OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Fles » Vr 20 Feb 2009, 21:01

Raymond schreef:Tuffie maakte het gisteren in Amersfoort ook leuk met een omroep:

De stoptrein naar Den Dolder, Bilthoven, Utrecht Overvecht en Utrecht Centraal van 13:44 uur vertrekt over 10 minuten van spoor x. Deze stoptrein stopt op alle tussengelegen stations.

Als alle stops al genoemd zijn dan hoeft die laatste zin er ook niet meer bij.


En toch.. je ZAL maar net naar Soestduinen willen ;)

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Justin » Vr 20 Feb 2009, 21:04

Ging vandaag lekker met mijn reisje naar Mt/Vk/Hrl/Krd... Wilde vanochtend de t5131 en de t1931 pakken, maar m'n t5131 kwam met +5 aan in Zwd en parkeerde zichzelf op spoor 20 van Ddr, miste dus de t1931. Dan maar op de t1933 wachten. Enfin, we vertrokken later met de t1933, maar bleven vervolgens 5 minuten op Bd staan, maar gelukkig reed de VIRM lekker vlot tot Ehv en kon ik op tijd m'n overstap op de t833 maken.

Daar aangekomen eventjes wat spotten, en zag dat de t483 gereed stond, maar pas met zo'n +7-8 vertrok. Geen idee waarom, ik zag wel mensen werken aan de kastjes, is dat voor de overweg verderop?

Enfin, na een shoppingtime in Mt, een lunch in Vk, fotootje maken van het bordje Kerkrade op Krd en brood halen in Hrl, mochten Iceman en ik plaats nemen in de t20866, die met een los V'tje reed. Te Std moesten we op de t866 in een dubbele IRM-IV overstappen, die reeds klaar stond om naar Rm en verder te rijden. Er werd vreemd genoeg niet gekoppeld op Std, en even later kwamen er ook nog een horde mensen de t866 binnenlopen. Heb zelf niks kunnen zien (zat uiterst vooraan), dus ik vermoed dat het Mt-deel zelf ook met een pendel is gekomen?

Te Ehv moest ik dan maar op de t1966 wachten, deze had +10 en dit liep op tot +12 in Tb (de tegentrein uit Rsd in de s3600 had zelf +8, doordat er een kolentrein voor zat), dus er zat niet echt vaart in. Echter tot Bd bleven we zachtjes rijden, omdat de s3600 voor ons ook +6 had (en omdat wij per se hetzelfde perronspoor in Bd moesten gebruiken, bleven we ook voor Bd stil staan). De vertraging liep hierdoor op tot +21.

Maar goed, we moesten daarna tot aan Ddr nog achter de s2200 hobbelen, die zelf vreemd genoeg +3-4 had. Uiteindelijk met +28 in Ddr aangekomen. Ik had sowieso het vertrouwen in m'n overstap op de t5166 opgegeven, en had m'n zinnen gezet op de overstap naar de t5068 (dus zo'n 27 minuten overstaptijd). Nou ja, omdat ik dus +28 had..... ook gemist :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Fles » Vr 20 Feb 2009, 21:08

Justin schreef:fotootje maken van het bordje Kerkrade op Krd


Je bent bekend met de [img] tag he? :)

Justin schreef:Nou ja, omdat ik dus +28 had..... ook gemist :(.


GtbV :pos:

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Justin » Vr 20 Feb 2009, 21:18

Ha, ja dat is voor het eerst dat ik voor één dag een heen- én terugreis mag invullen ;).

En beetje verknipt:

Afbeelding

Overigens nog iets opvallends:

De mcn van trein t32141 dacht dat hij een stopper was en maakte een stop te Sgl... ik lette niet op, haalde mn stekker uit het stopcontact (zat op een klapstoeltje bij de deur), en dacht: "hey, dit lijkt helemaal niet op Vk!"... De deuren konden ook zelfs open! En na een heel kort momentje alsnog als een speer naar Vk....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Geert » Vr 20 Feb 2009, 23:33

Vinny schreef:
De t2856 kwam vanmiddag met maarliefst -8 op Utrecht Centraal binnen
:shock: Hoelang houdt dat ding het perronspoor van Utrecht Centraal bezet? :roll:

Waarom die rollende ogen eigenlijk? Kennelijk was er plek, anders had het ding wel voor de flyover stil blijven staan (dat gebeurt zo vaak). Sowieso zwemt de s2800 in zijn rijtijd. :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Daniel » Vr 20 Feb 2009, 23:40

Plek is er altijd wel :wink: Had de afgelopen dagen steeds dezelfde bus en was dus ook steeds rond 16.50 uur op het perron en dan staat er eigenlijk nooit iets op spoor 8. 'tis deze maand één keer voorgekomen dat er een gespoorwijzigde s800 stond i.v.m. een defecte Sprinter op spoor 7.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor M57 » Za 21 Feb 2009, 07:12

Ik had de t2856 van Amf naar Ut en volgens mij viel het me juist op dat we precies op de geplande aankomsttijd in Utrecht aankwamen. Bedoel je niet gewoon dat de trein 8 minuten voor vertrektijd langs het perron was, Ddrs? Ik kan er ook naast zitten hoor, maar ik kan me ook niet herinneren dat mijn pauzetje in Utrecht opeens een Pauze was geworden. :p

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Justin » Za 21 Feb 2009, 10:35

Als vaste gebruiker van de s2800 halteert de serie richting Rtd gewoonweg erg lang op Ut, en aankomsttijden van .55 i.p.v. .59 zijn niet ongewoonlijk. Ook in de spits (t2858, t2860 o.a.). Aangezien de vervangingsgraad zowat 80-85% is op Ut in beide richtingen, is een lange halteringstijd op zich wel wenselijk.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Daniel » Za 21 Feb 2009, 12:21

M57 schreef:Ik had de t2856 van Amf naar Ut en volgens mij viel het me juist op dat we precies op de geplande aankomsttijd in Utrecht aankwamen. Bedoel je niet gewoon dat de trein 8 minuten voor vertrektijd langs het perron was, Ddrs?

Nee, geplande aankomsttijd was het absoluut niet! Vanaf het moment dat ik in de trein ging zitten duurde het zelfs nog enige tijd voor de t856 op het spoor ernaast vertrok. Die was niet vertraagd wat het dus al op minstens -6 brengt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Ruben » Za 21 Feb 2009, 13:02

Er zit hier een klein kindje in de t3100 naar Nm en dat levert natuurlijk weer veel grappige uitspraken op. De utrechtboog die hij zag was van de metro totdat een IRM deze theorie ontkrachtte en hij doorhad dat die ook voor de trein was.
Grappigste, en totaal waar, was dat hij uitriep "hee een vrachttrein" toen er een DDAR langs reed. Zo schattig :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Marc » Za 21 Feb 2009, 18:13

Vanmiddag om 13:11 kwam de stadsprins van Maastricht per trein aan. Deze trein bestond uit een BDs, vier ICRm-A's en een duwende loc natuurlijk:
Afbeelding
Een geluidsopname bij bovenstaand beeld heb ik ook nog.

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor mb90 » Zo 22 Feb 2009, 12:41

De HiSpeed Bs is weer terug in dienst na de aanrijding bij Delft. Vandaag reed hij o.a. in de t9224 naar Brussel. De Bs zit nu aan de Amsterdamse zijde.

De Stoptrein t5132 reed bij Rtz met 2x Plan T :shock:. Ik vermoed dat het achterste T-tje gewoon op sleeptouw meereed, want hij was helemaal leeg en de koersrol stond nog op Roosendaal.

Ik dacht dat de mini DD-AR stam van 3 rijtuigen weer verdwenen was, maar vandaag zag ik deze stam rijden in de Sneltreinen t2233 en t2230 langs Rtz.

Ook was er een leuke rangeerbeweging rond 10:45 uur vanaf het terrein van NedTrain bij emplacement Feijenoord. Daar duurde een V100 van ITL een 186-er van ITL naar de spoorlijn Rotterdam - Dordt. 8-)
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Ruben » Zo 22 Feb 2009, 13:48

Vannacht natuurlijk weer vertraging op mijn reis, de t1414 kon niet vertrekken vanaf Rtd vanwege een stroomstoring. Uiteindelijk om 3:30 zijn we met de IRM-VI een stuk naar achteren richting Blaak gereden, en werd er net voor de tunnel vliegensvlug gekeerd. Op die manier gingen we over spoor 3 en werd daar de tijdelijke machinist afgezet, zodat er verder gereden kon worden naar Dt.
En zo had ik een leuk ontbijtmoment op Shl....
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Justin » Zo 22 Feb 2009, 14:49

Ah, eergisteren wilde mijn t5168 nog naar Oldenzaal rijden. Die had vast zin in carnaval :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4455
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Daantje » Zo 22 Feb 2009, 17:42

Gisteren wilde ik met de s5100 van 16.32 uur van Rotterdam Centraal naar Den Haag Centraal. Vlak voor vertrektijd komt op de CTA te staan dat deze vijf minuten vertraging had. Alle treinen daarvoor uit de richting Dordrecht naar de richting Den Haag hadden ook al vertragingen van 5-10 minuten dus het verbaasde me neit veel. Zo stonden rond die tijd de Benelux en de Thalys allebei nog gereed om richting Amsterdam te gaan. Toch vertrekken we op vertrektijd maar bij Schiedam Centrum komen we linkerspoor binnen langs het eilandperron! Zoiets had ik echt nog nooit meegemaakt. Het werd ook pas omgeroepen toen we alweer gingen vertrekken. Terwijl we daar stil stonden passeerde de Benelux en de Thalys ons op het normale spoor. Mooie inhaalactie voor die treinen, beetje jammer voor mij. Daarna enige tijd als een slak gereden richting Delft maar toch waren we op Den Haag Centraal weer netjes op tijd.
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor MdJ » Zo 22 Feb 2009, 22:43

Tja.. Dat ligt er maar net aan hoe die trein is ingelegd... Dinsdag had ik de t14361. Het zou me niets verbazen als dat ding tussen Shl-Almo met 40kmu is ingelegd. Stilstaan vanaf Rai... op het puntje perron, om vervolgens door Rai heen te rijden. Stilstaan voor Wp, stilstaan voor Mbga, stilstaan voor zowat alle Almere' stations.. Om dan vervolgens perfect optijd binnen te rollen in Lls.
Bij twijfel: gebruik beton.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Daan » Ma 23 Feb 2009, 09:42

Voor wie het interesseert: In Gn wordt spoor 54 momenteel opgebroken.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor reisthijs » Ma 23 Feb 2009, 10:28

MdJ schreef:Dinsdag had ik de t14361. Het zou me niets verbazen als dat ding tussen Shl-Almo met 40kmu is ingelegd.
Het verschil in reistijd met de t4361 is ook welgeteld één minuut. Die IC heeft dus de gemiddelde snelheid van een stoptrein.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Jurjen » Ma 23 Feb 2009, 16:27

Mooie nieuwe reden voor vertragingen: minder treinen tussen Ah en Nm door een probleem op de spoorbaan. Goh, dat is nog eens wat anders dan door een probleem op de snelweg. :roll:

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Suus » Ma 23 Feb 2009, 16:48

Ik heb zojuist (kwartiertje geleden ofzo) ProRail maar gebeld via het nummer op de spoorwegovergang, bomen van een van de spoorwegovergangen in Boskoop bleven gesloten. Werd ik vervolgens na vijf minuten teruggebeld: Ja, bedankt voor het melden, hele traject is gestoord, treinverkeer gaat plat. Nou, wordt weer gezellig tussen Alphen en Gouda de rest van de dag :(
Rame à l'approche

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor webguy » Ma 23 Feb 2009, 16:50

Jurjen schreef:Mooie nieuwe reden voor vertragingen: minder treinen tussen Ah en Nm door een probleem op de spoorbaan. Goh, dat is nog eens wat anders dan door een probleem op de snelweg. :roll:

Prorail meldt overigens een 'defect aan het spoor', dat klinkt al wat beter ;) Soms heb ik het idee dat de NS typmiepen niet weten wat ze doen als ze prorail meldingen overnemen.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Ruben » Ma 23 Feb 2009, 17:54

De t241 kwam met +5 Dvd binnen, om het hele station met een lucht van smeulend rubber te gaan vullen. Gevalletje vastgelopen remmen waarschijnlijk, je hoorde de hele tijd lucht stromen.
Met als gevolg een heuze treinenfile, erachter stond een Benelux stammetje, daarachter de t4361, gevolgd door de t3163 en de t14363. Naja en de rest daarachter weer. Niks geen storingsmelding op de NS site ofzo, en men schatte dat de t241 in Amf nog maar +5 zou hebben. 8-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 683
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Mikos » Ma 23 Feb 2009, 18:15

webguy schreef:
Jurjen schreef:Mooie nieuwe reden voor vertragingen: minder treinen tussen Ah en Nm door een probleem op de spoorbaan. Goh, dat is nog eens wat anders dan door een probleem op de snelweg. :roll:

Prorail meldt overigens een 'defect aan het spoor', dat klinkt al wat beter ;) Soms heb ik het idee dat de NS typmiepen niet weten wat ze doen als ze prorail meldingen overnemen.

Een gebroken spoorstaaf is in dit geval het euvel. Het rechterspoor tussen Nijmegen en Elst werd buiten dienst genomen... :(

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Daniel » Ma 23 Feb 2009, 19:21

Vanmiddag alweer ICK in de t1965. Zelf had ik 'm dit keer niet: wist vanuit de t2856 die met +4 binnenkwam door wat rode seinen bij Woerden nog over te stappen op de t2165 die uiteindelijk met +17 vertrok uit Rotterdam.

Was zowiezo wel een rare bedoeling bij Rotterdam Centraal: toen mijn trein in de boog langs Blijdorp reed zag ik de t2165 al op de fly-over rijden waar die kennelijk nog even heeft mogen wachten. Via een exotische route, zo te zien vanaf de goederenboog (HSL zou wel erg exotisch zijn), kwam de t9354 het station binnen op spoor 7 waarbij dus alles uit Schiedam gekruist werd.
Het wachten bij Woerden zou dan de invoegende Thalys geweest zijn, vreemd want toen ik uit Utrecht vertrok waren er nog geen verstoringen waardoor die om zou hebben moeten rijden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Berichtdoor Karl » Ma 23 Feb 2009, 19:23

Rond de klok van vijf was er in Den Haag wel een Thalys uitgevallen en op Rotterdam C. niet meer... typisch.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 3 gasten