CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Daan » Ma 21 Apr 2008, 17:39

Ik zag gisteren opvallend veel ICM met defecte koersrollen...

Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Thijs » Ma 21 Apr 2008, 17:58

Vandaag rond 12.00 stonden de klokken in Apeldoorn stil (in ieder geval sinds 11.30 want daar waren ze blijven steken). De CTA's bleven ook allemaal op blanco staan. Nu zou je denken dat de koersdisplay's wel uitkomst bieden in dit geval, maar toen er een 1500 aankwam uit Amsterdam naar Deventer met op de koersdisplay's "Schiphol", "Amersfoort" of een defect-stikker, ja, toen was de verwarring groot of dit misschien toch de IC naar Enschede was (materieel was ICM). Toch was er redelijk snel duidelijkheid door een goede omroep en het feit dat de internationale trein er aankwam ;)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Daniel » Ma 21 Apr 2008, 19:12

Eigenlijk nieteens bijzonder met IRM... het voorste stel van de 1959 (15.56 Den Haag HS->Venlo) ging naar "Den Haag Centr" volgens de bestemmingsdisplays :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor webguy » Ma 21 Apr 2008, 19:21

Ik zat in een IC van Ede naar Arnhem (serie 2000) die opeens 'V'daal West' toonde :P Afkorting is Vdw: misschien kon de HC geen Gvc vincen, maar dat is wel erg anders
Reisinformatie/nerd

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Marc » Wo 23 Apr 2008, 23:10

In Heerlen gaf de CTA van spoor 1 (oostzijde) aan dat de stoptrein naar Stolberg/Eschweiler een Intercity was.

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Freek » Do 24 Apr 2008, 00:37

De cta's in Nijmegen op spoor 1 hebben er niet meer zoveel zin in. Heb nu al 2 maal mee gemaakt dat deze tot 2 minuten voor vertrek van de 3700 blijven tonen: Niet in stappen, trein blijft in Nijmegen. Dit ondanks het feit dat de 3700 al voor gerangeerd is/al stond

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Justin » Do 24 Apr 2008, 20:44

CTA op 14a op Utrecht is nog steeds niet gefixed. Dit keer:

Afbeelding

(geen zin gehad om te draaien, sorry :p).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Marc » Do 24 Apr 2008, 20:51

Vanmiddag kwam ik in Maastricht een trein naar Brussel tegen waarvan (volgens de display's) een rijtuig naar Oostende ging, een rijtuig ergens in het midden wou naar Welkenraedt en de rest ging naar Brussel-Zuid.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Geert » Do 24 Apr 2008, 23:08

Justin schreef:CTA op 14a op Utrecht is nog steeds niet gefixed.

En vanmorgen was de CTA-meneer nog wel bezig... :P De trein naar Arnhem via Arnhem zit er geloof ook nog steeds in, maar daar was-ie vanmorgen dus mee bezig. In ieder geval de CTA voor hetzelfde spoor ;)

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Wubbo » Vr 25 Apr 2008, 05:20

Dat was in de hal, en hij was binnen 5 minuten klaar... :roll:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Daniel » Zo 27 Apr 2008, 19:09

Arriva heeft blijkbaar wilde plannen...
Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

waldo79
Berichten: 3620
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor waldo79 » Ma 28 Apr 2008, 15:08

Ach, het is maar een klein eindje verder :lol:
Mij best :)

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11118
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Meltrain » Ma 28 Apr 2008, 22:04

Vanmiddag stond op spoor 16 van Rotterdam Centraal een SGMm met 'Amersfoort Schothorst'. Even was ik bang dat deze als IC2800 zou gaan rijden, maar gelukkig stond op spoor 13 al ICM+ICMm klaar. :D
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Dubbele P
Berichten: 764
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Dubbele P » Di 06 Mei 2008, 22:25

Weet niet of hij al gemeld was, maar afgelopen vrijdag op Utrecht Centraal trof ik een rariteit aan en kwam hem vandaag tegen op mijn telefoon:

Afbeelding

Helaas is de kwaliteit bagger, maar mijn telefoon kan blijkbaar niet overweg met het licht van de CTA's 's avonds. Hij is in ieder geval te lezen. Let ook op 'B-zijde' bovenaan, dat er volgens mij ook niet hoort te staan.

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor playertwo » Di 06 Mei 2008, 23:03

Nieuwe IC-verbinding tussen Utrecht en Antwerpen? :mrgreen:

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Wubbo » Wo 07 Mei 2008, 06:45

B-zijde staat er wel standaard op (bij het Haagse deel staat A-zijde).

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor deadlock » Wo 07 Mei 2008, 10:56

Schiphol, CTA bij de laatste rolband aan de uitgangszijde, bleef steeds een flapje half hangen waardoor er in het rood "voorzijde station" stond, en erboven op de half omgeklapte in een hoek van 90 graden "bussen vertrekken van de". Rond kwart over 7 geloof ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Geert » Wo 07 Mei 2008, 14:02

Over Shl gesproken: afgelopen zaterdag(nacht) was ik daar om de nachtnettrein naar Ut te nemen. Volgens de ene CTA ging de trein richting het zuiden naar Tilburg (maar die trein reed niet verder dan Ddr door werkzaamheden in Breda), volgens de andere CTA ging de trein die ik moest hebben naar Ehv (maar hij ging echt niet verder dan Ut)...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Daniel » Do 08 Mei 2008, 20:33

Vanmiddag was de zuidkant van de CTA op het Dordtse spoor 1c weereens in de soep gelopen...

Vertrek 12.12 Intercity

Zwijndrecht, Rotterdam CS
Schiedam Centrum
Den Haag HS, Leiden Centraal
Schiphol
Amsterdam Centraal
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Justin » Vr 09 Mei 2008, 02:25

Was het maar zo'n feest :(!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Vinny » Vr 09 Mei 2008, 09:11

Een vergelijkbare trein reed ooit als Sneltrein van Dordrecht naar Amsterdam 8-)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Daniel » Vr 09 Mei 2008, 22:07

Is er dan ooit een sneltrein geweest die wel in Zwijndrecht maar verder pas op Rotterdam Centraal stopte? Wat trouwens ook de vraag nog is: hebben Rotterdam CS en Schiedam Centrum eigenlijk wel tegelijk bestaan??? Die hernoeming zou weleens tegelijk gebeurd kunnen zijn...

Vandaag me af staan te vragen waarom in Utrecht en Amersfoort de CTA's van de IC's naar Groningen en Leeuwarden op de momenten dat ze apart rijden eigenlijk aangeven "voor Leeuwarden overstappen in Zwolle" danwel "voor Groningen overstappen in Zwolle"
Aan de totaal afwezige drukte in 't Groninger deel te zien waren er in ieder geval weinig reizigers voor Leeuwarden die er zo van gebruik maakten dat ze 'n paar minuten later weg konden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Vinny » Za 10 Mei 2008, 01:37

Is er dan ooit een sneltrein geweest die wel in Zwijndrecht maar verder pas op Rotterdam Centraal stopte? Wat trouwens ook de vraag nog is: hebben Rotterdam CS en Schiedam Centrum eigenlijk wel tegelijk bestaan??? Die hernoeming zou weleens tegelijk gebeurd kunnen zijn...
Ja een vroege sneltrein. Staat mogelijk nog steeds in de spoorboekjes (ik ken het daar niet zo goed).
Rotterdam CS en Schiedam Centrum eigenlijk wel tegelijk bestaan??? Die hernoeming zou weleens tegelijk gebeurd kunnen zijn...
Weet ik niet; maar ik vermoed dat het bovenste flapje gewoon een 'oud' flapje is geweest en dat de nieuwe er vlak voor zat :)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Karl
Berichten: 3635
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor Karl » Za 10 Mei 2008, 12:31

Er zijn wel vroege en/of late sneltreinen die op Zwijndrecht stoppen, maar die stoppen in ieder geval ook op Lombardijen en Blaak.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3991
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Berichtdoor reisthijs » Za 10 Mei 2008, 15:19

Reiziger Ddrs schreef:Wat trouwens ook de vraag nog is: hebben Rotterdam CS en Schiedam Centrum eigenlijk wel tegelijk bestaan??? Die hernoeming zou weleens tegelijk gebeurd kunnen zijn...
Die stoelendans rond "Centrum", "CS" en "Centraal" is niet in één keer doorgevoerd!

- Leiden werd Leiden Centraal in 1997.
- Schiedam-Rotterdam West heet sinds 24 mei 1998 Schiedam Centrum
- Almere CS werd Almere Centrum op 30 mei 1999
- Op 29 mei 2000 werden de laatse vier CS'en omgedoopt in 'Centraal'
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 2 gasten