
OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Overigens hoorde ik van iemand die bij Voith werkt dat de E-GTWs wel degelijk anders zijn dan de D-GTWs op meer punten dan je zou denken
Zo is alles afgesloten met 6-kant sleutels ipv de 'normale' 4-kant. Ook schijnen de seals op het waterkoel systeem (daarom zijn ze dus zo stil: er wordt waterkoeling gebruikt) niet perfect: er kan koelwater lekken op iets nogal elektrisch (de omzetter geloof k).

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Gisteren liep ik door roestrijden vertraging op met de om 22:33 vertrekkende Intercity naar Zwolle uit Rotterdam, en vooraf had ik al aan de conducteur gevraagd of ik de overstap naar de lightrail kon halen in Gouda. Normaal was dat mogelijk (IC komt aan om 22:51, lightrail vertrekt om 22:55), nu hadden we bijna acht minuten vertraging, en de conducteur gebeld te hebben
Toen ik in Gouda ging overstappen klonk er zelfs nog een omroep over dat de lightrail wegens een vertraagde trein wat langer op spoor 9 stond. Uiteindelijk vertrok de lightrail ook met 8 minuten vertraging, maar zo was de overstap van 6 man wel weer gered. Top
De eerste lightrail van vandaag, de 9517, had heel erg last van een bevroren bovenleiding. Na vertrek in Waddinxveen riep de machinist dan ook om dat de rit niet zo makkelijk ging als gebruikelijk, en dat we zeker weten te laat waren. Gelukkig was de 14017 ook een beetje vertraagd, dus de overstap in Gouda werd alsnog gehaald. De locomotief die de DD-AR stam trok had ook problemen met de bovenleiding, ook hier was het geknetter en flitsen duidelijk zichtbaar. Ik neem trouwens aan dat DD-AR normaal is in de 14000 sinds de 4000 ook met DD-AR rijdt?
Verder reed er vanmiddag een 4000 met een VIRM-IV richting Rotterdam, met tien minuten vertraging.


De eerste lightrail van vandaag, de 9517, had heel erg last van een bevroren bovenleiding. Na vertrek in Waddinxveen riep de machinist dan ook om dat de rit niet zo makkelijk ging als gebruikelijk, en dat we zeker weten te laat waren. Gelukkig was de 14017 ook een beetje vertraagd, dus de overstap in Gouda werd alsnog gehaald. De locomotief die de DD-AR stam trok had ook problemen met de bovenleiding, ook hier was het geknetter en flitsen duidelijk zichtbaar. Ik neem trouwens aan dat DD-AR normaal is in de 14000 sinds de 4000 ook met DD-AR rijdt?
Verder reed er vanmiddag een 4000 met een VIRM-IV richting Rotterdam, met tien minuten vertraging.
Laatst gewijzigd door Suus op Di 27 Jan 2009, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Rame à l'approche
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Bee schreef:Gisteren liep ik door roestrijden vertraging op met de om 22:33 vertrekkende Intercity naar Zwolle uit Rotterdam, en vooraf had ik al aan de conducteur gevraagd of ik de overstap naar de lightrail kon halen in Gouda. Normaal was dat mogelijk (IC komt aan om 22:51, lightrail vertrekt om 21:55), nu hadden we bijna acht minuten vertraging, en de conducteur gebeld te hebben
Da's een een overstap van -56 minuten!


Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Al die knopjes zitten zo dicht naast elkaar... 

Rame à l'approche
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Zojuist in een 1500 vlak voor Amsterdam het omroep bericht: Dames en Heren, Jongens en Meisjes het volgende station is...
En dat om 12u 's avonds. De jongens en meisjes liggen vast al lang te slapen
En dat om 12u 's avonds. De jongens en meisjes liggen vast al lang te slapen

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Vrouwelijke studenten van 18-19 jaar zijn ook nog gewoon meisjes vind ik hoor. Zo sweet allemaal enzo 

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Op diverse plekken waar laatst over het spoor werd gekluund tussen Purmerend en Zaandam wordt nu een soort schrikdraad achtig hek neer gezet. Men verwacht blijkbaar weer schaatspret bij de spoorwegen?
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 29159
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contact:
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Vanmorgen weer flinke vertragingen op de MerwedeLingeLijn. Kon zelfs de 32512 nog naar Ddr nemen, terwijl die al vertrokken had moeten zijn voor ik van huis vertrok...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
- Geert
- OVNL-beheerder
- Berichten: 12489
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Caspar schreef:Op diverse plekken waar laatst over het spoor werd gekluund tussen Purmerend en Zaandam wordt nu een soort schrikdraad achtig hek neer gezet. Men verwacht blijkbaar weer schaatspret bij de spoorwegen?
Volgens het weerbericht op de radio vanochtend gaat het weer kouder worden

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Van het weekend zou je op ondiepe plassen mogen schaatsen dus wie weet
. Van mij zou dat best mogen de complete winter. En ik ga mijn paar schaatsen vrijdag weer uit het vet halen, terwijl ik dacht dat ze daar wel een hele poos in zouden mogen blijven staan (gelukkig niet) 


Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Vanmiddag was men op Rotterdam Centraal bezig om de roltrap op spoor 3/4 te maken.
Gelukkig maar, want hij was al een tijdje stuk.
Gelukkig maar, want hij was al een tijdje stuk.
In elk mensenhart, daar vind je Rotterdam.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.
22-07: opening Noord/Zuidlijn
09-12: opening Crossrail
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.
22-07: opening Noord/Zuidlijn
09-12: opening Crossrail
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Het toppunt van het InterCity beleid van NS is toch wel serie 4000 te noemen.
Een Intercity die stopt op alle stations, waaronder Ashd, Bkl, Wd, Nwk, Rtn... Als je een materieelkoppeling maakt tussen 2 series (in dit geval met 4500), doe het dan marketingtechnisch alsjeblieft niet zeg.
Een Intercity die stopt op alle stations, waaronder Ashd, Bkl, Wd, Nwk, Rtn... Als je een materieelkoppeling maakt tussen 2 series (in dit geval met 4500), doe het dan marketingtechnisch alsjeblieft niet zeg.

De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
4000 heet toch geen IC? Ekz-Ass wordt hij wel als Intercity aangekondigd, maar na Asd is het gewoon Stoptrein.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op Do 29 Jan 2009, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' t.b.v. mouse-over toegevoegd
Reden: 's' t.b.v. mouse-over toegevoegd
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Dat zou je denken ja, tot je op Amstel op een CTA Intercity ziet staan. En heb hem net na ingaan van de dienstregeling ook als dusdanig gezien op de actuele vertrektijden van Bijlmer ArenA 

De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 29159
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contact:
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Bij de 4000 zit er ergens op de route een overgang in de benaming. Zo is dat ding op Amsterdam Bijlmer ArenA een stoptrein naar Enkhuizen die niet stopt in Zaandam, Zaandam Kogerveld, Purmerend Weidevenne, Purmerend en Purmerend Overwhere
(op de gele vertrekstaten dan)
Op Rotterdam Centraal zag ik 'm eerder deze maand overigens aangekondigd staan als... Sprinter. Tja, dat is 'ie nu dus ook niet meer

Op Rotterdam Centraal zag ik 'm eerder deze maand overigens aangekondigd staan als... Sprinter. Tja, dat is 'ie nu dus ook niet meer

Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Vanmiddag werd er op Rotterdam Centraal (het treinstation) omgeroepen dat je vanaf morgen (29 - 01 - 2009) alleen met een OV-Chipkaart de metro in kan. Voor mensen die dit (nog) niet hebben werd geadviseerd om met de tram te reizen.
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
De 4000 staat nog steeds als sprinter in Rotterdam Centraal zag ik, als ze nog een paar maanden wachten wordt het weer gewoon een sprinter
Wanneer een SGMm nu in die serie verdwaalt, wordt de volledige 4000 intercity genoemd op de beeldschermen en in de omroepen.
Dat OV-chipkaart bericht wordt ook omgeroepen op Alexander, Blaak en Schiedam Centrum (tenminste, dat is de bedoeling), dus waar je kan overstappen op de metro.

Dat OV-chipkaart bericht wordt ook omgeroepen op Alexander, Blaak en Schiedam Centrum (tenminste, dat is de bedoeling), dus waar je kan overstappen op de metro.
Rame à l'approche
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
MdJ schreef:4000 heet toch geen IC? Ekz-Ass wordt hij wel als Intercity aangekondigd, maar na Asd is het gewoon Stoptrein.
Volgens 9292 wel

- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 29159
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contact:
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Vanmorgen vanwege de kou i.c.m. mist maar voorzorgsmaatregelen genomen en de bus naar 't station gepakt om via Rotterdam naar Utrecht te reizen. GTW's en ijs aan de bovenleiding gaan immers niet samen.
In Dordrecht bleek de 32521 te vertrekken van spoor 1a, wat was ingesteld door een trdl met heel optimistische gedachten over de lengte van een GTW: het versterkingsstelletje stond op 1a te wachten tot de aankomende trein er was, maar werd op 1a-b-c aangekondigd (het langste perron van Dordrecht
)
Maargoed, met de vertraagde 1914 Rotterdam bereikt waar ik gelijk weer terug in kon stappen om via Den Haag C. te reizen i.v.m. een versperring op Rotterdam - Gouda, ging dus weer lekker. In Den Haag rijdt uiteraard net de IC naar Utrecht weg en de volgende werd net nadat ik op perron 5 aankwam naar 3 gespoorwijzigd waar ik 'n paar minuten eerder nog overheen liep
Achja, ik ben er uiteindelijk toch nog aangekomen... maar hoe. Weet wel telkens ICMm te treffen als ik een keer met de NoordOost reis, da's 't betere werk
In Dordrecht bleek de 32521 te vertrekken van spoor 1a, wat was ingesteld door een trdl met heel optimistische gedachten over de lengte van een GTW: het versterkingsstelletje stond op 1a te wachten tot de aankomende trein er was, maar werd op 1a-b-c aangekondigd (het langste perron van Dordrecht

Maargoed, met de vertraagde 1914 Rotterdam bereikt waar ik gelijk weer terug in kon stappen om via Den Haag C. te reizen i.v.m. een versperring op Rotterdam - Gouda, ging dus weer lekker. In Den Haag rijdt uiteraard net de IC naar Utrecht weg en de volgende werd net nadat ik op perron 5 aankwam naar 3 gespoorwijzigd waar ik 'n paar minuten eerder nog overheen liep

Achja, ik ben er uiteindelijk toch nog aangekomen... maar hoe. Weet wel telkens ICMm te treffen als ik een keer met de NoordOost reis, da's 't betere werk

Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Vanmorgen hadden de stroomafnemers het zwaar door de ijsafzetting. In de VIRM van Roermond naar Heerlen zat ik (zoals gewoonlijk) boven en was vrijwel de hele rit een vrij hard geschraap hoorbaar. Later bleek dat ik precies onder de pantograaf zat. Ook de Veoliatrein richting Kerkrade maakte flinke vonken en het geknetter was tot tientallen meters ver hoorbaar.
- Daantje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 4877
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contact:
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Toen ik vanavond om 17.15 uur op station Delft kwam stond op de ARGOS borden dat er door een wisselstoring tussen Den Haag HS en Dordrecht minder treinen reden. Ik heb me aangemeld voor van die smsjes bij verstoringen tussen Rotterdam Centraal en Delft vv maar ik heb er geen bericht van gekregen?
Vanavond rond 17.30 uur stonden er op Rotterdam Centraal (ergens ten noorden van spoor 6/7, kon niet zien waar precies) een oud en een nieuw Randstadrail Erasmuslijn stelletje
Zag er heel maf uit daar op Rotterdam Centraal.
Vanavond rond 17.30 uur stonden er op Rotterdam Centraal (ergens ten noorden van spoor 6/7, kon niet zien waar precies) een oud en een nieuw Randstadrail Erasmuslijn stelletje

- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 29159
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contact:
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Wat betreft die SMS-service: die is een beetje raar
Al in m'n studententijd had ik me daarvoor aangemeld met het traject Dordrecht - Breda en nu krijg ik nog steeds af en toe een berichtje over verstoringen daar terwijl ik 'm uit gezet had. Echter gebeurd dat weer niet bij elke verstoring vreemd genoeg.

Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Vanavond reed Sneltrein 2277 bij Rotterdam Stadion met een combi ICM-IV + ICM-III. Een zelfde soort combi volgde nog geen minuut later ook nog richting Rtd, alleen was deze donker.
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
Chaos vandaag op de Oude Lijn en ook in Breda.
In Breda reed alles met vertraging, op spoor 4 stond een IC naar Roosendaal. Mijn voordeel was wel dat er gelijk een IC naar Gvc kwam binnenrijden. In Rotterdam overgestapt, daar reden twee ICM stellen in de 2100 en twee in de 2200. De stoptrein van iets over acht reed met vertraging, later reed die van kwart over ook met vertraging en die van iets over acht is nooit komen opdagen.
In Breda reed alles met vertraging, op spoor 4 stond een IC naar Roosendaal. Mijn voordeel was wel dat er gelijk een IC naar Gvc kwam binnenrijden. In Rotterdam overgestapt, daar reden twee ICM stellen in de 2100 en twee in de 2200. De stoptrein van iets over acht reed met vertraging, later reed die van kwart over ook met vertraging en die van iets over acht is nooit komen opdagen.

Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.
- JeePee
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contact:
Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009
De mcn van de 12767 dacht dat zijn trein 21 bakken was ipv 11 geloof ik. Hij moest in Ut zo nodig tot puntje perron rijden, waardoor alles op spoor 12a dus een heel stuk terug kon wandelen. Heb je eindelijk eens een trein waarvan het je opvalt dat er zowaar verspreid gewacht wordt, verprutst de mcn het weer. Gevolg overvol voorste stel off course. De 12767 was sowieso niet de gelukkigste vandaag. Nagenoeg op tijd uit Ut, maar door slome mcn (een verse), gepruts van de TRDL Amf (niet verwonderlijk) en een blunderende TRDL in Zl (die is wel nieuw), werd Lw bereikt met + van 12 minuten. Gelukkig voor velen was men in het noorden iets assertiever en stonden de treintjes naar Stv en Gn nog netjes te wachten.
Terug naar “OVer je Reiservaringen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten