(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:
Vinny schreef:In ieder geval kan ik me voorstellen dat je 'not amused' bent als op de ene op andere dag de dienstregeling in jouw nadeel wordt veranderd...
In dit geval is het een dienstregelingswijziging in niemands nadeel: lijn 173 reed voorheen nooit in de avondspits en sinds 4 januari doet 'ie dat wel. Het gaat hier dus om reizigers die denken "Hé, er staat Zuid-Beijerland op die bus", die blijkbaar niet in de gaten hadden dat er een ander lijnnummer dan 164 (die wel bij de genoemde plaatsen komt) voor stond.
Da's toch wel handig om op te letten op die verbinding: lijn 164 heeft ook ritten tot Numansdorp bijvoorbeeld, waar de eindbestemming gelijk is aan die van 174. En ook daar is sprake van een verschil in de haltes waar de bus stopt.
De verwarring tussen 164 en 174 lijken me inderdaad groter dan tussen 164 en 173 (1 cijfer verschil of 2 cijfers verschil), zeker als lijn 173 met een Irisbusje rijdt, die je anders nooit in de Hoeksche Waard ziet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Weet je dat over lijn 179 zeker? Naar mijn weten, en volgens de lijnennetkaart van Arriva ook, gaat lijn 179 via de A29 naar Numansdorp.
Hmm tja, na even kijken op Google Maps zie ik dat je na Middelsluis ook nog de A29 op kunt. Maar of dat nu (rekening houdend met het feit dat een bus toch maar 80 mag) erg veel verschil maakt. Over de provinciale wegen rijdt je nog best redelijk parallel aan de A29 en je omzeilt eventuele files.
Waarschijnlijk is 't net zoiets als met lijn 176 in Dordrecht: die gaat volgens de kaart over de N3 en vervolgens via de route van 166 naar het station zonder ergens te stoppen, maar heb ook weleens gehad dat 'ie via het industriegebied reed en zelfs een keertje dat 'ie een stukje de A16 pakte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door JeePee »

Vandaag reed er een gelede MAXX Leeuwarden Citaro op de 350 tussen Alkmaar en Leeuwarden. Kwam om 17.25 in Leeuwarden aan. Verder begrijpt Connexxion nu eindelijk ook dat de belachelijk lage frequenties op zondagavond (uurdiensten na 21.30) + bomvolle aankomende treinen vol met studenten + Procity's een niet werkbare combinatie is. Vandaag in ieder geval 2 Ambassadors op de stadsdienst. Misschien dat nu tenminste wel iedereen mee kan in plaats van het gebruikelijke tafereel dat er 's avonds makkelijk 20 man achterblijven op het station...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Die Citaro G op de 350 heeft ermee te maken dat onlangs een Integro op de stalling in Alkmaar onzacht in aanraking gekomen is met een andere bus. Er heeft ook al eens een Alkmaarse Regionet Citaro G (zo'n ding in de Zuidtangent-kleuren) op gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door tsov »

Dat heb ik ook al eens gezien ja
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door JeePee »

Reiziger Ddrs schreef:Die Citaro G op de 350 heeft ermee te maken dat onlangs een Integro op de stalling in Alkmaar onzacht in aanraking gekomen is met een andere bus. Er heeft ook al eens een Alkmaarse Regionet Citaro G (zo'n ding in de Zuidtangent-kleuren) op gereden.
Dat zou een bus van een Alkmaarse dienst verklaren ja. Dit was een dienst van Leeuwarden streek. Ik vermoed dat het meer te maken heeft met het zondagavonds studentenvervoer. Zo'n Integro kan het meestal niet aan namelijk :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Stefan »

Gisteren zat ik bijna door het dak van de Arriva 725.. Bij de Riouwstraat stonden de afroepen 'ineens' op vol volume. :| Zat daar gelijk met een hartverzakking! :shock: :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door bassie92 »

Die afroepen bij Arriva Dordrecht zijn inderdaad behoorlijk vaag.. De ene keer staan ze niet aan, bij de andere bus hoor je alleen geknetter en bij weer een andere bus staat het volume zo hard aan dat je je een ongeluk schrikt. Had ik laatst ook, de hele rit roept ie niks om, dan staan we 5 minuten stil op het station en opeens brulde hij dat de volgende halte het centraal station was. Nee echt.. :roll:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hm, vandaag maar eens vanaf het werk gelopen naar station Zaandam, i.p.v. met de bus te gaan. En, ik kan zeggen, je komt veel meer bijzonders tegen:

Afbeelding
Samen met de 8682 en 8683 behoort nu ook de 8225 tot het standaard wagenpark van Zaandam, de 3 wagens vervangen de Scouts (6405, 6414, 6415) die in december de verkoop in zijn gegaan. In tegenstelling tot de 8682 en 8683 is de 8225 niet voorzien van OV-chipkaart-apparatuur. Ook werkt de InfoXX niet, of is deze (nog) niet ingebouwd. op deze foto is het duidelijk te zien; de andere wagens uit de garage (wel met InfoXX) tonen op lijn 67: Zaandam 't Kalf via Kogerveld NS. De 8225, die het nog met de oude code's doet houdt het simpelweg bij: KALF.

Verder stond de 2305 op de buffer van het station:
Afbeelding
Nieuw en Oud.

Afbeelding
Beide oud, maar kwalitatief goed en stevig!

Afbeelding
Ik weet niet wat ze met deze bus gedaan hebben, in de vorige stalling, maar dit is echt niet goed :").

De 2305 is samen met de 2437, denk ik, tijdelijk in Zaandam. De 8166 heb ik al erg lang niet meer gezien. Zoveel defecten??

Tot slot meen ik in het voorbijgaan nog een andere nieuwe bus gezien te hebben, en nu komt het raadsel: ik meen de cijfers 8, 7 en 5 in het nummer herkent te hebben. Het is een Ambassador met led-displays. Kan in het voorbij gaan verbeelding zijn geweest, maar ik dacht het toch echt... :P
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Chauf21 »

klaxxon schreef:Tot slot meen ik in het voorbijgaan nog een andere nieuwe bus gezien te hebben, en nu komt het raadsel: ik meen de cijfers 8, 7 en 5 in het nummer herkent te hebben. Het is een Ambassador met led-displays. Kan in het voorbij gaan verbeelding zijn geweest, maar ik dacht het toch echt... :P
Dat kan ook wel hoor :)
Er zijn Connexxion Ambassadors met die nummers in het wagenparknummer (de 85xx of 87xx-serie (alleen de 8729-8791 zijn MAN-bussen) bijvoorbeeld).
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door tsov »

Ik zat zojuist in die 2305 op de 91 naar huis 8-) Comfortabelste ritje door Amsterdam-Noord in tijden :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door M57 »

foto! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag reed er ineens een Citaro G op de lijn 74 ri. Zeist die om 16.43 uur vanaf de Utrechtse halte Europalaan vertrekt, terwijl dat normaal altijd een Ambassador is.
Oftewel: was lekker ruim, want normaal is die rit al niet gigantisch druk. En het maakte van deze maandag een echte Citaro-dag, 't was tot nu toe nog niet voorgekomen dat ik op het busdeel van m'n woon-werkverkeer alleen maar in Citaro's zat :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Stephan »

Laat het BRU dit niet horen! Die hebben strikt bepaald waar geleed ingezet moet worden. Verder vandaag, na dagen, weer eens Alliance 2252 fatsoenlijk op de 'strook' (stalling) zien staan bij het GVU. Daarvoor stond ie heel lang naast de garage. Zal wel een defect zijn geweest.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Ach, zal het BRU dan ook maar niet vertellen dat er vandaag voor de 20ste dag op rij ofzo een groene Ambassador op lijn 47 naar Houten reed. Om precies te zijn: de 8105 met defect display aan de voorzijde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Suus »

Is het trouwens normaal dat er in de avondspits ritten van buslijn 195 (Rotterdam Capelsebrug - Utrecht Centraal) met gelede citaro's wordt gereden? Ik heb vrijdagmiddag twee keer een gelede gezien aan het eind van de middag op Capelsebrug en was wel verbaasd daarover, omdat er voor de rest geen gelede te bekennen was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Stephan »

Nee, niet bijzonder. Stalling Schoonhoven heeft een of twee Citaro'G's voor de 195/295. Overigens nog wagens uit de 91** serie.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door tsov »

Dat zijn de 9143 en 9144. Die zitten 's winters in Schoonhoven, verhuizen in het voorjaar naar Leiden/Lisse voor de Keukenhofpendels en gaan daarna naar Leidschendam voor de Duinrellpendels. :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Karl »

Bee schreef:Is het trouwens normaal dat er in de avondspits ritten van buslijn 195 (Rotterdam Capelsebrug - Utrecht Centraal) met gelede citaro's wordt gereden? Ik heb vrijdagmiddag twee keer een gelede gezien aan het eind van de middag op Capelsebrug en was wel verbaasd daarover, omdat er voor de rest geen gelede te bekennen was.
Er rijdt buiten de zomer om één of twee Citaro-G, deze rijdt volgens mij twee slagen, dus Rotterdam - Utrecht - Rotterdam - Utrecht en dan wellicht nog tot Schoonhoven, aangezien daar de stalling is.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Geert »

Stephan schreef:Laat het BRU dit niet horen! Die hebben strikt bepaald waar geleed ingezet moet worden. Verder vandaag, na dagen, weer eens Alliance 2252 fatsoenlijk op de 'strook' (stalling) zien staan bij het GVU. Daarvoor stond ie heel lang naast de garage. Zal wel een defect zijn geweest.
Weet je toevallig ook waar de geledes ingezet moeten worden? :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Over het algemeen: op de ritten met groot reizigersaanbod op de diverse lijnen, oftewel, er zijn geen lijnen die altijd geleed rijden.

Paar ritten die ik inmiddels uit praktijkervaring weet:
- 65 Utrecht CS -> Vianen Lekbrug - V 7.53 en 8.23 uur
- 47 Houten NS -> Utrecht CS - A ~8.00 uur
- 74 Zeist Busstation -> Vianen v. Duvenvoordestraat - V 15.15 uur
- 63 Utrecht CS -> Vianen Edisonweg - V 16.51 uur
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Geert »

Ja, ik weet dat het per rit verschilt :) Tegenwoordig rijden er ook gelede Citaro's midden op de dag op de 71 (Driebergen - Nieuwegein via de Uithof) en dat is wel erg lekker :D (weer eens zitten ;))
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Tja, heeft dat er dan niet meer mee te maken dat er anders gewoon niet genoeg bussen zijn en dit handig uitkomt in de omlopen? Op de ritten waarop ik ze vaak zie is het vaak gewoon heel hard nodig, met als uitschieter de ene keer dat ik om 8.23 uur lijn 65 ri. Vianen had: een gelede waarbij het weinig scheelde of er hadden alsnog reizigers achter moeten blijven :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Chauf21 »

Vorige week donderdag trof ik een gelede Citaro op de 138 naar Maartensdijk (v. 17.48). Leek me ook niet helemaal de bedoeling (?) ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Geert »

Volgens mij past heel Maartensdijk in een gelede Citaro :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten