(BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

Vandaag een ritje Purmerend- Amsterdam gedaan in bus 106.
Ik had geen strippenkaart dus gewapend met een briefje van 5 en wat losgeld zei ik tegen de chauffeur: '' Naar Amsterdam graag'' krijg ik als antwoord: Ja uhh Amsterdam watte... Ik dacht dat de chauffeur bedoelde waar in Amsterdam ik moest zijn, dus antwoorde: Centrum graag. Chauffeur enigzins aangebrand: Snap je me niet ofzo? Een enkeltje of retour? zegt de chauffeur. Ik zeg doe maar een enkeltje, kom vandaag niet meer terug. Chauffeur: Ja maar een retourtje is goedkoper, een enkeltje kost 4,80€ (ik was even de kluts beetje kwijt) en vroeg: wat kost een retourtje? (dacht dus dat een retour met een of andere Arriva actie misschien goedkoper dan 4,80 was) Zit je me nu in de maling te nemen? retour is 6,00 euro snauwt de chauffeur. Ik maar snel 4,80 neergelegd en gaan zitten.
2 haltes later stond een Afrikaanse vrouw die wilde instappen en zegt tegen de chauffeur: Ik moet even in mijn tas zoeken naar mijn strippenkaart: zegt die chauffeur: ja dat doe je buiten maar... Deur ging dicht en bus reed weg.
Bij de stoplichten van de ringweg van Amsterdam reed de chauffeur ook nog heel dicht langs een vrachtwagen omdat die zo nodig ingehaald moest worden. Resultaat: de rechter spiegel met dodehoekspiegel waren gesneuveld :?
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door waldo79 »

Toppie weer :neg:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Wat een hork zeg :roll:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door BR628 »

Sommige chauffeurs zouden geen chauffeur mogen zijn. Lutsers af en toe!
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Marc »

Een opvallend busje in Heerlen: een gelede Veolia-bus op het scholierenvervoer. De bus droeg nummer 832.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door webguy »

Vandaag was het in Arnhem een troepje: overal takken op de weg enzo, door de harde wind. Ook was op een deel van het traject van lijn 3 de bovenleiding naar beneden gekomen. De brandweer was al aanwezig, de politie blokeerde de weg, en toen ik aankwam kwam ook zo'n grappig TSN wagentje aanrijden om het te gaan repareren. De brandweer had al wel stokken onder de bovenleiding gestopt: waarschijnlijk om de boel te aarden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door ODRAIL »

Bijna vergeten: in het kader van de actie een plu voor u, kreeg ik gisteren (20 - 11- 2008) bij aankoop van een strippenkaart op het GVU verkooppunt op het centraal station te Utrecht een opvouwbare paraplu cadeau (actie geldt ook op het verkooppunt van Connexxion). Toch leuk :) .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Wubbo »

Nog meer gedoe met lijn 3 in Arnhem vandaag: toen ik langs het Willemsplein liep rond 18.30, werden daar net aanstalten gemaakt om gestrande trolley 5176 op lijn 3 weg te slepen. Kennelijk goed stuk.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door STF »

Wat ik me daarnet afvroeg; hebben Nederlandse bussen eigenlijk een gevarendriehoek bij zich?
Ik kwam daarnet een defecte Simon bus tegen, stond in de berm met alarmlichten aan met een gevarendriehoek erachter. Eigenlijk heb ik zoiets nog nooit in Nederland achter een defecte bus zien staan.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Een gevarendriehoek is volgens mij verplicht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door STF »

Dit staat anders op de site van verkeer en waterstaat (Nederland):
Ben ik als automobilist verplicht een gevarendriehoek bij me te hebben?
Nee, maar er zijn wel omstandigheden waarin u hem moet gebruiken (bijvoorbeeld bij pech onderweg als de waarschuwingsknipperlichten niet werken). In de praktijk is het dus wel zo handig om hem ook standaard in de auto te hebben liggen. In diverse andere landen is het overigens wel verplicht de gevarendriehoek altijd in de auto te hebben.
De meeste personenauto's in Nederland hebben wel zo'n ding aan boord, maar of bussen dat hebben? In wat voor vakje of kastje zou ie zich dan bevinden?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Hmm, die theorie zakt toch snel weer weg dus :mrgreen:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Chauf21 »

Ik kan me niet zo snel herinneren dat ik ooit een gevarendriehoek heb zien liggen in een stads-/streekbus, maar er zijn wel wat plekken waar het zou kunnen liggen. Zal volgende week eens kijken ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Ook Arriva had gisteren last van de harde wind hoorde ik vanmiddag... bij de 6249 ging een van de dakluiken er vandoor. Wat wel praktisch bleek is dat die dingen aan een touw vast blijken te zitten, waardoor de chauffeur slechts samen met een passagier aan het touw hoefde te trekken om het luik weer binnen te krijgen.

Verder nog de 6299 met stadsopstelling rond zien rijden. Dat werd ook tijd zeg, de ombouw van alle busjes op drie na vond ergens in het voorjaar van 2007 al plaats. Toen kwamen echter de bekende problemen in Oost-Brabant, waardoor er geen materieel meer was om de om te bouwen bussen in Dordt tijdelijk te vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Meltrain »

Er zijn de laatste tijd weer (te) veel ZGT's aan te treffen op lijn 25.
Gisteren wisten ze het zelfs te presteren om zo'n beetje de drukste rit, waar een Citadis al goed vol zit, met een ZGT te rijden. Dat was nog net geen haring_in_een_ton vervoer, maar het scheelde niet veel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

Iemand nieuwsgierig hoe de ruimte tussen de voordeur en de voorkant van een O408 eruit ziet? De Arriva O408 4772 bood donderdagmiddag op zijn vaste rit op Buslijn 91 van Rotterdam, Zuidplein naar Sliedrecht deze mogelijkheid door een loszittende klep...:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daantje »

Geert schreef:Een gevarendriehoek is volgens mij verplicht.
Voor zover ik weet is het in Nederland niet verplicht maar in een groot aantal Europese landen wel.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door STF »

Ja we zijn echt een gezamelijk Europa he ;)
Je kunt er haast een scriptie van schrijven als je per land zou bekijken wat wel en niet verplicht in de moet liggen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

De instroom van de nieuwe Citaro's voor de RET is begonnen. Vanmorgen zag ik namelijk de nieuwe Citaro 302 op lijn 70 rijden. De verschillen zitten vooral binnen met een andere stoelindeling achterin met zijwaardse stoelen. Ook is nu aan de zijkant de bestemming te zien. Verder zit de OV-Chipkaartlezer voorin aan de andere kant en lijkt de lijnfilm iets feller, maar dat kon ook door de vele regen komen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daantje »

Omdat door uitgelopen werkzaamheden niet alle treinseries reden tussen Den Haag en Rotterdam besloot ik om naar Den Haag HS te reizen ipv naar Den Haag Centraal omdat uit de actuele vertrektijden leek dat de s1900 en s5100 niet reden maar de s2100 bijvoorbeeld wel. Dit kostte me veel meer tijd dan naar Den Haag Centraal. Het begon al goed met m'n bus die aankwam met +20 (kwartiersdienst :? ). Op station Voorburg overgestapt op de volgende bus die ook te laat kwam en toen ie er was eerst nog een hele tijd bleef staan en alle reizigers in de kou liet staan. Een uur later was ik eindelijk op Den Haag HS. Daar had ik gelukkig snel een pendeltrein te pakken (die ook vanaf Den Haag Centraal had gereden, hoera voor de informatievoorziening). Op Rotterdam Centraal reed tram 8 net voor mijn neus weg en het volgende kwartier was er geen tram 4 of 8 te bekennen. Naast me stonden mensen die al bijna een half uur op tram 4 stonden te wachten. Uiteindelijk de volgende 8 gepakt en drie kwartier later dan normaal was ik eindelijk thuis.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Ruben »

:evil: Leuk hoor. Amsterdam Zuidplein. Net weer 30 minuten in de omgeving ervan moeten bivakkeren omdat GVB weer eens geen metro's kan rijden. De 51 van 14:13 kwam ondanks dat 'ie op vertrektijd wel aangekondigd werd als een dubbel stelletje, niet opdagen. Nadat de volgende 50 was geweest en als enige lijn 50's werden aangekondigd op het bord, ben ik naar tram 5 verkast.
Díe mis ik natuurlijk net weer, dus toen bus 199. Dat ding kwam al te laat voorrijden (in minder dan 5 min. drink je geen koffie, Connexxion) en opgeteld met een discussie over een niet-bestaande meereiskorting met Studenten OV's (jongen gebruikte een roze strippenkaart omdat zijn vriendje een OV heeft), is er bij vertrek een +5.
Maar als dan ook nog eens mijn haltewens genegeerd wordt (al de zoveelste keer in Amstelland Meerlanden :kots:) én op de volgende halte WEL de 51 die ik had moeten hebben komt voorrijden, wist ik het zeker:

Het OV in Nederland is kut. Want er ligt sneeuw. Ofzo.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Suus »

Ik wist niet dat er zelfs nog Ambassadors bij Connexxion rondrijden waar de chauffeur alle omroepen doet :? Twee haltes met lijn 30 (Den Haag CS - Maassluis Station West) meegeweest naar de Binckhorst, maar hij riep iig tot de halte waar ik naartoe moest alle haltes om :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

NS-Reiziger schreef: :evil: Leuk hoor. Amsterdam Zuidplein.
Dan moet je ook naar Rotterdam Zuidplein gaan. :P

Ik kan me trouwens aansluiten bij het verhaal van Daantje over de trams in Rotterdam. Mijn broertje heeft vanmorgen bijvoorbeeld 25 minuten gewacht bij de Leuvehaven op Tramlijn 8 richting Spangen en dat bij een 10-minutendienst.

Vandaag kon je op RET-Buslijn 70 van het ene uiterste naar het andere uitterste. Zo zag ik er vanmorgen de nieuwe Citaro 302, maar zag ik vandaag op dezelfde lijn Berkhofje 642. De nieuwste en de oudste bus dus. Die 642 ging overigens verder op lijn 44. Net als lijn 70 een lijn waar alleen lagevloersbussen horen te rijden. Ook is er weer een andere Alliance uit de 800-serie op Zuid geland, namelijk de 801. Vanmiddag reed hij op Buslijn 68.

Tot slot heb ik vanmiddag in Wright 6211 op Arriva-Buslijn 92 de meest intelligente vraag van het jaar gehoord. Op de voorkant staat duidelijk "92 Rotterdam Zuidplein" en niet eens wisselend, zoals hier veel te zien is.. Nu stapt er bij Station Lombardijen een groep scholieren in met deze serieuze vraag aan de chauffeur: "Komt u langs het Zuidplein?" Tsja...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Om even terug te komen op de eerdere vraag over een gevarendriehoek in Nederlandse bussen: ja, die hebben ze! Althans, in de Alkmaarse stads-Citaro die tsov en ik troffen op een best flinke uitloper van het Alkmaarse stadsnet naar Purmerend (of was het nou toch een streeklijn :mrgreen: ) zat in een hoekje van de bestuurderscabine een luikje met daarop een sticker met de tekst "Verbandtrommel - Noodlamp - Gevarendriehoek" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Jurjen »

Ach, alles rijdt daar nu nog door elkaar, hoewel het grootste deel nog hogevloersbussen zijn op de 127. Vanaf de nieuwe dienstregeling zullen ze de scheiding vast wat beter hanteren...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten