CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Caspar » Wo 31 Dec 2008, 00:16

Hoe Amsterdam Zuid er in is gekomen weet ik niet, maar blijkbaar kan dat dan wel tevoorschijn getoverd worden, dus wordt dat maar getoond, aangezien dat nog enigszins in de richting is

Wat te denken van de 7400 serie met de oude dienstregeling? Asdz was een veel voorkomend eindstation voor treinen vanuit Driebergen Zeist.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3992
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor reisthijs » Wo 31 Dec 2008, 00:56

Het ging hier om de CTA van Ede-Wageningen, die Amsterdam Zuid toont. Daar kwam de oude 7400 toch echt niet langs. :wink:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Geert » Vr 02 Jan 2009, 17:03

5 minuten wachten op Asdz leverde al 3 opmerkelijke CTA-foto's op:

De s3100 staat wat vreemd aangekondigd op het DVM-scherm:
Afbeelding

De aankondiging voor de s4300 mist wat tekst bij het rode flapje:
Afbeelding

En de aankondiging op de CTA voor de s3100 mist het flapje "Nijmegen":
Afbeelding

Verder mistte voor diezelfde s3100 Arnhem op de CTA in Driebergen. Lekker bezig dus ;-)

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Justin » Vr 02 Jan 2009, 20:27

Haha, oh die eerste had ik al vergeten, maar zag ik ook van de week uiteraard!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Raymond
Berichten: 1056
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Raymond » Vr 02 Jan 2009, 21:07

De CNL naar Milaan en Wenen maakte volgens de utrechtse CTA op spoor 14 nog een uitstapje naar Utrecht Zuilen en Maarsen.. opvallend genoeg stond het aan beide kanten van die CTA zo gemeld.

bassie92
Berichten: 194
Lid geworden op: Ma 22 Dec 2008, 12:18

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor bassie92 » Za 03 Jan 2009, 00:01

Haha das wel een goeie om zo'n 'grote' trein daar te laten stoppen :lol:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Meltrain » Za 03 Jan 2009, 21:18

De eindbestemmingen 'Breukelen' en 'Schiphol' zitten er nog niet in bij Driebergen-Zeist. Van Breukelen kan ik me dat nog enigszins voorstellen, maar ik dacht dat Schiphol zo'n standaardbestemming was die in alle CTA's zit. :o
Verder toonde zo'n digitale Treinaanwijzer achter de s17400 naar Breukelen als bijzonderheid 'Stopt niet in Amsterdam Amstel en asdm;;'. Behalve dat het overbodig was, vond ik het ook vreemd dat Amsterdam Muiderpoort niet volledig of als MP werd getoond.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31461
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Suus » Za 03 Jan 2009, 23:09

MP is inderdaad een gangbare afkorting op de CTA met flapjes, dat zou dus inderdaad een betere keuze zijn geweest :?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Geert » Zo 04 Jan 2009, 00:01

Het zal wel een bug in de TAS-schermen zijn, die twee puntkomma's lijken ook niet te kloppen :)

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Justin » Ma 05 Jan 2009, 16:09

Trein t5018 op Ddr vertrok vanochtend vanaf spoor 20, en had gelijk zin om na De Vink door naar Haarlem te gaan :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daniel » Ma 05 Jan 2009, 21:25

Viel me vanmorgen in Rotterdam op dat de t4024 weer gewoon met "Amsterdam Centraal" als bestemming op de CTA's stond, dat was toch Breukelen geworden in de eerste weken nieuwe dienstregeling?
Klein detail: bij de treinsoort was het nu ook ineens weer een Sprinter i.p.v. stoptrein geworden :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2583
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor mb90 » Ma 05 Jan 2009, 21:39

Inderdaad, er heeft even Breukelen als eindbestemming gestaan. Wel stond toen op de digitale mini's in de tunnel al wel Amsterdam Centraal als eindbestemming aangegeven.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Dre
Berichten: 80
Lid geworden op: Za 28 Jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Dre » Di 06 Jan 2009, 10:50

Gisteren had men te Hgl na jááren weer het flapje "Internationale trein" terug gevonden voor de t147. In de vorige dienstregelingen werd m.b.t. de trein naar Berost/Szcz gewoon helemaal niets over 't treinsoort vermeld.

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Dubbele P » Di 06 Jan 2009, 17:57

Toch zal dat flapje niet ver zijn geweest... :mrgreen:

In de VIRM vanuit Heerlen richting Schagen stond er vanmiddag 'Schagel' i.p.v. 'Schagen' op het binnendisplay van de coupé waarin ik zat.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9532
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Wubbo » Ma 12 Jan 2009, 18:32

In Breda Prinsenbeek (al dan niet met streepje ;-)) weten ze ook hoe ze af moeten korten:

Vertrek 20.24 Sneltrein
L Zwaluwe, Dordrecht Zuid, Dordrecht
R'dam Lomb, -CS, Schiedam C
Delft, Den Haag HS, Leiden C
Heemstede-A, Haarlem, Sloterdijk
AMSTERDAM CENTRAAL

En dan is het boekje rechtsboven gewoon nog leeg. Misschien kunnen ze daar Rotterdam Blaak en Den Haag Laan van NOI eens opzetten? Het is maar een ideetje ;-)

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor M57 » Ma 12 Jan 2009, 23:12

Ik had van de week een ICMm met de tekst "Gorinchem" in plaats van "Groningen".

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daan » Di 13 Jan 2009, 09:12

Tja, verschilt ook niet zo veel, Gn of Gr.

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2583
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor mb90 » Di 13 Jan 2009, 16:57

Een knap staaltje logica bij de actuele vertrektijden van Rtd. De 5000 van 16:49 uur naar Leiden staat gewoon aangegeven, maar eronder staat: Rijdt niet verder dan Rotterdam.. Om 16:55 uur was de trein verdwenen van de vertrektijden en toen zag ik bij de vertrektijden van Delft dat hij gewoon rijdt. :?
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Vinny » Di 13 Jan 2009, 17:50

Het is mogelijk dat de trein als leeg mat. heeft gereden tussen Rotterdam en Delft. Dat wil in sommige gevallen nog wel eens voorkomen, zodat de trein niet hoeft te stoppen op Schiedam Centrum en Delft Zuid, want dit zou dan tot een olievlek van vertragingen leiden. Ik blijf het een wonderlijke manier van bijsturing vinden, maar dit is dus wel eens gebeurd...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Jurjen » Di 13 Jan 2009, 18:04

Ideetje: 'Stopt niet te Schiedam Centrum, Delft Zuid'?

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Vinny » Di 13 Jan 2009, 18:25

Formeel moet de trein ontruimd worden, een nieuw nummer krijgen en afgesloten rijden als leeg mat. :?
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Geert » Di 13 Jan 2009, 18:30

Volgens mij is de keren waar Vinny op doelt (Rover viel er geloof ik eens over) niet leeg gereden, maar werd er alleen niet gestopt op Dtz en Sdm. De trein zal dan ook wel niet ontruimd zijn (kost ook tijd, overigens) en niet een nieuw nummer gekregen hebben.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Vinny » Di 13 Jan 2009, 20:02

Het gebeurt dus in de praktijk niet :P
Maar ik kan me herinneren dat een vergelijkbaar iets zich afspeelde met de stoptrein Breda - Utrecht, die oorspronkelijk tussen Tilburg en 's Hertogenbosch als 'leeg mat' is ingelegd. Dat heeft uiteindelijk de dienstregeling niet gehaald (gelukkig).
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Daniel » Di 13 Jan 2009, 20:05

Dat heeft wel degelijk de dienstregeling gehaald! Er is nog enige tijd leeg gereden op dat traject, maar als ik me niet vergis was het zelfs al voor het eerste wijzigingsblad alweer aangepast.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Berichtdoor Meltrain » Di 13 Jan 2009, 20:53

Gelukkig wel.
Het was complete onzin om de trien te ontruimen voor een stukje waar hij sowieso moet rijden. :roll: Sindsdien wordt trouwens ook op vertrekstaten vermeld dat het een rechtstreekse stoptrein Utrecht-Breda is.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten