Pagina 9 van 11

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: ma 23 feb 2009, 19:25
door Daniel
Hmm, dat zou 'm dan toch geweest moeten zijn. De t9354 hoort namelijk om 17.26 uur uit Rotterdam te vertrekken, dus rond vijf uur in Den Haag kan dan wel. Al had'ie wel een ruime +20.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: ma 23 feb 2009, 21:43
door Mark
Vanmorgen reed trein t9830 met SLT :)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: ma 23 feb 2009, 22:37
door mb90
Thalys-stel 4532 rijdt aan de Nederlandse kant met een TGV-kop rond. Ik dacht eerst dat dit het stel was van de aanrijding in Gouda van vorig jaar, maar dat was de 4536. De 4532 reed vandaag overigens slagen tussen Parijs en Belgie, dus niet in Nederland, maar dat kan zomaar een keer anders zijn, als dat nu nog mogelijk is tenminste.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 24 feb 2009, 00:30
door Stefan
Vanochtend weer €9,60 armer geworden.. Ik had braaf voor 2 personen, 2 retourtjes Dordrecht - Kapellen (België) gekocht op het jongerentarief. Het goed gekeken dat het niet pas geldig is ná 9 uur, maar goed.. We zijn toen niets vermoedend de t5123 ingestapt naar Roosendaal. Net na Zlw werden we gecontroleerd en er op gewezen dat onze kaartjes pas ná 9 uur geldig waren. Inderdaad, het staat op de kaartjes vermeld en ik begon al aan mezelf te twijfelen. Toen op Rsd nog even gekeken of er écht geen melding op de automaat stond over de geldigheid. Nee.. Alleen bij de Superdagretour.. Toen maar naar het loket gelopen en gevraagd hoe dat allemaal zat, alles uitgelegd en het antwoord was heel mooi "Ja, dat zou heel goed kunnen".. Uiteindelijk heb ik 2 nieuwe tickets gekregen, 2 zonder korting naar Kapellen en 2 met korting terug.

Ik heb geen idee waarvoor ik die €9,60 voor heb moeten betalen maar ik ga morgen wel even naar de NS bellen hoe dit zit, beetje vreemd dat de geldigheid alleen op het kaartje staat en dat het niet op de automaat weergegeven wordt. :roll:

Edit: Ik heb eens bij die demo van die kaartautomaat zitten kijken, en ik het het probleem een beetje na kunnen bootsen.. Als je alles netjes achter elkaar invult, dus bestemming, Jongere, Geen extra korting en bla bla bla.. Dan staat het er zo kort dat je het gewoon niet ziet. Als je het maar tot Geen extra korting 'invult' staat het er mooi onder, toch wel klote dat het er niet blijft staan als je de rest 'invult'.. :|

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 24 feb 2009, 08:51
door Daniel
De HC van de t12723 was niet zo goed in z'n aardrijkskunde blijkbaar, gezien de volgende omroep in Utrecht: "...deze trein rijdt verder als intercity naar Leeuwarden en zal nog stoppen in Amersfoort, Zwolle, Meppel, Steenwijk, Wolvega, Haren, Akkrum, Grou-Jirnsum en eindbestemming Leeuwarden" :P

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 24 feb 2009, 12:56
door M57
@Stefan: aan wie heb je dan €9,60 betaalt? En je had voor de terugreis toch geen ander biljet nodig?

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 24 feb 2009, 13:41
door Stefan
Ik heb nog even zitten kijken, ik heb €9,80 betaald (ipv €9,60.. :P ) aan de medewerker die aan het loket zat. Die €9,60 is het verschil tussen 2 'gewoon' retourtjes (Dordrecht - Kapellen) op normaal tarief en 2 retourtjes op Jongeren tarief. ;)

Maar ik heb de 'oude' kaartjes uit de automaat aan die medewerker gegeven en ik heb daar 4 tickets voor terug gehad. 2 tickets zónder korting richting Kapellen en 2 mét korting richting Dordrecht. Heb dus het kaartje uit de automaat niet meer terug gehad. ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 24 feb 2009, 20:31
door Daniel
Je hebt geluk en geluk... vanmiddag had ik de t20550 met +15 van Utrecht naar Rotterdam die bij Vleuten al even moest wachten: vanwege een wisselstoring werd van de overloopwissels bij Vleuten tot die net na Woerden linkerspoor gereden. Mede daardoor uiteindelijk met +20 in Rotterdam aangekomen, waar ik direct na het uitstappen de omroep hoorde dat Gouda - Utrecht plat lag. Eenmaal in Dordrecht was dat alweer beperkt treinverkeer geworden overigens.

Nooit geweten dat ICM op stoom rijdt trouwens... volgens de omroep van de machinist na Woerden zou hij wat kolen op het vuur gooien om een beetje vertraging in te halen :mrgreen:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 24 feb 2009, 20:33
door Suus
In Boskoop is de fietsenstalling de laatste maanden steeds voller. Daarom hebben sommige mensen maar een creatief idee bedacht voor de fiets... :P

Afbeelding

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 24 feb 2009, 23:09
door Meltrain
Reiziger Ddrs schreef:Je hebt geluk en geluk... vanmiddag had ik de t20550 met +15 van Utrecht naar Rotterdam die bij Vleuten al even moest wachten: vanwege een wisselstoring werd van de overloopwissels bij Vleuten tot die net na Woerden linkerspoor gereden. Mede daardoor uiteindelijk met +20 in Rotterdam aangekomen, waar ik direct na het uitstappen de omroep hoorde dat Gouda - Utrecht plat lag. Eenmaal in Dordrecht was dat alweer beperkt treinverkeer geworden overigens.
Toen mb90 en ik vanavond de t4071 was het treinverkeer weer hervat.
Op Amsterdam Amstel zagen we nog wel de melding dat het treinverkeer geleidelijk weer werd opgetsart.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 24 feb 2009, 23:18
door Suus
De t4069 heeft ook gewoon gereden, had bij aankomst in Gouda maar een paar minuten vertraging en vertrok tegelijk met de s2000. Daar is wel een vaag truukje mee uitgehaald.

De trein stond stil voor Woerden wachtend op een vrij perronspoor (?), vervolgens werden we ingehaald door een setje koplopers. Daarna konden we op Woerden stoppen, en verder richting Gouda Goverwelle. In Goverwelle stond op spoor 4 de VIRM van de s2000 stil, terwijl de t4069 gewoon een stop maakte. Vlak voor vertrek reed de s2000 toen weer weg, en uiteindelijk kwamen beide treinen tegelijk aan in Gouda, wat een gigantische opstopping veroorzaakte op de trap. De s9500 moest maar wachten al die tijd en is uiteindelijk met acht minuten vertraging vertrokken in Gouda.

Ik denk dus dat de s2000 in Woerden langs het perron heeft stilgestaan terwijl hij werd ingehaald door een vertraagde Noord-Oost. De t4069 was al wat laat vertrokken in Breukelen, dus die kwam achter die s2000 terecht en ze hebben dus in verkeerde volgorde richting Gouda gereden.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 24 feb 2009, 23:23
door M57
Reiziger Ddrs schreef:waar ik direct na het uitstappen de omroep hoorde dat Gouda - Utrecht plat lag. Eenmaal in Dordrecht was dat alweer beperkt treinverkeer geworden overigens.
De NoordOost en de 9800 was het enige op de verbinding Gd-Ut. Daarom was trein t9865 versterkt van 3 naar 5 Plan V's. Op Wd, Vtn en Utt bleven mensen achter.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: di 24 feb 2009, 23:56
door Daniel
Alleen het Haagse deel van de NoordOost dan kennelijk, want de omroep dat de IC naar Utrecht niet zou rijden hoorde ik even voor 17.00 uur op Rotterdam Centraal. En .03 .33 is toch echt de tijd van de (12)500/(12)700 op Rtd.
In de trein die ik vanuit Utrecht had stapten op Rotterdam Alexander ook diverse reizigers in die ik hoorde bellen dat ze via Schiphol naar bestemmingen als Amersfoort moesten reizen.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 00:36
door M57
Vanuit Utrecht reden ze wel ook naar Rotterdam. (En er zal ongetwijfeld tijdens de urenlange ontregeling hier en daar wel wat van die NO niet hebben gereden.)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 07:27
door Wubbo
Standaard rijdt tijdens enkelsporige storingen bij Vleuten alleen de 9800 door en wordt de rest opgeofferd/opgeheven. Zal eens kijken of ik nog achter de maatregelen kan komen.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 07:35
door Daniel
Haalde net bij Gd een icmm als t9825 in!

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 10:39
door dvdhoven
Gisteren in trein 1747 achterste stel, de 4023, een slimme jongen in de 2e klas. Zat tegen de scheidingswand 1e/2e klas aan. Had het snoer van de netvoeding van zijn lap over de scheidingswand heen gelegd, door het bagagerek gevlochten en in het eerste stopcontact geprikt. :)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 11:58
door BR628
dvdhoven schreef:Gisteren in trein 1747 achterste stel, de 4023, een slimme jongen in de 2e klas. Zat tegen de scheidingswand 1e/2e klas aan. Had het snoer van de netvoeding van zijn lap over de scheidingswand heen gelegd, door het bagagerek gevlochten en in het eerste stopcontact geprikt. :)
Heb t al eens eerder gezien inderdaad. Vraag me af wat er in deze door het treinpersoneel aan gedaan zou kunnen worden, even los gezien van het feit dat het natuurlijk niet echt storend is..

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 12:31
door Jurjen
Het ging lekker vanmorgen in het Amsterdamse. Had besloten m'n vriendin op de trein naar Maastricht te zetten in Amsterdam. Samen dus met Sprinter t4715 om 4:55 uit Amr naar Asd vertrokken. Daar naar perron 4 voor IC t819 van 6:07 naar Mt, maar na een tijdje werd die aangekondigd met +15. Trein kwam uiteindelijk aanrijden, maar het achterste stel lag in storing volgens de Mcn. Achterste stel afgetrapt, storingsmonteur erbij, en toen gingen de deuren van het voorste stel toch open. Trein IC t3019 van 6:22 was inmiddels al eerder naar Ut en verder vertrokken.

Na 2 minuten in de trein omroep dat de trein toch opgeheven werd, omdat het voorste stel nu ook in storing lag. ;-) Over enkele minuten vertrok inmiddels sowieso IC t821 van 6:37 ook al naar Hrl (het deel voor Mt werd later pas bijgeplaatst). +30 dus, op de vroege morgen. Waar IC t819 weer in dienst gekomen is weet ik niet, maar op Ehv reed 'ie weer gewoon, in elk geval. ;-)

Om 6:30 maar afscheid genomen en even van de oost- naar de westtunnel gelopen voor wat drinken en een broodje, en uiteindelijk om 6:38 in trein IC t812 van 6:25 terug naar Amr gestapt. Deze was eerder samen met het materieel voor trein IC t3012 naar Asd gereden, en was nu ook met +15 aangekondigd. Uiteindelijk vertrok trein IC t812 om 6:42 naar Amr, trein IC t3012 zal wel direct daarna vertrokken zijn...

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 14:14
door Geert
BR628 schreef:
dvdhoven schreef:Gisteren in trein 1747 achterste stel, de 4023, een slimme jongen in de 2e klas. Zat tegen de scheidingswand 1e/2e klas aan. Had het snoer van de netvoeding van zijn lap over de scheidingswand heen gelegd, door het bagagerek gevlochten en in het eerste stopcontact geprikt. :)
Heb t al eens eerder gezien inderdaad. Vraag me af wat er in deze door het treinpersoneel aan gedaan zou kunnen worden, even los gezien van het feit dat het natuurlijk niet echt storend is..
Niets lijkt me. De persoon zit toch netjes in de twee klas?

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 14:50
door STF
De conducteur zal een toeslagkaartje voor elektraverbruik uitschrijven, even naar het eerstvolgende balkon lopen met zijn sleutel om in de technische ruimte de kilowattuur meter af te lezen. :P

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 17:31
door Daan
Ik hoor het al, een echte campingbaas :lol: Anyway, wel creatief bedacht, zo stroom aftappen :P

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 17:50
door Karl
Het 'mag' ongetwijfeld niet, maar de NS lokt het ook wel uit. Een beetje trein in het buitenland heeft (al niet bereikbare) stroomvoorzieningen, voor eerste en tweede klas reizigers, maar in Nederland heeft het nieuwste materieel het alleen in de eerste klasse en dat wordt dan vol bombarie gepresenteerd...

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 18:38
door STF
In Luxemburg zit er in de dubbeldekkers uit de 4000 serie op elk balkon een stopcontact voor de schoonmaker, achter een glazendeurtje met vierkant-slot, met een sticker erop: 220 volt. Dus iemand met kabelhaspel en vierkantsleutel kan ook rustig zijn / haar laptop aansluiten. ;) Kan je gelijk ook het licht dimmen of uit zetten in de coupe en de verwarming regelen want dat zit allemaal in hetzelfde kastje.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 19:31
door Daan
Karl schreef:Het 'mag' ongetwijfeld niet, maar de NS lokt het ook wel uit. Een beetje trein in het buitenland heeft (al niet bereikbare) stroomvoorzieningen, voor eerste en tweede klas reizigers, maar in Nederland heeft het nieuwste materieel het alleen in de eerste klasse en dat wordt dan vol bombarie gepresenteerd...
Vol bombarie aankondigen dat je met draadloos internet in de trein gaat beginnen, maar dan moet je inderdaad wel zorgen dat er ook in de tweede klas plekken zijn om je laptop op aan te sluiten... :?