CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Fles » Vr 06 Mar 2009, 19:50

Wel een zeldzaamheid trouwens 8-) Dit is op spoor 14a en normaliter gaan de sprinters naar Rhenen vanaf 12 :pos:

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Marc » Za 07 Mar 2009, 16:18

Hmmm, sinds wanneer ligt Leeuwarden in het buitenland? Gisteren gaf de CTA van spoor 12 in Utrecht (in de hal aan de roltrap) aan dat de IC naar Leeuwarden als internationale trein reed.

Door de werkzaamheden vandaag tussen Valkenburg en Heerlen gaven de CTA's van spoor 6 aan dat er busvervoer plaatsvond. Een zijde van de CTA gaf echter iets anders aan:
Afbeelding
Je gelooft het niet, maar toevallig klopte dit regeltje vandaag, beide stellen die pendelde tussen Maastricht Randwyck en Valkenburg reden met de 1e klas aan de zuidzijde...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daniel » Za 07 Mar 2009, 16:52

Op Rotterdam Lombardijen vanmiddag een CTA met...

Sneltrein
De trein richting Dordrecht
vertrekt heden van spoor 2

Klopte op zich wel, de eerstvolgende trein naar Dordrecht was een sneltrein :P Beter als de andere kant van die CTA waar wel "Let op omroepbericht" stond, maar met "Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag HS" naast de mededeling.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Marc » Vr 13 Mar 2009, 17:46

Trein t2234 had volgens de CTA op Sloterdijk zin om een ritje te maken via Muiderpoort, Diemen en Weesp:
Afbeelding

Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Thijs » Di 24 Mar 2009, 16:21

Amsterdam Centraal, anderhalf week geleden:
Afbeelding
Het was me een reisje wel. :P

EDIT: de foto wordt niet goed afgebeeld, iemand enig idee?

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor mb90 » Di 24 Mar 2009, 16:29

Je hebt de img-tags i.p.v. de smallimg-tags gebruikt. Dan is hij een stuk beter te zien. :wink:
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daan » Di 24 Mar 2009, 16:35

Inderdaad, met [smallimg] wordt je foto automatisch verkleind. Heb het voor je aangepast ;)

Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Thijs » Di 24 Mar 2009, 16:35

Dank je wel! :D

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Fles » Di 24 Mar 2009, 21:26

Wat ze in Almelo aan het doen zijn weet ik niet, maar er gaat daar van alles mis. Wat overigens wel min of meer consequent "opgelost" wordt :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Justin » Za 28 Mar 2009, 09:11

Hehe, dat is geloof ik nu al weer een hele poos :). Moet maar weer eens zuslief in Amri gaan opzoeken denk ik :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor playertwo » Zo 29 Mar 2009, 16:04

Welk boekje draaien ze er voor als de stoptrein + 5 of meer heeft :mrgreen: ?

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Geert » Zo 29 Mar 2009, 22:45

De omgeleide s2800 werd op Rtd aangekondigd als IC Rotterdam Alexander, Gouda, Utrecht Centraal - stopt extra te Gouda.
Op Gouda als Sneltrein Woerden, Breukelen, Utrecht Centraal. En uiteindelijk stopte-ie niet in Breukelen... (Zie opvallende dingen van Wubbo)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daniel » Di 07 Apr 2009, 19:38

Volgens de CTA bij de oostelijke roltrappen naar spoor 7 in de hal van Utrecht Centraal zou IC t856 naar Schagen daarheen rijden "via Maarssen - Abcoude". Klopt op zich wel natuurlijk, maar heb toch zo'n vermoeden dat dat flapje bedoeld is voor een trein die daar wel stopt :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daniel » Vr 10 Apr 2009, 20:39

De t2114 maakte volgens de CTA van spoor 1c in Dordrecht vanmorgen wat extra stops, maar ging vanaf Delft wel heel snel verder naar Schiphol :P
Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Justin » Vr 10 Apr 2009, 23:53

De CTA van spoor 1b (vanuit Zwijndrecht gezien) op Dordt spoort sowieso niet echt de laatste tijd. Er blijven nog steeds flapjes hangen en geven soms de meest gruwelijke vertragingen aan.

Ook die op 2b geeft al een heeeele poos aan dat er busvervoer plaatst vindt :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Caspar » Za 11 Apr 2009, 20:12

Afbeelding
Vanmiddag op Amsterdam Centraal.

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor M57 » Za 11 Apr 2009, 21:15

Hetzelfde vanochtend gezien, dus waarschijnlijk een structureel foutje. Andere kant van de CTA is wel goed.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Fles » Za 11 Apr 2009, 21:27

Reiziger Ddrs schreef:De t2114 maakte volgens de CTA van spoor 1c in Dordrecht vanmorgen wat extra stops, maar ging vanaf Delft wel heel snel verder naar Schiphol :P
Afbeelding


Rotterdam CS :shock:

Dan is Schiedam-Rotterdam West een gemiste kans eigenlijk :D

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Wubbo » Zo 12 Apr 2009, 20:52

Gisteren een aantal CTA's gezien:

* In Elst ging de Sprinter na Brummen door naar Den Haag Centraal
* In Oss ging de stoptrein na Nijmegen Dukenburg door naar Zutphen

En natuurlijk de D-trein met toeslag van Arnhem Velperpoort, maar die is niet meer speciaal.

Ronaldussen
Berichten: 3113
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Ronaldussen » Za 18 Apr 2009, 17:24

Die cta met d-trein op arnhem velperpoort zag ik afgelopen donderdagavond ook.
Toch wel jammer dat je dan alsnog in een SGMm III zit :| :P
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Stefan » Ma 20 Apr 2009, 12:47

Gisteren stond de t1953 op spoor 2 van Dt aangegeven als Internationale Trein.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor M57 » Ma 20 Apr 2009, 14:50

Zowel eergisteren als vandaag kleine chaos op spoor 14 in Utrecht omdat een s3100 binnenkomt onder een CTA die een licht vertraagde ICE toont. Ga zo door. :roll:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daniel » Ma 20 Apr 2009, 16:17

Vanmorgen was het ARGOS-bord in Dordrecht nog niet helemaal wakker... daarop was nog te lezen dat er bussen i.p.v. nachtnettreinen reden tussen Leiden en Amsterdam wegens werkzaamheden afgelopen nacht.
Klein detail: de eerste reguliere trein naar Schiphol was al een half uur daarvoor vertrokken, de laatste nachtnettrein anderhalf uur eerder :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31506
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Suus » Ma 20 Apr 2009, 16:54

Maarre, op de nacht van zondag op maandag rijden er toch geen nachttreinen in Brabant?
Dan is die mededeling helemaal een beetje oud dan :mrgreen:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daniel » Ma 20 Apr 2009, 19:50

Inderdaad ja, maar de werkzaamheden waren wel afgelopen nacht :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast