(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Flinke vertragingen vanmorgen voor de bussen uit HW/GO en Brabant door een ongeluk op de snelweg A29 richting Rotterdam. Lijn 396 vanuit Dirksland kwam bijvoorbeeld met +15 aan en lijn 136 zelfs met +18. Opvallend aan lijn 136 was, dat daar een Citaro LE op reed, de TCR 88.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Zucht.. Mijn bus was vanochtend zo'n 3 minuten te vroeg en de chauffeur was aardig aan het scheuren met dat ding, om vervolgens 5 minuten stil te staan staan op het station.. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:
MdJ schreef:Toen ik met school naar de Wageningen Universiteit ging, zag ik Citaro 5435 op lijn 88 (naar Wageningen). Dat zal rond 16.00 geweest zijn. Ik dacht dat er alleen aardgaswagens reden?
Dat is wel de bedoeling, en het grootste deel van de tijd gebeurt dat ook wel, maar als er een bus defect is dan is er weinig om te vervangen behalve gewone dieselbussen.
Er waren in de vorstperiode wat problemen bij het tanken van de wagens. Zie bv. hier: Gasbussen Valleilijn houden niet van kou.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Ik weet niet precies welke bussen het zijn, maar naar verluid zijn er twee standaards en één midi voor teruggekomen :wink:
Naar verluid gaat het om de 8225, 8682 en 8683.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door tsov »

Vandaag een MAN op lijn 199 van Schiphol Sternet en een Zuidtangent op 176 Amsterdam-Haarlem 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door ODRAIL »

De bussen van QBUZZ hebben kennelijk deze week een wasbeurt mogen ondergaan, deze week heb ik al vier schone bussen gezien. Het ziet er een stuk schoner en mooier uit :).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Tjongejonge zeg... lijn 74 was weer eens vertraagd vanmiddag (al moet ik de eerste keer dat 'ie dat niet is na een maand nog meemaken :roll: ), maargoed, we kwamen om exact 17.36 uur aan op Vianen Lekbrug dus een aansluiting had nog net moeten kunnen.
Echter zijn Arriva's Qliner-chauffeurs kennelijk fans van vroeg vertrekken, want de 388 van 17.36 was al weg (hij stond nieteens meer bij de uitrit van het busstation) en de 387 van 17.41 uur vertrok op het moment dat ik aankwam en had dus ook -5 :shock:

De reis met lijn 74 was er trouwens zowiezo eentje met hindernissen: nadat de chauffeur bij een halte de deur opende was'ie z'n dienstkaartje kwijt... d'r kwam precies een windvlaag naar binnen :P En dan waren er ook nog wat overstappers uit een bus waarvan de chauffeur al zin had in 't weekend... die had z'n stempel op zaterdag staan :wink:

Toen ik uiteindelijk met de volgende lijn 387 in Gorinchem aankwam was nog een opmerkelijke oproep over het bakkie te horen: er bleek een bus met defecte ruitenwissers rond te rijden, niet zo handig met de weersomstandigheden van vandaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

In de Qbuzz Lion's City's rondom Rotterdam viel me op dat de ruit bij de voordeur weggehaald is. Een goede zaak, want dat ding kraakte al vanaf dag 1. Bij de Lion's City's van CXX in Amstelland was deze overigens ook weggehaald. Het lijkt me dus een Lion's City kwaaltje.
Ook werkte de VETAG in Barendrecht op Qbuzz-lijn 184 niet. Dat werd dus voor de chauffeur 3x door weer en wind sleutelen bij het kastje ernaast. Volgens de chauffeur die met een collega erover sprak wordt er gelukkig aan gewerkt, want ik gok dat dit ermee te maken kan hebben dat de bus de hele rit met +6 reed.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door bassie92 »

Vandaag waren de chauffeurs in Dordrecht ook een beetje in de war. Ik zat vandaag in lijn 2 richting Dubbeldam, alleen de Chauffeuse dacht dat ze nog lijn 7 richting Sterrenburg was (lijn 2 en lijn 7 zitten aan elkaar gekoppeld) wat voor veel mensen een help-ik-zit-toch-in-lijn 2-moment bezorgde. Bij de eerste de beste rotonde toch maar even gekeerd.
Later op het station was de Chauffeuse die degene van lijn 2 over moest nemen eerst een beetje kwijt, waardoor deze bus erg vol met +8 vertrok en de volgende er met 1 passagier 2 minuten later achterna ging.
Dan als laatste nog een chauffeur vandaag, wederom op lijn 2, die blijkbaar niet helemaal had begrepen dat als er mensen bij een bushalte staan, dat deze zeer waarschijnlijk ook met de bus mee willen.. Tot 3x toe moest de chauffeur opeens een zwier geven aan het stuur om alsnog deze mensen mee te nemen. Tja, wat staan die mensen anders te doen bij een bushalte... :roll:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Tja, als ze hun hand niet opsteken... bij een groot deel van de haltes van lijn 2 in Dubbeldam stopt immers ook lijn 1 (op vier haltes na om precies te zijn).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door bassie92 »

Ja klopt over lijn 1, maar als je met een flinke snelheid en vage gebaren probeert duidelijk te maken of hij moet stoppen vínd ik uit je zelf stoppen toch maar de beste methode is. De chauffeur had ook kunnen inschatten dat de studenten wel met lijn 2 mee zouden gaan en de ouderen met lijn 1. Bij 2 van de 3 haltes stopte lijn 1 trouwens niet waar deze chauffeur wel voorbij wou (nijhofflaan/groenekruislaan richting centrum en noordhoevelaan).
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: reiservaringen in 2009, 4 maal in 2 dagen

Bericht door 88122903 »

ik kan wel eens mopperen over slechte trein & busroutes, maar niet alles in OV land is slecht!
Dit keer ga ik iets unieks doen, ik ga een compliment maken naar de chaufeurs :pos:.
Gisteren heeft bus 168 speciaal midden op het treinstation gestopt om mij er in te laten :).

Vandaag was het zelfs 3 keer bingo.
Vanmorgen zag de chaufeur van lijn 141 mij van 200 meter van de halte mijn hand op steken, hij wachte netjes totdat ik mijn 200 meter gespringt had :), s,middags was de zelfde positieve ervaring maar dan met lijn 7 :pos: , om mijn dag compleet te maken lukte te overstap van de 7 naar lijn 141 omdat de chaufeur midden in het station voor me stopte :D.

Met deze service zorgje voor een :D bij deze jongen.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door 88122903 »

mb90 schreef:Vanmiddag rond half 5 reed er een Arriva HW/GO Amba op de Vaanweg in Rotterdam richting het Zuidplein. Hij ging alleen niet naar het Zuidplein, maar naar Jan Smit. :lol:
Deze reizen zijn altijd het leukste :), zulke reizen hebben er misschien wel voor gezorgd dat ik van OV ging houden, want als ik met ma met de bus ging, waren we altijd op weg naar een leuke gelegenheid :D .
Trouwens tegenwoordig hebben ze toch veel nationale & internationale sterren op de planken staan op ahoy :pos:.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag reed Hermes Lion's City 3438 op lijn 401 en 402 in Eindhoven. Normaal hoort dit volgens mij een gelede variant te zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Meltrain »

Hoort dat eigenlijk niet de Phileas te zijn? :lol:

Vanmiddag in Rotterdam vergat een chauffeur op lijn 48 te stoppen bij de halte Mariniersweg. :? Erg leuk voor de dame met rollator die er nu pas bij Blaak uit kon en erg leuk voor de ongeveer 8 instappers die nu een kwartier (voor verder dan Maasstad zkh. Clara zelfs een half uur) langer mochten wachten. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Wubbo »

Dat Connexxion geen dienstregelingen kan maken was al bekend, maar er blijkt dus op zaterdagavond een gat van 23 minuten te zitten tussen twee bussen naar Zeist, terwijl daar 6x per uur een bus heen rijdt :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Het mag wat kosten bij Arriva... vanmiddag rond 16.45 uur kwamen er binnen tien minuten een drietal aflosbussen en ook nog een aflosauto vanaf de garage aan op het station :roll:

Lijkt me toch dat je alle aflossers voor de bussen die rond 16.50 ri. het Centrum gaan en die om 16.55 uit het Centrum komen ook wel in één bus kunt krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Gisteren had ik wel weer een gelukje qua bussen. 4 bussen gehad, waarvan 2x een O405GN2 en 1x een O405N2, heerlijk! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen 'n grote controle-actie van Connexxion op Vianen Lekbrug. Nouja, groot, ze waren vooral massaal bij lijn 65 aanwezig die spontaan een heel stuk rustiger was.
Op diezelfde lijn nu ook een omleiding waardoor ik eerder op m'n bestemming was, mogen ze vaker doen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Het mag wat kosten bij Arriva... vanmiddag rond 16.45 uur kwamen er binnen tien minuten een drietal aflosbussen en ook nog een aflosauto vanaf de garage aan op het station :roll:

Lijkt me toch dat je alle aflossers voor de bussen die rond 16.50 ri. het Centrum gaan en die om 16.55 uit het Centrum komen ook wel in één bus kunt krijgen.
Komen die bussen en auto dan daadwerkelijk allemaal uit de garage en gaan de af te lossen chauffeurs dan daadwerkelijk allemaal terug naar de garage? Daarbij kan 'even vijf minuten wachten op een collega' betekenen dat een pauze die er nu wel is, dan niet geldt.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Vandaag kwam ik om 8.10u niets vermoedend aan om de bus van 8.14u te nemen. Na een kleine 2 minuten kwam streekbus 730 nog even aangestormd. Voor de goede orde, de 730 moet om 7.52u langs 'mijn' halte komen, hij had dus slechts +20. :P Nouja, wel weer een gelukje voor mij. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:Komen die bussen en auto dan daadwerkelijk allemaal uit de garage en gaan de af te lossen chauffeurs dan daadwerkelijk allemaal terug naar de garage? Daarbij kan 'even vijf minuten wachten op een collega' betekenen dat een pauze die er nu wel is, dan niet geldt.
Ze komen in ieder geval allemaal uit de garage, maar ik geloof niet dat alle af te lossen chauffeurs ook daadwerkelijk terug gaan. In ieder geval kwamen er met een van de bussen meerdere chauffeurs aan. Op de pauzes heeft het geen invloed, want die zijn er alleen op het station. De chauffeurs die terug naar de garage gaan hebben daar allemaal einde dienst.

In totaal heb ik trouwens drie van de vier bussen vrijwel tegelijk terug naar de garage zien gaan, dus zou het slechts tot twee bussen beperkt kunnen worden. Er blijft namelijk ook weleens een aflosbus staan om een chauffeur die later op de dag afgelost wordt vervoer te kunnen bieden (en daarnaast, er zijn maar twee aflosomlopen!)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door lint41 »

MdJ schreef:Overigens: Er staat al een hele lange tijd de Novio 9301 (of 9302) achter de TSN-werkplaats. Iemand enig idee wat daarmee aan de hand is?
Dat is de 9301 (de 9302 (a.k.a. 102) rijdt gewoon in Nijmegen), welke ten tijde van de krakersontruiming in Nijmegen een aardige motorbrand gehad heeft ;)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door MdJ »

Oke, die zie je niet meer terug op dienst.
MdJ schreef:
webguy schreef:Vanmiddag op lijn 293 reed er een Apeldoornse "Stadsbusplus" Volvo 7700. Dat is een streeklijn, waar normaal een Citaro rijdt, en de bus zag er wel druk uit.
Dinsdag reed er ook al een op :o Ik mag hopen dat het niet planmatig is...
En vandaag weer een. Ik DENK dat het de stadsbus is van lijn 1/4, die overdag overstaat op de buffer, door die koppeling op het station. Bij de laatste vervanging op het station, vervangt hij de streekbus, waardoor er op lijn 1 en lijn 4 2 stadsbussen rijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen zag ik dat er een gelede bus reed op Veolia-lijn 21. Ik vraag me alleen af hoe ze de smalle straten in Bleijerheide vermeden hebben...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten