OVer je treinreiservaringen van december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door BR628 »

Nummertje niet opgelet.. Was om 15:30 in Gn aangekomen en ben eventjes busjes wezen fappen, rond 15:40 naar de sneltrein ri Lw gelopen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Dan had je een treintje eerder :wink: En ben je me dan wel heel erg net misgelopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Verdorie sta stil tussen Putten en Nijkerk nu in een t500 De verlichting is er ook mee opgehouden. Helemaal donker. Geen teken van leven van de trein.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Geert »

En, hoe is het afgelopen? Of sta je er nu nog :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:
Vinny schreef:De afkorting is wel al bekend: asdh; het was eerst ashd, maar dat is weer omgezet omdat het verwarring opleverde met een andere afkorting.
En dan precies andersom ;-). Het was eerst Asdh, maar dat bleek in enkele systemen nog te staan voor Amsterdam Haven, dus werd het Ashd.
Het zijn afkortingen waar ik sowieso adhd van krijg...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Geert schreef:En, hoe is het afgelopen? Of sta je er nu nog :P
Ik was uiteindelijk om kwart voor 2 thuis. Eerder ondanks de HC op de t1584 dan dankzij haar. Het service en veiligheidsteam adviseerde me om via haar iets te regelen voor alternatief vervoer, maar daar had ze niet zo veel zin in. Er zouden nog wel nachtbussen gaan was haar antwoord. Bij Hilversum had ik via via al gehoord dat de t1584 door zou gaan naar Hoorn en Enkhuizen, dus had wel even zin om een lange neus naar de HC te trekken, maar deed het maar niet 8-)

Was wel apart, ik heb het nog nooit meegemaakt dat zelfs alle verlichting ermee ophoudt nadat ook de trein zo maar stil komt te staan.

En, al zou ik met de nachtbus gegaan zijn, kan je dan ergens je 6 euro declareren?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door M57 »

In de traverse van station Amersfoort was gister een hele gezellige kerstmarkt. Lekker drie loempiaatjes zitten kanen :pos: En al die overstappende forenzen al rennend de glühwein en beenham ontwijken :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Geert »

Fles schreef:Weet iemand of er al bordjes hangen op Amsterdam Holendrecht? EN wat de verkorting wordt trouwens? ashol lijkt me wel wat :mrgreen:
Er stonden vanmiddag bordjes!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

De verkorting is Asdh, tenminste zo staat het in de planschermen op dit moment. Trouwens die van de nieuwe perrons op Sloterdijk wordt Assh, ook een leuke om uit te spreken.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Justin »

Loempia's! Kwijl!

Gelukkig maakt m'n ma die altijd zelf, dus zit vaak wel met loempia's :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Cookie »

Aangezien de Houtense tram vandaag voor het laatst tussen Htnc-Htn reed, was de tram opgefleurd met handafdrukken (met verf).
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door mb90 »

Toen ik vanmorgen mijn camera aan het voorbereiden was voor de Qbuzzen die langs kwamen over het Varkenoordseviaduct zag ik dat er net als afgelopen zondag weer teken van leven was op het spoortje tussen emplacement Feijenoord en de spoorlijn Rotterdam - Dordt. Bij de overweg 2e Rosestraat kon ik daardoor deze Class 66 van Veolia (die net vertrokken was vanaf het emplacement) van dichtbij vastleggen:
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Fles »

1 van de AB-bakken van virm 8621 heeft een defect aan een van de buitendeuren. Als je op het knopje drukt gaat de deur eerst rustig helemaal open, zodat mensen al beginnen met uitstappen, en daarna gaatie doodleuk weer dicht :? Met flink wat kracht. En niet terugvallen als je ziet dat het niet kan of zo :shock: Dus ik heb daar vanochtend even mijn 110 kilootjes tegenaan mogen drukken om te voorkomen dat er uitstappers bekneld raakten. Zelf instappen was daarna uiteraard ook niet mogelijk bij die deur. :roll: Heb het in Gvc maar even gemeld bij de HC (in Gd en Gvc was het perron aan de andere kant zodat het probleem daar niet speelde).
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5862
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door reisthijs »

Vanochtend in Utrecht, ik stap in het voorste stel van de s8800 naar Leiden (ik nam een omweggetje richting Den Haag omdat ik nog weleens met ICM over het enkelspoortje door de polders wilde hobbelen, en las toevallig net dat ICM weer gaat verdwijnen daar). 2 minuten voor vertrek de mededeling dat er een fout was gemaakt en het voorste stel (een ICM-viertje) toch naar de Cartersiusweg moest, en of we dus maar naar het achterste stelletje (ICMm 4015) wilden verkassen. Toch weer een +5 (omdat we ook nog op de VIRM naar Den Haag moesten wachten) wat niet echt nodig was geweest.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door M57 »

Caspar schreef:De verkorting is Asdh, tenminste zo staat het in de planschermen op dit moment.
Mijn railpocket zegt me dan weer dat ik deze week een paar keer op Ashd kom. Verwarring alom. :lol:

Fles, dat deurprobleem bij VIRM komt váák voor. Is soms ook spontaan weer opgelost.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Cookie »

BR628 schreef:Vandaag even naar Oost-Groningen geweest vanwege de laatste trein in het zogenaamde "Unit Cargo-vervoer". For those who care; dat is het gemengde goederenvervoer wat 5 maal per week rijdt tussen Onnen en Leer. Vanaf de nieuwe dienstregeling wordt deze treindienst gecancelled. Het vervoer gaat dan via een af- en aanvoertrein van/naar Kijfhoek gereden worden.
Gelukkig is het met de 232-inzet nog niet afgelopen:
Rolandrail doorkomststaat schreef:47740 ma-vr Leer 14.57 Wr 15.12 Nsch 15.31 Zb 15.57 On 16.20 Delfzijl Buizen, rijdt van 26/1 t/m 10/3
47741 ma-vr On 12.20 Zb 12.36 Nsch 12.55 Wr 13.07 Leer 13.21 Delfzijl Leeg buizen, rijdt van 26/1 t/m 10/3
:)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daan »

Ah, weer een lekker creatief vervoertje 8-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Vinny »

Gisternacht een leuk ritje Tiel - Amsterdam gedaan. Op Utrecht Centraal vertrekt de laatste reguliere IC één minuut na de sprinter. Ik besloot om het niet te wagen en gewoon de sprinter van 0:24 te nemen. Deze had als eindbestemming Heerhugowaard :shock:
Later had ik het opgezocht en het bleek een merkwaardige treinserie te zijn die ook door de week rijdt. Helaas is er geen aansluiting meer richting Amsterdam Zuid. Via 9292 een telefonisch reisadvies proberen te versieren voor reisgenoten die naar Amsterdam Zuid moesten. De sprekende computer verstond Breukelen eerst als Eindhoven Beukenlaan en toen als Boxtel. Toen maar Abcoude geprobeerd, en de mensen gewezen op het nachtnet van het GVB (inclusief 2 overstaps en een reistijd van meer dan een uur vanaf Centraal). Toen besloten ze maar om op Amstel een taxi te nemen.
Ondertussen werden we ingehaald door de intercity, maar pas bij Bijlmer; zodat ik toch een goede keuze had gemaakt; hoewel SGMm minder goed zit dan VIRM, zit een warme trein veel comfortabeler dan een koud perron. Opmerkelijk vind ik het planmatige rijtijdverschil tussen de sprinter en de IC: zeven minuten voor een behoorlijk aantal extra tussenstations.
Kortom het was weer een avondje: 'ontdek de speciale facetten van de dienstregeling'.
Dat er rond de klok van één uur op zaterdagavond geen snelle OV verbinding Amsterdam Bijlmer - Amsterdam Zuid meer is: :neg:
Voor de rest: :pos:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Geert »

Ik had gisteren de t8891 (een-na-laatste s8800 naar Utrecht) en die gaf een keurige 5-minutenoverstap op de t5790 richting Utrecht Overvecht. Echter, bij Leiden Lammenschans bleven we minutenlang stilstaan: er bleek een storing in het bediengebied Woerden en dat begint net achter de uitrijder van Ldl. Na 20 minuten was het probleem blijkbaar opgelost en konden we verder rijden, maar mijn aansluiting ging ik dus ruim missen. HC opgezocht en die regelde gelukkig een taxi voor mij, zodat ik uiteindelijk alsnog zonder half uur lopen aankwam :D Was keurig geregeld dus. Wat ik echter niet helemaal begreep: de t1791 bleef speciaal voor de HC van mijn trein wachten (die moest naar Amersfoort), was het dan niet veel handiger en voordeliger om even te stoppen op Uto?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Gaat die wel langs een perronspoor in OVervecht?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Geert »

De t589 kan het ook, waarom de t1791 niet zou je denken :P
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door BR628 »

Vinny schreef:Dat er rond de klok van één uur op zaterdagavond geen snelle OV verbinding Amsterdam Bijlmer - Amsterdam Zuid meer is: :neg:
Tja het blijft pauper Nederland. In elk ander land zou een dergelijke stad wel een fatsoenlijk OV-nachtnet hebben...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Suus »

Amsterdam heeft best een redelijk nachtnet volgens mij, alleen vooral gericht op het centrum en het Centraal Station, want daar rijden wel treinen en daar speelt het nachtleven zich af. Dan krijg je rare routes ja.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Misschien zou een soort ringlijn niet misstaan in Amsterdam. Zoiets als er in Berlijn ook is met de metro.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Gisternacht een leuk ritje Tiel - Amsterdam gedaan. Op Utrecht Centraal vertrekt de laatste reguliere IC één minuut na de sprinter. Ik besloot om het niet te wagen en gewoon de sprinter van 0:24 te nemen. Deze had als eindbestemming Heerhugowaard :shock:
Later had ik het opgezocht en het bleek een merkwaardige treinserie te zijn die ook door de week rijdt. Helaas is er geen aansluiting meer richting Amsterdam Zuid.
Die treinserie is de Sprinter Uitgeest-Amsterdam e.v. die in de avonduren en op zondag doorrijdt naar Alkmaar. De laatste trein van de dag rijdt zelfs door naar Heerhugowaard. Niet echt een rare treinserie dus, meer een trein met afwijkende bestemming.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten