OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Ben in Zaandam wel eens in een t3000 de spoorwegovergang richting Zaandam Kogerveld over gegaan, ook wel apart als je het niet verwacht.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
De 3600 was ook al vertrokken, die was op tijd. Je hebt natuurlijk nog wel de s2200, maar uiteindelijk ben je dan net zo snel in Rotterdam als dat je wacht op de volgende s1900. Maar het zou kunnen natuurlijk dat het al eerder omgeroepen was, maar dan had misschien nog even gewacht kunnen worden tot de vertrektijd van de s2200 iets dichterbij was gekomen.Caspar schreef: En 12.11 is natuurlijk wel ongeveer de vertrektijd van de t3600 daar. Of was die net weg? Als die s3600 net even later nog zou binnenkomen, dan is het wel een tactisch omroep moment. (maar als die al was vertrokken dan was het misschien wat minder tactisch) Of het bericht moest bv iedere 10 minuten worden afgespeeld? Dan is maakt de timing mijns inziens niet zo veel uit.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Vandaag reed er een setje ICMm-III + ICM-IV rond in de s5100! Zag het o.a. als t5152 binnenkomen op Den Haag Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Grote Broer meldde dat er 2 stellen ICM(m) in de 7000 zaten. Aan de tijd te zien, toen hij thuis was, was het t7059.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Opvallende dingen die ik tijdens het werken en vanuit de auto zag:
Stoptrein t5143 reed bij Rotterdam Zuid met ICM-IV + ICMm-III, aannemelijk dus de al door Reiziger Ddrs genoemde combi.
Stoptrein t4050 reed bij Rotterdam Noord met Mat'64. Ik kon vanaf de snelweg niet zien hoeveel bakken het waren, ik zag alleen het laatste V'tje.
Sprinter t4750 reed met Plan T 531 bij Koog-Zaandijk.
Stoptrein t5143 reed bij Rotterdam Zuid met ICM-IV + ICMm-III, aannemelijk dus de al door Reiziger Ddrs genoemde combi.
Stoptrein t4050 reed bij Rotterdam Noord met Mat'64. Ik kon vanaf de snelweg niet zien hoeveel bakken het waren, ik zag alleen het laatste V'tje.
Sprinter t4750 reed met Plan T 531 bij Koog-Zaandijk.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Ik heb wel eens in de s3600 gehad dat ze probeerden 7 bakken ICR + een loc in Ht op spoor 1a te krijgen. Dat lukt wel, maar niet als je die treinen via 3b naar 2, en daarna naar 1 stuurt. De achterste bak stond nog op de wissel van 2 naar 1, en de loc nog deels op 3.Karl schreef:Dat had ik nog niet meegemaakt, dat een trein op een perronloosspoor aankwam, PrutsRailers...
De omroep die volgende in de trein was nog beter: de trein is heel klein beetje te lang voor het perron waar we naartoe zijn gestuurd. Reizigers in de achterste rijtuigen mogen gaan verspringen of naar voren lopen, om uit te stappen in rijtuig dat wel langs het perron staat
Toen zat de s800 (zonder splitsen in Std) nog 5 minuten achter de 3600, dus die mocht toen wachten voor een rood sein voor, HT aangezien die trein in Ht werd opgeheven vanwege een grote vertraging, wegens een eerdere wissel- of seinstoring tussen Tb en Tba
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Wat betreft te lange treinen voor een perron heb ik ook zelf wel eens gehad, in een trein richting Enschede zaten vier ICM stellen en dat past niet langs alleen 2b.
Het is een spectrum.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Dat kan natuurlijk ook liggen aan de bijsturing van de NS, als een trein langer is dan normaal, maar het wordt niet doorgegeven kan dat vervelende bijwerkingen hebben.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Vandaag leuk grapje op Ddr. Ik bevond me in trein t5168 op spoor 2b en moest naar Zwd, terwijl mijn vriend in de virm in trein t2168 op 1b/c stond en naar Asd moest. Plots hoor ik de omroep dat we niet eerder zullen vertrekken totdat de IC rechts van ons wegging, wat dus een ruime +7 opleverde. Bleek dat de s2200 op spoor 2a was geparkeerd, en we dus via 1a naar Zwd moesten gaan. Lekker handig, hadden ze niet óf de s5100 óf de s2200 op 3 kunnen zetten ofzo?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Vanmorgen een leuk reisje gemaakt voor 3,80 (vol tarief)
Hilversum - Weesp - Amsterdam - Utrecht
En eigenlijk wilde ik er nog Amsterdam - Schiphol - Utrecht tussen plakken... maar die trein had ik gemist :(
Hilversum - Weesp - Amsterdam - Utrecht
En eigenlijk wilde ik er nog Amsterdam - Schiphol - Utrecht tussen plakken... maar die trein had ik gemist :(
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Vanaf Utrecht Overvecht was die reis nog goedkoper geweest ;-)
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Njah maar daar was ik niet
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Je kunt toch wel een kaartje kopen vanaf Overvecht naar Utrecht ;)
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Of met een strippenkaart.
Je kan ook niet gaan, nog voordeliger.
Je kan ook niet gaan, nog voordeliger.
Het is een spectrum.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Over strippenkaart gesproken: mag je nou van Den Haag Mariahoeve naar Den Haag Laan van NOI met een strippenkaart (gestempeld zone 5413)?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Ja...
NS.nl schreef:Stadsvervoergebied Den Haag
Den Haag Centraal/HS - Rijswijk
Den Haag Centraal/HS - Voorburg
Den Haag Centraal/HS - Den Haag Mariahoeve
Toegestane kaartsoorten:
Sterabonnement: minimaal 2 sterren, gestempeld met zone 5400.
Net-Sterabonnement.
Strippenkaart: gestempeld met de zonenummers 5400, 5410, 5413, 5414, 5416 of 5419.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
waarom rijden zowat geen intercities tussen schiphol en Ut/Amf vv? Er staat weer niks over bij de storingen, maar hoop treinuitval...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Okee, thanx :) Dan heb ik nu dus voor eens en nooit weer een veel te duur kaartje gekochtReiziger Ddrs schreef:Ja...
NS.nl schreef:Stadsvervoergebied Den Haag
Den Haag Centraal/HS - Rijswijk
Den Haag Centraal/HS - Voorburg
Den Haag Centraal/HS - Den Haag Mariahoeve
Toegestane kaartsoorten:
Sterabonnement: minimaal 2 sterren, gestempeld met zone 5400.
Net-Sterabonnement.
Strippenkaart: gestempeld met de zonenummers 5400, 5410, 5413, 5414, 5416 of 5419.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Er stond een trein defect in de wisselstraat bij Hoofddorp waardoor er nog maar 1 spoor daar beschikbaar was. Na een uurtje was dat weer opgelost, maar doordat er geen mat was etc reden de IC's naar Utrecht vanaf Schiphol pas weer na 21.00NS-Reiziger schreef:waarom rijden zowat geen intercities tussen schiphol en Ut/Amf vv? Er staat weer niks over bij de storingen, maar hoop treinuitval...
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Vanmorgen in Maastricht was er iemand van de trap gevallen bij spoor 5/6. Om de trap vrij te houden voor de hulpdiensten moeten enkele treinen verplaatst worden: volgens de omroep ging trein t32033 naar spoor "4" en trein t32032 ook naar spoor "4". In het tweede bericht werd dit gewijzigd, de t32033 vertrok van spoor 4a en de t32032 van spoor 4b. Tijdens het binnenrijden van de treinen zag ik al dat het mis ging: de stopper naar Kerkrade kwam via spoor 5a aan en ging naar 4b, die naar Maastricht Randwyck kwam op 5b binnen en werd naar 4a gestuurd (de treinen stonden dus verkeerd om). Om 10:47 werden de CTA's verdraaid en mochten reizigers naar de trein hollen die ze nodig hadden. Even later werd op de CTA van spoor 4b de stopper naar Randwyck voorgedraaid (t6827), terwijl die naar Kerkrade nog stilstond.
De genoemde t6827 werd via spoor 5b naar 4a gestuurd, om spoor 4b vrij te houden voor trein t32127 naar Heerlen (dit keer werden de CTA's gewijzigd voor de trein stilstond).
De genoemde t6827 werd via spoor 5b naar 4a gestuurd, om spoor 4b vrij te houden voor trein t32127 naar Heerlen (dit keer werden de CTA's gewijzigd voor de trein stilstond).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Het ICRm in de s1900 heeft toch wel zo z'n voordelen... vandaag in de avondspits een aanrijding tussen Breda en Tilburg en zowaar was de s1900 eens niet opgeheven tussen Den Haag Centraal en Tilburg zoals in het ICK-tijdperk vrijwel standaard gebeurde.
Er werd nu gewoon in Breda gekeerd, wat NS toch aardig wat GTBV'tjes scheelt door aansluitingen eerder op het traject die nu niet de mist in gaan.
Er werd nu gewoon in Breda gekeerd, wat NS toch aardig wat GTBV'tjes scheelt door aansluitingen eerder op het traject die nu niet de mist in gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Nog van zaterdag. Treinnummer maar even weggelaten:
Men neme een trein uit de s2000 in Utrecht. Even na vertrektijd komt er een omroepbericht: er is nog geen conducteur, dus we vertrekken wat later. Conducteur komt, trein vertrekt. Conducteur rommelt nog wat met zijn spullen op het balkon (waar verder niemand aanwezig is), roept dan een paar keer keihard zodat de hele coupe mee kan genieten (en omkijkt) de naam van een ziekte, komt vervolgens met een noodgang door de coupe zetten, stapt bij de machinist naar binnen en moppert daar nog 'ja, nu hebben we vertraging'.
Het spreekt voor zich dat de beste man zich vervolgens alleen nog voor het sluiten van de deuren in Gouda uit de cabine is gekomen. En dat ik hier maar eens een keurig briefje over richting NS ga sturen.
Wat een raar figuur.
Men neme een trein uit de s2000 in Utrecht. Even na vertrektijd komt er een omroepbericht: er is nog geen conducteur, dus we vertrekken wat later. Conducteur komt, trein vertrekt. Conducteur rommelt nog wat met zijn spullen op het balkon (waar verder niemand aanwezig is), roept dan een paar keer keihard zodat de hele coupe mee kan genieten (en omkijkt) de naam van een ziekte, komt vervolgens met een noodgang door de coupe zetten, stapt bij de machinist naar binnen en moppert daar nog 'ja, nu hebben we vertraging'.
Het spreekt voor zich dat de beste man zich vervolgens alleen nog voor het sluiten van de deuren in Gouda uit de cabine is gekomen. En dat ik hier maar eens een keurig briefje over richting NS ga sturen.
Wat een raar figuur.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Ah vanmorgen merkte ik ook dat er iets minder forenzen waren, maar goed.
Ik kwam met mn t5016 aan om 7.18 op Rtd, en als ik hard had gerend, zou ik de t2825 kunnen halen, ding bleef nog 1 minuut staan. Maar goed, ik zou dan wel moeten uh... 'spoorljeppen' als ik hem ECHT zou kunnen halen. Als de s5000 nou 3 minuten eerder kon rijden, had ik overal wat betere aansluitingen, maar ach ... .
Ik kwam met mn t5016 aan om 7.18 op Rtd, en als ik hard had gerend, zou ik de t2825 kunnen halen, ding bleef nog 1 minuut staan. Maar goed, ik zou dan wel moeten uh... 'spoorljeppen' als ik hem ECHT zou kunnen halen. Als de s5000 nou 3 minuten eerder kon rijden, had ik overal wat betere aansluitingen, maar ach ... .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Ik vond 't juist erg druk in de t12728. Veel bejaarden, veel ouders-met-kinderen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009
Tja, later op de ochtend en de andere kant op he Heel verschil met 'n vroege spitstrein als de t12723 die ik had...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten