CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door deadlock »

Zoek de fout, afgelopen zondag:
Afbeelding
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door playertwo »

Er staan 4 fouten op :mrgreen:
- Hilversum (eindbestemming) hoort rechtsonder te staan (wel zichtbaar als je een reactie plaatst)
- Het is Amsterdam Zuid
- De toevoeging WTC is een tijdje terug komen te vervallen
- Het is Amsterdam RAI
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Justin »

Nou ik vind de vergeten R in AmsteRdam nog wel het mooiste...

Doet me denken aan de CTA op Nijmegen die 's-Hertogenbosh aan geeft en de c vergeet :p
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Geert »

playertwo schreef:Er staan 4 fouten op :mrgreen:
- Hilversum (eindbestemming) hoort rechtsonder te staan
En dan te bedenken dat Hilversum niet eens de eindbestemming is, maar dat deze stoptrein (5700) doorgaat naar Utrecht Centraal. ;-)
Maar die vergeten R is inderdaad lekker lomp. :D
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Vinny »

Daarom staat Hilversum ook niet rechts onderaan. rechts onderaan staat als het goed is: Hilversum Sportpark, Holl. Rading en Utrecht Overvecht ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

Op Amsterdam Zuid staat Hilversum in het groot links onderaan, en dan staat er rechts niet eens Utrecht Overvecht, maar alleen Overvecht.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door deadlock »

playertwo schreef:Er staan 4 fouten op :mrgreen:
- Hilversum (eindbestemming) hoort rechtsonder te staan (wel zichtbaar als je een reactie plaatst)
- Het is Amsterdam Zuid
- De toevoeging WTC is een tijdje terug komen te vervallen
- Het is Amsterdam RAI
Dat Hilversum rechtsonder moet staan hoeft niet. Het makkelijkste voorbeeld wat ik daar bij kan bedenken is de intercities vanuit het noorden en oosten naar schiphol. Héééééééél lang geleden, toen Schiphol nog maar 2 en later 4 sporen had, reden ze door naar Hoofddorp, want in Schiphol was niet genoeg ruimte :mrgreen: en daarom stond Hoofddorp in kleine letters rechtsonder en Schiphol op de plaats waarbij op deze CTA Hilversum staat. Het kan dus vanuit historisch oogpunt dat deze trein eerst of alleen doordeweek doorrijdt naar Utrecht en dat onder Hilversum Utrecht Centraal in kleine letters komt te staan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Karl »

deadlock schreef: Dat Hilversum rechtsonder moet staan hoeft niet. Het makkelijkste voorbeeld wat ik daar bij kan bedenken is de intercities vanuit het noorden en oosten naar schiphol. Héééééééél lang geleden, toen Schiphol nog maar 2 en later 4 sporen had, reden ze door naar Hoofddorp, want in Schiphol was niet genoeg ruimte :mrgreen: en daarom stond Hoofddorp in kleine letters rechtsonder en Schiphol op de plaats waarbij op deze CTA Hilversum staat. Het kan dus vanuit historisch oogpunt dat deze trein eerst of alleen doordeweek doorrijdt naar Utrecht en dat onder Hilversum Utrecht Centraal in kleine letters komt te staan.
Maar dan staat de eindbestemming in je Schiphol - Hoofddorp voorbeeld toch ook rechtsonder? Alleen Schiphol staat dan wel groter aangegeven dan de eindbestemming.
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door deadlock »

Ja maar dan zit Hilversum dus op die plek ook in hoofdletters in de CTA. Fout is het niet. Ongewoon hooguit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Dubbele P »

Dit topic hadden we ook nog niet. Omdat vertrekstaat- en koersdisplayrariteiten niet zo vaak voorkomen, loont het zich dan ook (nog) niet echt om er een apart topic aan te wijden en heb ik ze op deze plaats samengenomen.

Ik zal aftrappen met een CTA-rariteit. Bij veel gebruikers is de CTA van spoor 3a uit Roermond geen onbekend fenomeen meer. De afgelopen maanden heb ik trouw de rariteiten bijgehouden. De laatste 2-3 weken toont hij helaas nog maar eens heel af en toe een fout. Daarom is het nu tijd om nog eens terug te blikken. Hiervoor maakte ik onderstaande compilatie:

Afbeelding

De data in de foto's zien er niet al te gelikt uit. Vreemd, want als ik het geheel als .png (Portable Network Graphics) opsloeg, zag het er wel prima uit...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Daniel »

De zuidelijke CTA van spoor 2b in Dordrecht is ook al zo'n oude bekende... al heeft 'ie z'n hangende flapje aan de noordzijde nu verruild voor een hangend flapje aan de zuidzijde. Daar toont 't ding bij elke willekeurige trein "Let op omroepbericht" op 't boekje boven het eindbestemmingenboekje. Zowiezo al een aparte plek voor een dergelijke mededeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Vinny »

Dat Hilversum rechtsonder moet staan hoeft niet.
Vandaag op Hoofddorp hetzelfde gezien. Hilversum staat niet onderaan.

Overige CTA rariteiten: Op Hoofddorp stopte de stoptrein naar Leiden ook in Dordrecht. In Rotterdam vertrok de Internationale Trein naar Brussel naast een blanco CTA. Op de terugweg werd de vertraging niet adequaat vermeld (plus 5 aangegeven, plus 10 in realiteit). Op Schiphol stond een blanco CTA met 1 regel wel beschreven, maar ik kon niet lezen wat er opstond.

Klein ander ding wat me opviel, er rijden veel Beneluxtreinen rond waarbij de stuurstand direct achter de loc zit. Mij lijkt dat niet handig..., is dit een voorbode van de TRAXX-loc inzet?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Cookie »

De digitale CTA's te Asd meldden gisteren bij de ICE 'reserveren verplicht'... Voor zover ik weet was een reservering toch optioneel, zeker voor het stuk binnen Nederland? :o
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door webguy »

Wil je zeker zijn van een stoel, dan is reserveren verplicht :D
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door JeePee »

De 4016 die de 10569 (Zl 20.20 ri Lw) reed vanavond wou naar Goes toe :).
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door tsov »

Trein-O-Fiel schreef:De digitale CTA's te Asd meldden gisteren bij de ICE 'reserveren verplicht'... Voor zover ik weet was een reservering toch optioneel, zeker voor het stuk binnen Nederland? :o
Het is al heel wat dat ze melden dat het de ICE is, een aantal ICE's hebben er heeeeeel lang als CNL op gestaan, en die zijn dus wel reserveringsplichtig. Zal daar wel een reliek van zijn :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Vinny »

Trein-O-Fiel schreef:Voor zover ik weet was een reservering toch optioneel, zeker voor het stuk binnen Nederland
Vanwege de paasdrukte voeren ze een ontmoedigingsbeleid denk ik
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Daniel »

Ergens op een kantoortje in Utrecht zal de afgelopen dagen een wanhopige medewerker hebben gezeten... "hoe krijg ik nou toch die tijdelijke vertrekstaat van Dordrecht richting Vlissingen vol". Nou, vol heeft 'ie hem gekregen... maar om nou te zeggen dat het nuttig is te melden dat de trein op maandag van spoor 4 i.p.v. spoor 4 vertrekt :P

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Noof
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:34

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Noof »

In Culemborg had men vandaag last van grootheidswaanzin...:

http://i28.tinypic.com/35jghs3.jpg
DVL Ut / Amf @ ProRail.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Mark »

Treinstel 4216 reed trein 1784 van Enschede naar Utrecht met de volgende bestemmingen op de rollen:

1. Hoek van Holland
2. Enschede
3. Utrecht CS
4. Blanco

:mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Marc »

In Den Bosch waren ze vanmorgen weer slordig met de CTA's: op de exemplaren langs spoor 4a werd de Intercity naar Arnhem weergegeven van 11:14. Deze trein had echter +20 en dus kwam de Intercity naar Alkmaar eerder binnen. Gelukkig werd er in de trein omgeroepen (opeens zag je de trein weer leeglopen) en één minuut voor vertrektijd werden de CTA's verdraaid.

Later die ochtend werd steeds na vertrek van de Intercity naar Schiphol of Alkmaar een Intercity naar Arnhem voorgedraaid, maar deze verdween na enkele minuten weer en werd vervangen door de volgende Intercity naar Alkmaar of Schiphol (en normale reizigers moeten dit allemaal snappen)...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Chauf21 »

Gisteren stond de Benelux (Den Haag HS vertrek 16.36 uur) aangekondigd als Thalys (inclusief reserveringsverplichting en eindbestemming). Gevolg was behoorlijk wat verwarring onder de reizigers op het perron. Gelukkig deed een omroepje van het personeel veel twijfel wegnemen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Vinny »

Vandaag stond de intercity van 14:30 naar Amsterdam met vijf minuten vertraging aangekondigd op Leiden Centraal. Natuurlijk komt dat ding gewoon op tijd voorrijden (14:25). Een onbegrijpelijke aanduiding... :roll: (zeker gezien het feit dat de haltering op Leiden zo lang (vijf minuten) is dat wanneer deze trein daadwerkelijk 5 minuten vertraging had, deze tot één minuut teruggebracht zou kunnen worden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Mikos »

GIsterochtend had men er behoorlijk zin in in Heino; De stoptrein naar Enschede van 6.17 uur werd aangegeven als IC. They wish :mrgreen:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Chauf21 »

Vinny schreef:Vandaag stond de intercity van 14:30 naar Amsterdam met vijf minuten vertraging aangekondigd op Leiden Centraal. Natuurlijk komt dat ding gewoon op tijd voorrijden (14:25). Een onbegrijpelijke aanduiding... :roll: (zeker gezien het feit dat de haltering op Leiden zo lang (vijf minuten) is dat wanneer deze trein daadwerkelijk 5 minuten vertraging had, deze tot één minuut teruggebracht zou kunnen worden...
Ervaring leert inderdaad dat er tussen Gv en Ledn inderdad vijf minuten gewonnen kan worden. Een op Ledn ruim vooraf aangekondigde 2100 met +10 resulteert in een aankomst aldaar met +5 en op Asd is -met medewerkerking van- de vertraging weg.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten