CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Dre
Berichten: 80
Lid geworden op: Za 28 Jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Dre » Di 20 Jan 2009, 01:02

Ja... hallo
Als we op die fiets gaan rijdt er ook DD-AR en VIRM-VI in de s7000... bij elke thuiswedstrijd van FC Twente rijden de extra 28000'ers vermengd met de s7000.
Laatst gewijzigd door Cookie op Di 20 Jan 2009, 10:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' voor treinseries gezet t.b.v. mouse-over

Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Di 20 Jan 2009, 13:36

Caspar schreef:Ik ben in die contreien niet heel erg bekend, maar ik heb 1x in een Ddar gezeten vanaf Rotterdam naar Tilburg als IC. Dat was vlak na een grote storm in het najaar van 2002 toen 3 kwart Nederland had platgelegen. Maar die dag reed er ook Sgmm in de t800 :wink:
Apart, gezien in 2002 de eerste SGMm-III nog helemaal niet in Nederland was :shock: :wink:

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor M57 » Di 20 Jan 2009, 23:14

KM46 schreef:
M57 schreef:VOlgens de CTA op 4b te Ut heeft de s3000 naar Den Helder ook slaapwagens naar Kopenhagen. 8-)
Aha, het oude euvel is weer terug, ik zag het vorig jaar zomer ook al. In september en december leek de zaak opgelost (lees gerepareerd) :).

En ook een CTA op spoor 5 liet nu hetzelfde euvel zien: slaapwagens naar Denemarken in plaats van gewoon naar Nieuwediep. ;)

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Marc » Do 22 Jan 2009, 15:19

Vandaag enkele CTA-rariteiten in Maastricht:

Dit probleem is nog steeds niet opgelost:
Afbeelding
En de CTA's langs spoor 6 liepen achter:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31535
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Suus » Do 22 Jan 2009, 15:36

De CTA op spoor 3 in Utrecht loopt aan de achterkant (dus niet aan de kant van het stationsgebouw) elke keer een uur achter :?

In Almere hangen nog spoorkaarten uit september 2005.
Rame à l'approche

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Marc » Wo 28 Jan 2009, 17:49

Het achterste stel van de sprinter naar Almere Oostvaarders maakte volgens de CTA in Amsterdam een extra rondje:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Ruben » Wo 28 Jan 2009, 19:36

Dat flapje met "Achter: blabla" klinkt als het ideaalconcept van de Intercity :P
In tegenstelling tot de t787 was er geloof ik geen NoordOost-IC die vanuit Asd op Nkk en Hd stopte, dus je vraagt je af wat de bedoeling erachter was. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor tsov » Wo 28 Jan 2009, 19:52

Misschien heel vroeger, toen de NO nog over de Westtak reed?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor JeePee » Do 29 Jan 2009, 21:42

Mja voor DRGL 2007 was het natuurlijk zo dat er nog een 20787 was. Die kwam uit Asd. Verder kan ik me niet gauw iets indenken dat ook op Hd stopte richting het noorden (muv de oude 3500, maar die kwam dan weer niet uit Asd ;) )

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daniel » Do 29 Jan 2009, 21:43

Toen ik vanavond om 18.17 uur in Dordrecht aankwam met de t2167 op spoor 5 stond daar de t9252 nog op de CTA, oeps... die heeft dan toch al een aardig tijdje verkeerd gestaan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor mb90 » Vr 30 Jan 2009, 21:30

Volgens 1 kant van de CTA van spoor 2b in Dordrecht was er in de s2200 van 14:22 uur vanaf A'dam Centraal nog vervangend busvervoer :lol: :
Afbeelding
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9573
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Wubbo » Ma 02 Feb 2009, 17:05

JeePee schreef:Mja voor DRGL 2007 was het natuurlijk zo dat er nog een 20787 was. Die kwam uit Asd.
Maar die stopte dan weer niet in Hilversum...

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor JeePee » Ma 02 Feb 2009, 17:56

Je hebt volkomen gelijk, echt een oud flapje dus :)

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Marc » Di 03 Feb 2009, 18:12

Volgens de CTA in Sittard worden de treinen in het noorden op een andere manier gesplitst, alleen het bovenste gedeelte van het VIRM-stel rijdt door naar Alkmaar :mrgreen:...

Tijdens het bekijken van de vertrekstaat in Sittard viel m'n oog op een tikfoutje:
Afbeelding

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor MdJ » Di 03 Feb 2009, 18:36

Het duurde even, voordat ik hem vond. Maar ze hebben toch gewoon verdiepingen in Sittard ? :lol: Dan klopt het wel :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Dubbele P » Di 03 Feb 2009, 20:22

Op die verdieping in Sittard wilde ik best wel eens rondneuzen :P Er is daar een soort van uitkijkpost/uitkijktorentje, waarmee je het station kunt overzien. Of het ooit ook daarvoor gebruikt is, weet ik niet eens.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7696
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor webguy » Di 03 Feb 2009, 22:40

Lol, je had wel een hint mogen geven: heb me 5 minuten kapot gezocht...
Reisinformatie/nerd

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Marc » Di 03 Feb 2009, 22:55

Tsja, ik moet jullie toch even bezighouden :mrgreen:...

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daan » Wo 04 Feb 2009, 08:32

Had hem vrij snel. Is wel een mooie :lol:

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Justin » Wo 04 Feb 2009, 16:38

Ik zat eerst te zoeken naar een spelfout zoals indertijd de 'stoptreinz' naar Delfzijl, maar zag al gauw dat het b1 was. Leuk toch, een trein onder door? Maar dan moeten ze dat bij Ass en Dvd maar toepassen 8-) :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daniel » Ma 09 Feb 2009, 19:35

Volgens de CTA van spoor 13a op Rotterdam Centraal zou de t2825 na Amersfoort een ommetje via Middelburg en Vlissingen Souburg maken alvorens naar Amersfoort Schothorst te rijden :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Marc » Di 10 Feb 2009, 16:24

Vanmiddag kwam ik een opvallend foutje tegen op de vertrekstaat van Maastricht. Hoe buitenlands is Maastricht Randwyck :mrgreen::
Vertrekstaat Maastricht

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Justin » Di 10 Feb 2009, 16:35

Vreemd. Het komt ook nog eens meerdere malen voor, inclusief treinnummer!

Weliswaar ligt het op een lijn die verder naar het buitenland gaat, maar dat kan je van veel stations zeggen....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Meltrain » Di 10 Feb 2009, 20:04

Marc schreef:Vanmiddag kwam ik een opvallend foutje tegen op de vertrekstaat van Maastricht. Hoe buitenlands is Maastricht Randwyck :mrgreen::
Vertrekstaat Maastricht

Misschien heeft het er mee te maken dat de Internationale treinen naar Liège/Brussel niet in Maastricht Randwyck stoppen en dat ze toch een alternatief willen bieden? Het gebeurt echter wel inconsequent. :?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor reisthijs » Di 10 Feb 2009, 20:50

Lijkt me wat vergezocht. Randwyck staat niet eens in de routestrip voor treinen naar België, de extra vermelding dat deze treinen dus niet in Randwyck stoppen is al ruim voldoende info. Voor wie wil weten welke treinen naar Randwyck gaan is natuurlijk de andere vertrekstaat.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten