(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door STF »

Dat klinkt als GVB met sneltram 51; maanden voor ingebruikname van het traject naar Westwijk stonden de displays op de haltes langs het nieuwe trace al gezellig op:

51 Centraal Station
51 Westwijk
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door JeePee »

Lijntje 92 van Leeuwarden naar Bolsward van 11.36 werd gereden door een Lions City. De 8839 uit mijn hoofd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Wen er maar vast aan: de hele vloot uit Utrecht komt die kant op :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Geert »

Vanmorgen had ik even geluk: ik zag toen ik op Rotterdam Centraal bij de bushalte aan kwam lopen al een bus 38 aanrijden richting de halte. Toen ik bij de halte stond bleek dat er nog een Citaro achter stond die ook op lijn 38 zat, ze reden dus achter elkaar. :) En nog beter: zo'n beetje iedereen stapte in de voorste bus, in de achterste bus zaten zo'n 5 mensen. Al voor de eerste halte was die voorste bus ingehaald, perfect dus :lol:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen in Veolia-lijn 58 (Volvo 8700, 5805) viel m'n oog op de lichtkrant voor de volgende halte: volgens mijn woordenboek is 't toch niet "busstattion" :wink:...
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Vanmiddag heb ik mijn eerste Qbuzz gezien. :) Deze grijze, zonder logo's rijdende, Lion's City reed om 16:20 uur op de Vaanweg in Rotterdam richting het zuiden. Als dat tien minuutjes later was, had ik hem op de foto kunnen zetten, maar een rijdende bus vanuit een rijdende bus de andere kant op fotograferen werd nu geen succes.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

Twee Volvo 7700 (?) Interliner van Connexxion reden vandaag op de Krimpense dorpslijn 97/98, daarnaast reed er nog één rond met 999 op het display.

Verder stond er RET citaro op Capelsebrug en reed er een sneltramcombinatie (zoals eerder gemeld) op de Erasmuslijn.

Vanmorgen was het in de bus nogal druk, aangezien ik als voorlaatste de bus binnenkwam kon ik verstaan wat de chauffeuse zei:
Chauffeuse: "Gggaaa, nou, alsjeblieft naar achteren..."
C: nogmaals, "Gggaaa, nou, alsjeblieft naar achteren..."
C: "mensen, alsjeblieft naar achteren... straks vliegt er iemand door de voorruit.*"
C tegen man achter mij: "Ik vind deze bus** al niet zo fijn en nu is het nog zo druk ook."

Vervolgens reed de bus weg bij de halte, na twee meter een noodstop (zo'n vaart hadden we nog niet, dus het viel mee) en die vrouw naar een knop zoeken ter hoogte van een knop. Kon ze niet vinden, dus het licht aan, knop indrukken en wegrijden. De hele rit voor een simpel bochtje afremmen en langzaam door het bochtje, op de rechte stukken was het gaspedaal overigens ook zoek.

De term dodenrit heeft voor mij een nieuwe beleving gekregen.

*, als je reizen met Veeolia gewend bent in Breda, viel het nog wel mee en dat mens overdreef ook.
**, een geel/witte B95 of B96 Alliance van Connexxion, zo'n lage vloersding van de stalling Krimpen.
Het is een spectrum.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Dubbele P »

Wie leert Veolia even de klok? Van het 24-uurssysteem hebben ze in Heerlen in ieder geval nog geen kaas gegeten :P

Afbeelding
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Freek »

Dubbele P schreef:Wie leert Veolia even de klok? Van het 24-uurssysteem hebben ze in Heerlen in ieder geval nog geen kaas gegeten :P
haha geweldig, maar nu natuurlijk de vraag of er om 00.00 en 1.00 uur een bus rijdt?
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Linkerspoor »

Vandaag gratis van een buschauffeur een deel van de cursus "hoe vergroot je de kans op agressie" gekregen.

We kwamen aan op het eindpunt, waar zonder de chauffeur mee te tellen, nog wel twee mensen in de bus zaten! Eén daarvan was de schrijver van dit bericht. Nu vind ik het moment aangebroken om de lezer even wat feitjes te geven:
- Het ging om de eindpunt van de bus.
- Hier stappen niet direct nieuwe mensen in de bus vanwege een rustmoment voor de chauffeur.
- De schrijver van dit bericht zat in de voorste helft van de bus.
- De schrijver van dit bericht moet na uitstappen in de richting van "achter naar voor" de bus lopen.

Vanwege bovenstaande feiten, had ik, zonder veel moeite te hebben tot deze keus te komen, besloten voor uit te stappen.* Iets wat ik regelmatig doe en waar het meerendeel van de chauffeurs geen problemen mee heeft. Let op, het meerendeel!

We zijn inmiddels bij het eindpunt gekomen, en ik loop dus naar voren. Daar aangekomen doet de chauffeur de deur open. Deur zonder en, want het ging alleen om de achterdeur. De zelfde chauffeur doet of ie mij niet ziet en begint met het pakken van zijn spullen (het was immers een rustmoment). Ik vraag dus vriendelijk "zou u de voordeur open kunnen doen?" Ik krijg, met een misselijke toon, daarop als antwoord "Jaaaaaaah, dat zou ik kunnen doen. (iets langer dan korte stilte) Maar ik ben nu nog druk bezig." Op dat moment kreeg ik de opwelling om te blijven staan waar ik stond, dat was namelijk naast de chauffeur, en de chauffeur zou dan wanneer hij de bus wilde verlaten zijn "deurtje" waar het geldlaatje in lag e.d. niet open kunnen doen, om dan de opmerking te maken dat ik druk bezig ben. Maar goed, zoals wel vaker besloot ik maar weer de wijste te zijn, en deelde ik hem mede. "Dan stap ik wel achter uit." En terwijl ik naar achteren loop: "wat een moeite hoor, de vooooordeur open doen (op een overdreven toon). Terwijl ik (via de achterdeur: bloemen als beloning voor dit vreugdevolle mogen gestuurd worden!) naar buiten loop hoor ik dat de chauffeur mee nog iets naroept vanwege mijn opmerking. Ik heb het niet meer gehoord en ben maar door gelopen...

*Ook bij niet eindpunthaltes, omdat ik regelmatig bij een halte moet zijn waar vrijwel nooit iemand in/uitstapt. Ik loop altijd op tijd naar de deur, en wanneer ik dan alsnog mensen op de bus zie wachten loop ik alsnog naar achteren. Als ik achterin de bus plaats heb genomen loop ik sowieso naar de achterdeur.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door STF »

Jij kon er tenminste nog uit, ik werd doodleuk een keer opgesloten in een Amsterdamse tram op het eindpunt. De trambestuurder vergat te stoppen bij de laatste halte en reed me doodleuk de eindlus op. De bestuurder vloog werkelijkwaar als een vuurpijl de tram uit en liet de voorste deur sluiten (via het bedienkastje aan de buitenzijde). En geen van alle deuren kon meer open. Ik liep dus maar naar de cabine en heb de deuren alsnog zelf maar vrijgegeven en ben uitgestapt. Toevallig hoeft daar geen sleutel voor in het contactslot te zitten, want de meeste functies doen het zonder sleutel niet. Om het ruitje van de noodontgrendeling in te slaan bij zo'n geval is tenslotte ook weer wat overdreven.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Vandaag had ik nog even een gelukje, ik kwam om 8.04u bij de halte aan, en ik had de 730 van 7.52u nog. :mrgreen: Dat ding is áltijd te laat, ik heb geen idee wat ze er mee doen. Maar goed, Bremen staat op het punt van doorstroming niet erg hoog zeg maar.. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Marc »

Deze was ik gisteren nog vergeten:
Ik vraag me af waarom ze op het busstation van Heerlen een uitstaphalte gebouwd hebben. Ik mocht met lijn 58 een rondje busstation maken en uitstappen op perron A (en die ligt dus mooi tegenover de uitstaphalte)...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag zag ik in Zoetermeer een bus van QBUZZ rijden, het ging zo te zien om een instructierit of om een boborit.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daan »

Vanmorgen reed een bus op lijn 52 (Groningen - De Punt) verkeerd. Dus dat werd achteruit door een woonwijk heen... :P

Verder drukte op de wegen in en rond Groningen vanavond, dit door de afsluiting van een belangrijke weg tussen Eelde en Haren in verband met een grote rampenoefening.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Het gebeurt niet vaak, maar vanmiddag was ik zelfs blij dat er een Amba op Arriva-Buslijn 92 naar het Zuidplein aankwam vanmiddag. Zelfs een Amba zit hier beter dan een Wright. De versnellingsbak van de Amba was daarentegen bagger, want telkens trok de bus schokkend op. Ook dacht ik even af te zijn van de piepende en krakende ruitenwissers, zoals bij de Wrights, maar ook Amba 8051 heeft aan het gekraak te horen ruitenwissers die van de rommelmarkt af komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Geloof dat er iets goed mis gaat bij Arriva... heb inmiddels de Nieuwsbrief Zuid-Holland al vijf keer in m'n mailbox ontvangen deze avond :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

Zoals waarschijnlijk bekend heeft het GVU sinds een aantal maanden twee Amba's en een Alliance in dienst. Ze zijn bedoeld voor het pakket 126/127/145. Toch rijden ze er nog wel eens buiten: Vandaag zat er weer een Amba op de 39 (Maarssen NS - Terwijde - CS). En waar ik naar toe wou. Inmiddels krijgt het GVU ook acht voormalige Hermes Amba's. Te weten voor de nummerofielen; 1820 - 1823, 1826, 1841, 1842, 1846. Allen worden ze in GVU huisstijl beplakt.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Job
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Job »

Worden ze dan toevallig ook naar stad omgebouwd, de 8125, 8130 en 2252(als ik het zo goed zeg) zijn dat waarschijnlijk niet, en de 4 citaro G's waarschijnlijk ook niet.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

Nee, tot nu toe zijn de huidige alleen beplakt in huisstijl. Verder zijn zeker de standaards verre van handig op de stadsdienst. Wanneer zo'n ding dan ook een echte stadslijn verdwaalt is een vertraging snel opgelopen, kan ik je melden. Eigenlijk geen idee of dat nog wel aangepast wordt.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Wubbo »

Een van de Amba's is in ieder geval al wel eens op een stadslijn gesignaleerd: er zat er eentje op lijn 7, ik meen afgelopen vrijdag.

Waar moet het GVU al die andere Amba's in gaan zetten? Zoveel bussen heb je voor 126/127/145 toch niet nodig? Of gaan ze 36 ofzo rijden?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

Ze schijnen in ieder geval een rit in de vroege ochtend te gaan rijden op 130 (Uithoorn-Breukelen) :shock: Da's wel een heel end uit de route... Maarja, daar heb je geen 10 Amba's voor nodig... :?
Overigens heb ik twee foto's van die GVU-Amba's, de ene buiten dienst op het CS, de ander op lijn 5 :P
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Suus »

Ik vind die Van Hool ernaast dan toch een stuk beter uitzien van voren :?

En vanochtend vond een buschauffeur van HTM-lijn 26 het nodig de luiken in het dak open te zetten, terwijl het pijpenstelen aan het regenen was. Geen succes :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Geloof dat er iets goed mis gaat bij Arriva... heb inmiddels de Nieuwsbrief Zuid-Holland al vijf keer in m'n mailbox ontvangen deze avond :P
Je bent niet de enige, ik heb 5 keer het mailtje ontvangen over het gratis vervoer. Ook gisteravond ja. :p :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Tja, drie keren daarvan zijn nog wel te verklaren: was geloof ik aangemeld voor de nieuwsbrieven van HWGO en DAV en die van Trein Zuid-Holland.
Al ten tijde van de oude site bleek Arriva er toen erg goed in te zijn soms al die nieuwsbrieven van hetzelfde nieuws te voorzien. Via de nieuwsbrief DAV en die van de trein ontvang je in ieder geval zowiezo altijd al het nieuws dubbel, want in de inhoud lijken ze verder geen onderscheid tussen beide gebieden te maken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten