(BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Ik trof zojuist de Connexxion 9051 (een Gelede Duvedec *O*) op Amsterdam CS. Hij zat op 92, dus dat werd via Zaandam van Amsterdam CS naar Noord :lol: Mocht ik toch ff een half uurtje genieten 8-)
Ik ben een tevreden mens. Ik ben dan ook tevreden met die 9051 waar ik kans op heb, als ik 2 maal per week met lijn 94 naar Zaandam reis. Maar wat ik vandaag zag....

Zo'n Connexxion Ambassador uit één van de eerste series, namelijk de 8166, op lijn 94 naar Zaandam Station :shock:. Ik mag hopen dat deze tijdelijk is??? En is er nog meer van deze rammelbassador-serie naar Zaandam gekomen?

Ik vraag me af wat zowel de 9051 als de 8166 doen in Zaandam, is de defectstand hoog? Ik weet dat November en December erom bekend staan, om de vele ruilingen die gedaan worden, maar doe het dan zoals vorig jaar. Dat de 8677-8681 erbij kwamen, niet zo'n oude 8100-amba :P. Verder ook geen Citaro G's meer wegsnoepen.

Maar mijn serieuze vragen:
- Zijn de 8166 en 9051 voor definitief (voor een dienstregelingsjaar)?
- Komen er nog meer bussen aan (ik had begrepen dat er nogal wat extra busritten aankomen op lijn 94, en daarnaast nog een extra buslijn 56, hoewel ik voor de 56 taxibusjes inschat)?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Chauf21 »

De 8166 is een bus uit een soort 'ruilpoule'. Wanneer er een bus (langdurig) weg blijft, wordt een van deze wagens naar de garage gestuurd. Hoogstwaarschijnlijk blijft 'ie dus tijdelijk, maar voor hoelang is moeilijk te zeggen (ik weet niet voor welke bus 'ie in de plaats is gekomen).
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

De 8166 is overigens ook een proefbus. Hij heeft een enkele voordeur en een nieuw dashboard erin zitten. ;)

Die voordeur is er in gekomen, voor de mensen die het niet weten, nadat er een chauffeur is omgekomen door de defecte voordeuren toentertijd.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Chauf21 schreef:De 8166 is een bus uit een soort 'ruilpoule'. Wanneer er een bus (langdurig) weg blijft, wordt een van deze wagens naar de garage gestuurd. Hoogstwaarschijnlijk blijft 'ie dus tijdelijk, maar voor hoelang is moeilijk te zeggen (ik weet niet voor welke bus 'ie in de plaats is gekomen).
Hartelijk dank voor het antwoord :D. Allang blij dat 'ie tijdelijk is :pos:. De 9051 zit dan waarschijnlijk ook in deze ruilpoule?

Wat moet ik mij overigens voorstellen bij een bus die langdurig wegblijft? Een defect dat lastig te verhelpen is (dat de bus bijv. naar TSN in Haarlem moet)? Of dat de bus bijvoorbeeld alvast naar een ander concessiegebied is gestuurd (Ik kan mij voorstellen dat met de extra spitstoevoegers op lijn 94, men liever met standaard Ambassador's rijdt dan met de gelede Citaro's)?

@Stefan; de 8166 viel me eigenlijk in de eerste instantie op aan het 'kleine' Connexxion-logo aan de zijkant, waardoor ik naar het nummer ging kijken. De 'normale' Amba's die vanuit Zaandam rijden (8376-8379, 8380-8408 en 8677-8681) hebben namelijk de gebruikelijke grote logo's.

Benieuwd wat er met de MAN Scoutjes met bouwjr. 2000 gaat gebeuren (6405, 6414-6415, en Haaglanden had er volgens mij ook nog redelijk wat), als deze Ambassadors uit 2003 al in een ruilpoule zitten.
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op ma 17 nov 2008, 15:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

Ja klopt. Deze bus heeft hiervoor "Voor U" logo's gehad, en dat past er dan niet bij in combinatie met het grote 'normale' logo. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Chauf21 »

klaxxon schreef:Wat moet ik mij overigens voorstellen bij een bus die langdurig wegblijft? Een defect dat lastig te verhelpen is (dat de bus bijv. naar TSN in Haarlem moet)? Of dat de bus bijvoorbeeld alvast naar een ander concessiegebied is gestuurd (Ik kan mij voorstellen dat met de extra spitstoevoegers op lijn 94, men liever met standaard Ambassador's rijdt dan met de gelede Citaro's)?
De ruilpoule wordt meestal gebruikt voor schades en defecten; tijdelijke tekortkomingen dus. Zijn er structurele tekorten door bijvoorbeeld het schuiven naar andere concessies of veranderingen in dienstroosters, worden er ook andere (meer) bussen naar de betreffende garage gestuurd. Dat hoeft niet altijd uit de ruilpoule te komen :)
Zo staat de tuin van Boskoop (Cxx dumpgarage) bekend als garage waar nog wel eens 'geshopt' wordt. Ergens afgelopen zomer bleek dat bij een van onze oude bussen de verwarming niet meer uit kon waardoor de bus eigenlijk niet te gebruiken was. In plaats van het vervangen van de verwarming werd een andere bus uit Boskoop gehaald. Onlangs had een Amba een behoorlijke schade, maar is er tijdens de reparatietijd een bus uit de ruilpoule gekomen. Lastig om precies het verschil aan te tonen, maar onder andere type, concessie-eisen en oorzaak van afwezigheid spelen mee :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

Ik ben laatst ook nog even op Boskoop wezen kijken, eigenlijk kwam ik voor de paar wagens uit mijn regio, en er stonden toen heel wat 2300 Alliances, en tja.. Dacht dat het er toen toch echt mee gedaan was, maar vreemd genoeg rijden ze overal weer hun rondjes. Niet dat het erg is ofzo hoor! ;) :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Suus »

Er staan nog steeds veel bussen in Boskoop hoor, zie ze altijd wel staan als er weer eens op de straat erachter moet zijn.

Overigens was de garage in Boskoop vroeger een vast onderdeel van Koninginnedag, daar werden altijd de kinderspelen gehouden 's middags, op het parkeerterrein tussen de garage en het kantoorgebouw werd er met minimotoren geraced, er reden twee bussen de hele dag rondjes door Boskoop waarmee je dan gratis naar de garage kon, en op de voorstraat werd altijd het plaatselijk kampioenschap Ringsteken gehouden, waar je met een ijzeren staafje vanaf een rijdende pick-up een klein ringetje aan een houten balk over de baan dan in moest steken :mrgreen: Tja, herinneringen van toen ik klein(er) was :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Sinds deze week is een deel van de Calandlijn gebombardeerd tot Kennislijn door de Hogeschool Rotterdam. Bij alle stations bij vestigingen van de Hogeschool Rotterdam (dus Coolhaven, Dijkzigt, Blaak en Kralingse Zoom) en station Beurs worden stickers op de wanden geplakt. Hier een foto van station Kralingse Zoom, bij de ondergrondse stations valt het nog meer op
Ook metrostel 5203 is met deze Kennislijnreclame behangen (aan de binnenzijde wel te verstaan). Verder was RR 5508 vandaag aan het testen op de Calandlijn. voor de verandering zonder problemen dit keer :) .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Er staan nog steeds veel bussen in Boskoop hoor, zie ze altijd wel staan als er weer eens op de straat erachter moet zijn.
De garage in Boskoop is gesloten en afgestoten door Connexxion, de bussen staat nu in Alphen aan den Rijn. De exacte sluitingsdatum kan ik nu even zo snel niet vinden, maar ik kom hierover nog op terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

Is het nu toch écht gesloten? Dacht dat er nog spul stond, jammer, je kon er altijd wel lekker ongestoord fotograferen. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door lausteen »

KM46 schreef:
mb90 schreef:Sinds deze week is een deel van de Calandlijn gebombardeerd tot Kennislijn door de Hogeschool Rotterdam. Bij alle stations bij vestigingen van de Hogeschool Rotterdam (dus Coolhaven, Dijkzigt, Blaak en Kralingse Zoom) en station Beurs worden stickers op de wanden geplakt. Hier een foto van station Kralingse Zoom, bij de ondergrondse stations valt het nog meer op
Ook metrostel 5203 is met deze Kennislijnreclame behangen (aan de binnenzijde wel te verstaan). Verder was RR 5508 vandaag aan het testen op de Calandlijn. voor de verandering zonder problemen dit keer :) .
Misschien een beetje offtopic, maar hoeveel emmers met geld zijn in die campagne gestopt? 3 metrostations, groot aantal tramhokjes en ook nog een metrostel.. Als ze nou eens bij het begin beginnen, fatsoenlijk roosters maken zit er namelijk nog niet eens in daar :roll: Gebruik dat geld dan voor wat extra mensen..
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door ODRAIL »

Deze campange wordt voor 90% betaald door de Hogeschool Rotterdam en de laatste 10% door de overheid. De RET betaald hier niets aan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:
Bee schreef:Er staan nog steeds veel bussen in Boskoop hoor, zie ze altijd wel staan als er weer eens op de straat erachter moet zijn.
De garage in Boskoop is gesloten en afgestoten door Connexxion, de bussen staat nu in Alphen aan den Rijn. De exacte sluitingsdatum kan ik nu even zo snel niet vinden, maar ik kom hierover nog op terug.
De exacte sluitingsdatum is volgens mijn gegevens (ik kan er naast zitten) toen huidig geldende aanbesteding in de regio Midden Holland ingegaan was.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door tsov »

Ja, toen is de stalling Boskoop gesloten als stalling voor de exploitatie, maar het stallingsterrein wordt nog gebruikt als opslag.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Chauf21 »

En in de gebouwtjes aldaar zit o.a. de salarisafdeling ;)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Karl »

De amba's van de provincie Utrecht zijn nu op lijn 195 ook in het Zuid-Hollandse doorgedrongen en hebben daarmee de MB Interliner Integro's verdrongen. Comfort, wegligging, voetensteun en verdwenen, maak er een zin van. Hulde aan de provinciale prutsers.

En nu niet komen met kinderwagens, rolstoelen en dergelijke, 195 is een lijn die amper een dorp aandoet en rijdt over een provinciale weg waar haltes aangelegen zijn die veelal per fiets aangedaan worden. Als je kan fietsen, kan je ook een Integro in. Daarbij, op andere streeklijnen zie ik ook zelden een kinderwagen en nooit een rolstoel in de bus.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Kreeg vandaag de nieuwe diensten van Arriva Dordrecht per 4 januari 2009 te zien, waar iets wel heel opmerkelijks in zit... lijn 2 gaat op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 15.00 uur en zaterdag tot 17.30 uur met 12-meterbussen rijden, maar in de ochtend en avondspits blijft de huidige situatie van kracht en rijden er dus midibusjes. 's avonds en op zondag trouwens ook, maar dat was al een jaar of 2 het geval voordat Arriva de concessie kreeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door ODRAIL »

Karl schreef:De amba's van de provincie Utrecht zijn nu op lijn 195 ook in het Zuid-Hollandse doorgedrongen en hebben daarmee de MB Interliner Integro's verdrongen. Comfort, wegligging, voetensteun en verdwenen, maak er een zin van. Hulde aan de provinciale prutsers.
Tussen welke plaatsen rijdt deze bus?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Lijn 195 rijdt Utrecht, Jaarbeursplein - Rotterdam, Metro Capelsebrug :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Ruben »

Vandaag terug in de tijd met het GVB:
Metro 51 had een groot deel van het traject als eindpunt 'Poortwachter' op de displays (al sinds 2004 is dit doorgaans Westwijk).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

Het schijnt dat er door een stel 'onverlaten' folders in de folderbakjes van de bussen geplaatst zijn, waar voorop met koeienletters staat 'BSAG: Gefahr für Leib und Leben".. Blijkbaar iemand die niet zo blij met de BSAG was.. :roll: Er stonden ook dingen in over defecte remmen en al dat soort spul. Beetje kansloos, ben benieuwd of ik er eentje te pakken kan krijgen, ik ben wel benieuwd wat er verder in staat eigenlijk. :?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Een dubbel bijzondere inzet vanmiddag... op weg van het werk naar 't station kwam ik rond 17.00 uur op de Botlekweg een Alliance B95 met Voor U-logo tegen op lijn 105 Spijkenisse -> Rozenburg met direct er achteraan een 15-meter Volvo op lijn 89 Schiedam -> Rozenburg.
Da's precies het omgekeerde van de reguliere materieelinzet op die lijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

- Ik zag nog een Alliance B95 op een voor hem vreemde lijn, namelijk op CXX-Buslijn 98 (Rotterdam - Krimpen a/d IJssel v.v.). Ik wist niet dat de stalling Krimpen een Alliance B95 had, ik dacht alleen geel/witte B96'jes.

- Nog niet alle ritten op de door Karl genoemde CXX-Buslijn 195 worden door de nieuwe Utrechtse Amba's gereden. Op de rit van 17:05 uur vanaf de Capelsebrug reed nog een Citaro G met Duinrell-bestickering. 8-)

- Vanmiddag was Buslijn 163 richting de Kralingse Zoom in Rotterdam bij station Lombardijen te laat door een aanrijding op de Vaanweg. Na 12 minuten kwam er een HW/GO Amba langs vanaf de Vaanweg en aangezien lijn 163 hiervoor de enige mogelijkheid is, ben ik bang dat deze leeg opweg was naar de Kralingse Zoom. Had deze dan niet even reizigers (zoals ik en nog 5 anderen) mee kunnen nemen? De pauze bij de Kralingse Zoom is in ieder geval 25 minuten en na 20 minuten was er bij Lombardijen nog geen 163 langsgekomen. :roll:

- Ook zag bij Lombardijen een leuke tekst staan onder de vertrekstaat van lijn 90 richting Utrecht:
"To the windmills"
Ik durf te wedden dat dit een creatieve aanwijzing is voor toeristen naar Kinderdijk. :P

Tot was er een wagendienst op de Erasmuslijn weer eens gekrompen van een 3-tje tot een 2-tje midden in de spits. Het gebeurt vaker, maar dan wordt het aangegeven op de DRIM's als 2-tje. Dat was dit keer niet het geval en dus stond ik met nog flink wat mede-reizigers te ver naar achteren en werd het dus proppen achterin metrostel 5314 die samen met de 5357 het veevervoer naar Spijkenisse mocht verzorgen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Karl »

Die Citaro-G rijdt buiten het Duinrell seizoen 's ochtends een slagje en 's avonds, dat is al minimaal twee jaar zo.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten