Pagina 4 van 11

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: wo 31 dec 2008, 00:16
door Caspar
Hoe Amsterdam Zuid er in is gekomen weet ik niet, maar blijkbaar kan dat dan wel tevoorschijn getoverd worden, dus wordt dat maar getoond, aangezien dat nog enigszins in de richting is
Wat te denken van de 7400 serie met de oude dienstregeling? Asdz was een veel voorkomend eindstation voor treinen vanuit Driebergen Zeist.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: wo 31 dec 2008, 00:56
door reisthijs
Het ging hier om de CTA van Ede-Wageningen, die Amsterdam Zuid toont. Daar kwam de oude 7400 toch echt niet langs. :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 02 jan 2009, 17:03
door Geert
5 minuten wachten op Asdz leverde al 3 opmerkelijke CTA-foto's op:

De s3100 staat wat vreemd aangekondigd op het DVM-scherm:
Afbeelding

De aankondiging voor de s4300 mist wat tekst bij het rode flapje:
Afbeelding

En de aankondiging op de CTA voor de s3100 mist het flapje "Nijmegen":
Afbeelding

Verder mistte voor diezelfde s3100 Arnhem op de CTA in Driebergen. Lekker bezig dus ;-)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 02 jan 2009, 20:27
door Justin
Haha, oh die eerste had ik al vergeten, maar zag ik ook van de week uiteraard!

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 02 jan 2009, 21:07
door Raymond
De CNL naar Milaan en Wenen maakte volgens de utrechtse CTA op spoor 14 nog een uitstapje naar Utrecht Zuilen en Maarsen.. opvallend genoeg stond het aan beide kanten van die CTA zo gemeld.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: za 03 jan 2009, 00:01
door bassie92
Haha das wel een goeie om zo'n 'grote' trein daar te laten stoppen :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: za 03 jan 2009, 21:18
door Meltrain
De eindbestemmingen 'Breukelen' en 'Schiphol' zitten er nog niet in bij Driebergen-Zeist. Van Breukelen kan ik me dat nog enigszins voorstellen, maar ik dacht dat Schiphol zo'n standaardbestemming was die in alle CTA's zit. :o
Verder toonde zo'n digitale Treinaanwijzer achter de s17400 naar Breukelen als bijzonderheid 'Stopt niet in Amsterdam Amstel en asdm;;'. Behalve dat het overbodig was, vond ik het ook vreemd dat Amsterdam Muiderpoort niet volledig of als MP werd getoond.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: za 03 jan 2009, 23:09
door Suus
MP is inderdaad een gangbare afkorting op de CTA met flapjes, dat zou dus inderdaad een betere keuze zijn geweest :?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: zo 04 jan 2009, 00:01
door Geert
Het zal wel een bug in de TAS-schermen zijn, die twee puntkomma's lijken ook niet te kloppen :)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: ma 05 jan 2009, 16:09
door Justin
Trein t5018 op Ddr vertrok vanochtend vanaf spoor 20, en had gelijk zin om na De Vink door naar Haarlem te gaan :).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: ma 05 jan 2009, 21:25
door Daniel
Viel me vanmorgen in Rotterdam op dat de t4024 weer gewoon met "Amsterdam Centraal" als bestemming op de CTA's stond, dat was toch Breukelen geworden in de eerste weken nieuwe dienstregeling?
Klein detail: bij de treinsoort was het nu ook ineens weer een Sprinter i.p.v. stoptrein geworden :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: ma 05 jan 2009, 21:39
door mb90
Inderdaad, er heeft even Breukelen als eindbestemming gestaan. Wel stond toen op de digitale mini's in de tunnel al wel Amsterdam Centraal als eindbestemming aangegeven.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 06 jan 2009, 10:50
door Dre
Gisteren had men te Hgl na jááren weer het flapje "Internationale trein" terug gevonden voor de t147. In de vorige dienstregelingen werd m.b.t. de trein naar Berost/Szcz gewoon helemaal niets over 't treinsoort vermeld.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 06 jan 2009, 17:57
door Dubbele P
Toch zal dat flapje niet ver zijn geweest... :mrgreen:

In de VIRM vanuit Heerlen richting Schagen stond er vanmiddag 'Schagel' i.p.v. 'Schagen' op het binnendisplay van de coupé waarin ik zat.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: ma 12 jan 2009, 18:32
door Wubbo
In Breda Prinsenbeek (al dan niet met streepje ;-)) weten ze ook hoe ze af moeten korten:

Vertrek 20.24 Sneltrein
L Zwaluwe, Dordrecht Zuid, Dordrecht
R'dam Lomb, -CS, Schiedam C
Delft, Den Haag HS, Leiden C
Heemstede-A, Haarlem, Sloterdijk
AMSTERDAM CENTRAAL

En dan is het boekje rechtsboven gewoon nog leeg. Misschien kunnen ze daar Rotterdam Blaak en Den Haag Laan van NOI eens opzetten? Het is maar een ideetje ;-)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: ma 12 jan 2009, 23:12
door M57
Ik had van de week een ICMm met de tekst "Gorinchem" in plaats van "Groningen".

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 13 jan 2009, 09:12
door Daan
Tja, verschilt ook niet zo veel, Gn of Gr.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 13 jan 2009, 16:57
door mb90
Een knap staaltje logica bij de actuele vertrektijden van Rtd. De 5000 van 16:49 uur naar Leiden staat gewoon aangegeven, maar eronder staat: Rijdt niet verder dan Rotterdam.. Om 16:55 uur was de trein verdwenen van de vertrektijden en toen zag ik bij de vertrektijden van Delft dat hij gewoon rijdt. :?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 13 jan 2009, 17:50
door Vinny
Het is mogelijk dat de trein als leeg mat. heeft gereden tussen Rotterdam en Delft. Dat wil in sommige gevallen nog wel eens voorkomen, zodat de trein niet hoeft te stoppen op Schiedam Centrum en Delft Zuid, want dit zou dan tot een olievlek van vertragingen leiden. Ik blijf het een wonderlijke manier van bijsturing vinden, maar dit is dus wel eens gebeurd...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 13 jan 2009, 18:04
door Jurjen
Ideetje: 'Stopt niet te Schiedam Centrum, Delft Zuid'?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 13 jan 2009, 18:25
door Vinny
Formeel moet de trein ontruimd worden, een nieuw nummer krijgen en afgesloten rijden als leeg mat. :?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 13 jan 2009, 18:30
door Geert
Volgens mij is de keren waar Vinny op doelt (Rover viel er geloof ik eens over) niet leeg gereden, maar werd er alleen niet gestopt op Dtz en Sdm. De trein zal dan ook wel niet ontruimd zijn (kost ook tijd, overigens) en niet een nieuw nummer gekregen hebben.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 13 jan 2009, 20:02
door Vinny
Het gebeurt dus in de praktijk niet :P
Maar ik kan me herinneren dat een vergelijkbaar iets zich afspeelde met de stoptrein Breda - Utrecht, die oorspronkelijk tussen Tilburg en 's Hertogenbosch als 'leeg mat' is ingelegd. Dat heeft uiteindelijk de dienstregeling niet gehaald (gelukkig).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 13 jan 2009, 20:05
door Daniel
Dat heeft wel degelijk de dienstregeling gehaald! Er is nog enige tijd leeg gereden op dat traject, maar als ik me niet vergis was het zelfs al voor het eerste wijzigingsblad alweer aangepast.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 13 jan 2009, 20:53
door Meltrain
Gelukkig wel.
Het was complete onzin om de trien te ontruimen voor een stukje waar hij sowieso moet rijden. :roll: Sindsdien wordt trouwens ook op vertrekstaten vermeld dat het een rechtstreekse stoptrein Utrecht-Breda is.