NS-site rariteiten
Re: NS-site rariteiten
^Het is vandaag woensdag
Re: NS-site rariteiten
Toch klopte het wel, ik citeerde een bericht van dinsdag :D
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten
Dat viel me vandaag op Den Haag HS ook al op, terwijl de CTA's daar de 2163 gisteren nog met Dordrecht als bestemming toonden. De bijbehorende omroep was het standaard werkzaamhedenbandje dat de IC naar Vlissingen niet verder dan Bergen op Zoom reed. Dat stond overigens zowel gisteren als vandaag ook keurig op de koersdisplays.Mark schreef:Hmm, gisteren stond er bij een 2100 die normaal tot Dordrecht rijdt de route tot Vlissingen op de CTA in Leiden Centraal met Let op omroepbericht er bij. Het display van de IRM toonde echter Dordrecht en de hc wist ook nergens van... :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS-site rariteiten
Ai, heb je als ns-medewerker zulke goede standaardtekstjes klaar liggen, let je niet op wanneer je ze plaatst.
Door een aanrijding is er tussen Arnhem en Utrecht geen trein verkeer mogelijk. Voor Nijmegen - Utrecht wordt als alternatief het traject via Den-Bosch aanbevolen. En ach ja, waar was er tegelijk ook al weer geen trein verkeer mogelijk door een aanrijding; inderdaad, tussen Den-Bosch en Oss. Kortom, om reizen via Den-Bosch kon ook niet.
Door een aanrijding is er tussen Arnhem en Utrecht geen trein verkeer mogelijk. Voor Nijmegen - Utrecht wordt als alternatief het traject via Den-Bosch aanbevolen. En ach ja, waar was er tegelijk ook al weer geen trein verkeer mogelijk door een aanrijding; inderdaad, tussen Den-Bosch en Oss. Kortom, om reizen via Den-Bosch kon ook niet.
Re: NS-site rariteiten
Ik wilde net even een reisje vanaf Rotterdam Centraal naar Amsterdam Zuid plannen met de NS-Planner, alleen geeft deze als er internationale treinen in het advies zitten geen prijs, maar zones aan.
Een rit van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Centraal kost met de BeNeLux of de Thalys (die er gek genoeg ook tussen staat) maarliefst 78 zones :
Ik ben benieuwd hoe de conducteur zal reageren als ik met 2 grote strippenkaarten langs kom. Het gaat alleen wel een duur geintje worden.
Een rit van Rotterdam Centraal naar Amsterdam Centraal kost met de BeNeLux of de Thalys (die er gek genoeg ook tussen staat) maarliefst 78 zones :
Ik ben benieuwd hoe de conducteur zal reageren als ik met 2 grote strippenkaarten langs kom. Het gaat alleen wel een duur geintje worden.
Re: NS-site rariteiten
Het maximaal aantal te stempelen strippen is 20, dus tel uit je winstmb90 schreef:Ik ben benieuwd hoe de conducteur zal reageren als ik met 2 grote strippenkaarten langs kom. Het gaat alleen wel een duur geintje worden.
Re: NS-site rariteiten
Is de strippenkaart eigenlijk geldig in de ICE als er eens een afwijkende dienstregeling is met een extra stop op Amstel of Duivendrecht? :)
Re: NS-site rariteiten
In combinatie met ICE-toeslag zie ik geen probleem. Aan de andere kant zie ik niet gebeuren dat de ICE dat soort extra stops maakt.
Re: NS-site rariteiten
Nou ik heb dat vaak genoeg meegemaakt. Vroeger gebeurde dat zelfs planmatig (in Duivendrecht).Aan de andere kant zie ik niet gebeuren dat de ICE dat soort extra stops maakt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS-site rariteiten
Die fout met die tariefzones zou er toch zo onderhand uit moeten zijn
Re: NS-site rariteiten
De NS-site heeft ook nog steeds moeite met de nachtgrens. Als ik 'vandaag' om 23.52 een reis plan van Utrecht Centraal naar Zandvoort aan Zee, krijg ik de eerste mogelijkheid om 06.40 uit Utrecht Centraal. Plan ik diezelfde reis 'morgen' om 00.52; krijg ik een eerste mogelijkheid om 04.06 uit Utrecht Centraal. Ben ik om 06.42 al op Zandvoort.
Nouja, ik kies er in ieder geval voor om uit te slapen: ik pak de trein om 11 uur ofzo wel, als het mooi weer is dan ;-).
Nouja, ik kies er in ieder geval voor om uit te slapen: ik pak de trein om 11 uur ofzo wel, als het mooi weer is dan ;-).
Re: NS-site rariteiten
Knap: Geerdijk ligt tegenwoordig in Limburg volgens NS :
Bron: NSGeerdijk
Wanneer: in de nacht van woensdag 16 op donderdag 17 april van 00.00 uur tot 05.30 uur
Oorzaak: werk aan het spoor
Reisadvies: Maak gebruik van de bus:
maak tussen Nijmegen en Venlo gebruik van de Veolia-bus
Extra reistijd: een half uur
Re: NS-site rariteiten
De NS Mobiel site liet vandaag een reisadvies van Haarlem Spaarnwoude naar Alkmaar (20:19-21:18, overstap op Sloterdijk) vervallen i.v.m. de IC Sloterdijk-Alkmaar die uitviel. Alternatief reisadvies was exact hetzelfde, echter stond de IC vermeld als stoptrein, wel met dezelfde reistijden. Toch jammer, als klant interesseert het me niet dat een trein vanwege een stremming in het oosten van het land, op mijn traject met een ander nummer rijdt, dus om daardoor het schrikwekkende bericht 'reisadvies vervalt' te tonen, tsja... Nog ergerlijker natuurlijk is om die extra trein dan 'stoptrein' te noemen i.p.v. gewoon 'Intercity' of desnoods 'Extra trein'.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten
Om nou een apart topic te beginnen over 9292ov.nl was ook zo wat, dus daarom maar deze melding hier... 9292 geeft tussen Arnhem Presikhaaf en Deventer en verder (Zwolle, Rijssen, etc.) steeds een reisadvies waarbij je terugsteekt naar Arnhem Centraal om daar de IC te pakken. Correct (en dat geeft de NS-planner) is om door te reizen naar Dieren, en daar de IC te pakken: je hebt dezelfde IC, maar dan legaal. Dus voor niet-jaarkaart-reizigers kan je op de 9292ov route een boete krijgen...
Re: NS-site rariteiten
Zoiets heb ik ook al eens gemeld over Rotterdam Blaak - Breda via Rotterdam Centraal. Ook dat alternatief komt bij NS niet voor.
Het is een spectrum.
Re: NS-site rariteiten
Het zou te triest voor woorden zijn als de conducteur hier een boete van 35 euro voor zou geven... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten
Je reist wel ruim 32 min (26+6) in een IC wat eigenlijk niet mag :) Maar inderdaad, de meeste conducteurs zien 't over 't hoofd, hebben 't niet door of vinden 't belachelijk om de klant uit te laten stappen voor een nieuw kaartje ;)
Re: NS-site rariteiten
Oh maar dat zijn alleen de problemen met de treinenplanning daar. De busplanning is rampzalig. Ik woon naast een bushalte waar ieder half uur een busje stopt(plusbus 10) en 100 meter van een waar er ieder kwartier een vertrekt(lijn 4) en 600 meter van een waar Lijn 3 twee keer per uur stopt. Als ik een reisadvies vraag, stuurt hij me altijd naar �f Lijn 3, �f een halte van Lijn 4 die aan de andere kant van een (na sluitingstijd afgesloten) winkelcentrum ligt en om het winkelcentrum heenlopen is vanwege het aangrenzende water al snel een kilometer.webguy schreef:Om nou een apart topic te beginnen over 9292ov.nl was ook zo wat, dus daarom maar deze melding hier... 9292 geeft tussen Arnhem Presikhaaf en Deventer en verder (Zwolle, Rijssen, etc.) steeds een reisadvies waarbij je terugsteekt naar Arnhem Centraal om daar de IC te pakken. Correct (en dat geeft de NS-planner) is om door te reizen naar Dieren, en daar de IC te pakken: je hebt dezelfde IC, maar dan legaal. Dus voor niet-jaarkaart-reizigers kan je op de 9292ov route een boete krijgen...
Ook bij mijn vorige adres kon het nooit goed gaan. Daar kwamen Lijn 1 Berkum en Lijn 2 Assendorp Oosterenk. De eerste 2x per uur de tweede 4x per uur. En altijd stuurde hij me naar een buslijn nog veel verder weg dan die twee, waardoor we uiteindelijk maar gewoon de haltetijdentabellen hebben uitgeprint van connexxion.nl en die op de deur geplakt (iets dat nu bijna onmogelijk is vanwege de nieuwe verschrikkelijke opzet van de connexxion website).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS-site rariteiten
9292ov geeft vervolgens wel een hogere prijs aan, met de vermelding dat via een omweg gereisd wordt. Dat het in de praktijk meestal weinig uitmaakt om twee minuten eerder op het station te zijn en in Dr over te stappen snapt een kompjoeter natuurlijk niet.webguy schreef:Om nou een apart topic te beginnen over 9292ov.nl was ook zo wat, dus daarom maar deze melding hier... 9292 geeft tussen Arnhem Presikhaaf en Deventer en verder (Zwolle, Rijssen, etc.) steeds een reisadvies waarbij je terugsteekt naar Arnhem Centraal om daar de IC te pakken. Correct (en dat geeft de NS-planner) is om door te reizen naar Dieren, en daar de IC te pakken: je hebt dezelfde IC, maar dan legaal. Dus voor niet-jaarkaart-reizigers kan je op de 9292ov route een boete krijgen...
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: NS-site rariteiten
Het is inderdaad een hele toer om die vertrekstaat goed op je blaadje te printen. :? Ook het onderdeel "mijn busboekje" is een onhandig iets (iemand al eens geprobeerd?). Ze kunnen beter de tabellen uit het busboekje/lijnfolder als pdf online zetten, dan ben je tien keer sneller klaar...deadlock schreef: (...) gewoon de haltetijdentabellen hebben uitgeprint van connexxion.nl en die op de deur geplakt (iets dat nu bijna onmogelijk is vanwege de nieuwe verschrikkelijke opzet van de connexxion website).
Re: NS-site rariteiten
Ze stonden er eerder als GIF'jes op. Ik heb liever niets dan PDF namelijk ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten
Ik heb vanaf mijn huis de keuze uit maar liefst 4 buslijnen naar Utrecht Centraal, maar stel je voor dat je een gecombineerd busboekje zou kunnen maken bij Connexxion... Alleen per lijn :? Uiteindelijk maar de vertrektijden van de CXX-site geript en zelf iets (deels geautomatiseerd) in elkaar geflanst. :)deadlock schreef:waardoor we uiteindelijk maar gewoon de haltetijdentabellen hebben uitgeprint van connexxion.nl en die op de deur geplakt (iets dat nu bijna onmogelijk is vanwege de nieuwe verschrikkelijke opzet van de connexxion website).
Re: NS-site rariteiten
Cool!
Hoe kom je aan de achterliggende data?
Hoe kom je aan de achterliggende data?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS-site rariteiten
Met een scriptje ingelezen van de CXX-site en geimporteerd naar een database die inmiddels al ruim 140.000 vertrektijden bevat (voor ongeveer 900 haltes in de buurt van Utrecht en alleen nog maar voor ma-vr) :)
Re: NS-site rariteiten
Nu nog de verbindingen met overstap erin verwerken :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten