongeval te hebben gestaan konden we doorrijden naar Amersfoort. daar werd ie opgeheven om een technische controle uit te voeren. Het beschadige stel was overigens een ICMm.

En tja dan wordt het iets drukker in de IC naar enschede van 19.10 uit Amersfoort. Maar om nou stoer te zeggen dat het net jodenvervoer is, zoals een puber tegen een NS'er zei. :neg: :? bovendien waren er maar een aantal staanplaatsen, dus dat was het probleem ook niet.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen was Prorail in Maastricht bezig met een nieuwe stunt:

Om 10:10 kreeg een V'tje op spoor 3 veilig (dit V'tje stond hier om schoongemaakt te worden en moest helemaal niet weg...). Na het bellen met de treindienstleider werd het sein op spoor 3 om 10:16 herroepen en om 10:21 kon trein t6838 eindelijk vertrekken met inmiddels +10 (deze trein werd op de hielen gezeten door de IC). Trein t32031 mocht eruit met +6, vervolgens kwam eerst trein t6825 binnen en vertrok met +5. Daarna mocht eindelijk trein t32030 binnenkomen die ook al 10 minuten voor Maastricht stond te wachten, tegelijk met trein t32126 die bij de Beatrixhaven (Bha) naar het linkerspoor gestuurd is. Deze trein (t32030 dus) vertrok met +12 uit Maastricht. Allemaal onnodige vertragingen door één kleine fout van de treindienstleider...

Ik hoorde een HC een mooie opmerking maken: "Dit is geen bedrijf, maar een circus :mrgreen: "...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Freek schreef:Maar om nou stoer te zeggen dat het net jodenvervoer is, zoals een puber tegen een NS'er zei. :neg: :?
Dat gaat wel erg ver... :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Een hoop gerommel op Rotterdam Centraal vanmorgen. Zo vertrok een sprinter ri. Gouda rond 7.15 uur van spoor 7, het materieel kwam zo te zien leeg vanuit de tuin.
De t4114 is van spoor 1a vertrokken om onduidelijke redenen (1b was leeg) en had onderweg flink last van gladde sporen. Met name bij het wegrijden uit Schiedam Centrum kwamen we nauwelijks vooruit, wat trouwens ook gold voor het DDM-1 uit de t2214 dat naast ons reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door M57 »

Freek schreef:Maar om nou stoer te zeggen dat het net jodenvervoer is, zoals een puber tegen een NS'er zei. :neg: :?
Mijn collega hoorde blijkbaar op die trein, zij werd namelijk door een reiziger uitgemaakt voor "kampbewaarder" :?: :roll:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Juist :?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Chauf21 »

Na Daantjes ervaringen met een bijna doorrijdende stoptrein, trof ik er vandaag ook eentje:
Capelle Schollevaar werd tegen het einde van deze ochtend met een behoorlijke snelheid (zeg maar IC-snelheid) gepasseerd door een stoptrein uit de s4000 :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door ODRAIL »

Chauf21 schreef:Na Daantjes ervaringen met een bijna doorrijdende stoptrein, trof ik er vandaag ook eentje:
Capelle Schollevaar werd tegen het einde van deze ochtend met een behoorlijke snelheid (zeg maar IC-snelheid) gepasseerd door een stoptrein uit de s4000 :mrgreen:
Was het toevallig geen ledig materieel ???
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daantje »

Er zat iig één reiziger in, namelijk Chauf21 ;)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door ODRAIL »

Mag je in zo'n geval aan de noodrem trekken als je er uit moet :? ?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Jurjen »

KM46 schreef:Mag je in zo'n geval aan de noodrem trekken als je er uit moet :? ?
Nee. Die is alleen ter afwending van levensgevaar.

Bovendien schiet je er niks mee op, tegen de tijd dat je door hebt dat de trein niet op tijd gaat stoppen, sta je ook met de noodrem ver voorbij het station, en zal besloten worden na het sleutelen van de noodrem alsnog door te rijden naar het volgende station. De volgende trein staat immers al achter je, dus achteruit rijden is geen optie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Chauf21 »

Er werd ook wel behoorlijk hard geremd, maar we kwamen in het weiland tussen Capelle en Nieuwerkerk stil te staan :mrgreen: (ik zat in de trein inderdaad ;))
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

De t9252 reed vanmiddag met +30 (trekkracht was de rode 186.122, werkt goed die nieuwe locs :P ), wat aardig wat andere treinen vertraging op liet lopen: de t9354, t2265, t5165 en t2165 hingen er met +5 achteraan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

IC naar Amersfoort Schothorst vertrok om 17.10 (met vertraging dus) uit Utrecht centraal met 1 ICM viertje.
Na een hoop prop en duwwerk kwamen een hoop reizigers weer eruit om de t561 te pakken, aangezien ze er niet meer bij konden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Wubbo »

Wat is er gebeurd met de t12561 dan?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

Die was vertraagd, en heb ik niet meer binnen zien komen. Ben zelf met de t561 vertrokken uit Utrecht.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door JeePee »

Prutsrail was weer flink bezig vanavond. De t12767 kwam al bij Eml achter de stopper te hangen. Gelukkig zijn er inhaalmogelijkheden te Ns en Hde en op tijd rijdende treinen hebben voorrang op vertraagde treinen toch? Nee dus, de t12767 en de t767 mochten lekker doorkachelen achter de stopper. Aankomst te Zl met +15. Uiteraard waren alle aansluitingen al lang vertrokken. Ook de aansluitende treinen in Lw (en aannemelijk dan ook in Gn) waren ook al vertrokken. Als die drol van een treindienstleider nu gewoon zijn werk had gedaan en die stoptrein opzij had gezet, hadden een paar honderd reizigers in ieder geval hun aansluiting gehaald.

Verder reed de 4237 vanmorgen in de s5600. Onder andere de trein van 7.49 werd hiermee gereden. Deze vertrok met +10 uit Zl door vertragingen van de t522 n t12522. Een enkel ICM IV is echter wel wat karig voor die trein. Bij Ns was het al zitvol. Uiteraard moest deze trein wel opzij in Pt (how ironic :roll: ). Bij Nkk bleven mensen achter (maar goed, de volgende trein zat er 10 minuten achter). Aankomst te Amf met +25.

Verder is de punctualiteit op mijn reizen deze week makkelijk te rekenen: 0% :roll:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

De t12767 kwam al bij Eml achter de stopper te hangen. Gelukkig zijn er inhaalmogelijkheden te Ns en Hde en op tijd rijdende treinen hebben voorrang op vertraagde treinen toch?
Blijkbaar werd er een anderhalf uur eerder wel zo gewerkt, ik reed met de t561 in Hde de stopper naar Zwolle voorbij. Aangezien die stopper gewoon optijd was vertrokken uit Amersfoort en wij met +10 ofzo is het dan wel weer vervelend voor de mensen die vanuit de stopper in Zwolle een aansluiting naar het Noorden willen krijgen. Zo kan je nooit iedereen blij maken :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten