NS-site rariteiten

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Daniel »

Da's een foutje in Somda dan... in het spoorboekje bestaat de t16066 wel (19.02 uur uit 's-Hertogenbosch naar Utrecht C.)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Caspar »

Wel grappig dat ze het treinnummer zo noemen als oorzaak van een stremming. Zal wel een slordigheidje geweest zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Vinny »

Er heeft iemand gecopy-paste uit het calamiteitenhoekje.
Officieel is dat tegen de richtlijnen, en moet er redactie op plaatsvinden ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Geert »

Je ziet tegenwoordig wel vaker dat het treinnummer wordt genoemd van defecte treinen. Ik zit er niet mee hoor ;)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door tsov »

Ik zit er ook niet mee, maar ik zat erachter :mrgreen: In de s800, zoals ik ook al in het Opvallende dingentopic schreef :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
leeca
Berichten: 32
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 03:34
Locatie: Utrecht

Re: NS-site rariteiten

Bericht door leeca »

Driebergen-Zeist-Utrecht Maliebaan stoptrein, stopt niet in Bunnik

In de vertrekstaat van Utrecht Centraal - niet echt een rariteit en het klopt helemaal, maar het staat er zo grappig - het geeft maar weer eens aan dat het niet makkelijk is zo'n treintje in de dienstregeling te proppen.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: NS-site rariteiten

Bericht door playertwo »

Kijk eens naar de s17400. Die is nu pas apart geworden tussen Utrecht en Veenendaal :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Meltrain »

Niet echt van de NS-site, maar van teletekst:
Komend weekend zijn er werkzaamheden tussen Maassluis en Hoek van Holland Haven, dus rijden er bussen tussen Maasluis en - West en tussen Maassluis en Hoek van Holland Haven.
Pendelt er tussen Hoek van Holland Haven en Hoek van Holland Strand dan toevallig een Sprintertje? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door webguy »

Ik weet niet hoor, maar volgens mij kunnen die luitjes bij de NS maar niks van websites online houden. Erg regelmatig ligt m.ns.nl er weer eens uit, zo ook nu. Vooral rond verstooringen lijkt het te gebeuren... Toeval dat er een breuk in de bovenleiding is op een redelijk belangrijke verbinding?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Justin »

Vreemd.

Zit voor mn thesis nu de bereikbaarheid te meten NAAR Ddr vanaf 26 andere stations. Zodra ik in de reisplanner Zl-Ddr invoer, krijg ik reizen vanaf Ruurlo te zien.

Laatst ging hij ook al mekkeren dat Ht blijkbaar voor Mt wordt aangezien...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Meltrain »

Nee, Ut wordt voor Maastricht aangezien. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door webguy »

They're at it again:
Probeer maar een reis te plannen op NS.nl... Ik krijg iig het laatste uur: "Geen advies gevonden". Mobiele site werkt gelukkig wel, maar heeft geloof ik iets te maken met het feit dat de reisplanner 'actueel' wordt gemaakt: de AV wordt er in verwerkt volgens een nieuwslinkje
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Fles »

Inmiddels werkt het weer. Ik kreeg het ook idd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Daniel »

Hoop wel dat het beter werkt als de actuele planner in de reisplanner Xtra... daar kreeg ik vandaag een enquete over in de mail waar ik toch erg weinig positieve antwoorden in gegeven heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Geert »

De planner werkt nog niet echt lekker op het moment (eigenlijk: helemaal niet) :?

En de AV heeft ook wat kuren:
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Fles »

Alleen voor de planner luistert de NS-site naar verkortingen blijkbaar :? Als je bij stationsinfo een verkorting invoert krijg je "Geen informatie gevonden voor het station vndc!" Hufters. En als je dan "Veenendaal Centrum" inklopt zie je onder Winkels en Restaurants" staan: "Het Station". Klikbaar. Die link wijst trouwens naar precies dezelfde pagina waar je net was, maar okee. Er is daar ook een dialoogje waar je een stationsnaam (niet een verkorting) kunt invoeren om te kijken of ze daar "Het Station" hebben:

Ja! Dit station heeft "Het Station!" Klik hier om te lezen over "Het Station" op uw station :idea:

Drie kraaien waar ook DIE link naar wijst :neg:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door webguy »

Het is niet meer mogelijk om treinen in het verleden te plannen. Je krijgt een totaal niets zegend bericht dat er geen gegevens konden worden gevonden. Zeg op z'n minst dat het in het verleden ligt. Voor de "acutele reisplaner" update was dat altijd wel mogelijk. Ik snap dat actueel in het verleden plannen moeilijk gaat, maar zet er dan op z'n minst een goeie foutmelding in!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Fles »

Dat kon vanochtend nog wel anders :o En dat heb ik nodig, want ik wil gewoon achteraf treinnummers kunnen checken als ik terug kom van een rondje :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Daniel »

Niet helemaal een NS-site rariteit, maargoed, het heeft met een digitaal NS-product te maken...

Wilde vanmiddag weereens een keertje de Reisplanner Xtra gebruiken, maar die gaf een melding dat'ie geupdate moest worden. Geen probleem zou je denken, kreeg ook keurig een verse download-link per SMS.
Ik dus op die link klikken, krijg ik ineens weer de melding dat m'n toestel niet ondersteund wordt. Erg apart, op het moment dat ik de applicatie voor het eerst installeerde werd 'ie namelijk nog wel ondersteund :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS-site rariteiten

Bericht door webguy »

Fles schreef:Dat kon vanochtend nog wel anders :o En dat heb ik nodig, want ik wil gewoon achteraf treinnummers kunnen checken als ik terug kom van een rondje :neg:
D'r is iets raars aan de hand daar of iemand heeft iets gefikst in de laatste minuut ofzo...
Ik heb het namelijk vanmiddag 2 keer geprobeerd en net 2x, de eerste 3x ging 't niet als ik een reis plance van Ahpr naar Zl, A 14:17. De 4e keer werkte het wel nu :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Niet helemaal een NS-site rariteit, maargoed, het heeft met een digitaal NS-product te maken...

Wilde vanmiddag weereens een keertje de Reisplanner Xtra gebruiken, maar die gaf een melding dat'ie geupdate moest worden. Geen probleem zou je denken, kreeg ook keurig een verse download-link per SMS.
Ik dus op die link klikken, krijg ik ineens weer de melding dat m'n toestel niet ondersteund wordt. Erg apart, op het moment dat ik de applicatie voor het eerst installeerde werd 'ie namelijk nog wel ondersteund :roll:

Je staat er echt van te kijken jonge, over een jaar of twee komen ze met een innovatie waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Het schijnt "wiel" te gaan heten. Wees maar vast bang, want dit gaat me er eentje worden hoor :shock: :pos:
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: NS-site rariteiten

Bericht door math1985 »

webguy schreef:D'r is iets raars aan de hand daar of iemand heeft iets gefikst in de laatste minuut ofzo...
Ik heb het namelijk vanmiddag 2 keer geprobeerd en net 2x, de eerste 3x ging 't niet als ik een reis plance van Ahpr naar Zl, A 14:17. De 4e keer werkte het wel nu :P
De reisplanner draait op meerdere servers en het is willekeurig welke daarvan je krijgt. Waarschijnlijk zijn de wijzigingen niet op alle servers tegelijk doorgevoerd.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Jurjen »

Fles schreef:Dat kon vanochtend nog wel anders :o En dat heb ik nodig, want ik wil gewoon achteraf treinnummers kunnen checken als ik terug kom van een rondje :neg:
Dat doe je toch lekker via bahn.de, man?!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Fles »

kan ook ja, maar die luistert dan weer niet naar NS-verkortingen ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS-site rariteiten

Bericht door Justin »

Ik kreeg laatst ook een uitnodiging om de Reisplanner Xtra te testen. Probleem is dat hij niet werkt op m'n HTC... :\.

ik vind het ook nog steeds jammer dat je de afkortingen niet bij de stationsinfo kan verkrijgen, terwijl je die wel (met moeite - als je sneller bent dan de autoinvoer) in de reisplanner kan krijgen. [mieren**k]Staat ook zeer fraai in de linkerbovenhoek bijvoorbeeld Stv > Nsch, in plaats van dat dat het Stavoren > Nieuweschans wordt[/mieren**k]
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten