Pagina 3 van 9

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: ma 08 dec 2008, 16:45
door Marc
Het was vanmorgen een puinhoop op de Heuvellandlijn. De treinen die reden kwamen met vertragingen voorbij tussen de +5 en +35. Twee stoptreinen zijn niet doorgereden naar Maastricht Randwyck door de grote vertraging. Reizigers op Randwyck werden pas ingelicht nadat de stoptrein naar Roermond was vertrokken...

Ook mooi om te zien: de treinen (300)t837 en t850 reden met vervangend materieel, namelijk vier V'tjes (twee voor Maastricht en twee naar Heerlen). Waar trein (300)t837 vandaan kwam weet ik niet, trein t850 reed tot Eindhoven.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: ma 08 dec 2008, 19:26
door Daniel
Toen ik vanmiddag met de t4263 binnen kwam rijden op Schiedam Centrum stond daar de t1963 stil vlak voor het perron. Kennelijk een defectje of iemand die aan de noodrem getrokken had, want een sein voor de betreffende rijrichting staat er niet daar.

Die trein heeft daar in ieder geval een aardig tijdje gestaan: moest na aankomst in Rotterdam nog even langs de AH to Go voor een boodschapje en toen ik daarna het perron op kwam kwam 'ie net binnenrijden. Alle achteropkomende treinen hadden inmiddels ook +10 opgelopen.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: ma 08 dec 2008, 19:31
door Daantje
En die s1900 heeft mij dan vanavond ook dwars gezeten denk ik. Ik zat in de t5165 en voor Schiedam Centrum hebben we tien minuten stil gestaan omdat het perron nog bezet was. Uiteindelijk kwamen we in Rotterdam dan ook met +10 aan terwijl ie in Delft nog op tijd was.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: ma 08 dec 2008, 19:32
door Gertjan
Reiziger Ddrs schreef:Toen ik vanmiddag met de t4263 binnen kwam rijden op Schiedam Centrum stond daar de t1963 stil vlak voor het perron. Kennelijk een defectje of iemand die aan de noodrem getrokken had, want een sein voor de betreffende rijrichting staat er niet daar.
Dat was een geval Noodrem reizigers, volgens de omroep tenminste. Ik stond er klem achter met de t2265

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: ma 08 dec 2008, 20:27
door Justin
Gezellig een VIRM gehad in de t5137, op het lange stuk Zwd-Ddr.

t2841 mocht bij vertrek uit Rtd niet weg, omdat de t2830 ons nog moest kruisen. Dus de t2841 maar wachten, wachten, wachten... uiteindelijk had het niet gehoeven, we gingen gewoon maar met +6 en 3 minuten later voorbij de Wspl kwam de t2830 (dus met +10) aantuffen...

Daarnaast nog twee keer een ICK mogen bewonderen rondom Ut, eerst rond het middaguur, waarbij mijn t2841 dat ding inhaalde te Hmla (ie ging LM naar Ah), en toen in de middag/avondspits als t2060 die wat treuzelde.

De 9550 met de 9420 hebben het erg naar hun zin in de s2200, zag ze zowel vanochtend als vanavond, op de plekken waar ik eigenlijk DDM-1 gewend was!

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 09 dec 2008, 09:13
door Daniel
Nou, ik kan inmiddels wel dromen hoe Schiedam Nieuwland eruit ziet... de t4114 kwam vanmorgen net buiten Schiedam Centrum in de wisselstraat tot stilstand, wist vervolgens met moeite Nieuwland te bereiken en heeft daar vervolgens een half uur stilgestaan vanwege een defect. In de tussentijd passeerde ons slechts één trein richting Rotterdam en het leeg materieel voor de spitspendels wat achter ons gestrand was.

Toen het defect eenmaal verholpen was, was de machinist iets te enthousiast met vertrekken en hadden we vervolgens een HC aan de noodrem hangen: de deuren waren nog niet vergrendeld :wink: Uiteindelijk is de t4114 op Vlaardingen West opgeheven en gekeerd richting Rotterdam, waarbij men uit het toppunt van klantvriendelijkheid "vergat" de reizigers op perron 2 te informeren dat de trein van spoor 1 vertrok.
Een kleine 10 minuten later kwam vervolgens de t4116 met +30 en 2x SGMm (het materieel van de t4214 hing er ook aan), de t4118 zou daar volgens de omroep in Maassluis nog met +15 achteraan hebben gereden. Van Hoek van Holland naar Rotterdam was het ook nog een aardige chaos: door de defecte trein heeft er vanaf de t4227 niks meer gereden en wat daarvoor zat was ook nog zwaar vertraagd.

Al met al was dit dus de eerste keer met een GTBV-waardige vertraging sinds 25 juni!, en nog gelijk een +60 op een ritje wat normaal 20 minuten duurt ook.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 09 dec 2008, 19:39
door Freek
Vandaag ook een GTBV'tje kunnen invullen. Wederom was Ah het probleem, of liever de problemen tussen Nm en Ah. de s3700 (van 17.12 r. Zl) had een dikke +5 bij vertrekt uit Arnhem omdat deze achter de s2000 zat. Die serie is volgens mij steeds vaker het probleem, de s3600 is namelijk al lang en breed binnen, maar toch is de s2000 vertraagd (en daardoor de s3700). Ach weer 2,27 en nog 2 weken en dan is het werkjaar voorbij, kunnen we de stand opmaken.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 09 dec 2008, 19:47
door Daniel
Zag net aan de nummertjes dat het allemaal nog wat erger was vanmorgen... gezien de volgorde van de stellen had ik vanaf Vlaardingen West de t4214 met +45, waar de t4116 achterop was bijgeplaatst :shock:

Vanmiddag zag ik de t1963 in Rotterdam met loc voor en achter rijden, iets wat kennelijk populair was want ook de t9237 had nog een Traxx achterop hangen...

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 09 dec 2008, 23:38
door Suus
Vanmiddag reed er (Ik weet de tijd even niet) er een losse SGMm-III in de s5000, en dus ook in de daaraan gekoppelde s5800. Was goed druk, en reed tot Leiden continue met vijf minuten vertraging. De displays wisten niet zo goed wat ze met die enorme waslijst stations aanmoest, bij Den Haag Moerwijk werden alle stations na Hilversum Noord tot driemaal toe afgekapt. En de lijst met grote stations die wordt omgeroepen was ook lekker lang :P

Dames en Heren, het volgende station is Den Haag Hollands Spoor. Deze sprinter rijdt naar Leiden Centraal, Hoofddorp, Schiphol, Amsterdam Zuid, Weesp, Hilversum en Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 09 dec 2008, 23:45
door Wubbo
Detail: s5000 loopt over in s5700 in Ledn. In ieder geval heeft die Sprinter het goed volgehouden daar: om 18.13 vertrok er een uit Utrecht Overvecht naar Leiden, dus dat zou wel eens dezelfde kunnen zijn geweest :).

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: wo 10 dec 2008, 20:11
door MdJ
* Te Velp Aansluiting (lijnen Ah-Zv en Ah-Zp) mocht t3745 voor paal lopen, omdat er een kolentreintje voor mocht. Gevolg: +5 te Ah. t3645 had daardoor ook +3.
* t2041 met ICK 1832+5435+5364+5401+5426+1770. t2044 met hetzelfde setje, maar dan andersom
* CXX-867 in de Bnn-pendel. Stel 844 ook in dienst, maar dan in t31335, t31340 en t31341. Op dat moment waren de 5032, 5033(defect) en 5034 niet in dienst.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: wo 10 dec 2008, 20:33
door Karl
Zojuist in de stoptrein van Rotterdam C van 19:46 richting Dordrecht een Veolia Vtje, alle stickers zaten er nog in. Professioneel. :roll:

Edit, aanvulling op bericht: de IC naar Den Haag C vanuit Venlo (a Rtd 19:44) reed tot aan Dordrecht prima op tijd, maar moest daarna achter een ietwat vertraagde trein (sneltrein 2200 naar Asd?) op het binnenspoor aansukkelen. Het buitenspoor is rond die tijd immers bezet door een goederentreinpad, maar als die goederentrein niet rijdt, wat weerhoudt de treindienstleider er dan van de IC gewoon op het IC-spoor de Willemspoortunnel door te laten jakkeren? De 1900 zat in ieder geval in de plus op Rotterdam Centraal. Hulde aan ProRail. :roll: :roll:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: wo 10 dec 2008, 21:38
door Vinny
Zojuist in de stoptrein van Rotterdam C van 19:46 richting Dordrecht een Veolia Vtje, alle stickers zaten er nog in. Professioneel. :roll:
Foei zeg. Deze trein had gewoon op het opstelterrein moeten blijven staan. Dit kan natuurlijk absoluut niet door de beugel. Dit staat niet in de concessie-overéénkomst. Volgende keer gewoon maar opheffen dan?

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: wo 10 dec 2008, 21:50
door Karl
Vinny schreef: Foei zeg. Deze trein had gewoon op het opstelterrein moeten blijven staan. Dit kan natuurlijk absoluut niet door de beugel. Dit staat niet in de concessie-overéénkomst. Volgende keer gewoon maar opheffen dan?
Het lijkt me toch dat NSFS eerst wel eens even kijkt hoe en wat voordat het stel weer wordt verhuurd. Overigens waren het zes bakken V, dus als er twee miste had niemand dat erg gevonden (behalve dan wellicht in de trein die het materieel eerst reed).

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: do 11 dec 2008, 08:25
door Daniel
- ex-Zwolle-Emmen V'tje 950 in de t5016-3 met de bestickering nog in het A-deel
- t2214 met IRM-VI, het DDM-1 wat erin had moeten rijden stond nog in de tuin te Rotterdam Centraal
- weer twee banaantjes in de s14100
- het leek bijna een herhaling van dinsdag te worden met de 2945 in de t4114. Net na vertrek van Schiedam Centrum weer vol in de remmen, al wist de machinist nu te voorkomen dat we tot stilstand kwamen en werd de rit verder volledig normaal gereden.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: vr 12 dec 2008, 00:22
door Caspar
Voor de liefhebbers, morgen stoppen er treinen op het nieuwe station van Krommenie :D

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: vr 12 dec 2008, 18:43
door Fles
Weet iemand of er al bordjes hangen op Amsterdam Holendrecht? EN wat de verkorting wordt trouwens? ashol lijkt me wel wat :mrgreen:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: vr 12 dec 2008, 18:47
door Vinny
De bordjes hingen er gisteren nog niet. De afkorting is wel al bekend: asdh; het was eerst ashd, maar dat is weer omgezet omdat het verwarring opleverde met een andere afkorting.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: vr 12 dec 2008, 19:25
door Fles
Hmm.. Ik voel weer een Twellootje aankomen :? Ik kom er zaterdagavond langs volgens plan, dus dan kijk ik er wel ff naar :)

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: vr 12 dec 2008, 19:26
door Wubbo
Vinny schreef:De afkorting is wel al bekend: asdh; het was eerst ashd, maar dat is weer omgezet omdat het verwarring opleverde met een andere afkorting.
En dan precies andersom ;-). Het was eerst Asdh, maar dat bleek in enkele systemen nog te staan voor Amsterdam Haven, dus werd het Ashd.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: vr 12 dec 2008, 19:28
door Fles
EN meteen even de auto-complete lijst aangevuld :pos: Chapeau! 8-)

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: vr 12 dec 2008, 20:11
door BR628
Vandaag even naar Oost-Groningen geweest vanwege de laatste trein in het zogenaamde "Unit Cargo-vervoer". For those who care; dat is het gemengde goederenvervoer wat 5 maal per week rijdt tussen Onnen en Leer. Vanaf de nieuwe dienstregeling wordt deze treindienst gecancelled. Het vervoer gaat dan via een af- en aanvoertrein van/naar Kijfhoek gereden worden.

Afbeelding
Hier zien we de 232 908 met 6 schuifwandwagens bij kilometer 111,5, tussen Scheemda en Winschoten ter hoogte van het dorp Heiligerlee. Het zonnetje maakt het, samen met de opvallende boom in herfstkleuren op de achtergrond.

Een klein uur daarvoor was ik onderweg van Groningen naar Scheemda in de stoptrein die tot Zuidbroek zou rijden. Daarom maakte ik maar een korte stop op het station van Hoogezand-Sappemeer. Toen ik naar voren naar de deur liep in de trein, zag ik in de verte opeens 3 gele frontlichtjes dichterbij komen. Dat was ff boffen :)

Afbeelding
De doorkomst van een veels te vroeg rijdende buurtsuper uit Veendam op het station van Hoogezand-Sappemeer. RN 6416 is met welgeteld één schuifwandwagen als trein 55340 op weg van Veendam naar Onnen. In de verte is de lokale vervoerder te zien in de vorm van Arriva's Spurt 230 Groningen-Zuidbroek, waar ik dus kort daarvoor nog inzat.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: vr 12 dec 2008, 20:51
door Daniel
Vanmorgen een hoop onduidelijkheden rond de t12533... volgens de CTA's op Rotterdam Centraal gingen beide stellen naar Leeuwarden, maar op Rotterdam Alexander en Gouda stond dat het voorste tot Zwolle zou gaan (en op Utrecht C. dus het achterste tot Zwolle).
In Amersfoort dan weer niks daarover, maar de omroep had het inmiddels ook al meerdere keren gehad over het achterste stel dat tot Zwolle mee zou rijden. Uiteindelijk werd net voor Zwolle dan nog omgeroepen dat toch de hele trein door naar Leeuwarden ging. Ach, ik vond 't wel best hoor... had al vanaf Utrecht een privé-vierzit in dat achterste stel wat dus zo bleef tot aan Heerenveen :)

Heel anders waren de probleempjes met de t558 die in Groningen optrok en vervolgens zelfs nog langs het perron alweer stilstond met een technisch probleem. Uiteindelijk is de trein met +10 alsnog vertrokken, de reizigers die toen al uitgestapt waren om de t760 te nemen zullen wel flink gebaald hebben :wink:
Bij Amersfoort werd alles wat er ingelopen was weer teniet gedaan door filevorming, we hebben zelfs 'n tijdje langs het perron op Schothorst gestaan. Dat was ook de eerste keer dat ik de t2860 zag staan die ons later weer is ingehaald, want in Amersfoort zag ik 'm nog net vertrekken. Door onze vertraging ging 'ie ook uit Utrecht weer eerder weg, maar ergens onderweg hebben we 'm kennelijk toch weer ingehaald want op Gouda moest ik nog even erop wachten.
Jammergenoeg was alleen door de +5 in Rotterdam de t1969 niet meer te halen, dus werd het alsnog +30...

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: vr 12 dec 2008, 20:53
door BR628
Reiziger Ddrs schreef:t558 die in Groningen
Hmm dan hebben we elkaar net misgelopen. Ik nam de sneltrein Gn - Lw om 15:52 uit Gn ...

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: vr 12 dec 2008, 21:03
door Daniel
Toevallig met GTW'tje 304 vanaf je fotolocatie aangekomen? Die zag ik nog binnenkomen, maar toen zat ik inmiddels al in die t558. Maargoed, ben zowiezo maar heel even in Groningen geweest. Kwam even voor half drie aan met bus 89 vanuit Drachten.