CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Hoort trouwens op Schiphol bij de s3500 niet ook de vermelding "Stopt niet te Amsterdam Centraal / Does not call at Amsterdam Central" te staan? Want die miste dus ook...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Staat volgens mij bij de 1600, 700, 5700 en de 4300 ook niet als ik me niet vergis?
Wat ik in ieder geval wel weet is dat die CTA's erg veel last hebben van plakkende flapjes, waardoor het een en ander vaak niet klopt.
Wat ik in ieder geval wel weet is dat die CTA's erg veel last hebben van plakkende flapjes, waardoor het een en ander vaak niet klopt.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
De CTA van spoor 3 in Apeldoorn toont i.p.v. Intercity een halve TEE met toeslag.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Als ik het me goed herinner staat het bij de s4300 juist wel (omdat er ook een trein naar Almere/Lelystad is die wél via Asd rijdt?), maar bij de andere series staat het inderdaad niet.Caspar schreef:Staat volgens mij bij de s1600, s700, s5700 en de s4300 ook niet als ik me niet vergis?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
De 3900 wordt alleen omgeroepen als IC naar Amsterdam Centraal, om verwarring te voorkomen met de 4300/5700, waar reizigers voor Almere beter mee kunnen gaan/NS de Flevolanders vanaf Schiphol liever in heeft.
(waar ik zelf eigenlijk mijn twijfel over heb wat makkelijker is)
(waar ik zelf eigenlijk mijn twijfel over heb wat makkelijker is)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Die snap ik even niet. Best staat toch helemaal in z'n eentje op dat flapje, dan kun je in het weekend toch dat boekje op een helemaal leeg flapje draaien? Mij maak je niet wijs dat er geen helemaal leeg flapje in dat boekje zit. :)Caspar schreef:Een ander verhaal is het als er geen Best-loos flapje bestaat voor de 3500. Het omroepen van het niet stoppen geldt als 'extra service' , buiten de CTA's om.
Daarnaast, wordt het via de omroep corrigeren van foute informatie op de CTA echt gezien als een "extra service"? Men hoort eigenlijk zelf maar te raden dat die trein soms wel en soms niet op Best stopt?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Over Best op Schiphol: dat is een bekend probleem. Bepac heeft hierbij verkeerde codes te pakken, maar dat schijnt erg lastig te zijn. Voor zover ik weet wordt het wel aangepakt.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
[flauw]De CTA op Schiphol is dan ook niet erg Best[/flauw]
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Hmm dat is een oude, uit dienstregeling 2006 toen de s6000 nog in Gdm gesplitst werd in een deel voor Tl en een deel voor Ht. Sinds er een rechtstreekse trein Ut-Bd rijdt wordt er ook niet meer gesplitst, behalve die ene trein in de avonduren.waldo79 schreef:Ik weet niet of deze al eerder is gemeld:
http://img519.imageshack.us/img519/1779 ... pd5.th.jpg
Station Geldermalsen
Er wordt niet meer gestopt tussen Zaltbommel en Breda
Maar ProRail is weer net zo amateuristisch bezig als op Shl, de flap met Tpsw is wel aangepast, maar men heeft geen moeite genomen ook een flap met achter: Zbm, Ht, Tb etc in de CTA te stoppen....
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Het kan zijn dat ik me vergis, maar mijn geheugen zegt me dat ik in Geldermalsen wel een flap heb gezien met alle tussenstations tot Breda. Iemand die dat kan bevestigen/ontkennen?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Ik kan het me in ieder geval niet herinneren. Op de vertrekstaten staat het wel goed
Misschien weet Linkerspoor het?
Misschien weet Linkerspoor het?
-
- Berichten: 349
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Wubbo schreef:Het kan zijn dat ik me vergis, maar mijn geheugen zegt me dat ik in Geldermalsen wel een flap heb gezien met alle tussenstations tot Breda. Iemand die dat kan bevestigen/ontkennen?
Ja, die weet het en is het ook al opgevallen... ;)Ik kan het me in ieder geval niet herinneren. Op de vertrekstaten staat het wel goed
Misschien weet Linkerspoor het?
Alle tussenstations tot Breda staan vermeld, maar alleen wanneer de CTA volledig op Breda staat. Wanneer er gecombineerd wordt gereden en de trein naar Tiel nog niet weg is is de CTA als bovenstaand te zien. Daarbij hebben ze dus inderdaad alleen de eindbestemming aangepast en niet de tussenstations flap.
Er is dus een flap met alle tussenstations tot Breda, maar er is geen flap met achter: en dan alle tussenstations.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Dan weet ik in ieder geval dat het klopt dat ik alle stations er wel eens op heb zien staan ;-). Laatste keer dat ik er was met splitsen/combineren in Geldermalsen van die treinen reden ze sowieso maar tot 's-Hertogenbosch, wat ook keurig werd aangegeven op de CTA's.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Waarom hebben ze toch ooit zulke onhandige CTA bakken bedacht in Nederland??? Goed in die tijd bestonden er nog geen displays en dergelijke, maar de CTA bakken in Luxemburg hebben een techniek die 50 jaar geleden ook al bestond; iedere positie op de CTA bak kan iedere letter, cijfer of leesteken weergeven. Dus er hoeft nooit wat aan die dingen veranderd te worden bij een nieuwe dienstregeling, want elke bestemming / tussenstation / vermelding is mogelijk.
Ook wel leuk met museumritten in Luxemburg; staat het keurig op de CTA bak vermeld (bijvoorbeeld: afscheidsrit Moulinex).
Ook wel leuk met museumritten in Luxemburg; staat het keurig op de CTA bak vermeld (bijvoorbeeld: afscheidsrit Moulinex).
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
^^ In Italië heb je dat ook. Het is alleen erg lelijk en vaak moelijker leesbaar...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Tijd voor digitale CTA's dus :)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
joh!
Het is tijd voor:
digitale CTA's
internet en infotainmentschermen in de trein
één europees beveiligingssysteem
een handige betaalpas waarmee je geen kaartjes meer hoeft te kopen dat geldig is in het hele openbaar vervoer
hogesnelheidstreinen
Het is tijd voor:
digitale CTA's
internet en infotainmentschermen in de trein
één europees beveiligingssysteem
een handige betaalpas waarmee je geen kaartjes meer hoeft te kopen dat geldig is in het hele openbaar vervoer
hogesnelheidstreinen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Beetje jammer dat die ook niet alle stations voluit vermelden, ondanks dat er soms ruimte genoeg is.Geert schreef:Tijd voor digitale CTA's dus :)
Het is een spectrum.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Laatst gewijzigd door Cookie op di 10 jun 2008, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [IMG]-tag omgezet naar [SMALLIMG] en link werkend gemaakt
Reden: [IMG]-tag omgezet naar [SMALLIMG] en link werkend gemaakt
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Volgens mij een oude: Op een CTA op spoor 2 van Rotterdam Alexander stond een Intercity naar Rotterdam Centraal aangekondigd met tussenstops op Gouda, Gouda Goverwelle, Woerden en Breukelen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
In Sittard toont de CTA van spoor 3a aan de Geleense zijde bij een in de soep gedraaid boekje nu steeds "Harderwijk, Zwolle, Assen''. Het lijkt me dat dit nog afstamt van een oude treinverbinding naar Groningen. Weet iemand wanneer er vanuit Heerlen of Maastricht naar Groningen is gereden?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Was dat niet met IC '90 toen de 3500 IC Eindhoven - Utrecht werd ingelegd met uitlopers naar Harderwijk, Nunspeet, Zwolle en soms naar Leeuwarden of Groningen en aan de zuidelijke kant naar Heerlen en Maastricht. IC '90 is volgens mij eind jaren tachtig ('88 of '89) ingevoerd.
Het is een spectrum.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden
Hmm dus het waren niet reguliere intercity's zoals nu Heerlen/Maastricht - Alkmaar (Schagen)? Tot hoe lang heeft die treinserie bestaan? :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten