OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Karl »

Nog van gisteren, in de stopper vanuit Ledn naar Ddr, iets na Gv, "Laan van Moerw....eh Den Haag Malieveld"

Goed bezig.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Suus »

De SLT rijdt vandaag niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, blijft toch lastig wat die s12700 is na Zwolle. Vanmorgen deze omroep in de t12723 bij Utrecht C.: "...deze trein rijdt verder naar Amersfoort, Zwolle en vanaf Zwolle als stoptrein... sorry Intercity naar Leeuwarden" :P
De keren dat ik meeging, werd bij Zwolle meestal gezegd dat hij verder reed als stoptrein naar Leeuwarden en dat is mijns inziens de juiste benaming. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Da's dan ook wat ik elke ochtend heb mogen aanhoren tot nu toe, vandaar dat 't vanmorgen juist opvallend was :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Jurjen »

Wat een hel gisterochtend in de t835. De Blokker kaartjes moesten natuurlijk op, er scheen het e.e.a. te doen te zijn in de Jaarbeurs, en de t3033 was te Asd opgeheven i.v.m. een defect aan het ventilatiesysteem. Ergo, in Zd en Ass stapten al bijzonder veel mensen in de trein, meer dan ik er ooit doordeweeks heb zien instappen, en in Asd stond het perron VOL. Vanwege die opgeheven 3033 dus. Staanplaatsen te over dus. In Ut liep de trein leeg, maar direct daarna ook weer net zo hard vol. Pas vanaf Ht kwam er weer een beetje ruimte en waren er geen staanplaatsen meer.

In Ehv leek het rustig te worden, maar de 1900 was nog niet binnen, daar wachtten we nog even op, en na binnenkomst daarvan (de HC van de 835 begon direct te fluiten zodra de deuren van de 1900 open waren gegaan, hadden we gelukkig weer een enkele staanplaats. In Std werd het echt menens. Het achterste zesje ging er immers af, om naar Hrl te gaan, maar het merendeel van de mensen moest naar Mt. Gevolg: staanplaatsen door de hele trein en geen doorkomen meer aan. Ben toen ook maar even opgestaan, want nu stond er een oudere vrouw naast me. Die was in het Limburgs erg blij met me. ;-)

Echt iedereen wilde denk ik het meest uit die kaartjes halen, en tsja, wat is voor bijna heel Nederland het verst weg? Mt.

Op de terugweg had onze Sprinter t7484 te Asd nog wat koppelproblemen, ons SGMm-III'tje was al vrij hard tegen het al gereedstaande SGM-II'tje aan gereden, maar schijnbaar nog niet goed genoeg, waarop het tweetje nog een paar keer tegen ons aan probeerde te rijden, met als gevolg dat de HC's in de deuropening schrokken van de afstand en de abruptheid van het bewegen van onze trein, omdat het tweetje niet echt zachtzinnig er tegen aan gezet werd. Vervolgens nog een vraag aan de HC in ons treindeel via de portofoon, of er bij ons nog ruimte was. 'Zat', zei 'ie. Dus werden er nog wat mensen van het tweetje naar het drietje gestuurd, want daarin scheen het chaos te zijn. Uiteindelijk met +5 even na 2en toch nog thuis gekomen. ;-)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door BR628 »

Trein 12530 was gisteren ook een feest. Vertrek 8:45 uit Lw met 9 bakken ICM. Was daar al aardig vol, na Heerenveen zitvol en na Steenwijk diverse staanplaatsen. Bij aankomst in Zwolle heb ik nog nooit zoveel mensen op het perron zien staan. Het stond er werkelijk blank! De vijf personen die in Zwolle uitstapten maakten het er niet eenvoudiger op. Hutjemutje tot aan Amf, daarna viel het mee..
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Caspar »

@Jurjen
Je hebt het denk niet getroffen, ik zat in de t3035, en die was met een 6je misschien ruim half gevuld vanaf Amsterdam tot Utrecht, in ieder geval niet rustig. In Utrecht was ik overgestaot op de aansluitende t3500 naar Eindhoven, die nog wel iets rustiger was. Blijkbaar is het opheffen van de t3033 vooral de boosdoener geweest? En is de Blokker-piek 09.00-10.00?

Op de terugweg zat ik in een stilte coupé waar een vrouw zat te bellen, en een gezin met 2 kleine kinderen een enorme herrie zat te produceren met liedjes zingen enzo, en krijsen. Zegt de moeder van dat gezin tegen de bellende vrouw: mw in een stilte zone mag u niet bellen hoor. :roll:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door BR628 »

Caspar schreef:@Jurjen
In Utrecht was ik overgestaot op de aansluitende t3500 naar Eindhoven, die nog wel iets rustiger was.
Hmm dan hebben we in dezelfde trein gezeten aldaar. Ook zo lekker langzaam aan gedaan tussen pakweg Best en Eindhoven? +10 in Ehv aangekomen iig..
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Stefan »

Gisteren was het erg druk in de L 2779 vanuit Essen naar Roosendaal. Er bevonden zich welgeteld 4 mensen in te trein, en daarbij waren de machinist en de HC in meegerekend. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:@Jurjen
Je hebt het denk niet getroffen, ik zat in de t3035, en die was met een 6je misschien ruim half gevuld vanaf Amsterdam tot Utrecht, in ieder geval niet rustig. In Utrecht was ik overgestaot op de aansluitende t3500 naar Eindhoven, die nog wel iets rustiger was. Blijkbaar is het opheffen van de t3033 vooral de boosdoener geweest? En is de Blokker-piek 09.00-10.00?
Op Asd-Ut was de opgeheven t3033 ongetwijfeld de voornaamste oorzaak van de overbevolking. Anders had iedereen nog wel kunnen zitten, vermoed ik. En de meeste dagjesmensen zullen inderdaad proberen zo rond 10 uur op de bestemming te zijn... Blijft alleen de mega-drukte tussen Std en Mt om 12:30 nog een raadsel. ;-)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

Februari is voorbij, maart staat hier!
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Chauf21 »

Caspar schreef:Vervolgens stapt er in Utrecht in de 800 waar ik in zit een man in, en kiest de plek uit schuin tegenover me aan de andere kant van het gangpad bovenin de VIRM 6. Nu waren er nog een aantal plaatsen van 4 stoelen vrij, maar hij koos bewust de plek tegenover mij uit. [...] Tegen de tijd dat we door Bijlmer Arena rijden zit de man nog steeds mij aan te staren en over zijn kruis te strelen, soms gaat hij zelfs met zijn hele hand zijn broek in, terwijl ie ongegeneerd mijn aan zit te staren nog steeds.
[...]
Zo'n man in de trein, kan je daar ook wat tegen doen, behalve zeggen dat ie moet stoppen, of zelf weglopen?
Ik heb nog heel discreet een foto van hem gemaakt, toen ie aan het bellen was, en mij even niet aanstaarde. Dit omdat me dat op een of andere manier toch een verstandig idee leek.
Een paar jaar terug heb ik ook zoiets meegemaakt in de s1900. Ik zat 's avonds in een ICK-coupé en er kwam ook zo'n man bij me zitten. Heel de tijd oogcontact proberen te maken en ondertusser lekker wrijven en strelen en zo nu en dan nog een opmerking over mijn mooie ogen etc. :( Heb die man eerst genegeerd, later gevraagd of hij er mee wilde stoppen en vervolgens (bij het eerstvolgende stationnement) maar in een ander coupétje bij andere reizigers gaan zitten...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten