OVer je treinreiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door BR628 »

Caspar schreef:Blijkbaar werd er een anderhalf uur eerder wel zo gewerkt, ik reed met de t561 in Hde de stopper naar Zwolle voorbij. Aangezien die stopper gewoon optijd was vertrokken uit Amersfoort en wij met +10 ofzo is het dan wel weer vervelend voor de mensen die vanuit de stopper in Zwolle een aansluiting naar het Noorden willen krijgen. Zo kan je nooit iedereen blij maken :wink:
Planmatig heb je nooit aansluiting vanuit DIE stoptrein op de 561/12561 in Zl, aangezien de 561/12561 DIE stoptrein al voorbij had moeten zijn bij Blauwkapel aansluiting.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

Uiteraard, maar de aansluiting op de eerdere t759 wordt op deze manier wel onmogelijk, waar ie wel planmatig aansluiting op zou moeten geven. Verder is het alleen naar Kampen en soms Emmen wat vervelend voor reizigers in Zwolle. De stopper naar Nijverdal etc zullen ze nog wel halen, ook de t9100 blijft meestal wachten totdat de IC's weg zijn.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Freek »

JeePee schreef:Verder is de punctualiteit op mijn reizen deze week makkelijk te rekenen: 0% :roll:
Deze week was het inderdaad verschrikkelijk.
Van de 11 ritten was er wel geteld 1 die binnen de 5 minuten grens van vertraging bleef. houden we de 3 minutengrens aan dat was het een punctualiteit van 0,0%
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Tja, leuk die maatregelen bij de benelux maar dan moet de trdl natuurlijk niet zitten te slapen (zowiezo zouden sommige trdl's in Rtd dat wat vaker thuis i.p.v. tijdens het werk moeten doen)...
De t9229 kwam met +1 in Dordrecht aan en stopte er dus gewoon, maar heeft vervolgens doodleuk minutenlang staan wachten voor rood (terwijl er helemaal niks vlak vooruit was gegaan) om uiteindelijk met +6 te vertrekken. Zo kan ik die dingen ook wel vertraagd krijgen.

Twee uur later was het weer prijs: de t9237 reed pas om 16.58 uur uit Dordrecht weg en dat was zowiezo niet omdat 'ie door een kleine vertraging achter de s1900 was beland. Die zag ik namelijk een paar minuten later op spoor 2 binnenkomen.

En owja: volgens de Argos-borden waren er werkzaamheden op de lijn Utrecht - 's-Hertogenbosch - Tiel, nieuwe verbinding? Of deed de / het niet op het toetsenbord van degene die die tekst erop zette.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Cookie »

Het viel me vanavond op dat de Arrivatreinen te Gn vanaf het perron worden schoongespoten :shock: . Een stel dat werd afgerangeerd, kreeg namelijk een wasbeurt door er een hogedrukspuit op te richten :P .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Blundertje van ProRail in Dordrecht vanmorgen... het leeg materieel voor de t5016 hadden ze op spoor 20 laten binnenkomen, maar dan is het natuurlijk ook wel zo handig de vertrekkende t5016 van spoor 20 te laten vertrekken. Alleen... die stond aangekondigd op het gebruikelijke vertrekspoor 3a en zodoende stonden ook de reizigers daar te wachten, een situatie waarin 3 minuten voor vertrek nog niets veranderd was :roll:
Blijkbaar hebben ze dat wel heel erg op het laatste moment gedaan, want toen ik met de t2214 in Rotterdam aankwam werd bij de overstapmogelijkheden genoemd dat de aansluitende stoptrein richting Leiden Centraal +4 zou hebben :wink:

Verder vanmorgen weer +10 met de t4114. Nou was dat geen verrassing, want die trein werd door stel 2980 gereden wat bovengemiddeld veel problemen lijkt te hebben om van z'n plek te komen. En dan was er nog nieteens sprake van een situatie met bijzonder gladde sporen waarbij alle tegentreinen gewoon op tijd reden.
Zowiezo zijn bij glad spoor op de Hoekse Lijn de remproblemen vaak talrijker dan de problemen met het optrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daan »

Cookie-O-Fiel schreef:Het viel me vanavond op dat de Arrivatreinen te Gn vanaf het perron worden schoongespoten :shock: . Een stel dat werd afgerangeerd, kreeg namelijk een wasbeurt door er een hogedrukspuit op te richten :P .
Ah, het betere werk :P Op welk spoor gebeurde dit?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Cookie »

Spoor 4a :) . Volgens de mcn stond de trein uit Dz daar reeds, de trein uit Rd werd daaraan gekoppeld. Vervolgens zou de combinatie worden afgerangeerd en getankt.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door M57 »

Hartstikke leuk, maar levensgevaarlijk als er bovenleiding of andere hoogspanning in de buurt was. :!:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daan »

4a heeft bovenleiding :shock:



Ns.nl meldt:
Tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid rijden geen treinen. Later volgt meer informatie.
p2000 heeft het over de HSL, radio 2 meldt brand in een locomotief.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Karl »

Daan schreef:p2000 heeft het over de HSL, radio 2 meldt brand in een locomotief.
Irritant was het in ieder geval wel: +180. :evil:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Ach, er zat vanmiddag iemand bij me in de bus van 't station naar huis die het erover had dat'ie +240 had door deze stremming.

Zelf opvallend weinig last gehad, ondanks dat ook tussen Dordrecht en Rotterdam beperkt treinverkeer en een hoop vertraging was. Zag vlak voor ik van het werk vertrok nog dat de er IC's naar Vlissingen vanaf Rotterdam opgeheven werden, dus maar even goed opgelet bij Schiedam... alsof het op bestelling gebeurde zag ik daar de t2265 met +5 aangekondigd staan, dus ben ik daar maar vast overgestapt om de drukte op Rotterdam Centraal bij dit soort stremmingen te ontlopen. Bleek een hele goede gok: miste wel bijna de bus in Dordt doordat de trappen van spoor 2 naar de tunnel een compleet leegstromende t2265 niet aan konden, die werd daar namelijk opgeheven. Uiteindelijk was ik nog 'n kwartier eerder thuis dan m'n vader die in de t2165 zat die ik normaal heb.

Nog wat exotische inzet: de t2156 kwam op Rotterdam Centraal binnen met 3x Plan V en werd daar versterkt wat 5x Plan V als IC naar Amsterdam opleverde! Op de brug tussen Zwijndrecht en Dordrecht kwam ik dan juist de omgekeerde inzet tegen: de t5158 met een IRM-IV.
Verder was het toch vrij opmerkelijk te noemen dat de s1900 in Dordrecht keerde, niet het handigste station om een loc om te laten lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door deadlock »

Ik moest staan vanmiddag :|

Het valt me sowieso op dat de treinen de laatste tijd tussen Deventer en Zwolle stevig druk zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

Sprinter t4049 rijdt met een icm 3tje.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend werd trein t4020 met een losse SGM-III gereden. Vanaf Rtn waren er al staanplaatsen, vanaf Nwk zijn er mensen achtergebleven :( Het treinpersoneel bleef overigens erg beleefd naar de reizigers. Er werd meerdere malen omgeroepen wat de oorzaak was van de te korte trein (defect materieel) en het personeel bleef kalm en vriendelijk :pos: Op sommige stations werd er soms zelf puntje perron gestopt om iedereen uit te laten stappen, waarna er rustig werd doorgereden naar het normale 'stopgedeelte' om reizigers weer in te laten stappen. Dat zie ik bij de trein toch niet vaak :shock:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door BR628 »

deadlock schreef:Ik moest staan vanmiddag :|

Het valt me sowieso op dat de treinen de laatste tijd tussen Deventer en Zwolle stevig druk zijn.
Dat is al sinds sept. 2007 zo. Om die reden ben ik toen ik nog in Deventer werkte, pas om 18:50 met de trein naar Zl (en daarna Lw) gegaan. Daar is het altijd heerlijk rustig.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

Voor zo'n stukje is een overgang naar 1e klas niet zo duur als je echt niet wilt staan. Meestal zijn er nog wel enkele plaatsen vrij als er geen stremming is tussen Amersfoort en Zwolle. Is mijn ervaring.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Karl »

Chauf21 schreef:Op sommige stations werd er soms zelf puntje perron gestopt om iedereen uit te laten stappen, waarna er rustig werd doorgereden naar het normale 'stopgedeelte' om reizigers weer in te laten stappen. Dat zie ik bij de trein toch niet vaak :shock:
Dat heb ik bij de 5000/5100 op Rotterdam Blaak al diverse keren meegemaakt.

Eigen ervaring: er was iets niet met de SGMm die om 08:16 moest vertrekken vanaf Rotterdam Alexander richting Gouda, Gouda gelukkig wel gehaald.
Er reed rond één uur ICRm Sloterdijk laag door, wellicht vanuit Haarlem?

Nog van gisteren: ICM in Roosendaal.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Karl schreef:Er reed rond één uur ICRm Sloterdijk laag door, wellicht vanuit Haarlem?
Op Somda wordt gemeld dat er een ICRm-compositie in de s800 actief geweest is!

Vanmiddag reed de t2165 met slechts een losse IRM-VI wat één voordeel had: ik hoefde me niet vast te houden op het balkon, want omvallen was toch niet mogelijk :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door playertwo »

Op Somda wordt gemeld dat er een ICRm-compositie in de s800 actief geweest is!
Lastig splitsen in Sittard :mrgreen:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door JeePee »

Nog meer afwijkend materieel vandaag. In de s5600 zat VIRM. Onder andere de trein die om 10.19 uit Ut vertrekt reed hiermee. Verder zat er een VIRM VI in de t767 vandaag.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Freek »

Vanmorgen een ritje naar Rotterdam gemaakt, leverde een kleine +5 bij aankomst in Centraal waardoor de stopper naar Blaak weg was. Al met al 10 minuten vertraagd en dat op een rit van 2,5 uur en Amersfoort op de route.

Na de afspraak in gewerkt in de NS HiSpeed lounge op R'dam CS. Een service medewerker meldde het balie personeel daar van een draadbreuk bij Woerden, omdat ik in de middag in Utrecht moest zijn direct maar even advies gevraagd. Om reizen zou via schiphol moeten en een +45 opleveren, gelukkig zou ik nog op tijd weg kunnen zodat mijn afspraak niet hoefde te wachten. Maar wat kwam de servicemedewerker weer melden 'voor die passagier naar Utrecht' de draadbreuk was voorbij en de eerst volgende IC zou die van 13.47 zijn, met het advies deze ook te nemen. Een pluim voor het HiSpeed/NS personeel. :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

JeePee schreef:Nog meer afwijkend materieel vandaag. In de s5600 zat VIRM. Onder andere de trein die om 10.19 uit Ut vertrekt reed hiermee. Verder zat er een VIRM VI in de t767 vandaag.
Nog meer afwijkends, trein t5763 reed met een VIRM-IV (een Olympische zelfs als de planning op Somda klopt, maar dat zag ik niet in het donker).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Suus »

Er stond om kwart over acht 's avonds een ICRm stam op spoor 6 (geen perronspoor) in Amsterdam Centraal, dat zou dan goed die ICRm stam uit de 800 kunnen zijn.

Na de draadbreuk waren er nog veel vertragingen toen ik om kwart voor twee in Gouda was, uiteindelijk reed de sprinter s4000 gelijktijdig met de s9800 weg op Gouda en kwamen ze gelijktijdig aan op Gouda Goverwelle, wel grappig om te zien :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Nu het steeds kouder wordt gaan de bananen slechter groeien in de tuin van Rotterdam Centraal :P Gevolg is dat er deze morgen twee SGMm-III'en in de s14100 rijden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten