CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Daniel » Za 05 Apr 2008, 19:09

Dat is 't ook... Dordrecht Stadspolders bestaat pas sinds 1992 en Sliedrecht heeft 'n monumentaal station :P

Je kan ook mooi zien dat het eindbestemmingsboekje net zo vergeeld is en het boekje linksonder recent nieuwe flapjes heeft gekregen: die was 'n paar weken terug in de soep gedraaid en heeft nog enige tijd handgeschreven flapjes gehad.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11920
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Geert » Zo 06 Apr 2008, 00:08

Volgens de ene zijde van de CTA op spoor 3 bij Schiedam Centrum ging een 5100 richting Rotterdam na Zwijndrecht rechtstreeks terug naar Rotterdam Centraal, de andere kant van de CTA toonde gelukkig wel de goede eindbestemming 'Dordrecht'. :P

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Marc » Ma 07 Apr 2008, 20:06

Heeft iemand zin in een leuk treinritje? Volgens de koersrol van V'tje 913 rijdt er een stoptrein Maastricht-Hoek van Holland Haven :mrgreen:...

In Valkenburg gaf de CTA van spoor 3 aan dat er om 11:04 een trein naar Simpelveld was vertrokken.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Daniel » Ma 07 Apr 2008, 21:44

Ach... kan langer :P Volgens de koersrol van Plan V 888 is er ook nog een stoptrein Dordrecht - Zevenaar (en die kwam ik in Den Haag tegen, dus die maakt nog 'n omweg ook :lol: )
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor deadlock » Di 08 Apr 2008, 11:08

Ik had nog nooit een bordje met
(klein)let op omroepbericht
(lettertype en grootte van eindbestemmingen, maar dan in het rood)Spoorwijziging

gezien op de CTA, maar gisteren zzag ik deze dus in Zwolle op alle CTA's op spoor 5.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2583
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor mb90 » Di 08 Apr 2008, 18:40

Volgens de CTA van spoor 2 op Schiedam Centrum is de Stoptrein / Banaan naar Vlaardingen Centrum gepromoveerd tot Intercity. :P Nadat deze Intercity weg was gaf hij ook nog een Stoptrein met +60 aan. Bij de volgende Sprinter naar Maassluis West gaf hij weer gewoon Sprinter aan.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Justin » Za 12 Apr 2008, 00:49

De kleine CTA van spoor 7b in de hal van Utrecht CS, wilde vandaag om 22.55 naar Heerenveen IJsstadion via Amsterdam Amstel gaan, zo constateerden Wubbo, Raoul en ik :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor STF » Za 12 Apr 2008, 03:01

Ja en dan naar Den Helder, daar op de veerpont naar Texel, vanaf daar met de veerboot door naar Vlieland en dan met nog wat veerboten terug naar het vaste land, via Leeuwarden en Groningen naar Heerenveen toe. :P

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9524
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Wubbo » Za 12 Apr 2008, 22:04

Justin mag opnieuw leren lezen: het was de CTA van 5b :P

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor webguy » Wo 16 Apr 2008, 11:12

Ik zag gisteravond dat het Argos bord bij de eerste deur van 't station in Arnhem is gemaakt! Iemand was eens aan 't opletten kennelijk: het scherm heeft al 3 weken alleen het eerste deel van de tekst getoond, de 'blokken' waren kennelijk stuk...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Chauf21 » Wo 16 Apr 2008, 11:41

Gisteren, in Amsterdam:
De benelux van 12.56 uur werd als doodnormale 9200 gevlagd, dit terwijl het binnnenlandse mat maar tot Roosendaal zou rijden en ik me afvraag of er Belgisch mat klaar stond.
De 2100 van 13.00 (13.15 te Shl) uur werden gevlagd met eindbestemming Dordrecht. Beetje jammer dat er niet gemeld wordt dat de trein tijdens de werkzaamheden doorrijdt naar Bergen op Zoom. Op Leiden staat dat wel goed ingesteld :pos:
Laatst gewijzigd door Chauf21 op Wo 16 Apr 2008, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: in Amsterdam ja :)

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11920
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Geert » Wo 16 Apr 2008, 11:59

In Amsterdam, neem ik aan? ;)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Vinny » Wo 16 Apr 2008, 12:00

Chauf21 schreef:Gisteren:
De benelux van 12.56 uur werd als doodnormale 9200 gevlagd, dit terwijl het binnnenlandse mat maar tot Roosendaal zou rijden en ik me afvraag of er Belgisch mat klaar stond.
De 2100 van 13.00 (13.15 te Shl) uur werden gevlagd met eindbestemming Dordrecht. Beetje jammer dat er niet gemeld wordt dat de trein tijdens de werkzaamheden doorrijdt naar Bergen op Zoom. Op Leiden staat dat wel goed ingesteld :pos:

Dit zul je vaker in Amsterdam/Schiphol waarnemen. Er wordt niet speciaal voor een maand een extra flapje 'Bergen Op Zoom' besteld. :( (dit wordt ook niet omgeroepen op de stations; persoonlijk vind ik dit erg karig; maar te zelfde tijd is de internationale omroep over de Beneluxtrein en dus is de redenatie dat je dan een overflow aan informatie krijgt)

Ook het rode flapje met 'reizigers naar België dienen te Roosendaal over te stappen' zit niet in de CTA bak waar de Benelux tegenwoordig planmatig van vertrekt... :roll:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Chauf21 » Wo 16 Apr 2008, 12:14

Vinny schreef:Dit zul je vaker in Amsterdam/Schiphol waarnemen. Er wordt niet speciaal voor een maand een extra flapje 'Bergen Op Zoom' besteld. :( (dit wordt ook niet omgeroepen op de stations; persoonlijk vind ik dit erg karig; maar te zelfde tijd is de internationale omroep over de Beneluxtrein en dus is de redenatie dat je dan een overflow aan informatie krijgt)

Hoe wordt een van de laatste 2100-treinen dan aangekondigd? Die eindigt immers ook in Bergen op Zoom.

Verder erg karig dat de flapjes niet aanwezig zijn. Het flapje 'overstappen in Roosendaal' zit dus niet in hetzelfde flappenpakket als de eindbestemming Brussel Zuid/-Midi? :?

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Vinny » Wo 16 Apr 2008, 12:19

Hoe wordt een van de laatste 2100-treinen dan aangekondigd? Die eindigt immers ook in Bergen op Zoom.
Ik ben heel benieuwd. Maar tegen die tijd ben ik vrijwel nooit op Amsterdam Centraal.
Verder erg karig dat de flapjes niet aanwezig zijn. Het flapje 'overstappen in Roosendaal' zit dus niet in hetzelfde flappenpakket als de eindbestemming Brussel Zuid/-Midi?
Nja, ik heb hem niet gezien toen ze aan de CTA-bakken aan het klussen waren; terwijl ik een vergelijkbaar flapje wel ooit gezien heb op het andere spoor (15).
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Freek » Wo 16 Apr 2008, 18:24

de cta's op spoor 2 in zutphen sloeg vandaag de ic naar nijmegen van 7.28 over, de ic naar zwolle van 7.34 werd getoond. Gelukkig kwam de ic naar Nijmegen wel voor gereden

Gebruikersavatar
IC3
Berichten: 359
Lid geworden op: Vr 21 Mar 2008, 21:44

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor IC3 » Wo 16 Apr 2008, 19:05

Er hoeft niet speciaal voor de werkzaamheden een lamel te worden gemaakt voor Bergen op Zoom als eindbestemming, want in iedere CTA komt Bgn voor. De late treinen vanuit Amsterdam C. die slechts tot Bgn rijden, worden altijd wel goed aangekondigd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Daniel » Wo 16 Apr 2008, 19:47

Opvallend dat in de regio Amsterdam de bestemmingen van de 2100 dus niet aangepast blijken... dat was in Den Haag, Rotterdam en Dordrecht in de eerste week van de stremming ook het geval, maar tegenwoordig staan die treinen keurig als "let op omroepbericht" naar Bergen op Zoom op de CTA's en het andere halfuur als "let op omroepbericht" naar Vlissingen.

Opmerkelijk is wel dat het bandje op Den Haag HS het consequent over de IC naar Vlissingen heeft die tot Bergen op Zoom rijdt (ook op 't halfuur dat 'ie zowiezo al niet naar Vlissingen reed), terwijl op het bandje in Dordrecht "IC naar Vlissingen" geheel niet voorkomt...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 910
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Tochjo » Wo 16 Apr 2008, 20:51

webguy schreef:Ik zag gisteravond dat het Argos bord bij de eerste deur van 't station in Arnhem is gemaakt! Iemand was eens aan 't opletten kennelijk: het scherm heeft al 3 weken alleen het eerste deel van de tekst getoond, de 'blokken' waren kennelijk stuk...

Ik kan me niet meer herinneren wanneer precies, maar laten we het houden op ergens vorige week :P, was men met twee personen, een ladder en een toetsenbord aangesloten op het bord bezig de zaak onder handen te nemen :)

waldo79
Berichten: 3619
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor waldo79 » Do 17 Apr 2008, 11:11

Reiziger Ddrs schreef:Opmerkelijk is wel dat het bandje op Den Haag HS het consequent over de IC naar Vlissingen heeft die tot Bergen op Zoom rijdt (ook op 't halfuur dat 'ie zowiezo al niet naar Vlissingen reed), terwijl op het bandje in Dordrecht "IC naar Vlissingen" geheel niet voorkomt...
Al met al is er geen eenheid in de informatievoorziening over een toch langdurige versperring. Kwalijke zaak :shock:
Mij best :)

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4450
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Daantje » Do 17 Apr 2008, 11:44

Het meest irritante waar ik me aan erger bij die omroepberichten over de Zeeuwse lijn is dat die man het consequent heeft over 'Middelburg, Goes en Vlissingen' waar is die man zijn topografie gebleven, vind dit niet de meest logische volgorde :?
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Daniel » Do 17 Apr 2008, 20:06

Dat viel me ook al enige tijd op ja...

Vanmorgen nog een eigenaardigheid op Den Haag HS... de 1916 (6.59 Dordrecht -> Den Haag C.) kwam met +5 binnen na bij Delft wat hinder te hebben ondervonden van de vertraagde sneltrein ervoor. Na het wachten tot de IC en stoptrein naar Dordrecht binnen waren vertrok 'ie weer en precies op dat moment werd de vertraging nog even voorgedraaid :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Berichtdoor Marc » Za 19 Apr 2008, 22:27

Vandaag kwam ik drie CTA's tegen die niet meewerkte:

Als eerste de beruchte CTA in Roermond (zuidzijde spoor 3a). De stoptrein rijdt na Maastricht door als sneltrein naar Maastricht Randwyck. Er ligt ook nog een halve 15 los:
Afbeelding
De CTA van spoor 4a in Venlo loopt ook al lekker in de soep (er zou ergens vooraan op spoor 4a een halve trein staan):
Afbeelding
En bij het exemplaar van spoor 3 mist de eindbestemming (die er zo te zien half achter hangt):
Afbeelding

Bericht verplaatst door Linkerspoor

Gebruikersavatar
Sebastiaan
Berichten: 108
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Sebastiaan » Zo 20 Apr 2008, 17:37

Gister op Den Bosch
Afbeelding
Had al het vermoede dat de 1e klas niet vooraan zou zitten, en toen er een VIRM 6 aan kwam wist ik het zeker.
mvg,
Sebastiaan

Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1556
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 17:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Cookie » Zo 20 Apr 2008, 23:07

Vanavond was de stopper naar Zwolle te Hoogeveen gepromoveerd tot Intercity volgens CTA, en zou na tussenstop Meppel uitkomen in Hoofddorp :o .


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten