(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door JeePee »

Hier kunnen jullie alle opvallendheden over december kwijt. Game on :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Aking »

Ik zag vanmiddag rond een uurtje of 14:45 enkele nieuwe BRU-bussen over de Waterlinieweg rijden (richting berenkuil) in Utrecht uiteraard
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Vandaag had ik op mijn dagelijke terugreis vanaf de stage net als donderdag weer een O408 op Arriva-lijn 92. Het was dit keer niet dezelfde als donderdag. Toen was het de 4772 en nu de 1121. De bestemming was gewoon op de display te zien, maar het lijnnummer was op de plek waar normaal het ritnummer staat te zien. Ook knipperde de lamp naast de instapdeur telkens, maar dat neemt nie weg dat dit van mij elke dag zo mag zijn. 8-)

Vrijdag dacht ik dat alle Berkhofjes van de RET al weg waren, maar vanmiddag waren er nog steeds 2 op de weg te zien. Opvallend was dat in 1 daarvan telkens dezelfde chauffeur te zien is.

Dat er wel al wat veranderd is, was vanmorgen te zien op RET-Buslijn 68 (Zuidplein - Waalhaven - Heijplaat v.v.). Normaal is een Citaro doordeweeks een uitzondering, maar nu reed vanmorgen zelfs een nieuwe Citaro, de 324, en een oude Citaro op deze lijn.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daantje »

Bus 38 Delft - Maassluis rijdt een omleiding door werkzaamheden op de Hoornseweg en rijdt nu via de Reinier de Graafweg. Volgens 9292ov.nl stopt die bus dan ook bij haltes langs de omleidingsroute (oa Revalidatiecentrum en Reinier de Graafweg) wat op zich heel fijn is omdat je nu een extra verbinding hebt naar het station en die bus rijdt redelijk tussen de daar toch al rijdende bussen in qua tijden. Helaas scheurde bus 38 vanmiddag keihard langs de halte zonder te stoppen :neg:

Ik ben net vanavond gebeld door de Connexxion Klantenservice over iets anders, moet ik nu dan alweer de volgende klacht indienen? :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Vrijdag dacht ik dat alle Berkhofjes van de RET al weg waren, maar vanmiddag waren er nog steeds 2 op de weg te zien. Opvallend was dat in 1 daarvan telkens dezelfde chauffeur te zien is.
Ze gaan ook nog niet weg! Volgens een melding op de Yahoo-groep busfoto (ja, alweer daar) blijven er nog een paar zolang de gemeente Vlaardingen enkele drempels nog niet aangepast heeft.

Verder vanmiddag weereens een O408 in Dordt: de 1122 vertrok rond 17.50 uur als lijn 19 naar Nieuw Lekkerland, overigens zonder lijnnummer op de film. Kennelijk past dat er niet meer bij door de vaak wat lange bestemmingen hier.
De Arriva 6294 rijdt sinds vandaag als "Feestbus" rond als soort van promotie van het gratis vervoer in de weekenden voorafgaand aan de kerstdagen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:
mb90 schreef:Vrijdag dacht ik dat alle Berkhofjes van de RET al weg waren, maar vanmiddag waren er nog steeds 2 op de weg te zien. Opvallend was dat in 1 daarvan telkens dezelfde chauffeur te zien is.
Ze gaan ook nog niet weg! Volgens een melding op de Yahoo-groep busfoto (ja, alweer daar) blijven er nog een paar zolang de gemeente Vlaardingen enkele drempels nog niet aangepast heeft.
Dat zou wel een opmerkelijke reden zijn: die dingen rijden al een jaar of anderhalf niet meer door Vlaardingen.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Raymond »

Omleidingen en Connexxion/Hermes blijken niet elkaars sterkste punt. Er worden nog steeds omleidingen uit 2006 gegeven en ook de meest recentste omleiding is nog niet te vinden. Dat zorgde ervoor dat de bus vrijdag een andere omleiding reed dan vandaag.. Jammer genoeg staat de omleidingsroute helemaal klem en lopen de bussen daar tussen de +10 en +20 op :roll: Het zorgt ook voor wat oververhitte chauffeurs die op die manier natuurlijk ook geen pauze enzo meer overhouden en chagrijnige passagiers dat die bussen zoveel te laat zijn. Dat ze er maar eens gauw voor kiezen een andere route te kiezen die slechts +5 oplevert, maar wel net iets meer haltes overslaat. Maar ik denk dat de punctuliteit nu toch net even iets belangrijker is.
Veolia kent dezelfde omleiding overigens al wel en heeft die ook op haar site staan.. (helaas wel met een fout erin)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Dat zou wel een opmerkelijke reden zijn: die dingen rijden al een jaar of anderhalf niet meer door Vlaardingen.
De nieuwe route van lijn 57 loopt door een aantal straten waar nu nog geen bus rijdt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Dan moet het dus alleen bij de Amsterdamlaan in Holy niet goed zitten, want op de rest van de nieuwe route hebben afgelopen zomer al Citaro's gereden op de tijdelijke pendelbus 23 en dat ging voorzover ik gemerkt heb gewoon goed.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Geert »

Ik weet niet of dat dé reden is, maar halverwege de Amsterdamlaan zit een grote bobbel in de weg: er is daar een onderdoorsteek voor fietsers en de autoweg gaat via een soort heuvel een meter of 4 omhoog en meteen weer omlaag. (Als je een beetje doorrijdt met de auto voel je je maag zeg maar, dat idee.)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Hier heeft de BSAG ook weer wat nieuws, nu worden niet alleen de volgende halte en lijnnummer/bestemming weergeven, nu alterneerd het ook met de datum en tijd. Wel zo prettig. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Sinds vandaag rijden de nieuwe RandstadRail-metro's in dienst op de Erasmuslijn. :) Nog niet op de RandstadRail. Dat was eerst ook de bedoeling, maar stadsgewest Haaglanden zit dwars. :?
De stellen die op de Erasmuslijn rijden zijn de 5505 en de 5507. Voorlopig rijden ze alleen doordeweeks. Om 16:35 uur zag ik ze net wegrijden richting CS en daardoor kon ik om 17:03 uur een foto maken van deze combi als WD 916 richting Spijkenisse:
Afbeelding

Nog meer metromaterieelnieuws, want er reed een combi van 3x 5300 op de Calandlijn i.p.v. de Eramuslijn en een combi van 2x 5400 reed op de Erasmuslijn i.p.v. de Calandlijn. Die 2x 5400 werd overigens aangegeven als 3-tje op de DRIM's. De 5505 + 5507 werden ook aangegeven als 3-tje. Qua lengte is het ongeveer hetzelfde als een 3-tje 5300-tjes, alleen heb je nu een stel minder.

Verder zat ik vanmiddag in Arriva Wright 6266 op Buslijn 92 naar het Zuidplein en deze had volgens mij een bromvlieg in de uitlaat zitten. Hij bromde namelijk aardig.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

In je fotobijschrift staat 5505 en 5507, wat is er met de 5501-5504, 5506 gebeurd? Rijden die ook op de Erasmuslijn of is dat te verwachten? Zouden er in theorie drie stellen achter elkaar kunnen rijden? En het meest ben benieuwd naar: waarom doet Haaglanden moeilijk? Straks rijden deze stelletjes daar toch ook...
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

De 5501 en 5502 gaan na testritten vanuit Leidschendam binnenkort weer terug naar Duitsland om het echte interieur in te laten bouwen. Nu stonden er namelijk alleen nog vaten in. De 5503 en de 5504 blijven wel in Leischendam en zullen binnenkort wel gaan rijden. De 5506 en 5508 waren vandaag nog proefritten aan het maken in Rotterdam, maar de kans bestaat dat die ook op de Erasmuslijn zullen gaan rijden. Tot slot worden de 5509 en de 5510 als het goed is vrijdag (toevallig met sinterklaas) naar Rotterdam gebracht vanuit Duitsland.

Maar, waarom Haaglanden moeilijk doet. Ik heb geen idee.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daantje »

Mijn huisgenootje werkte voor Randstadrail en zij vertelde dat de nieuwe voertuigen eigenlijk pas mogen gaan rijden als de tunnel tussen Centraal Station en het Sint Fransiscus Gasthuis af is. Ze mogen eigenlijk niet over de voormalige Hofpleinlijn rijden. Ik dacht ook altijd dat de nieuwe voertuigen dan pas in dienst zouden komen op de Randstadrail. Maar wat Haaglanden daar over te zeggen heeft weet ik niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Chauf21 »

De 5501 en 5502 hebben toch ook nog hun Testvoertuig-outfit (zoals bijvoorbeeld hier is te zien: http://www.retmetro.nl/nl_nieuwsitem599.htm)?

Waarom de nieuwe voertuigen nog niet op de ex-Hofpleinlijn mogen rijden, is mij ook niet duidelijk. Het enige dat ik kan vinden (/tot mij is gekomen) is dat de HTM geen toestemming wil geven (bijvoorbeeld op http://www.randstadrail.nl/content.asp?Id=1167) :|
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

De 5501 en de 5502 hebben nu nog inderdaad de testvoertuig-outfit. Dat zal er in Duitsland ook wel afgehaald worden.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

Hmpz, zullen wel (om)wisselvrees hebben in Haaglanden.
Het is een spectrum.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Op openbaarvervoerinboskoop.nl kwam ik de volgende foto van een Arriva-bus tegen: Afbeelding

Hoe is het mogelijk dat een bus van een concurrent, in Friesland, de bestemming van Connexxion kan tonen in de Zaanstreek? :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Lijn 88 was toch ooit, toen het nog connexxion was, Purmerend - Zaandam (met een knip ergens halverwege omdat een deel met kleine bus reed)? Waarschijnlijk is die bestemming daarom gewoon in de bus gezet, terwijl het bij Arriva nooit een eindbestemming is geweest.
Arriva heeft hier in DAV ook werkelijk elke bestemming erin zitten namelijk, zelfs eindhaltes van buurtbussen en lijnen die altijd met taxibusjes rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Voor Arriva HWGO geldt 't zelfde. Ik heb nu alle bestemmingen 'voor handen', het heeft allemaal wel wat werk gekost maar het is het uiteindelijk wel waard. Heb in totaal toch wel ruim 2 uur met de laptop op het stuur gezeten om braaf alle nummertjes met de bestemmingen over te typen. :oops: Het zijn wel héél wat meer bestemmingen als dat bij Connexxion het geval was. Bij Connexxion zaten er iets van 640 in, bij Arriva tegen de 800 geloof ik. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door MdJ »

In Apeldoorn rijdt al een tijdje een volvo uit Ede. Vandaag was het de 3801, vorige week zou het dezelfde kunnen zijn, maar ook de 3828. Toevallig iemand enig idee wat er nu in Ede rijdt, of het vervangen is door een Apeldoornse volvo, of door een citaro/amba?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Suus »

Ik zag een paar weken geleden wel een Apeldoornse bus bij de CineMac bioscoop rijden in Ede, maar of dat nu ook nog zo is, geen idee?

In Amsterdam hebben ze op alle deuren in de Combino's roze stickers voor de OV-Chipkaart geplakt. In de hangbuiken zijn ze mij eigenlijk niet opgevallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door webguy »

MdJ schreef:In Apeldoorn rijdt al een tijdje een volvo uit Ede. Vandaag was het de 3801, vorige week zou het dezelfde kunnen zijn, maar ook de 3828. Toevallig iemand enig idee wat er nu in Ede rijdt, of het vervangen is door een Apeldoornse volvo, of door een citaro/amba?
Ik heb geen Apeldoornse Volvo's in Ede gezien, wel opvallend veel Citaro's en Ambas op de stadslijnen... Ik denk dus een minder Volvo in Ede...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Raymond »

Opvallende aanwezige in Eindhoven was vanmiddag Arriva 1126, welke om 15:55 uur als lijn 152 aankwam..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten