Pagina 7 van 11

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 17 feb 2009, 19:39
door Daniel
Vanmiddag dan alsnog de schreeuwende kinderen mogen ervaren in de t2856 :( In die trein deed de HC bij aankomst op Rotterdam Centraal nog een poging tot het geven van informatie over aansluitende treinen, maar als dat tegenwoordig zo moet dan mogen ze het van mij wel weglaten...
- reizigers naar Dordrecht werden naar spoor 7 gestuurd, IC van spoor 4 is er toch echt "iets" sneller
- reizigers naar Venlo werden wel weer naar 4 gestuurd, alsof die in deze trein gezeten hadden (reisplanner stuurt je voor Gouda-Eindhoven al over Utrecht, is zo'n beetje een half uur sneller)
- reizigers naar Amsterdam werd naar spoor 12 gestuurd, da's dus de stoptrein via Gouda-Breukelen! Als ze die hadden willen nemen waren ze er vast in Gouda al wel ingestapt :roll:

Nou vooruit, reizigers naar Hoek van Holland werden dan wel weer naar de goede trein gestuurd. Maar voor de rest, waardeloos!

Verder stond rond 17.45 uur een Benelux (Bs 28.107 met compositie 4977 en loc 186.120) in de tuin, zal wel weereens opgeheven zijn. Meest opmerkelijk: de loc heeft de compositie kennelijk de tuin in geduwd, want de Bs zat aan de kant van het juk van het opstelspoor!

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 17 feb 2009, 19:47
door Fles
vanmiddag weer wat haperingen op Ut - Ah: t3160 +10 in Ed, t3161 +5 aldaar. En ICE t129 stond om 17:30 een tijdje stil langs het perron in Ed. Die was ook niet op tijd in Ah.

Was er echt wat aan de hand? Of is dit redelijk gangbaar (kan me zo wat voorstellen vanwege capaciteit daar)? :?:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 17 feb 2009, 19:53
door Fles
Reiziger Ddrs schreef:Verder stond rond 17.45 uur een Benelux (Bs 28.107 met compositie 4977 en loc 186.120) in de tuin, zal wel weereens opgeheven zijn. Meest opmerkelijk: de loc heeft de compositie kennelijk de tuin in geduwd, want de Bs zat aan de kant van het juk van het opstelspoor!
Hoezo, "achteruit inparkeren is voor kerels"? :lol:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 17 feb 2009, 23:44
door MdJ
Vandaag een reisje gemaakt... Apd-Zp-Ht-Bd-Hlm-Asd-Hvs-Ut-Asdz-Lls-Hvs-Apd.
De opvallende dingetjes:
*Probleempjes met de bovenleiding tussen Bd-Rsd... t3600 reed 1xuur, de andere keerde in 'slechts '45 minuten in Bd. op spoor 7.
* Te Ht stond er rond 11:20 een ICRm s3600 stam GDST.
* Te Ddr stond er om 12:30 een DDM1 stam GDST op spoor 3B, de 5000 stond er achter op bezet spoor. Ik mag iig aannemen dat zo'n kruiswissel+seinen wel iets langer zijn dan 5 meter...
* In t2238 was bak 6911 was geen verwarming. Het was ijs en ijskoud (Thv Bdpd nog niet, maar in Asd... brrr)
* SGMm in de s4900/s5000/s5700. Stellen 2938 (voorop richting Ut)+2944 reden er een tijdje in, ik heb ze tussen Dt-Dta gezien in de s5000 (ri Ddr), te Asdz in de s5700 (ri Ut) en in de s4900 te Almb (ri Almo)
* Trein t1728 kwam redelijk bezet binnen op Apd, maar omdat half Apd e.o. mee moest (en nee... 10-11 bakken past net niet) mochten er heel veel mensen staand over de Veluwe reizen. de voorste 6-7 bakken zaten geheel vol, achterste 4tje stond mischien net 1 bak.
* Trein t17828 kwam binnen te Apd met +5,en bleef staan, waardoor de kerende 17827 van spoor 4 vertrok. Normaal rijdt de s17800(ochtend) binnen op spoor 4, gaat daarna tussen de s1500 en 1/240,s1500,s1600,s1700 rangerend richting het Ex-Centraal Beheer gebouw te gaan, om vervolgens naar spoor 3 te rijden. Kan je dan niet beter standaard de t17800 laten vertrekken van de 4, de s1500 richting Dv op spoor 3 en dan de IC>Hgl e.v.naar het gewone 4.
*Pff.. vast nog wel meer.. maar dat bedenk ik me niet..

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 17 feb 2009, 23:56
door Ruben
Die s1500 moet er echt tussenuit, als er iets vertraging is van een serie richting het westen (of dat ding uit Zp natuurlijk) heb je gelijk je hele drgl naar het oosten in de soep liggen. Een echte oplossing was in dit geval geweest om spoor 1 van een langer perron (te hebben) voorzien en de s1600 en s1700 daar af te handelen, indien de s1500 rijdt. Het risico dat het ding dan in de weg zit van de s1500 richting Dv is dan weg, maar je cross-platform uit Zp natuurlijk ook. Nu ja, die laatste is lang genoeg voor 2 trappen en er is nog steeds een c-p op de s1500; Amf is voor het gros uit Zp voldoende als ik de statistieken mag geloven. :P
Probleem met de s17800 lang op 4 te laten keren is dat de punctualiteit hoger ligt dan de IC's vanuit Dv. In de meeste gevallen is die oplossing dus niet nodig geweest, maar heb je van een lange kering wel last voor de IC's richting Dv. Alles moet dan namelijk over spoor 3, en als je dan vertraagde IC's uit Dv hebt, staat er een file van IC's uit Amf die nog niet op 3 kunnen. Na vertrek van de s17800 kunnen ze wel weer op 4, maar dan heb je dus al een vertraagde s1500 welke de s1600 en t1700 daarna ook vertraagd, en je overstap naar Zp uit Amf is ook sowieso weg.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 18 feb 2009, 08:08
door Daniel
De machinist van de t12723 parkeerde z'n trein vanmorgen in Bunnik, nouja, voor het gevoel dan. Hij stond in ieder geval bijna voorbij het puntje van het perron te Utrecht C. Je zou toch zeggen dat ze ondertussen wel weten dat de s12700 niet hoeft te combineren...
In diezelfde t12723 ook weereens de bovengemiddeld vrolijke conductrice uit Rotterdam, die in haar omroep bij elk station ook nog weet te melden "gelukkig gaan we weer verder naar..." Laten we maar zeggen dat ze blijkbaar erg veel plezier heeft in haar werk, ze komen zelden zo enthousiast de coupe binnen voor de kaartcontrole 's morgens vroeg :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 18 feb 2009, 15:29
door Justin
Gisteren werd trein t743 opgeheven, aldus de AV van Amf om 12.43. Aangezien ik naar Mp moest gaan vond ik dat niet zo prettig. Op het laatste moment kwam er vanuit het niets een ICM-IV op Amf, en die zou tot Zl gaan. Nou was het best druk (alles bezet), en gelukkig voor de t743 had de t1743 +10, dus we zouden daar niet meer op wachten. Voorbij Avat werd omgeroepen dat we toch naar Gn gingen als stopper vanaf Zl, en dat het Lw deel wel op Zl zou staan. Netjes :). We mochten via 2 door naar 3b... het uiterste puntje, en het Lw deel stond op het uiterste puntje van 3a, dus men zou toch nog flink moeten lopen (of op Mp overstappen :P).


Vandaag kwam t1740 op Aml met een solo ICMm-III aan, die propvol zat. Normaal zijn het toch twee stelletjes, eentje voor naar Rtd, eentje voor naar Gvc? Nou weet ik dat er een deel in Dv voor komt, maar er zijn er een paar bij die vanuit Es naar Rtd gaan, waaronder deze? Althans, volgens de CTA en vertrekstaat zou dat wel moeten gelden.... Erg veel kinderen met ouders trouwens... leve vakanties, denk ik :P.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 18 feb 2009, 16:38
door Geert
Zojuist in VIRM-VI (8637) in de t5756 vanaf Utrecht Centraal naar Overvecht. Wat een ruimte, lekker hoor :)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 18 feb 2009, 18:38
door Daniel
De t2856 reed vandaag slechts met een los viertje, volgens de omroep door een defect treinstel wat moest achterblijven. Nouja, minstens twee defecte treinstellen dan want die trein rijdt normaal met 3x III :wink: Was gelukkig mooi op tijd op het perron (net voor binnenkomst), dus kon nog een goed plekje veroveren: ondanks dat de woensdagavondspits doorgaans niet zo heel druk is en het ook nog eens vakantie is waren er toch nog staanplaatsen in de gangpaden.
Op Rotterdam Centraal was de machinist wel weer erg enthousiast met doorrijden en stonden we dus nog net niet op Blaak :P

De t2165 reed vandaag dan weer met +15. Wat is er toch aan de hand op de Oude Lijn, gisteren kwam dat ding ook al met forse vertraging binnen in Rotterdam.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 18 feb 2009, 20:33
door htm_tram
De t2256 (sneltrein Breda - Amsterdam) reed met ICRm

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 19 feb 2009, 19:38
door Daniel
- de t4060 was vanmiddag opgeheven vanwege een te grote vertraging
- gelukkig voor de reizigers: de daarop volgende t9767 werd door een IRM-IV gereden
- rond 17.45 uur stond een ICK-compositie in de tuin te Rotterdam, die zal wel door een van de eerdere verstoringen uit omloop geraakt zijn. Ook zat er ICK in de t1958 i.p.v. ICRm en een IRM-VI in de t1965 i.p.v. ICRm
- die t1965 was ook bovengemiddeld plaatselijk druk. De HC kon dan wel leuk omroepen voor de instappers dat de trein nog meer deuren had, maar het probleem was niet een excessieve hoeveelheid instappers bij één deur maar de gigantische hoeveelheid uitstappers. Toen de trein inmiddels al een minuut of 3 stilstond kwamen er nogsteeds massaal reizigers uit :shock:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 19 feb 2009, 21:59
door JeePee
Het ging weer lekker vanavond... t12569 kwam bij Hd achter de stopper te hangen. Bij Hde mochten we er voorbij zodat we met slechts +2 in Zl aankwamen. So far so good. Echter t569 mocht er niet voorbij en kwam met +5 binnen in Zl. De 12569 nam de overstap over. We bleven in Zl echter ook na vertrek van de 569 nog lang wachten. Uiteindelijk zien we de t9169 vertrekken. Wij mochten daar weer achteraan hobbelen. Aankomst in Lw met +13. Kansloos om het weer op deze manier op te lossen...

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 19 feb 2009, 23:20
door Caspar
^^^
Zag 2 weken geleden een bijna identieke situatie, maar uit de stopper vanuit Utrecht werd er in Zwolle een rolstoeler overgeheveld in de t12565. Ook toen ging de t9165 voor langs. Soms zijn het dus dingen waar de gemiddelde reiziger geen weet van heeft?

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 19 feb 2009, 23:21
door JeePee
In dit geval niet. Ik stond buiten een peukje te roken en met het treinpersoneel te ouwehoeren wat hier ook al niet veel van begreep...

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 10:02
door Chauf21
Gisteren reisde ik tussen Rotterdam en Amsterdam (v.v.). 's Ochtends een aanrijding bij Delft, maar de Benelux werd omgeleid via Gouda dus dat was op zich geen probleem (aankomsttijd op Asd is dan niet veel later). Jammergenoeg werd de trein op Amsterdam Bijlmer Arena opgeheven (volgens de omroeper "opgegeven") en s3000 zou daar extra stoppen om de Benelux-reizigers mee te nemen. Hulde :pos: Alleen jammer dat het verkeerde perron naar de reizigers werd gecommuniceerd (3 i.p.v. 1).
Op de terugweg een aanrijding tussen Leiden en Den Haag wat behoorlijk wat treinen in de plus opleverde. Volgens de mededelingen zouden er overigens minder i.p.v. geen treinen rijden. Ondanks de vollsperrung opmerkelijk weinig vertraging opgelopen (beide keren +10).

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 11:41
door mb90
Gistermiddag hoorde ik in Roosendaal een grappige omroep voor de Stoptrein naar Antwerpen van 12:37 uur die +10 had. In het Nederlands werd de trein gewoon Stoptrein genoemd, maar in het Engels Slowtrain en in het Frans L'trein International (of in ieder geval in die richting, mijn Frans is niet zo sterk). :P

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 18:03
door webguy
't was een mooi zooitje in Arnhem vanmiddag. Tussen Zutphen en Dieren een aanrijding, dus er reden geen treinen Zp-Ah. Mooi, maar roep dan om dat dat het geval is. De CTA bleef blanco, terwijl t7660 opgeheven was en niet reed. Ik heb tien minuten op Ahp gestaan, maar er werd alleen een keer omgeroepen dat een Synthus trein op tijd aankwam :P Daar heb ik dus de NS maar weer eens over gepest.
Eenmaal in Arnhem was het dikke pret: Iedereen naar Zp / Zl / verder ging via Ut, dus met de t3160. Komen ze daar aanzetten met een IRM-VI voor een spits-IC + nog meer mensen die verder moesten. Flink proppen dus, en eenmaal in Ed aangekomen zag ik dat er ook tussen Amf en Zl iets defects stond... Inmiddels zijn beide verstoringen voorbij gelukkig ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 18:48
door Raymond
Tuffie maakte het gisteren in Amersfoort ook leuk met een omroep:

De stoptrein naar Den Dolder, Bilthoven, Utrecht Overvecht en Utrecht Centraal van 13:44 uur vertrekt over 10 minuten van spoor x. Deze stoptrein stopt op alle tussengelegen stations.

Als alle stops al genoemd zijn dan hoeft die laatste zin er ook niet meer bij.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 18:58
door Geert
Dat roept Tuffie ook om voor de s5600 in Utrecht. Ik denk dat dat nog is van de tijd dat de s5600 non-stop reed tussen Ut en Amf (hoewel hij nu al 3 jaar weer een echte stoptrein is)...

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 19:22
door Marc
Vanmorgen in trein t8824 het volgende omroepbericht: "station Leiden Lam...(stilte)...menschans".

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 19:30
door Daniel
@Geert: Nou, dat lijkt me niet zo erg met elkaar te maken te hebben... Tuffie roept het namelijk ook om bij de s5000 in Dordrecht :wink:

De t2856 kwam vanmiddag met maarliefst -8 op Utrecht Centraal binnen. Op zich ook niet gek dat'ie zo vroeg was, want er zat werkelijk vrijwel niemand in die trein. Heb nog nooit uit zoveel zitplaatsen kunnen kiezen :) Rond vertrektijd zat de trein inmiddels zo'n beetje zitvol, aardig wat instappers geweest dus.
En 't lijkt wel onkruid zeg dat SLT: gistermiddag stonden er twee stelletjes op Utctw, vanmorgen drie en vanmiddag inmiddels vier.

Tot slot werd ik in de t1965 getrakteerd op ICK :D

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 20:33
door Vinny
De t2856 kwam vanmiddag met maarliefst -8 op Utrecht Centraal binnen
:shock: Hoelang houdt dat ding het perronspoor van Utrecht Centraal bezet? :roll:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 20:41
door Daniel
Normale situatie is aankomst om 16.59, vertrek 17.03. Vanmiddag was'ie er dus al om 16.51 uur :shock:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 20:42
door JeePee
Goed de gevolgen van de defecte t12557 (BR 628 weet daar meer van ;) ):

De t12561, t561 en t12763 werden opgeheven. Omrijden via Dv is kansloos met de t241 natuurlijk. Die heeft sowieso al staanplaatsen in de gangpaden en daar gaat half noord Nederland niet bij passen. Het opheffen van de t12763 was werkelijk belachelijk. De verstoring was toen namelijk al een tijdje voorbij...

t763 komt aan uit Shl en uiteraard al afgeladen met huishoudbeursmeuk. Die mensen dachten eindelijk wat rust te krijgen in de trein, maar kwamen van een koude kermis thuis. Het hele perron in Amf stond werkelijk helemaal vol en na een minuut of 7 instaplol paste er werkelijk niemand meer bij. Toen stond er nog zeker genoeg voor nog een volle trein op het perron... Met +5 vertrokken en uiteraard moest er met aangepaste snelheid gereden worden (handig joh, duurt het nog langer). Met +20 in Zl aangekomen. Daar merkte je dat sommigen het moeilijk hadden met de drukte. Een aantal mensen ging even zitten op het perron toen men de trein uit kwam. Uiteraard moesten de mensen in Zl meteen proberen de trein in te komen, maar ja dat kan dus niet als er nog maar 1 persoon is uitgestapt. Door de massa werd dit vakkundig opgelost en mevrouw lag languit op de grond. Iets met eigen schuld...

De vervangende 12763 (312763) stond nog klaar in Zl en was gelukkig erg ruim bemeten met 12 bakken. Desondanks nog steeds staanplaatsen in de gangpaden... Met +13 (door rete snelle mcn) in Lw aangekomen. De week is weer voorbij.

Maar waarom nu die mongolenactie om de 12763 op te heffen snapte werkelijk helemaal niemand....

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 20 feb 2009, 20:51
door BR628
Trein 12557 met vertrek van 16:34 uit Amf naar Lw kreeg tijdens het tractie leveren een "technisch defect" waardoor er geen tractie meer geleverd kon worden. We hadden toen ongeveer een snelheid van zo'n 80kmh. Bij Nunspeet was er hiervan nog zo'n 5km/h over en werden we trein langs het perron stilgezet. Overigens hulde aan het treinpersoneel, welke genoeg informatie gaf.

Ruim een kwartier later passeerde over het andere perronspoor de 557 naar Groningen, stopte niet. Daar weer een minuut of 10 achter zat de vertraagde 5657 naar Zwolle, welke gereden werd door DDAR 7841. Ik zat helemaal voorin, daar viel de drukte mee, maar ik wil niet weten hoe druk het achterin was (...). Om 17:55 arriveerden we uiteindelijk in Zwolle, met de mededeling dat het treinstel door zou gaan als stoptrein (in het pad van de 12759) naar Leeuwarden. Overigens werd de overstap op de trein naar Emmen nog wel even om zeep geholpen.

Opvallend: er is blijkbaar geen extra trein ingezet vanaf Zwolle naar Leeuwarden (pad van de 12557), waardoor spoor 6 dus vol stond van de mensen. Het paste allemaal maar net en om 17:59 vertrokken we richting Leeuwarden. Aldaar om 19:03 aangekomen. Het had erger kunnen zijn, maar het viel dus nog enigzins mee. Ook hier weer hulde aan het treinpersoneel tussen Zwolle en Leeuwarden, met succes hebben ze alle Arriva-treinen laten wachten, waaronder de "boottrein" naar Harlingen Haven. Uiteindelijk vertraging voor mij +49.

DDAR 7841 is als IC 312759 in Leeuwarden aangekomen.
Afbeelding

Afbeelding