OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door webguy »

Overigens hoorde ik van iemand die bij Voith werkt dat de E-GTWs wel degelijk anders zijn dan de D-GTWs op meer punten dan je zou denken :) Zo is alles afgesloten met 6-kant sleutels ipv de 'normale' 4-kant. Ook schijnen de seals op het waterkoel systeem (daarom zijn ze dus zo stil: er wordt waterkoeling gebruikt) niet perfect: er kan koelwater lekken op iets nogal elektrisch (de omzetter geloof k).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Suus »

Gisteren liep ik door roestrijden vertraging op met de om 22:33 vertrekkende Intercity naar Zwolle uit Rotterdam, en vooraf had ik al aan de conducteur gevraagd of ik de overstap naar de lightrail kon halen in Gouda. Normaal was dat mogelijk (IC komt aan om 22:51, lightrail vertrekt om 22:55), nu hadden we bijna acht minuten vertraging, en de conducteur gebeld te hebben :D Toen ik in Gouda ging overstappen klonk er zelfs nog een omroep over dat de lightrail wegens een vertraagde trein wat langer op spoor 9 stond. Uiteindelijk vertrok de lightrail ook met 8 minuten vertraging, maar zo was de overstap van 6 man wel weer gered. Top :pos:

De eerste lightrail van vandaag, de t9517, had heel erg last van een bevroren bovenleiding. Na vertrek in Waddinxveen riep de machinist dan ook om dat de rit niet zo makkelijk ging als gebruikelijk, en dat we zeker weten te laat waren. Gelukkig was de t14017 ook een beetje vertraagd, dus de overstap in Gouda werd alsnog gehaald. De locomotief die de DD-AR stam trok had ook problemen met de bovenleiding, ook hier was het geknetter en flitsen duidelijk zichtbaar. Ik neem trouwens aan dat DD-AR normaal is in de s14000 sinds de s4000 ook met DD-AR rijdt?

Verder reed er vanmiddag een s4000 met een VIRM-IV richting Rotterdam, met tien minuten vertraging.
Laatst gewijzigd door Suus op di 27 jan 2009, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Gisteren liep ik door roestrijden vertraging op met de om 22:33 vertrekkende Intercity naar Zwolle uit Rotterdam, en vooraf had ik al aan de conducteur gevraagd of ik de overstap naar de lightrail kon halen in Gouda. Normaal was dat mogelijk (IC komt aan om 22:51, lightrail vertrekt om 21:55), nu hadden we bijna acht minuten vertraging, en de conducteur gebeld te hebben :D
Da's een een overstap van -56 minuten! 8-) :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Suus »

Al die knopjes zitten zo dicht naast elkaar... :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Caspar »

Zojuist in een t1500 vlak voor Amsterdam het omroep bericht: Dames en Heren, Jongens en Meisjes het volgende station is...
En dat om 12u 's avonds. De jongens en meisjes liggen vast al lang te slapen 8-)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door BR628 »

Vrouwelijke studenten van 18-19 jaar zijn ook nog gewoon meisjes vind ik hoor. Zo sweet allemaal enzo :pos:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Caspar »

Op diverse plekken waar laatst over het spoor werd gekluund tussen Purmerend en Zaandam wordt nu een soort schrikdraad achtig hek neer gezet. Men verwacht blijkbaar weer schaatspret bij de spoorwegen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen weer flinke vertragingen op de MerwedeLingeLijn. Kon zelfs de t32512 nog naar Ddr nemen, terwijl die al vertrokken had moeten zijn voor ik van huis vertrok...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Op diverse plekken waar laatst over het spoor werd gekluund tussen Purmerend en Zaandam wordt nu een soort schrikdraad achtig hek neer gezet. Men verwacht blijkbaar weer schaatspret bij de spoorwegen?
Volgens het weerbericht op de radio vanochtend gaat het weer kouder worden :)
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door playertwo »

Van het weekend zou je op ondiepe plassen mogen schaatsen dus wie weet :mrgreen: . Van mij zou dat best mogen de complete winter. En ik ga mijn paar schaatsen vrijdag weer uit het vet halen, terwijl ik dacht dat ze daar wel een hele poos in zouden mogen blijven staan (gelukkig niet) :twisted:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag was men op Rotterdam Centraal bezig om de roltrap op spoor 3/4 te maken.
Gelukkig maar, want hij was al een tijdje stuk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Ruben »

Het toppunt van het InterCity beleid van NS is toch wel serie t4000 te noemen.
Een Intercity die stopt op alle stations, waaronder Ashd, Bkl, Wd, Nwk, Rtn... Als je een materieelkoppeling maakt tussen 2 series (in dit geval met t4500), doe het dan marketingtechnisch alsjeblieft niet zeg. :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door MdJ »

s4000 heet toch geen IC? Ekz-Ass wordt hij wel als Intercity aangekondigd, maar na Asd is het gewoon Stoptrein.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op do 29 jan 2009, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' t.b.v. mouse-over toegevoegd
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Ruben »

Dat zou je denken ja, tot je op Amstel op een CTA Intercity ziet staan. En heb hem net na ingaan van de dienstregeling ook als dusdanig gezien op de actuele vertrektijden van Bijlmer ArenA ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Bij de s4000 zit er ergens op de route een overgang in de benaming. Zo is dat ding op Amsterdam Bijlmer ArenA een stoptrein naar Enkhuizen die niet stopt in Zaandam, Zaandam Kogerveld, Purmerend Weidevenne, Purmerend en Purmerend Overwhere :P (op de gele vertrekstaten dan)
Op Rotterdam Centraal zag ik 'm eerder deze maand overigens aangekondigd staan als... Sprinter. Tja, dat is 'ie nu dus ook niet meer :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag werd er op Rotterdam Centraal (het treinstation) omgeroepen dat je vanaf morgen (29 - 01 - 2009) alleen met een OV-Chipkaart de metro in kan. Voor mensen die dit (nog) niet hebben werd geadviseerd om met de tram te reizen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Suus »

De s4000 staat nog steeds als sprinter in Rotterdam Centraal zag ik, als ze nog een paar maanden wachten wordt het weer gewoon een sprinter :lol: Wanneer een SGMm nu in die serie verdwaalt, wordt de volledige s4000 intercity genoemd op de beeldschermen en in de omroepen.

Dat OV-chipkaart bericht wordt ook omgeroepen op Alexander, Blaak en Schiedam Centrum (tenminste, dat is de bedoeling), dus waar je kan overstappen op de metro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Chauf21 »

MdJ schreef:s4000 heet toch geen IC? Ekz-Ass wordt hij wel als Intercity aangekondigd, maar na Asd is het gewoon Stoptrein.
Volgens 9292 wel ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen vanwege de kou i.c.m. mist maar voorzorgsmaatregelen genomen en de bus naar 't station gepakt om via Rotterdam naar Utrecht te reizen. GTW's en ijs aan de bovenleiding gaan immers niet samen.

In Dordrecht bleek de t32521 te vertrekken van spoor 1a, wat was ingesteld door een trdl met heel optimistische gedachten over de lengte van een GTW: het versterkingsstelletje stond op 1a te wachten tot de aankomende trein er was, maar werd op 1a-b-c aangekondigd (het langste perron van Dordrecht :P )

Maargoed, met de vertraagde t1914 Rotterdam bereikt waar ik gelijk weer terug in kon stappen om via Den Haag C. te reizen i.v.m. een versperring op Rotterdam - Gouda, ging dus weer lekker. In Den Haag rijdt uiteraard net de IC naar Utrecht weg en de volgende werd net nadat ik op perron 5 aankwam naar 3 gespoorwijzigd waar ik 'n paar minuten eerder nog overheen liep :P
Achja, ik ben er uiteindelijk toch nog aangekomen... maar hoe. Weet wel telkens ICMm te treffen als ik een keer met de NoordOost reis, da's 't betere werk :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Dubbele P »

Vanmorgen hadden de stroomafnemers het zwaar door de ijsafzetting. In de VIRM van Roermond naar Heerlen zat ik (zoals gewoonlijk) boven en was vrijwel de hele rit een vrij hard geschraap hoorbaar. Later bleek dat ik precies onder de pantograaf zat. Ook de Veoliatrein richting Kerkrade maakte flinke vonken en het geknetter was tot tientallen meters ver hoorbaar.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daantje »

Toen ik vanavond om 17.15 uur op station Delft kwam stond op de ARGOS borden dat er door een wisselstoring tussen Den Haag HS en Dordrecht minder treinen reden. Ik heb me aangemeld voor van die smsjes bij verstoringen tussen Rotterdam Centraal en Delft vv maar ik heb er geen bericht van gekregen?

Vanavond rond 17.30 uur stonden er op Rotterdam Centraal (ergens ten noorden van spoor 6/7, kon niet zien waar precies) een oud en een nieuw Randstadrail Erasmuslijn stelletje :) Zag er heel maf uit daar op Rotterdam Centraal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Wat betreft die SMS-service: die is een beetje raar :wink: Al in m'n studententijd had ik me daarvoor aangemeld met het traject Dordrecht - Breda en nu krijg ik nog steeds af en toe een berichtje over verstoringen daar terwijl ik 'm uit gezet had. Echter gebeurd dat weer niet bij elke verstoring vreemd genoeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door mb90 »

Vanavond reed Sneltrein t2277 bij Rotterdam Stadion met een combi ICM-IV + ICM-III. Een zelfde soort combi volgde nog geen minuut later ook nog richting Rtd, alleen was deze donker.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Karl »

Chaos vandaag op de Oude Lijn en ook in Breda.

In Breda reed alles met vertraging, op spoor 4 stond een IC naar Roosendaal. Mijn voordeel was wel dat er gelijk een IC naar Gvc kwam binnenrijden. In Rotterdam overgestapt, daar reden twee ICM stellen in de 2100 en twee in de 2200. De stoptrein van iets over acht reed met vertraging, later reed die van kwart over ook met vertraging en die van iets over acht is nooit komen opdagen. :?:
Het is een spectrum.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door JeePee »

De mcn van de t12767 dacht dat zijn trein 21 bakken was ipv 11 geloof ik. Hij moest in Ut zo nodig tot puntje perron rijden, waardoor alles op spoor 12a dus een heel stuk terug kon wandelen. Heb je eindelijk eens een trein waarvan het je opvalt dat er zowaar verspreid gewacht wordt, verprutst de mcn het weer. Gevolg overvol voorste stel off course. De 12767 was sowieso niet de gelukkigste vandaag. Nagenoeg op tijd uit Ut, maar door slome mcn (een verse), gepruts van de TRDL Amf (niet verwonderlijk) en een blunderende TRDL in Zl (die is wel nieuw), werd Lw bereikt met + van 12 minuten. Gelukkig voor velen was men in het noorden iets assertiever en stonden de treintjes naar Stv en Gn nog netjes te wachten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten