OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Stefan »

Raymond schreef:Aan de andere kant: 9577 is gisteren het land binnengekomen, dus ben benieuwd hoe snel die in dienst is.
De 9576 rijdt in ieder geval al wel. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door ODRAIL »

Oja, bijna vergeten dat afgelopen zaterdag (17 - 01 - 2009) de t9248 op Rotterdam Centraal in omgekeerde rijtuigvolgorde reed. Dit werd handmatig omgeroepen (met herhaling). De omroepster had duidelijk moeite met het Engels en het Frans. De herhaling ging met horten en stoten.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Thijs »

Ik moest vanochtend van Es naar Nm, en vanwege de verstoring tussen Dr en Ah besloot ik de t1626 te nemen naar Dv en daar te kijken of de verstoring voorbij was, of ik om zou reizen via Apd (daar de bus naar Ah nemen). In Dv was volgens de mobiele verstoringenpagina van de NS de stremming nog niet verholpen, dus dat werd Apd, dacht ik. Echter, op vertrektijd van de t1626 werd er in de trein omgeroepen dat net bekend was geworden dat de t3631 (die aan de overkant van het perron stond) weer zou doorrijden naar Rsd. Ik vloog uit de trein en kon nog net op tijd instappen. Complimenten voor de attente en goede communicatie van het treinpersoneel! Hulde! :D :D :D

Te Zp zag ik om 09.00 SGMm 2951+2138 (de aanrijdingstrein) richting Zl rijden.

In Ah weer het maandagochtend-gedoe: trein t3631 was gepland op spoor 8 ipv spoor 6, vanwege de nachttrein uit Duitsland, die om 9.25 naar Asd op spoor 6 gepland staat. Echter, deze had (net als vorige keren) +45. Waarom wordt de t3631 dan niet teruggezet naar 6? De t3631 had wederom vertraging (een minuut of 7), en nu kruist de t3631 ( spoor 8 ) met de t3028 ( spoor 7 ). Gevolg: vertraging van 1 van de treinen. De t3631 moest ook nog een tijdje wachten tot spoor 8 überhaupt vrij was, omdat de vertraagde ICE nog van 8 ri Zv moest vertrekken. Had er prima voorlangs gekund.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Dubbele P »

Vanmorgen werd de intercity Heerlen/Maastricht-Alkmaar gereden met 3 stellen (VIRM+IRM+IRM). Nog nooit eerder gezien dat er drie stellen gekoppeld reden in die serie op die ruim 2 jaar dat er (V)IRM in rijdt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Suus »

Dat gebeurt tegenwoordig met sommige treinen, met elke stel naar een andere bestemming of oorsprong (deel 3 komt uit Eindhoven)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Dubbele P »

Maar deze kwamen uit het zuiden en gingen richting Alkmaar. :)

Zou overigens zomaar vaker voor gaan komen als er straks veel nieuw IRM is ingestroomd. Misschien dat ze dan steeds twee zesjes en drie viertjes combineren ofzo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Suus »

Hmm, ik zeg toch niet dat het naar het noorden niet kan? Of waren het al drie stellen voor vanaf Sittard?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daan »

Dubbele P schreef:Zou overigens zomaar vaker voor gaan komen als er straks veel nieuw IRM is ingestroomd. Misschien dat ze dan steeds twee zesjes en drie viertjes combineren ofzo.
Denk het niet, bij mijn weten is het nog steeds verboden om 3x VIRM te rijden in reizigersdienst.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Reiziger Delft »

Dan heb ik de afgelopen jaren in wel een heleboel illegale treinen gezeten :P

3 x V-IRM is gewoon toegestaan, mits dit dan dus drie 4tjes zijn.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Dubbele P »

Bee schreef:Hmm, ik zeg toch niet dat het naar het noorden niet kan? Of waren het al drie stellen voor vanaf Sittard?
Geen idee, ik zag ze in Roermond. Vermoedelijk kwamen er twee uit Maastricht en een uit Heerlen en werden deze in Sittard gecombineerd tot drie stuks.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Caspar »

Daan schreef:
Dubbele P schreef:Zou overigens zomaar vaker voor gaan komen als er straks veel nieuw IRM is ingestroomd. Misschien dat ze dan steeds twee zesjes en drie viertjes combineren ofzo.
Denk het niet, bij mijn weten is het nog steeds verboden om 3x VIRM te rijden in reizigersdienst.
Ik heb afgelopen maanden ook een aantal keer een testrit gezien met 3x Virm, waarvan er steeds 2 nieuwe Virms waren (met blauwe stoelen). Buitenom liepen er dan wat snoeren door de cabine ramen van het ene naar het andere stel. Met reizigers heb ik het nog nooit gezien. Wel toen het nog IRM was, zat ik vaak vanaf Alkmaar in bv een 3tje+2x 4tje.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Freek »

Thijs schreef:Te Zp zag ik om 09.00 SGMm 2951+2138 (de aanrijdingstrein) richting Zl rijden.
Zeker weten, want dan heb ik die in Dieren moeten zien passeren en dat was niet het geval.
Thijs schreef:In Ah weer het maandagochtend-gedoe: trein t3631 was gepland op spoor 8 ipv spoor 6, vanwege de nachttrein uit Duitsland, die om 9.25 naar Asd op spoor 6 gepland staat. Echter, deze had (net als vorige keren) +45. Waarom wordt de t3631 dan niet teruggezet naar 6? De t3631 had wederom vertraging (een minuut of 7), en nu kruist de t3631 ( spoor 8 ) met de t3028 ( spoor 7 ). Gevolg: vertraging van 1 van de treinen. De t3631 moest ook nog een tijdje wachten tot spoor 8 überhaupt vrij was, omdat de vertraagde ICE nog van 8 ri Zv moest vertrekken. Had er prima voorlangs gekund.
Vrij begrijpelijk dat de t3631 niet naar 6 werd gezet. Je wil zo min mogelijk spoorwijzigingen (zeker in Ah). Dat er daardoor een conflict met de t3028 zou ontstaan doet niet ter zake. A) omdat deze toen de s3600 binnen reed vertrok en B) de s3600 vertraagd was en in principe de s3000 voor moet laten.

Verder had ik geluk. Was vanuit Zp vertrokken riching Dr om daar of een (lijn)bus te pakken of een trein (in de hoop dat ie weer reed). De Hc riep voor Dr om dat de IC die achter ons zit (de 3631 dus) waarschijnlijk weer als eerste zou gaan rijden. In Dr rende iedereen naar de gereedstaande bussen (OTC tours uit Oldenzaal die "normaal" bij verstoringen niet voor de NS rijdt). Daarnaast was Syntus met de 1400 en de 5787 aanwezig. Ik heb gewacht en kon de t3631 nemen. Met slechts een +36 in Ah. En bovendien nog eerder dan de buspassagiers, wat die hebben file gereden zo zag ik vanuit de trein.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op ma 19 jan 2009, 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' voor treinseries & 't' voor treinnummer gezet t.b.v. mouse-over
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Geert »

3xVIRM is zoals Reiziger Delft al opmerkte gewoon toegestaan (3xVIRM-IV). De laatste tijd rijden er steeds meer treinen in de s800 met 3xVIRM-IV, waarbij er dus minder overcapaciteit is op het traject Ehv - Mt/Hrl. In Ehv wordt er dan een derde stelletje toegevoegd danwel afgehaald, de andere twee stellen zijn nodig voor de vleugeltreinen.
Ook worden er vanaf een bepaald tijdstip 's avonds geen stellen meer gecombineerd in Std, de reizigers uit Hrl moeten dan overstappen op het deel uit Mt. Omgekeerd gebeurt dat niet.

En voordat ik het zou vergeten: mijn eigen treinreiservaringen waren vanochtend niet best. Ik moest van Utrecht naar Rotterdam Centraal. Vlak voordat ik thuis wegging keek ik nog even op de verstoringen en wat bleek: ontspoorde trein tussen Woerden en Gouda. Naar Rotterdam en Den Haag omreizen via Schiphol. Hmm.
Aangekomen bij het station (Utrecht C.) zag ik natuurlijk net de s3100 wegrijden, die een fatsoenlijke overstap biedt in Shl. Dan maar met de t3520. In de trein keurige omreisadviezen en een meteen een uitleg van de HC aan de vaste reizigers waarom het ineens zo druk was. In Shl kreeg men het advies over te stappen op de s2600, maar aangezien de t5720 er aan kwam rijden en die ook richting Leiden ging daar maar in gestapt. Drukte viel best mee, maar de trein reed dan ook met 3x Plan V. In Leiden uitgestapt en daar tot de schrikwekkende ontdekking gekomen dat de t2233 met +15 reed. Welja, nog latere aankomst... Uiteindelijk kwam de trein aan en na een rit in een DDM-1 (gelukkig geen DDAR) met +20 aangekomen in Sdm, waar ik maar uit ben gestapt en de bus naar mijn werk pakte. Uiteindelijke vertraging: +90.

Volgende keer beter :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Ik moest van Utrecht naar Rotterdam Centraal. Vlak voordat ik thuis wegging keek ik nog even op de verstoringen en wat bleek: ontspoorde trein tussen Woerden en Gouda. Naar Rotterdam en Den Haag omreizen via Schiphol. Hmm.
Tja, was er vanmorgen toch wel weer even blij mee dat ik dat stukje standaard weet te ontlopen :P En 'tis in mijn (traject Ddr - Utk) geval nog sneller ook...

In de t32521 vanmorgen weereens 2x GTW: twee drietjes dit keer. Kennelijk is het dan toch planmatig voor die trein, al leek het tot vorige week alleen op woensdag te gebeuren.
En heb 't wel weer voor elkaar: zit nu alweer 's ochtends en 's middags omloopmatig (en in de praktijk) in hetzelfde treinstel, dat was de tweede helft van vorig jaar ook altijd al het geval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daantje »

Ik stond vanmorgen op station Den Haag Laan van NOI toen ze keurig netjes omriepen dat reizigers voor Utrecht en verder om moesten reizen via Schiphol. Vond het wel netjes dat ze dat daar al omriepen, dan heb je tenminste de mogelijkheid om daar gelijk de trein de goede kant op te nemen en er niet pas op Den Haag Centraal achter te komen dat je niet via Gouda kunt reizen.

Vanavond kwam er in Delft rond 17.15 uur een Thalys richting het zuiden stapvoets door. Alle treinen er voor en erna reden wel normaal dus ik weet niet wat er met het ding aan de hand was maar het zag er maar vaag uit.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Vinny »

Toerisistische fotostop omdat hij toch zwemt in zijn rijtijd? :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Thijs »

Freek schreef:
Thijs schreef:Te Zp zag ik om 09.00 SGMm 2951+2138 (de aanrijdingstrein) richting Zl rijden.
Zeker weten, want dan heb ik die in Dieren moeten zien passeren en dat was niet het geval.
Thijs schreef:In Ah weer het maandagochtend-gedoe: trein t3631 was gepland op spoor 8 ipv spoor 6, vanwege de nachttrein uit Duitsland, die om 9.25 naar Asd op spoor 6 gepland staat. Echter, deze had (net als vorige keren) +45. Waarom wordt de t3631 dan niet teruggezet naar 6? De t3631 had wederom vertraging (een minuut of 7), en nu kruist de t3631 ( spoor 8 ) met de t3028 ( spoor 7 ). Gevolg: vertraging van 1 van de treinen. De t3631 moest ook nog een tijdje wachten tot spoor 8 überhaupt vrij was, omdat de vertraagde ICE nog van 8 ri Zv moest vertrekken. Had er prima voorlangs gekund.
Vrij begrijpelijk dat de t3631 niet naar 6 werd gezet. Je wil zo min mogelijk spoorwijzigingen (zeker in Ah). Dat er daardoor een conflict met de t3028 zou ontstaan doet niet ter zake. A) omdat deze toen de s3600 binnen reed vertrok en B) de s3600 vertraagd was en in principe de s3000 voor moet laten.
1) Je wist 20 minuten van tevoren al dat de t3631 die vertraging had, en een spoorwijziging is dan geen enkel probleem: je zet de IC naar zijn normale vertrekspoor!
2) Je had voor de ICE naar Frankfurt kunnen kruipen
3) Je had daardoor geen kruising met de s3000 gehad.
Als ik treindienstleider was geweest, had ik 100% zeker de t3631 naar spoor 6a gespoorwijzigd.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag ging ik met Stoptrein t5136 van Rlb naar Rtd welke met 2x Plan V reed. De voorste was echter de 842 die nog steeds de zwarte zijruiten bij de cabine uit zijn Veolia-tijd heeft. Ik dacht daardoor dus dat er weer eens een Teetje voor me aankwam, maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Suus »

Trein t9870 hing tussen Woerden en Gouda Goverwelle achter een goederentrein. Tijdens de stop in Gouda Goverwelle, die zoals gewoonlijk zo'n vijf minuten duurde, kwamen er echter geen intercities voorbij. In Gouda heeft de stoptrein daar nog een tijdje gestaan, en was de intercity naar Den Haag gespoorwijzigd naar spoor 8 (normaal 10).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Freek »

Gisteren nog vergeten te melden. Maar tijdens de reis zat er naast mij iemand de Metro van 8!! januari te lezen. En voor de iets minder alerte personen, gister was het de 19de. Overigens werd de metro van de 19de ook nog doodleuk gelezen toen de krant van de 8ste uit was.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Trein t9870 hing tussen Woerden en Gouda Goverwelle achter een goederentrein.
Dat gebeurdt wel meer, ze vergeten dan vaak de goederentrein bij oudewater aan de kant te zetten, met vertraging tot gevolg.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Wubbo »

Er gaan gepland geen goederentreinen aan de kant in Oudewater (uitzonderingen rondom nachtgaten daargelaten). Alle treinen gaan aan de kant in Woerden danwel tussen Harmelen Aansluiting en Woerden Overloop.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door BR628 »

Freek schreef:Gisteren nog vergeten te melden. Maar tijdens de reis zat er naast mij iemand de Metro van 8!! januari te lezen. En voor de iets minder alerte personen, gister was het de 19de. Overigens werd de metro van de 19de ook nog doodleuk gelezen toen de krant van de 8ste uit was.
Doe ik ook wel eens. Spaar krantjes als ik these days (ik heb nu geen woon-werkverkeer met de trein, vanaf februari wel weer) een krantje tegen kom maar heb dan niet altijd tijd het te lezen. Als ik dan vervolgens weer eens op pad ga om te hobbyen trek ik mijn tas open en pak ik de stapel krantjes uit de tas om te lezen en de puzzels te maken. Daar wil soms dan nog wel een gedateerd krantje tussen zitten :lol:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen een opvallend omroepbericht in Maastricht: "Hier volgt een speciale mededeling voor mevrouw (Naam). Mevrouw (Naam), hartelijk gefeliciteerd met uw verjaardag van uw schoonzoon".

En ik hoorde de HC zeggen dat van VIRM-stel 9552 beide toiletten defect/afgesloten waren. Je zou maar net hoge nood hebben in dit gedeelte (en er zijn ook nog geen ramen die open kunnen) :mrgreen: :wink:...
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door bassie92 »

Gisteren ook nog iets aparts op Dordrecht station. De trein vanuit Geldermalsen met aankomst 18:25 in Dordrecht wordt meestal gereden met 2x GWT (een 3tje+2tje of 3tje+3tje). Gisteren kwam deze dus aan met 1x 2tje! :shock: het was letterlijk proppen geblazen dus...
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten