Pagina 10 van 11

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 20:37
door Fles
Daan schreef:
Karl schreef:Het 'mag' ongetwijfeld niet, maar de NS lokt het ook wel uit. Een beetje trein in het buitenland heeft (al niet bereikbare) stroomvoorzieningen, voor eerste en tweede klas reizigers, maar in Nederland heeft het nieuwste materieel het alleen in de eerste klasse en dat wordt dan vol bombarie gepresenteerd...
Vol bombarie aankondigen dat je met draadloos internet in de trein gaat beginnen, maar dan moet je inderdaad wel zorgen dat er ook in de tweede klas plekken zijn om je laptop op aan te sluiten... :?
:D een beetje laptop heeft een battery life van zeker een uur of 4 tegenwoordig. Zit jij maar eens zo lang in de trein. Binnen Luxemburg. :lol:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 21:38
door mb90
De ICMm (de 4024) die Reiziger Ddrs al noemde uit de s9800 heeft het langer dan gepland volgehouden in die serie. De treinen t9840 en t9855 die de afgelopen 2 dagen met een SLT reden, reden vanmiddag ook met die ICMm. Mijn eerste rit met een SLT is dus nog even uitgesteld.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 21:41
door Geert
Fles schreef::D een beetje laptop heeft een battery life van zeker een uur of 4 tegenwoordig. Zit jij maar eens zo lang in de trein. Binnen Luxemburg. :lol:
Mijn laptop gaat zelfs nog wel wat langer dan 4 uur mee, maar goed, als ik niet in de trein zit wil dat niet automatisch zeggen dat ik meteen een stopcontact heb he ;-)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 21:48
door Fles
Geert schreef:als ik niet in de trein zit wil dat niet automatisch zeggen dat ik meteen een stopcontact heb he ;-)
Nee maar goed, dat kan je toch bezwaarlijk een probleem van de spoorwegmaatschappij noemen :P

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 21:51
door Mark
mb90 schreef:De ICMm (de 4024) die Reiziger Ddrs al noemde uit de s9800 heeft het langer dan gepland volgehouden in die serie. De treinen t9840 en t9855 die de afgelopen 2 dagen met een SLT reden, reden vanmiddag ook met die ICMm. Mijn eerste rit met een SLT is dus nog even uitgesteld.
Er schijnt ook al een IRM te zijn ingevallen voor die SLT vandaag.
Tja kinderziektes enzo :roll:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 21:58
door Daniel
Hmm, zie dat ik het hier nog niet gepost had... er stond rond 17.20 uur een SLT-VI op spoor 10 van Utrecht Centraal. Dat stel is volgens een melding op Somda korte tijd later gespot op weg naar Den Haag.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 22:11
door Fles
Hoe zit dat nou met die kapotte SLT?? Kan op Somda ook maar weinig vinden :?

(Fles klikt op Somda, Fles klikt op Somda, Na na Na nana :P :lol: :lol: Okee hebben we dat maar vast gehad :P )

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 23:11
door Geert
Tja, hij schijnt te veel storingen hebben om te kunnen rijden in de reizigersdienst. Mocht het ding het morgen weer doen: de geplande omloop is trein t9830/t9845/t9840/t9855.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: wo 25 feb 2009, 23:26
door Caspar
Ik zag gisterochtend wel 2 SGMm 2tjes met loc ervoor en wat platte wagens door Duitsland razen ter hoogte van Rheine :D

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 26 feb 2009, 03:07
door STF
Daan schreef:Ik hoor het al, een echte campingbaas :lol: Anyway, wel creatief bedacht, zo stroom aftappen :P
Zo'n kastje kan toch best op ieder balkon hangen in de trein? :lol:
Afbeelding

(Beetje oud foto'tje eigenlijk, drie van de vier meters zijn al lang overleden en die aardlekschakelaar ook.)

Er rijden overigens wel treinen in Luxemburg rond die over stopcontacten in de 1e klas (en volgens mij ook 2e klas) beschikken. Alleen dan weer jammer; Frans stekkertype terwijl Luxemburg het Europese stekkertype gebruikt.
Nou is de stekker bij redelijk veel laptops wel geschikt om zowel in een Europees als Franse stekkerdoos gestopt te worden.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 26 feb 2009, 07:38
door Daniel
Weer een icm in de t9825 vandaag!

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 26 feb 2009, 19:45
door Daniel
Vanmiddag stond de t12756 vlak voor Gouda in de file vanwege een defecte trein bij Zoetermeer. Daardoor was op de lijn naar Den Haag slechts één spoor beschikbaar, met als resultaat dat het station vol stond met treinen die moesten wachten tot ze die kant op konden.
Eén s19800 was niet verder dan Gouda gereden en stond aldaar op zakspoortje 4. Ook niet alledaags dat je daar een trein ziet staan.

Edit: en in stel 4047 achterop de t12756 was op het voorste balkon de bovenste trede en een deel van de deur ondergekotst. Uiteraard kwam het stel in Rotterdam precies met die kant langs het perron, dus dat werd springen voor de uitstappers. Zag er in ieder geval niet bepaald uit en rook ook allesbehalve fris.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 26 feb 2009, 21:44
door htm_tram
Dinsdag reedt er V-IRM , ICMm en nog meer matterieel in de 19800 en de 9800. weet iemand waarom?

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 26 feb 2009, 21:46
door BR628
Heute was het weer gemütlich in de 12561 tussen Amf en Zl. Trein 1559 komt in Amf aan met zo'n +20, terwijl de 1659 wel gewoon op tijd was. Alle aansluitingen dus weg. Trein 561 wordt vervolgens (hoe kan het ook anders, VIRM), weer eens met +30 op de borden gezet. Trein 12561 was uiteraard wel pünktlich en mocht dus als veegtrein dienen. +8 weg uit Amf (wachten op aansluitingen uit Shl). Ook de 1561 kwam totaal niet op tijd binnen, maar de 5861 (waar ik in zat), kwam wel gewoon op tijd binnen, dus vanwaar die vertraging in de 1500?

In Zl aparte actie. Omroepen volgens plan, voorste 2x ICM-III naar Leeuwarden, achterste blijven in Zwolle en worden abrangierd. Na aankomst inderdaad achterste twee stellen afgetrapt. Enkele minuten later omroep dat de twee zojuist afgetrapte stellen als stoptrein naar Groningen gaan rijden... Dat hadden ze wellicht ook iets eerder kunnen regelen. Uiteindelijk +2 in Leeuwarden.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 26 feb 2009, 21:51
door Daniel
BR628 schreef:Trein 561 wordt vervolgens (hoe kan het ook anders, VIRM), weer eens met +30 op de borden gezet.
Tja, die had wat moeite om Gouda te bereiken... trein schijnt gestrand geweest te zijn bij de Binckhorst, waar ze 'm weer aan de praat wisten te krijgen. Echter strandde 'ie bij Zoetermeer opnieuw met hetzelfde defect, wat aldaar ook nog de nodige vertragingen opleverde (zie mijn bericht vlak boven het jouwe).

Zal dus wel meer dan +30 geworden zijn, want ik had 'm in Utrecht tegen moeten komen en toen ik in Gouda was stond het ding nog bij Zoetermeer :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 26 feb 2009, 22:29
door Caspar
Door wat vervelende familie omstandigheden (ziekte) heb ik mijn weekje Duitsland afgebroken, en ben ik gisteren vanuit Beieren met RE's naar Hoorn gereisd, dit omdat het grapje al 96€ koste tot Kaldenkirchen, ICE tot Emmerich grens was 123€.
Ik was wel 5 uur langer onderweg maar oke. Alles ging goed was lekker rustig in de treinen in Duitsland.

Totdat:
Vervolgens stapt er in Utrecht in de 800 waar ik in zit een man in, en kiest de plek uit schuin tegenover me aan de andere kant van het gangpad bovenin de VIRM 6. Nu waren er nog een aantal plaatsen van 4 stoelen vrij, maar hij koos bewust de plek tegenover mij uit. (hij was eerst de hele bak al eens heen en weer gelopen). Na een paar minuten valt me op dat die man me in de gaten houdt, en oogcontact probeert te zoeken. Een beetje ongemakkelijk kijk ik uit het raam, om hem via de (weerspiegeling van de) knik in het raam een beetje in de gaten te kunnen houden. Ik zie dat de man nu met zijn hand over zijn kruis begint te strelen en daarna ook in zijn broekzakken zit te graaien. Ondertussen zit de man mij aan te kijken, en probeert nog steeds oogcontact te zoeken. Me geen houding wetende te geven, doe ik niets, en denk ik dat het misschien niet bewust voor mij te doen is. Tegen de tijd dat we door Bijlmer Arena rijden zit de man nog steeds mij aan te staren en over zijn kruis te strelen, soms gaat hij zelfs met zijn hele hand zijn broek in, terwijl ie ongegeneerd mijn aan zit te staren nog steeds.
Nu zeg ik zonder dat ik het zelf door heb: Meneer stop daar eens mee! Ik vind het vies wat u doet. Meneer zegt: wat doe ik dan? Ik zeg dat weet u best.
De man stopt waar ie mee bezig was, en zijn telefoon gaat ook. Doordat het geluid nogal hard staat, hoorde ik dat het een vrouw was, die zei hoe laat ie terug moest komen vanavond. Aan de zakelijke conversatie leek het me niet zijn vrouw te zijn. De man begon een beetje tegen haar te snauwen en heeft haar tot 4 keer toe weggedrukt.
Ik wil me niet laten kennen en ga pas in Amstel naar het balkon toe. (moet naar Centraal) Vervolgens sta ik daar totdat we Centraal binnenrijden, en zie ik de man weer de trap af komen lopen. Ik heb helemaal geen zin meer om hem te zien, en kijk maar naar de grond.
Strak vooruitkijkend ben ik vanaf spoor 2b naar 8 gelopen voor de trein naar Hoorn.
Sta ik op perron 7/8, zie ik ineens 4 klpd'ers naar de 8b rennen. Hoor ik een HC zeggen dat er een verdwaasde man op de rails staat van spoor 8 om er een einde aan te maken. In de verte zie ik idd dat er een man was. Normaal ben ik geen sensatie zoeker, maar wilde toch even zien of het niet de vieze man uit de trein eerder was, maar dat bleek niet zo te zijn. Na een minuut of 10 kon mijn 4500 naar Hoorn komen(die dus gelukkig optijd in de wacht werd gehouden vlak voor het peroon), en ben ik naar huis gereden verder.
Gelukkig was er zo adequaat gereageerd op de zelfmoordpoging anders was mijn dag helemaal compleet...

Zo'n man in de trein, kan je daar ook wat tegen doen, behalve zeggen dat ie moet stoppen, of zelf weglopen?
Ik heb nog heel discreet een foto van hem gemaakt, toen ie aan het bellen was, en mij even niet aanstaarde. Dit omdat me dat op een of andere manier toch een verstandig idee leek.

Zo is weer eens wat anders dan (verbaal) geweld.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 26 feb 2009, 22:46
door Geert
Ja, volgens mij kun je weinig anders doen dan weglopen of er wat van zeggen. In ieder geval niet een fijn iets om mee te maken. Zo'n figuur lijkt me ook niet erg voorspelbaar, wie weet wat-ie nog meer wil...

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 26 feb 2009, 23:00
door STF
Me tante zat van de week in de metro, toen de man ernaast, aan haar begon te zitten. Daar zit je ook niet echt op te wachten natuurlijk...

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: do 26 feb 2009, 23:34
door Jurjen
Na de man wellicht te verzoeken op te houden, 1-1-2 bellen.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 27 feb 2009, 00:38
door STF
Je hebt alleen geen telefoonontvangst in de metrotunnel, dus dat kon me tante alvast niet doen.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 27 feb 2009, 00:39
door Suus
Valt wel mee hoor, regelmatig lukt het mensen om te bellen in de metro, in zowel Amsterdam als Rotterdam. Wel loopt het altijd uit op een schreeuwpartij om de herrie te overstemmen.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 27 feb 2009, 00:41
door STF
Maar ze zat in de metro van New York, daar woont ze.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 27 feb 2009, 00:42
door Suus
Tja, dat is onbekend gebied voor mij, daar doe ik geen uitspraken over :mrgreen:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 27 feb 2009, 02:20
door Jurjen
Ach, dan had tante +31112 kunnen bellen en had Oom Agent z'n wagen zo op de boot naar de States gezet. ;-)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Geplaatst: vr 27 feb 2009, 08:14
door Daniel
Tja, blijft toch lastig wat die s12700 is na Zwolle. Vanmorgen deze omroep in de t12723 bij Utrecht C.: "...deze trein rijdt verder naar Amersfoort, Zwolle en vanaf Zwolle als stoptrein... sorry Intercity naar Leeuwarden" :P