(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Haha, dan heb ik nog geluk gehad. Ik heb hem gisteravond maar 2x ontvangen. Dat zal wel voor DAV en HW/GO geweest zijn. :P

Vanmorgen trouwens een niet zo handige actie van de chauffeur van Arriva-lijn 92 op het Zuidplein. Die bus vertrekt om 7:14 uur. Daarvoor zitten bij dezelfde halte de lijn 182 van 7:10, de lijn 184 van 7:09 uur en de lijn 187 van 7:13 uur. Normaal gesproken zou de 92 dus als laatste van de rij langs moeten komen, maar nu kwam hij na de 182 al langs. De 184 van 7:09 uur had dus gelijk +5. :? Het had wel een voordeel, mijn bus (de 92) vertrok een keer optijd. Normaal is hij altijd te laat door of een te late 187 die ervoor zit of door iets anders.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Owja, wat me vanmorgen nog opviel... had duidelijk 'n nieuwe chauffeur op de lijn 3 van 6.37 uur uit Oudelandshoek. Je zag 'm echt bij elk abonnement nog kijken van welke variant is dit nu weer :wink:
In ieder geval had 'ie al wel de Dordtse rijstijl aangeleerd gekregen: hij was nieteens te vroeg bij mijn halte (wat zo'n beetje dagelijks gebeurd) maar kwam alsnog met -4 op het station aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Had vanochtend de BSAG 4535, een Solaris Urbino 18. Het had een beetje geregend en de chauffeur dacht even snel op te trekken van de halte Klinikum Bremen-Mitte. Hij trapt vol het gas in, en de bus kon amper wat grip vinden op die natte kinderkopjes. :mrgreen:

Weer eens wat anders als die muizenpower die in de Amba's zit. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Geert »

Vanochtend een chauffeur op RET-lijn 38 (Crooswijk --> CS --> station Schiedam Centrum) die alvast aan het oefenen was voor lijn 43 (sneldienst CS --> Beukelsbrug --> R'dam Noordwest): het lampje 'stop' brandde al vanaf het wegrijden bij CS, en pas 3 haltes verder (en toen de passagiers wel erg chagrijnig "Chauffeur!" riepen) stopte hij eens een keertje (voorbij de echte halte). Lekker bezig... :roll:
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Raymond »

Veolia/BBA is alvast bezig met een afscheidstournee in de Kempen en trakteert de reizigers daarom op oude hogevloersbussen. Naast de vaste omloop waar een BBA Tours 43x op rondrijdt (wat een ellende zijn die zeg, dat ze daar nog reizigers in durven te vervoeren) waren er nog meer op het station en ook nog minstens 2 jongere gele broertjes aanwezig op de dienst..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Suus »

Ze zijn wel leuk om te zien hoor, maar mij lijken ze inderdaad ook niet meer echt geschikt voor de dagelijkse dienst :? Vind het knap dat ze het zolang volhouden, maar de vervanging door moderne bussen lijkt mij niet meer dan logisch. En voor die oude bussen is vast nog wel een goede bestemming te vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Toch weer een knap stukje toeval... heb ik vandaag een kwartiertje later de trein, haal ik alsnog dezelfde bus als altijd want die had +9 :P
Wat ik vorige week met de treintjes in Rotterdam had gaat deze week dus vrolijk verder met de busjes in Dordt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

tsov schreef:Ze schijnen in ieder geval een rit in de vroege ochtend te gaan rijden op 130 (Uithoorn-Breukelen) :shock: Da's wel een heel end uit de route... Maarja, daar heb je geen 10 Amba's voor nodig... :?
Overigens heb ik twee foto's van die GVU-Amba's, de ene buiten dienst op het CS, de ander op lijn 5 :P
Dat van lijn 130 heeft niet lang geduurd. Het plan is alweer gewijzigd. Alleen hoe is me onduidelijk. Het plan hield in dat een GVU bus om 6.55 begon te Uithoorn, een ritje lijn 130 naar Breukelen deed, leeg Maarssen, vervolgens als 32 naar de Uithof en tot slot weer naar 'binnen'.

Vanavond zat alliance 2252 overigens op lijn 3 :shock: Daar rijden normaal geledes.. Zag er erg geslaagd uit.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

Op Krimpen aan den IJssel autobusstation hangt een Qbuzz vertrekstaat en op heel veel punten na viel mij op: Lijn 97/197.

197 is (hier in de buurt) een CXX-lijn die behoort bij Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden-Holland (Provincie Zuid Holland) en die rijdt van Gouda naar Schoonhoven over Bergambacht. Handig.

Iemand die hier iets over kan zeggen?

Verder is het Fryskervehikel die als Krimpener dienst deed op lijn 999 Pendeldienst vervangen door een soort genoot die daadwerkelijk nog de Friese skyline op de zijkant heeft staan...
Het is een spectrum.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Dat zal denk ik een typfoutje geweest zijn ofzo, Qbuzz heeft geen 197 in de regio Rotterdam.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

Stefan schreef:Dat zal denk ik een typfoutje geweest zijn ofzo, Qbuzz heeft geen 197 in de regio Rotterdam.
Nee, daarom, maar een andere lijn dan 97 (die stond er dus al) staat ook niet op die vertrekstaat.

Morgen eens opzoek naar de vertrekstaat van lijn 96.
Het is een spectrum.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Chauf21 »

Kan het geen 98 zijn? (ik kom er wel eens, maar ben er niet heel bekend)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

Chauf21 schreef:Kan het geen 98 zijn? (ik kom er wel eens, maar ben er niet heel bekend)
Die komt wel bij die halte, maar niet aan die kant. 97 en 98 zijn twee ringlijnen (vanaf Capelsebrug), dus als 97 bij een halte komt, komt 98 daar niet, maar aan de overkant.
Het is een spectrum.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door JeePee »

Ah de 97/197 en 98/198 (die is er namelijk ook) vragen. Wat ik begreep is de reden als volgt: Stadsregio en PROV (ik meende dat zij het waren) vonden de situatie onduidelijk dat een deel van de bussen een andere route rijdt. Die moesten dus een ander nummertje krijgen. Dat is dus de 197/198 geworden. Niets meer, niets minder. Ik denk zelf dat dit niet duidelijker is, maar goed we horen het wel.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

JeePee schreef:Ah de 97/197 en 98/198 (die is er namelijk ook) vragen. Wat ik begreep is de reden als volgt: Stadsregio en PROV (ik meende dat zij het waren) vonden de situatie onduidelijk dat een deel van de bussen een andere route rijdt. Die moesten dus een ander nummertje krijgen. Dat is dus de 197/198 geworden. Niets meer, niets minder. Ik denk zelf dat dit niet duidelijker is, maar goed we horen het wel.
De huidige situatie is er echt al jaren, zo lang als lijn 98 (lijn 97 was er eerst niet) bestaat en dat is bij mijn weten toch al twintig jaar. Dingen die mensen wel al weten moet je niet gaan veranderen, zoals het nu is: iedereen weet het, iedereen snapt het. :(
Het is een spectrum.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door JeePee »

My thoughts...
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Het gaat dus om de ochtendspitsroute via de Nieuwe Tiendweg? Dat is iets nieuws van de Stadsregio dat als delen van lijnen een iets afwijkende route hebben, gelijk een ander nummer krijgen. In Hellevoetsluis en Spijkenisse is dat bijvoorbeeld ook gebeurd met lijn 84/184, 85/185, 102/122 en 111/121.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Sinds deze week rijden er ook op de Capelse lijnen Citaro's. Dit zijn dus de RET-lijnen 30, 31, 34, 36 (ligt niet in Capelle, maar is gekoppeld aan lijn 30) en 37. Vooral voor lijn 34 is het opvallend, omdat deze lijn nog maar 2 dagen rijdt en daarna overgenomen wordt door lijn 28 en 29. Ik ga dus vanmiddag even polshoogte nemen met mijn camera. 8-)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door JeePee »

mb90 schreef:Het gaat dus om de ochtendspitsroute via de Nieuwe Tiendweg?
Klopt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Wubbo »

SMS van Raoul (13:14): "Qbuzz-bussen zien er mooi uit! Net een stoet van ongeveer 20 bussen tegengekomen bij de afslag Beetsterzwaag op de A7!"
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

Ja, die worden vandaag gepresenteerd in Drachten, dus vandaar :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door MdJ »

Cxx8759 op scholierenlijntje 7 in Apeldoorn :shock: ipv een normale Intergo. Er stond gisteravond wel een Intergo in de werkplaats van TSN, dus waarschijnlijk hebben ze die Lion City maar mee genomen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Wubbo »

GVU Alliance 2252 op lijn 30, 16.15 op station Overvecht richting ziekenhuis Overvecht.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Raymond »

Ook in Eindhoven hangen ondertussen al voor een groot deel de nieuwe tijden de halteborden. Opvallend hieraan is vooral dat nu ook voor de stadsbus (BBA/Veolia gebruikte het hier al bij de streekbussen) door middel van pijlen met evt. een cijfer wordt aangegeven hoe de bus bij de eerst volgende halte komt.. Kunnen ze de weg iig niet meer kwijtraken..
Op de tijdtabellen is dezelfde indeling gebruikt als bij Connexxion, maar dan in de nieuwe Hermes kleuren. Ziet er goed uit! :)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Chauf21 »

Raymond schreef:Opvallend hieraan is vooral dat nu ook voor de stadsbus (BBA/Veolia gebruikte het hier al bij de streekbussen) door middel van pijlen met evt. een cijfer wordt aangegeven hoe de bus bij de eerst volgende halte komt.. Kunnen ze de weg iig niet meer kwijtraken..
Dat is eerder een goedkope en verkapte opleidingsmethode ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten