OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Wubbo »

Ook in het nieuwe jaar
Staat er weer een topic voor de opvallende dingen klaar
Spui hier wat je opviel bij een rit met de trein
Dat vinden je forumcollega's fijn!


En dat terwijl Sinterklaas al bijna een maand weg is... Enjoy!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door tsov »

Zozo, creatieve bui? :P
Dit jaar nog geen trein gezien (nouja, langs de A4 bij Riekerpolder Aansluiting :lol:), dus weinig opvallends :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door playertwo »

Trein t870 reeds met slechts 1 VIRM (normaal toch echt 2 stellen) in Den Bosch. Richting Maastricht/Heerlen waren er wel 2 viertjes ingezet. Verder miste de oostzijde van de oostelijke CTA in Tilburg (spoor 1) het boekje voor de treinsoort (andere kant was wel gewoon normaal). Treinstel 928 de s13600, had wat loszittend plaatwerk in de 2e klas want rammelde nogal tijdens de rit. Is er een tekort aan schroefjes :mrgreen: ?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Karl »

Kredietcrisis hè, dan wordt er tot op de schroef bezuinigd. ;)

Treinstel 4038 (volgens mij, iig ICMm) had in de middenbak een kapotte verwarming en daar was het drie graden. De HC adviseerde reizigers gebruik te maken van zitplaatsen in de andere stellen.
Tussen Utrecht en Gouda wordt tegenwoordig wel erg langzaam gereden, maar vanuit Gouda werd op tijd vertrokken (jammer voor de lightrailreizigers).
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Suus »

Dat is geen aansluiting, die hoort volgens de dienstregeling te vertrekken zodra de lightrail in zicht is (tot grote ergenis van alle passagiers, ook diegene die niet naar Rotterdam willen. Dat is al sinds de dienstregeling voor 2007 zo, en ik zie het eigenlijk niet meer veranderen, alleen nog maar erger worden als de lightrail naar een perron op de parkeerplaats aan de achterzijde wordt verhuisd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Geert »

Karl schreef:Treinstel 4038 (volgens mij, iig ICMm) had in de middenbak een kapotte verwarming en daar was het drie graden. De HC adviseerde reizigers gebruik te maken van zitplaatsen in de andere stellen.
Tussen Utrecht en Gouda wordt tegenwoordig wel erg langzaam gereden, maar vanuit Gouda werd op tijd vertrokken (jammer voor de lightrailreizigers).
Er is al een tijdje een TSB (tijdelijke snelheidsbeperking) bij Oudewater. Volgens mij is dat vanwege een bruggetje waar niet te hard over gereden mag worden...
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door bassie92 »

Ja klopt, die brug is inderdaad al niet meer de jongste en erg storinggevoelig geworden en als er treinen met 120 km/u overheen komen leeft die brug al helemaal niet lang meer.
Ik heb trouwens nooit problemen met de aansluiting vanuit Rotterdam op de lightrail, heb meestal 8 minuten overstaptijd ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Karl »

Bee schreef:Dat is geen aansluiting, die hoort volgens de dienstregeling te vertrekken zodra de lightrail in zicht is (...)
Ja, dat weet ik, maar omdat we nu ietsje verlaat waren (misschien een half minuutje), stond de trein er nog met de deuren open toen de lightrail aankwam en gingen de deuren dicht toen de mensen uit de lightrail kwamen rennen. Normaal gebeurt het als de lightrail aankomt rijden. Ook vervelend.
Geert schreef:Er is al een tijdje een TSB (tijdelijke snelheidsbeperking) bij Oudewater. Volgens mij is dat vanwege een bruggetje waar niet te hard over gereden mag worden...
Maar nu werd er zolang langzaam gereden dat dat vast niet vanwege één bruggetje bij Oudewater is. Als ik volgende week weer op dat traject reis, zal ik er eens op letten.
bassie92 schreef:Ik heb trouwens nooit problemen met de aansluiting vanuit Rotterdam op de lightrail, heb meestal 8 minuten overstaptijd ;)
En naar Rotterdam?
Het is een spectrum.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door lint41 »

Karl schreef:
Geert schreef:Er is al een tijdje een TSB (tijdelijke snelheidsbeperking) bij Oudewater. Volgens mij is dat vanwege een bruggetje waar niet te hard over gereden mag worden...
Maar nu werd er zolang langzaam gereden dat dat vast niet vanwege één bruggetje bij Oudewater is. Als ik volgende week weer op dat traject reis, zal ik er eens op letten.
De spoorbaan is daar aan het verzakken, en om het comfortabel te houden voor het materieel en de reiziger rijdt men daar wat langzamer ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Suus »

Ik denk dat het bruggetje door de fundering ervan goed erbij ligt, en het omliggende spoor niet. Als je dan vanaf het verzakte spoor het bruggetje op rijdt, dan krijgt de trein bij hoge snelheid een soort klap. Vergelijk het met het effect op de lijn Woerden - Leiden bij de bruggetjes en spoorwegovergangen daar. Eigenlijk is de enige definitieve oplossing het spoor volledig op een onderheide (betonnen) fundering te plaatsen. De huidige beperking levert geen vertraging op (of is verwerkt in de dienstregeling) dus zo'n maatregel is voorlopig niet nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Ik denk dat het bruggetje door de fundering ervan goed erbij ligt, en het omliggende spoor niet. Als je dan vanaf het verzakte spoor het bruggetje op rijdt, dan krijgt de trein bij hoge snelheid een soort klap. Vergelijk het met het effect op de lijn Woerden - Leiden bij de bruggetjes en spoorwegovergangen daar. Eigenlijk is de enige definitieve oplossing het spoor volledig op een onderheide (betonnen) fundering te plaatsen. De huidige beperking levert geen vertraging op (of is verwerkt in de dienstregeling) dus zo'n maatregel is voorlopig niet nodig.
De snelheidsbeperking zit inderdaad in de dienstregeling verwerkt. Het is een semi-permanente snelheidbeperking (deze geldt totdat er onderhoud aan gepleegd gaat worden, waneer dit gedaan wordt is nog niet bekend.)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door M57 »

What's in a number: Trein t9213 haalde vanochtend Amsterdam Centraal niet. Ter hoogte van Lelylaan maakte de machinist al melding van een defect en hij hoopte nog genoeg vaart te hebben om in ieder geval Sloterdijk te halen. Met een paar meter speling kwam de trein net aan het perron van Sloterdijk tot stilstand. De reizigers kwamen relatief snel op hun bestemming vanaf de andere sporen op Sloterdijk.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Caspar »

En zo was er vandaag nog een t9200 die alleen maar 1 richting op kon rijden, en dus via Breukelen moest rijden. De t9200 die om paar minuten over 21u in Amsterdam moet aankomen had in Dordrecht de geest gegeven. Verder zat die t9260
zo vol dat binnenlandse reizigers met de t2100 mee moesten. Kortom, een topdag bij Hispeed :pos:
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door bassie92 »

@Karl
Op de terugweg ga ik meestal via Leiden maar als ik dan via Gouda ga mis ik meestal net de Intercity. Maar ik zit daar persoonlijk niet zo mee, er komt meestal 5 minuten later al een stoptrein naar Rotterdam ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door mb90 »

Vanmorgen was er door het ijs op de bovenleiding een lekkere vonkenregen te zien bij de passerende treinen bij Rtz. Vooral de VIRM'en zorgden nog voor een verlaat oud en nieuwsfeestje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Geert »

Een wel erg opmerkelijk omroepbericht vanochtend op Utrecht Centraal, namelijk van de kersverse directeur van NS: Bert Meerstadt. Hij wenste alle reizigers een voorspoedig nieuwjaar. Het is weer eens wat anders...
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door bassie92 »

Goh, wat aardig van hem :lol:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daan »

Heb hem vanmorgen ook twee keer gehoord in Groningen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Caspar »

Gaat ie alle posten af? Of is het een een bandje?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Geert »

Zal wel een bandje zijn, lijkt me niet dat hij tegelijk in Utrecht en in Groningen is ;)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Freek »

De omroep niet in Ah gehoord. Wel had men het over een ongeval tussen Laren en Driebergen waardoor reizigers naar Utrecht via Den-Bosch moesten omreizen.Lekker duidelijk, Laren ligt in het Gooi, Driebergen bij Ut. Maakt het voor de reiziger weer lekker duidelijk. Verder werd zeer onduidelijk (niet qua geluid maar uit woordkeuze) omgeroepen dat de trein naar Den-Helder zou stoppen in Veenendaal-De Klomp en de trein naar Schiphol in Ede-Wageningen.
De ICE van 16.25 naar Ut en Amsterdam zou vertraagd zijn, maar onduidelijk was waardoor dat kwam. Ben benieuwd of is opgeheven of is omgeleid.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Stephan »

Dat omroepbericht van de president was ook te horen op Terwijde. Met uiteraard alle goede voornemens en op tijd rijdende treinen. Promt erachteraan werd de stoptrein naar Utrecht C. met +5 aangekondigd. En vlak voor deze sessie een bericht over de gladde perrons :P Mijn trein (7.46 uit Terwijde) reed vandaag met SGMm 3+2 ipv een DD-AR.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Een wel erg opmerkelijk omroepbericht vanochtend op Utrecht Centraal, namelijk van de kersverse directeur van NS: Bert Meerstadt. Hij wenste alle reizigers een voorspoedig nieuwjaar. Het is weer eens wat anders...
Hmm, niet gehoord in de vijf minuten dat ik vanmorgen op treinstation Utrecht C. geweeest ben. Wel viel me in de Metro een advertentie van NS op waarin de reizigers welkom terug geheten werden.

Verder opvallend:
- de t9201 had twee locs achterop, de voorste gaf tractie en de achterste was in opzending
- de t5118 reed met 2x DDAR, da's wel heel extreem veel materieel voor die serie.
- de t2029 reed met 8 of 10 bakken IRM. Nogal overdreven, er waren nog nieteens reizigers om het kanon wat je erin kon afschieten af te schieten :mrgreen:
- en tot slot erg flauw: werd deze koude avond al hoopvol dat er een warm treintje aankwam toen ik tijdens het wachten in Sliedrecht drie lampjes zag naderen... blijkt het een passerende graantrein op de betuweroute te zijn :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Chauf21 »

M'n eerste treinreis in het nieuwe jaar is ook niet helemaal verlopen zoals zou moeten:
Te Heemstede-Aerdenhout bleef trein t2269 erg lang stil staan. Binnen een tiental minuten kwamen er een stuk of vier/vijf politiewagens met sirenes aanrijden. Ook de machinist een paar keer heen en weer zien lopen. Een bericht over de oorzaak en duur bleef uit. Te Leiden werd de trein vervolgens opgeheven met de summiere tekst: "Deze trein wordt opgeheven." Geen excuses, uitleg of verdere reisadviezen :neg:
De heenreis verliep trouwens ook niet helemaal vlekkeloos: de trein die ik wilde nemen vertrok tien minuten te laat zonder ook maar enige mededeling via de omroep en een CTA die pas op +5 draait als 'ie allang weg had moeten zijn... :(
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Jurjen »

Vrijwel perfecte terugreis gehad van Berlin naar Alkmaar gisteren. Om 9:03 vanaf Berlin Alexanderplatz, om met RE's (en een RB) via Magdeburg, Braunschweig, Bielefeld, Dortmund, Herzogenrath, Heerlen, Sittard en Utrecht om 00:48 en een paar minuutjes vertraging in Amr aan te komen. Hoop gesleep met koffers, maar door de ruime overstappen (allemaal 15 minuten of meer) alles gehaald. Soms was door de vallende sneeuw geen onderscheid meer te maken tussen grond en lucht, maar de treinen reden. En vrijwel alles op tijd, ondanks de sneeuw! Bij het uitstappen werden we wel gewaarschuwd: Bitte beachten Sie am Bahnsteig den Rutschgefahr!

Alleen de RE van Berlin naar Magdeburg had 10 minuten vertraging opgelopen te Potsdam op bevel van de Polizei maar hier waren in Magdeburg nog maar een paar van over, en de RE van (Minden-)Bielefeld naar Dortmund(-Düsseldorf) had 10 minuten vertraging door een groot aantal reizigers: de hele trein was volgepakt met mensen, koffers en een paar kinderwagens. De deur van de machinist kon maar net vrij gehouden worden, pas in Hamm werd het iets rustiger...

Overigens ook opvallend, van alle genomen treinen, was alleen de euregiobaan Herzogenrath-Heerlen enkeldeks, verder waren het allemaal dubbeldekkers.

Volgende keer toch maar weer met het Fernverkehr, hoewel dit wel erg goedkoop was natuurlijk: Duitsland 35 euro met z'n 3en (SWT) en Nederland 25 euro met z'n 2en (Blokker kaartje).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten