(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Stefan schreef: 't Is wel altijd een gaaf om in zo'n Citaro G te zitten die overal met kickdown over, door en omheen scheurt! :mrgreen: :pos:
Klopt, vooral als ik 's avonds van mijn werk terug naar huis moet, weten de chauffeurs van de Connexxion altijd flink te gassen met dat apparaat :D. En tja, het vloeken op ons allerliefste GVB-collega's op het stuk door Noord hoort daar ook bij :lol: - die weten altijd met zo'n gelede ergens voor/tussen te dringen :D - dat wordt altijd zeer gewaardeerd door de chauffeurs in de bus waar ik in zit die bijna altijd op oorlogssnelheid door willen gassen.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door BR628 »

meltrain schreef:Wanneer gaan deze wijzigingen in, want ik wil nog een afscheidsritje maken.
Ga eens op een doordeweekse (lees: buiten de vakantie) dag naar Groningen. Daar rijdt gegarandeerd nog wel een O408 als versterking op lijn 85 tot Haulerwijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Nou, dat kan wel eens heel anders zijn na de kerstvakantie! Stalling Drachten staat inmiddels aardig vol met Alliances en O408'en en er zijn aardig wat Wrights en Amba's uit ZO-Fryslân vrijgekomen.

Het zou me niks verbazen als volgend jaar de 2194 de oudste nog rijdende bus bij Arriva Nederland is. Die bus is trouwens afgelopen week over de 1.000.000 km gegaan, uitzonderlijk vandaag de dag in het OV.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Het DRIS in Dordrecht is weereens geupdate, maar de bestemmingen (foto is van Dordrecht CS - Perron B) blijven toch maar lastig... de bestemming bij lijn 15 klopt in principe nog wel, daar eindigt de rit ook, maar de reizigers vinden het vast prettig te weten dat 'ie via Papendrecht gaat :P
Afbeelding

Bij lijn 92 was "Sporth. Drievliet" kennelijk te onduidelijk, maar de nieuwe versie maakt het wel helemaal bont. Je moet ook maar net weten dat het in Ridderkerk ligt... waar de bus als 't goed is nieteens meer heen gaat!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daan »

Pff, gaan we op dat soort borden nu ook al MSN-taal gebruiken? :?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Raymond »

Té veel topdrukte net in Eindhoven. De SBS6 Kerstparade was in de stad en dat zorgde ervoor dat heel veel mensen tegelijk met de bus wilden. Er zouden veel parkeergarages zijn afgesloten en er werd dus geadviseerd het openbaar vervoer te pakken. Daar werd massaal gehoor aan gegeven: per bushalte stond er een halve buslading mensen te wachten. Daar kon Hermes niet tegen op boksen. Stond bij de eerste halte na het beginpunt: hier konden nog enkele mensen instappen, voor de rest was de bus vol. Een versterkingsbus is niet meer geweest, maar zoveel mensen kunnen ze hier gewoon niet aan..
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door JeePee »

Reiziger Ddrs schreef:Bij lijn 92 was "Sporth. Drievliet" kennelijk te onduidelijk, maar de nieuwe versie maakt het wel helemaal bont. Je moet ook maar net weten dat het in Ridderkerk ligt... waar de bus als 't goed is nieteens meer heen gaat!
Tot 4 januari nog wel toch? Ik kwam in ieder geval maandag nog een 92 tegen op Drievliet toen ik met een slagje 144 mee was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Maandagavond dan hoop ik, anders was 'ie de weg kwijt :P Maargoed, dan is dat dus de reden dat de aansluitingen de mist in gaan: de 92 is net te laat in Ridderkerk om aansluiting op 144 te bieden.

Opmerkelijk dat Arriva dit niet met tijdelijke diensten op heeft kunnen/willen lossen: de bus 2 minuten eerder laten rijden lijkt me een niet al te ingrijpende oplossing. Immers hebben ze voor lijn 141 wel de diensten omgegooid wat meer gevolgen heeft doordat bussen ineens aan de andere kant van de Maas belanden.

Ehm herstel: de diensten moeten haast wel aangepast zijn, want tot 13 december waren 92 en 144 nog gekoppeld in Ridderkerk en werden ze door Arriva en Connexxion gezamelijk gereden op ma-za-avond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door JeePee »

Mwoah de ervaring is dat men gewoon even wacht. De aansluiting is er sowieso wel. Richting Rotterdam .12 aankomst lijn 92, .14 vertrek lijn 144. Andersom is dit .43 en .45. Lijn 144 is namelijk gebaseerd op lijn 92. Oorspronkelijk gingen we er namelijk vanuit dat de constructie 92 doorgaand als 144 gewoon bleef 's avonds.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Ja, da's 's avonds :wink: Op zondag overdag komt de 92 om .48 aan en vertrekt 144 om .44 naar Zuidplein, de andere kant op sluiten ze dan wel op elkaar aan overigens.

Kreeg vorige week zondag nog van de Dordtse vestigingsmanager te horen dat de reizigers dan dus een half uurtje blijken te mogen wachten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door JeePee »

Verrek je hebt gelijk idd. Dan moeten ze maar met de 143 mee, das maar *kuch* een kwartiertje wachten. Maar goed, alles beter dan die belbus. Al zit er sowieso geen drol in die bussen. Ik had op de VL vorige week ook wel een leuke. "Kun je de VL van Arriva even vragen of ze de 92 even laten wachten, ik ben iets te laat. Ik weet ze geloven nooit dat er iemand wil overstappen, maar doe toch maar" :) . Het is wel een erg politiek lijntje trouwens. Ongelovelijk hoeveel instanties daarmee te maken hebben. Of in ieder geval menen daar wat over te zeggen te hebben ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Meltrain »

Volgens Arriva vertrekt lijn 144 op zondag nog steeds om .50 vanaf Sporthal Drievliet.
Dat kan er mee te maken hebben dat ze lijn 92 niet een paar minuten vervroegen: Arriva weet gewoon niet dat 144 ook vervroegd is.
@JeePee: wat voor belbus bedoel je?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Ow, da's niet zo vreemd... de 142 (nu 92) en 144 hebben een roemrucht verleden. Vandaar dat vrijwel iedereen maar wat blij was dat er per 1-1-2007 eens samengewerkt werd om een fatsoenlijke verbinding te bieden.

Ergens in 2003 als ik me niet vergis werd door Connexxion hun deel van de 142 (H.I. Ambacht - Zuidplein) opgeheven in de avonden en op zondag, waarop Arriva haar deel van de 144 claimde en als 244 Dordrecht - Ridderkerk Drievliet ging rijden zonder aansluiting op 144 aldaar. De 142 is toen naar Ridderkerk, P+R Oudelande gaan rijden waar op een andere Arriva-lijn naar Zuidplein kon worden overgestapt.
In dienstregeling 2004 is die 244 weer opgeheven en ging 142 naar Drievliet rijden met aansluiting op 144. Maar pas vanaf 1-1-2007 was het echt vrede en ontstond de situatie met samen rijden op 144 (en nu dus 141) en de 92, waarbij die laatste zondags met taxibusjes tot Ridderkerk ging rijden.

De grote winnaar is dus Rijsoord, wat op 4-1-2009 na ruim 5 jaar z'n bus in de avond en op zondag weer terug krijgt.

@meltrain: Arriva gaat per 4-1-2009 dus met 92 weer Dordrecht - Zuidplein rijden 's avonds en zondag, om de verbinding H.I. Ambacht - Ridderkerk op die momenten te behouden rijdt de 141 vanaf dan als belbus op dat traject. Aan de ene kant is er aansluiting op 92, aan de andere kant op 144.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Meltrain »

Oke, dat verklaart een hoop.
Maar ik dacht dat JeePee bedoelde dat er nu al belbussen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Geert »

()*#U$)(*@#$ RET.
Lieve RET,

Vanochtend stond ik om 8.05 te wachten op Rotterdam Centraal bij de bushalte voor lijn 43 naar Noord-West. Om 8.10 zou de bus moeten vertrekken.

Om 8.10 kwam er een bus aangereden, met lijn 43 op het display. Echter, 50 meter voor de halte ging de bus pauzeren en de chauffeur op zijn gemak de krant lezen. Bij navraag bleek het de bus van 8.30 te zijn. De bus van 8.10 bleek niet gereden te hebben!

Kan de RET voortaan niet wat beter bijsturen in dit soort situaties? Het is vandaag vakantiedienstregeling, dus er is in ieder geval genoeg materieel, en bovendien bleek de chauffeur voor de volgende dienst op tijd bij de halte te zijn om nog de bus van 8.10 uur te rijden.

Overigens was de houding van de chauffeur ook beneden alle peil: volgens hem hadden we de vorige bus zeker niet gezien. Nu kan ik u verzekeren dat ik en minstens 10 andere mensen al ruim voor vertrektijd bij de halte aanwezig waren en dat er in het geheel geen bus 43 voorbij reed. Sommige mensen waren al voor 8 uur bij de halte.

Dit soort zaken stelt mij erg teleur. Ik hoop dat in de toekomst dergelijke situaties beter opgepakt worden en dat uw medewerkers in ieder geval op een klantvriendelijker manier reageren.

Liefs,
Geert
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door bassie92 »

Heey, is lijn 92 tegenwoordig ook met 8pers bus??
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Ja, elke zaterdagavond en zondag de hele dag rijdt lijn 92 met een taxibusje. Dat is al een tijdje zo.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door bassie92 »

op zondag en avond bedoel ik :-P
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

héla hola - eindelijk weer een gebeurtenisje toen ik uit lijn 91 (Amsterdam CS - Zaandam Zaanse Schans) stapte voor de deur van mijn werk. Namelijk ex-Alkmaar Ambassador 8225 op lijn 67 (Zaandam 't Kalf - Zaandam Station via Kogerveld NS), nu is dat een lijn uit de omloop 67->62->67->89, lijnen die sinds 2004 (en eerder) al met 10½-meterbussen worden uitgevoerd (ook wel bekend als MAN Scout (6405, 6414-6415) en Ambassador 120 (8376-8379)). De bus is niet voorzien van InfoXX, want het display toonde: 67 CONNEXXION. Jammer dat ze niet een ex-Alkmaarbus uit de serie 8200-8208 hebben gepakt, die zijn hun leven bij Connexxion immers begonnen in Zaandam en zullen bestemmingen als ZAANDAM NS en KALF enzo er nog wel in hebben zitten. Zijn er nog meer van deze leuke ex-Alkmaar bussen overgebracht, en zijn ze tijdelijk (ruilpool)? Ik kan me voorstellen dat ze de MANetjes weg willen hebben, ze trekken het gemiddelde bouwjaar best omlaag (ze komen uit 2000/2001.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

In Delft was het vanmiddag duidelijk te zien waar CXX Citaro 2835 vandaan komt. Hij reed namelijk op lijn 37 naar Den Haag Leyenburg nog steeds rond met de bekende Voor U teksten.

RET-Citaro 270 had eindelijk een duidelijke bestemming op lijn 40 (Rotterdam Centraal - Delft NS v.v.). Normaal zie ik de bussen richting R'dam altijd rijden met Centraal Station, maar de 270 reed met Rotterdam CS. :) Vanaf Delft waren alleen de haltes tot Overschie onbekend. Op het scherm werden alleen de haltenummers getoond en de omroep deed niks (had wel wat geweest als ze halte 3718 om zou roepen :lol:) . Pas vanaf Overschie werkten ze weer goed.

Na mijn rondje Lansingerland + Delft ging ik met de metro (een combi van 3x 5300 in WD 906) vanaf Rotterdam Centraal weer terug naar het Zuidplein. Net na Maashaven ging die metro ineens vol in de remmen stond hij ineens stil. Hierna werd de metro 2x herstart, maar dat mocht niet baten. Daarom werd daarna alles maar uit gezet, dus inclusief de verlichting. Ondanks dat de zon net onder was, was dat toch wel donker. Na een minuutje ging alles na een disco van de lampjes bij het infoschermpje weer aan en reed de metro (zonder omroep overigens) weer verder. Ik denk dat er een klein defectje was, wat hierdoor verholpen was, want daarna reed de metro zonder problemen (maar wel met +4 en een metrofile) verder. Alleen het infoschermpje bleef leeg, terwijl de lampjes wel versprongen.

Tot slot kreeg ik vanmiddag een SMS-je van meltrain over een RET-Berkhofje die rond reed op Zuid. Dit bleek te gaan om deze 635 die ik na de metrorit van hierboven toevallig tegenkwam op het Zuidplein. Hij reed rond met "16 Buiten Dienst" en reed instructieritjes. Toch wel leuk om nu toch nog een Berkhofje te zien:
Afbeelding
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

@klaxxon: Waarschijnlijk hebben die Alkmaarse Ambaatjes wel Zaanse bestemmingen, want meestal hebben/hadden bussen bestemmingen van het hele "historische vervoergebied" zogezegd (oftwel: NZH, ZWN etc.). Zo hadden de Uithoornse bussen ook Helderse bestemmingen en hadden de Zeeuws-Vlaamse bussen ook Alphense bestemmingen etc. Vaak hing er echter een lijstje in de bus met alleen de bestemmingen die voor de betreffende stalling van toepassing waren :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

De nieuwe BRU concessie geldt nu acht dagen. Toch was het vandaag al raak: Op lijn 74 (Vianen - Zeist) zat een groene Amba en wel de 8237. Verder beginnen de GVU Amba's redelijk te zwerven. Zaten ze vorige dienst bijna alleen maar op de 126/127, sinds vorige week kom je ze overal tegen. Vandaag sowieso gereden op de 19, 37 en 39. En in het vertragingskader zat er vorige week eentje op de 1.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit: vanmorgen zag ik zomaar ineens lijn 141 op de DRIP's in Dordrecht staan... nu de 140 nog :wink:

Vanmiddag presteerde ik het precies de enige 15m-Volvo op lijn 350 Leeuwarden - Alkmaar te treffen, ben van ellende maar in Den Oever overgestapt op een andere lijn :P Maar waarom ik er nu net weer voor moest kiezen richting Hoorn te gaan... alles was op tijd behalve de 135 naar Hoorn, die had +10.
In de ex-Hermes 1855 die ik daarop had viel me trouwens op dat deze ook de rode "invalidenbekleding" op de eerste vierzit links voorin had. Zover ik weet hadden die busjes dat nog niet bij aflevering, kennelijk is dat aangepast bij het vergroenen van de bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Ronald »

Vanmorgen een bus zien rijden op lijn 676 (scholierenlijn Bunschoten-Amersfoort), terwijl het bij ons inmiddels toch ook kerstvakantie is :roll: . Zal niet zo'n druk ritje geweest zijn denk ik ...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Raymond »

Reiziger Ddrs schreef:In de ex-Hermes 1855 die ik daarop had viel me trouwens op dat deze ook de rode "invalidenbekleding" op de eerste vierzit links voorin had. Zover ik weet hadden die busjes dat nog niet bij aflevering, kennelijk is dat aangepast bij het vergroenen van de bus.
Ter bevestiging: toen de Amba's nog bij Hermes reden hadden ze idd nog geen rode bekleding.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten