Pagina 8 van 11

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Vr 09 Jan 2009, 22:37
door bassie92
Nog even een filmfoutje uit Dordrecht: (maja, niet echt een filmfout maar toch verkeerd :mrgreen:)
Vanmiddag kwam lijn 2 Dubbeldam-Centraal Station/P Energiehuis voor de zoveelste keer aan rijden met lijn 10 P Energiehuis ipv 2 Dordrecht Cs/P Energiehuis. Omgekeerd heb ik ook vaak gezien, 2 P Energiehuis terwijl het 10 P Energiehuis moet zijn. Klein, maar te vaak voorkomend foutje, die vooral oudere mensen heel erg in de war brengt.

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Za 10 Jan 2009, 09:30
door Stefan
Als je vanuit Dubbeldam komt vind ik het wel fijn dat ze gewoon 2 P-Energiehuis filmen, en dan vlak voor het station even veranderen in 10 P-Energiehuis. Andersom kan dan ook natuurlijk, gewoon vanaf het Energiehuis 10 Dubbeldam filmen, en dan op het station veranderen in 2 Dubbeldam. Maar goed, dat is voor ons logisch, maar waarschijnlijk niet voor iedereen. :mrgreen:

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Wo 14 Jan 2009, 19:57
door mb90
Ik dacht dat bij Arriva in HW/GO de rare filmvarianten verleden tijd waren, maar Amba 8363 liet zien dat dit nog niet geval was:
Afbeelding

Deze Amba 8378 van Arriva liet een combinatie zien tussen de goede bestemming en het buitendienstlijnnummer zien. Eigenlijk hoort dit lijn 172 te zijn:
Afbeelding

Tot slot liet de TCR 96 een variant zien op de bestemming Extra Bus, namelijk Extra Qliner. Niet verkeerd, maar wel opvallend:
Afbeelding

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Do 15 Jan 2009, 08:30
door Job
Is die laatste nou ook een helemaal nieuwe wagen, of rijdt 'ie al een jaartje rond.

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Do 15 Jan 2009, 08:33
door mb90
Volgens mij heeft die TCR 96 voor zijn komst naar HW/GO al een jaartje in Waterland rondgereden.

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Do 15 Jan 2009, 08:46
door Stefan
Daar staat me inderdaad ook iets van bij. ;)

Die 2 foto's van de 8363 en de 8378 zijn ook mooie voorbeelden van de automatische werking in de Albatros, het werkt dus nog niet helemaal perfect. Vreemd genoeg is het bij elke bus weer anders, de 8363 heeft het lijnnummer ergens in een hoekje neer gezet, terwijl de 8378 het wél goed doet. En zo zijn er nog wel meer dingen, op busstation Heinenoord geeft het ook nog wel eens wel eens problemen omdat, als de Albatros op automatisch staat, de film naar 6 BUITENDIENST gaat en pas een aantal minuten voor vertrek naar de juiste bestemming gaat. Het is allicht logisch, maar ik vind dat niet echt nodig. ;)

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Za 17 Jan 2009, 00:56
door tsov
De TCR 96 komt idd uit Waterland :wink:
Afbeelding

Vandaag viel me dit op in Meerssen:
Afbeelding
Waar ligt Oud Caberg Sor? :mrgreen:

Dit viel me op in Heerlen:
Afbeelding
Niks aan de hand zo,
Afbeelding
Op de achter- en zijfilm stond echter de letter D in plaats van het nummer 44... :roll:

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Za 17 Jan 2009, 05:41
door STF
De letter "D" is de 4e letter in het alfabet ;)

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Za 17 Jan 2009, 09:35
door Stefan
Of de D van Duitsland. :mrgreen:

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Di 20 Jan 2009, 19:23
door tsov
Nagekomen bericht van gisteren: Toen ik in de GVB 006 stapte op lijn 38 stond voorop: 38 Nieuwendam Amerbos (zoals het hoort) en op de zijkant: 38 Amstelveen Busstation...

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Di 20 Jan 2009, 20:36
door Stefan
Vanochtend zag ik een tram op lijn 6, die aan alle zijden, behalve de voorkant waarop de lijn en bestemming wél goed stond, lijn N4 filmde, met de bijbehorende bestemmingen, ook binnen werd de routestrip van de N4 getoond. :lol:

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Di 20 Jan 2009, 22:42
door JeePee
Een Veolia rammelbassador kwam vanavond rond 20.40 in Zl aan met tankstation als bestemming. Is weer eens wat anders :)

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Za 24 Jan 2009, 18:56
door Daniel
Echt fout is het niet, maar toch wel opvallend: de streekvariant van de bestemming "Centrum", namelijk "Dordrecht Spuiboulevard" is de laatste tijd ineens erg populair op de Dordtse stadsdienst. En niet omdat Centrum er niet meer op zit laten onderstaande foto's mooi zien...

Afbeelding

Afbeelding

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Di 27 Jan 2009, 18:21
door mb90
Nadat Citaro 308 eerder vanmiddag als RET-Buslijn 67 naar Holy-Noord i.p.v. Pendrecht wilde, wilde de 230 zelfs als lijn 67 naar Schiedam-West i.p.v. lijn 66 naar Feijenoord:
Afbeelding

Nadat er tijdens het handmatig instellen eerst "66 MCRZ Clara" opkwam, kwam daarna de goede combi "66 Feijenoord" tevoorschijn.

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Wo 28 Jan 2009, 16:52
door Meltrain
Schiedam-West. :mrgreen:
Die bestemming is zelfs nooit gebruikt in de reguliere dienst. :P

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Vr 30 Jan 2009, 17:43
door Marc
Lijn 25 naar Carnisselande filmde vanmorgen nog Schiebroek. Dit zorgde voor wat vraagtekens bij wachtende reizigers (gaat de tram naar Carnisselande of draaien we ergens en gaan we terug naar Schiebroek?).

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Vr 30 Jan 2009, 20:16
door Meltrain
Dat komt echt belachelijk vaak voor bij de RET. :roll:
Zo had ik vanochtend ook nog een lijn 2 richting Charlois, hoewel op de display nog steeds 'Groene Tuin' stond.

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Vr 30 Jan 2009, 22:31
door Daniel
Ach, het gebeurd elders in het land ook... toen ik vanmiddag op de bus stond te wachten kwam er ineens een "77 Bilthoven Station" aangereden. Klein detail: de bus ging richting Nieuwegein :P

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Vr 30 Jan 2009, 22:38
door Stefan
Zag vanmiddag de TCR 452 rijden als lijn 195 richting Strijen Sneldienst, ben benieuwd naar de route dan! 8-) :P

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Ma 02 Feb 2009, 15:56
door Marc
Ook enkele bestemmingen trokken vandaag m'n aandacht:

- De bestemming van lijn 1 varieert: op sommige bussen is het "De Heeg" en op andere "AZM De Heeg". Ik heb zo'n vermoeden dat sommige bussen nog geen update gehad hebben.
- De bestemming van lijn 8 is Brusselseweg RHS, maar er wordt "Brusselseweg/R" gefilmd omdat een te groot lettertype gekozen is.

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Ma 02 Feb 2009, 15:59
door Reiziger MT
Op lijn 50 [Volvo 7700] stond vandaag Maastricht Centrum. In plaats van Aachen HBF.

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Ma 02 Feb 2009, 19:29
door Daniel
Kennelijk is nu ook bij enkele bussen in de concessie DAV de filmaansturing via Albatros geactiveerd: zag vanavond de Arriva 6148 rijden met op de zijfilm het lijnnummer heel klein linksboven in de hoek... zelfde bug als in HWGO dus :wink:

Mijn bus naar 't station kwam vanmorgen met "3 Buitendienst" aangereden. Tja, was de eerste instapper in een bus die rechtstreeks vanuit de garage kwam, dus dan kan je zoiets weleens vergeten (ookal is "mijn" halte de derde vanaf het "beginpunt")

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Di 03 Feb 2009, 13:45
door Oud forumgebruiker
Amba'tje 8225 zat vandaag op lijn 94, welke toonde ZAANDAM NS, wanneer bouwen die luie donders eens InfoXX in die dingen? Ook lijn 172 wisselt vaak van bestemming;

Eerst:
Kudelstaart
Bilderdammerweg

Toen:
Kudelstaart
via Amsterdam, Leidseplein

Nu:
Kudelstaart

Heel duidelijk allemaal :roll:

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Di 03 Feb 2009, 16:21
door Vinny
In de goede oude tijd stond er gewoon "Kudelstaart" op de lijnfilm 8-)

Re: Filmfoutjes

Geplaatst: Wo 04 Feb 2009, 19:28
door Daniel
GVU Ambassador 1842 op lijn 1 zag ik vanmiddag langskomen op de Balijelaan in Utrecht met alternerend "Lunetten" en "Overvecht" op de film. Zijn op zich allebei bestemmingen van die lijn, maar wat nu het nut is van het vast tonen van de bestemming van de terugweg... :P

Edit: en de Qbuzz 809 reed vanavond op lijn 141 met "Hillegersberg" als bestemming op de film :wink: