CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Nou in ieder geval zijn er nog geen flapjes voor Sprinters op Apd-Amri (verder ben ik niet gegaan).
Vanmiddag was er nog een CTA-storing te Amf, pas tegen 15.30 deden ze het weer
Vanmiddag was er nog een CTA-storing te Amf, pas tegen 15.30 deden ze het weer
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Nieuwe flapjes zijn ook niet nodig zolang nog steeds een stoptrein heet. Volgens de reisplanner en de nieuwe vertrekstaten is het tenminste nog geen Sprinter geworden.
(U dacht dat er een causaal verband was tussen materieelinzet en treinsoort? Niet bij NS...)
(U dacht dat er een causaal verband was tussen materieelinzet en treinsoort? Niet bij NS...)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Nee maar dat was al bekend. Ik had gehoopt op een D-Trein met Toeslag .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ook apart, de Utrechtse vertrekstaat met de restjes (internationaal, museumpendel & nachtnet). Doordeweeks rijdt de tot twee keer toe niet in Bunnik stoppende stoptrein naar Utrecht Maliebaan niet, en in plaats daarvan kan je met de GVU-bus die volgens NS ineens een 20-minutendienst blijkt te hebben.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Wat is er eigenlijk veranderd aan deze vertrekstaat, zodat de ingangsdatum 20 april is?reisthijs schreef:Nieuwe flapjes zijn ook niet nodig zolang nog steeds een stoptrein heet. Volgens de reisplanner en de nieuwe vertrekstaten is het tenminste nog geen Sprinter geworden.
(U dacht dat er een causaal verband was tussen materieelinzet en treinsoort? Niet bij NS...)
Of worden alle vertrekstaten vervangen (ook al zijn er eigenlijk geen wijzigingen), zodat je hierdoor al die uitzonderingen en voetnoten met de feestdagen er (deels) uit hebt en het geheel wat overzichterlijker wordt?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Als dat een argument was konden ze beter even wachten tot na 30 april, 4 en 5 mei (en misschien ook nog wel hemelvaart en pinksteren) toch? Daarna wordt het weer rustig qua uitzonderingen lijkt me...Thijs schreef:Wat is er eigenlijk veranderd aan deze vertrekstaat, zodat de ingangsdatum 20 april is?
Of worden alle vertrekstaten vervangen (ook al zijn er eigenlijk geen wijzigingen), zodat je hierdoor al die uitzonderingen en voetnoten met de feestdagen er (deels) uit hebt en het geheel wat overzichterlijker wordt?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Nou ja, een wijzigingsblad lijkt me een goed argument om alle vertrekstaten mee te pakken, daarvoor heb je namelijk toch al een operatie voor lopen. Uiteraard blijf je nog feestdagen houden, maar je hebt er iig weer een paar gehad (dat was niet het hoofdargument).
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Er zal wel weer ergens een trein een minuutje verschoven zijn ofzo. Da's al voldoende om die hele vertrekstaat maar te vervangen...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ik kon het minuutje dus niet vinden Maar wie weet ook een afwijkend spoortje 's ochtends o.i.d....
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Maar dat doen ze ook! Deze loopt maar tot 13 juni, dus vlak na pinksteren hangen ze de volgende op.Fles schreef:Als dat een argument was konden ze beter even wachten tot na 30 april, 4 en 5 mei (en misschien ook nog wel hemelvaart en pinksteren) toch?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
En in die ronde zijn veel vertrekstaten wel korter, want dan verdwijnen er tijdelijk een hoop spitsseries.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
In Deventer verdwijnen geen spitstreinen, dat zal weinig verschil maken. En daar waar wel hele series verdwijnen, zoals bijv. Leiden: nieuwe vertrekstaat komt in juni, en de spitstreinen verdwijnen pas in juli. Die komen er dus gewoon op te staan.
Het fenomeen vakantiedienstregeling lijkt overigens langzaam te verdwijnen, veel spitstreinen blijven gewoon rijden.
Het fenomeen vakantiedienstregeling lijkt overigens langzaam te verdwijnen, veel spitstreinen blijven gewoon rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
De stoptreinen Apeldoorn-Almelo-Enschede hebben wel een vakantiedienstregeling, die rijden meer tot Almelo. Dus wat dat betreft is er zeker wel een verschil.reisthijs schreef:In Deventer verdwijnen geen spitstreinen, dat zal weinig verschil maken.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Wat mij opviel aan de vertrekstaten op Asd, is dat er bij de afdeling internationaal bij een aantal voetnoten staat 'ook 30 apr'. En ik dacht toch dat er geen enkele internationale trein (incl. nachttreinen) op Asd kwam op 30 april, of niet?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Update over de vertrekstaten: ik zat vanavond op station Apeldoorn eens op te letten, en daar stond onderaan de vertrekstaat het volgende:
"14 december 2008 - 12 december 2009. Herdruk ingaande 20 april.
Er is dus blijkbaar op 20 april een herdruk geweest, maar waarom geldt het vertrekstaat dan nog wel vanaf 14 december? Je had de vertrekstaat nu kunnen plaatsen zonder al dat kerst/oud&nieuw/pasen-gedoe en dat scheelt toch weer een paar uitzonderingen en voetnoten (die in Apeldoorn toch al rijkelijk vertegenwoordigd zijn..). Ik snap het niet.
"14 december 2008 - 12 december 2009. Herdruk ingaande 20 april.
Er is dus blijkbaar op 20 april een herdruk geweest, maar waarom geldt het vertrekstaat dan nog wel vanaf 14 december? Je had de vertrekstaat nu kunnen plaatsen zonder al dat kerst/oud&nieuw/pasen-gedoe en dat scheelt toch weer een paar uitzonderingen en voetnoten (die in Apeldoorn toch al rijkelijk vertegenwoordigd zijn..). Ik snap het niet.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Dat heb ik wel eens 'in de organisatie' nagevraagd. Blijken nogal wat haken en ogen aan te zitten, omdat die vertrekstaten in elkaar gedraaid worden vanuit het planningssysteem. Dat planningssysteem gooit de treinen uit de afgelopen maanden niet weg, maar weet nog steeds dat een trein op rare dagen niet reed. Die rare dagen komen dus ook nog steeds op de vertrekstaat.
Het zou een aanpassing in het plansysteem vragen om dat aan te passen - of in het ding dat vertrekstaten fabriekt natuurlijk.
Het zou een aanpassing in het plansysteem vragen om dat aan te passen - of in het ding dat vertrekstaten fabriekt natuurlijk.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ik denk dat dat eerder is vanwege het feit dat er op 14 juni weer een nieuw wijzigingsblad in gaatreisthijs schreef:Maar dat doen ze ook! Deze loopt maar tot 13 juni, dus vlak na pinksteren hangen ze de volgende op.Fles schreef:Als dat een argument was konden ze beter even wachten tot na 30 april, 4 en 5 mei (en misschien ook nog wel hemelvaart en pinksteren) toch?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Dat levert wel leuke situaties op, gisteren in de t7044 voor Hgl roept de automatische omroep: "Deze Sprinter rijdt nog verder naar Borne, Almelo, Deventer en Apeldoorn". Even later volgt de conductrice met haar omroep dat deze "stoptrein" nog verder zou gaan richting Bn, Aml, Dv en Apd. :?reisthijs schreef:Nieuwe flapjes zijn ook niet nodig zolang nog steeds een stoptrein heet. Volgens de reisplanner en de nieuwe vertrekstaten is het tenminste nog geen Sprinter geworden.
(U dacht dat er een causaal verband was tussen materieelinzet en treinsoort? Niet bij NS...)
En zo gaat het verder, de CTA op de perrons maakt van de s7000 gewoon een stoptrein (op Hgl is men recentelijk wel bezig geweest met de CTA's, dus waarschijnlijk zitten de flapjes "Sprinter" er nu wel in), Het RIS in de SGMm maakt er een Sprinter van (maar die gaat er standaard vanuit dat alle treinseries die door een SGMm worden gereden een Sprinter zijn. Vorig weekend was dus zelfs de s1700 even een Sprinter (t1719 op zaterdag en t1727 op zondag werden gereden met een SGMm, omdat die naar Hgl moesten)).
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ik heb in SGMm ook wel "sneltrein" (in de s2200) en "Intercity" (in de s3900) zien staan. Stoptrein kent-ie inderdaad niet, want de s5700 werd ook een sprinter...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Weet je zeker dat er in de sprinters van t1719 en t1727 "Sprinter" stond op de displays? Zoals tsov al zegt kan-ie ook "Intercity" tonen en het lijkt me ook logisch dat dat gebeurd is ;)Dre schreef:Het RIS in de SGMm maakt er een Sprinter van (maar die gaat er standaard vanuit dat alle treinseries die door een SGMm worden gereden een Sprinter zijn. Vorig weekend was dus zelfs de s1700 even een Sprinter (t1719 op zaterdag en t1727 op zondag werden gereden met een SGMm, omdat die naar Hgl moesten)).
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Op de betreffende zaterdag en zondag lag ik op de tijdstippen dat de t1719 en t1727 reden op zaterdag aan 't werk, en op zondag lag ik in m'n bed en daarna maakte ik een ontbijtje voor m'n vriendin. M.a.w. ik heb ze persoonlijk niet gezien.
Neem dus aan dat ze netjes "Intercity" aangaven. Al is een SGMm als intercity eerder iets waarvan je 's nachts rechtop in je bed gaat zitten en denkt "het was maar een nachtmerrie"... niet dus.
Neem dus aan dat ze netjes "Intercity" aangaven. Al is een SGMm als intercity eerder iets waarvan je 's nachts rechtop in je bed gaat zitten en denkt "het was maar een nachtmerrie"... niet dus.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
De CTA in Hoorn gaf vanavond om 23.45: Stoptrein Hoorn Kersenboogerd, Vertrek 14.33 aan op spoor 1.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ah, die. vanmiddag na 16:00 gaf dat ding ook nog steeds 14:33 aan.
Overigens stonden de CTA's op Zwd van spoor 2/3 (Ddr-zijde) verkeerd afgesteld. In plaats van "Let op omroepbericht" stond er "Sneltrein". Was het maar zo'n feest....
Overigens stonden de CTA's op Zwd van spoor 2/3 (Ddr-zijde) verkeerd afgesteld. In plaats van "Let op omroepbericht" stond er "Sneltrein". Was het maar zo'n feest....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten