CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Marc » Di 02 Dec 2008, 10:31

Gistren ontbraken twee flapjes in de CTA van station Sittard (spoor 2b, noordzijde). De trein zou niet in Roermond, Weert, Eindhoven, Den Bosch en Utrecht stoppen en het flapje "achterste treindeel tot Alkmaar" mistte.

Vandaag had de CTA van spoor 5b in Maastricht kuren, hier ontbraken de stations Sittard, Susteren en Echt.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Justin » Do 04 Dec 2008, 00:46

@ daniel: Ah stoptrein nu dus :P. Die was mij bekend wat betreft de trein die na Bdpb rechtstreeks naar Vl gaat ;).

Afgelopen zondag kondigde de CTA van 13b op Asd aan de oostzijde, dat er een internationale trein aankwam, die daarna als eindbestemming rechtstreeks naar Enschede ging... Zozo, ambitieus..
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Geert » Do 04 Dec 2008, 01:01

Gisteravond zag ik op Ut een intercity waarvan het voorste deel Utrecht-Lunetten, Houten, Culemborg en Geldermalsen ging en de hele trein ging daarna nog door naar Naarden-Bussum, Almere Muziekwijk, Almere Centrum, Almere Parkwijk, Almere Buiten en eindbestemming Almere Oostvaarders. Zo te zien een s4900 met het eerste flapje verkeerd :mrgreen:

En wat ook weer eens opviel: de CTA op Rotterdam Alexander richting Rotterdam Centraal is nog stééds niet gemaakt. Hoe lastig kan het zijn? Ding is al minstens 6 weken defect... :|

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Marc » Vr 05 Dec 2008, 18:08

Speciaal om in de sinterklaassfeer te blijven, een GTW'tje naar Nijmegen:
Afbeelding

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daan » Vr 05 Dec 2008, 18:57

Blijft leuk, die displays van de GTW :lol:

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor deadlock » Ma 08 Dec 2008, 14:38

Ik bedacht me vanochtend dat er een redelijk goede camera op mijn telefoon zit waarmee ik best CTA's kan fotograferen die al een week of twee op spoor 5a (alleen de achterste, de rest is wel goed) het verkeerde eindstation geeft. Het flapje zit echter *niet* vast maar bij de trein naar Nijmegen komt heel consequent de verkeerde bestemming;
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wubbo op Ma 08 Dec 2008, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [smallimg] tag gebruikt ivm forumlayout
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Justin » Di 09 Dec 2008, 20:34

Omstreeks 18.37 gaf CTA 3a op Ddr (die bovenaan de trappen van de tunnel) aan beide zijden het volgende:

Code: Selecteer alles

Vertrek 11 37 Stoptrein
Zwijndrecht, Barendrecht
R'dam Lombardijen, -Zuid, -Blaak
.
.
.
Gorinchem, Arkel


Zonder eindbestemming.

Toeristisch hoor, ik neem aan dat in dit geval Leerdam de eindbestemming had moeten zijn (als die ene trein per week die maar tot Leerdam gaat), aangezien Gorinchem-Arkel als allerlaatste in het klein stond geschreven.... Twee fouten in een eigenlijk :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Suus » Di 09 Dec 2008, 23:40

Op spoor 1 in Delft hing er bij de aankondiging van een s1900 een flapje in het rood "Treinomloop ernstig gehinderd, trein zal vandaag niet rijden", terwijl de trein net wegreed :roll:
Rame à l'approche

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor playertwo » Wo 10 Dec 2008, 01:22

Zit dat flapje standaard in de CTA's? Dat zou namelijk een veel beter iets zijn, dan een blanco CTA met alleen maar: Let op Omroepbericht.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Vinny » Wo 10 Dec 2008, 21:19

Ik zat vandaag in een trein naar Moskwa, Warsawa en Minsk volgens de CTA...
Kwam helaas of gelukkig toch weer terug in Amsterdam.

Imagine this is the Euronighttrain, not the IC naar Den Helder...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Karl » Wo 10 Dec 2008, 21:20

Vinny schreef:Kwam helaas of gelukkig toch weer terug in Amsterdam.

Ik denk gelukkig, naar Moskou in een VIRM... :(
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Freek » Do 11 Dec 2008, 20:01

Vinny schreef:Ik zat vandaag in een trein naar Moskwa, Warsawa en Minsk volgens de CTA...
Kwam helaas of gelukkig toch weer terug in Amsterdam.

Imagine this is the Euronighttrain, not the IC naar Den Helder...


Ach in Arnhem geweest, daar was inderdaad een CTA bak blijven steken.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daniel » Do 11 Dec 2008, 20:20

Justin schreef:Omstreeks 18.37 gaf CTA 3a op Ddr (die bovenaan de trappen van de tunnel) aan beide zijden het volgende:

Code: Selecteer alles

Vertrek 11 37 Stoptrein
Zwijndrecht, Barendrecht
R'dam Lombardijen, -Zuid, -Blaak
.
.
.
Gorinchem, Arkel


Zonder eindbestemming.

Vanmorgen vroeg omstreeks 6.50 uur precies hetzelfde, al was het nu de stoptrein van 6.55 uur naar Leiden Centraal die erop had moeten staan. Eerst stond er trouwens nog wel wat op het middelste boekje links, maar dat zag ik later wegdraaien.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Justin » Do 11 Dec 2008, 22:00

Ha, eindelijk! Na lange tijd was Rtz weer gek aan het doen, doch heel beperkt dit keer.

CTA van spoor 2 gaf vanmiddag rond 15.10 bij de s5000 aan dat het achterste deel tot Eindhoven ging. Dus stiekem is er gewoon de verbinding Utrecht-Eindhoven via Hilversum-Schiphol-Leiden-Rotterdam-Dordrecht.... :p :twisted:. Eigenlijk gewoon de nachttrein midden op de dag, maar dan eentje die bij elke plaats waar meer dan 20 stoeptegels naast de kant liggen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Marc » Vr 12 Dec 2008, 16:23

Vanmiddag in Maastricht stond er bij spoor 3 een man naar de VL-post te bellen. Deze man was iets aan het controleren op de CTA en dus werd er even iets opgezet: Om 20:53 zou een IC vertrekken naar Schagen, die de stations na Alkmaar over zou slaan.

Even later kwam deze trein op spoor 2 tevoorschijn:
Afbeelding

markie2506
Berichten: 10
Lid geworden op: Do 04 Dec 2008, 22:58

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor markie2506 » Zo 14 Dec 2008, 23:15

Vandaag was ik op Amsterdam Sloterdijk, op de vertrekstaat stond de trein naar Gouda (en doorgaand naar Rotterdam), aangegeven als Intercity en daarachter stopt tot Gouda op alle tussengelegen stations. Op de oude vertrekstaat http://www.ns.nl/vertrekstaten/ass6.pdf was deze trein nog netjes een Sprinter.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Meltrain » Zo 14 Dec 2008, 23:23

'Intercity, stopt op alle stations' is op Amsterdam Sloterdijk juist goed, omdat hij immers als s4500 (sinds vandaag Intercity) uit Enkhuizen komt en daar officieel dus nog Intercity is. Pas vanaf Amsterdam Centraal heet hij de s4000 en is het dus een Stoptrein naar Gouda (en verder naar Rotterdam Centraal).
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Wubbo » Zo 14 Dec 2008, 23:32

Op de valreep herinner ik mij deze van de vertrekstaat van Almere in drgl 2008 (2009 heb ik nog niet bekeken, geen idee hoe het er daar op staat):

Code: Selecteer alles

1 11 ma          vr       G 4 Lelystad Centrum stoptrein Intercity, stopt tot Lelystad Centrum op alle stations
  11    di          za    U 3 Lelystad Centrum stoptrein Intercity, stopt tot Lelystad Centrum op alle stations
  11       wo do          T 2 Lelystad Centrum stoptrein Intercity, stopt tot Lelystad Centrum op alle stations
  13                   zo C 4 Lelystad Centrum stoptrein Intercity, stopt tot Lelystad Centrum op alle stations


Wat voor treinsoort is dat? ;-)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Vinny » Ma 15 Dec 2008, 20:26

markie2506 schreef:Vandaag was ik op Amsterdam Sloterdijk, op de vertrekstaat stond de trein naar Gouda (en doorgaand naar Rotterdam), aangegeven als Intercity en daarachter stopt tot Gouda op alle tussengelegen stations. Op de oude vertrekstaat http://www.ns.nl/vertrekstaten/ass6.pdf was deze trein nog netjes een Sprinter.

Wat mij betreft komt daar te staan: Intercity, rijdt vanaf Amsterdam Centraal als stoptrein... ;)

Voor de liefhebbers: Op de Flevolijn kunt u de komende dag(en) genieten van sprinters die als 'D-trein met toeslag' worden betiteld. Dit is niet een ultieme poging van de NS om de sprinterformule meer allure te geven, of om meer te verdienen aan de Almeerse forens: de flapjes met 'Sprinter' zijn er nog niet...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Mark » Di 16 Dec 2008, 13:50

Afbeelding
Net als in Arnhem Velperpoort dus... ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Wubbo » Di 16 Dec 2008, 16:47

Sprinterflapjes hebben? De s5500 wordt op Utrecht Centraal nog steeds Sprinter genoemd...

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4454
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daantje » Di 16 Dec 2008, 18:33

Op Delft Zuid, perron richting Delft/Den Haag is het eindbestemming flapje van Roosendaal vastgedraaid :P
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daniel » Di 23 Dec 2008, 18:55

In Hoorn was men gister wat erg enthousiast te werk gegaan met het treinen "Intercity" noemen. Vooral opvallend was dat dit foutje niet aan één kant, maar aan beide kanten van de CTA aanwezig was...

Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Vinny » Di 23 Dec 2008, 19:53

Purmerend wilde zo graag een intercitystation hebben. U vraagt, wij draaien... :P
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Geert » Di 23 Dec 2008, 20:42

Over CTA-rariteiten gesproken: de CTA met kuren op Rotterdam Alexander is gewoon compleet verdwenen. Noemen ze dat problemen verhelpen bij ProRail? :roll:


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten