Ik had het maandag niet goed gezien, er stond namelijk CONNEXXION LESBUS. Ik zag alleen het eeste deel. Gisteren beide delen gezien.Ik schreef:Gisteren wou een Connexxionbus op Capelsebrug naar CONNEXXION.
(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Reiziger Ddrs schreef:Was ik 'm nog bijna vergeten... vanmorgen kwam een brandweerwagen met loeiende sirenes het streekbusstation te Utrecht Centraal over gescheurd richting stadsbusstation. Licht ontvlambare GVU-bus geweest?
Van http://monitor.livep2000.nl/ :
09:34:18 18-02-09 P 1 STATIONSTRAVERSE 3 UTRECHT
9. Utrecht BRAN P 1 OMS-BRANDALARM N.S. Rayonkantoor Eenh: UTR602 902180934180708452
0708452 BRW Utrecht-Noord ( TS-602 Schepenbuurt )
0708450 BRW Utrecht-Noord ( Kazernealarm Schepenbuurt )
0706001 BRW Utrechts Land ( Monitorcode )
Automatisch brandalarm in het kantoor op het station dus.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Vanochtend 5!! Fietsen in 1 helft van eem metrostel op lijn 51; tief die dingen toch eens eruit in de spits, GVB!!
Gister met lijn 50 die nokvol stond rond 17:00 op Rai twee van die chagrijnig kijkende mensen dat ze er niet met hun fiets in konden, echt te gek voor woorden dat je die ruimte op wil eisen terwijl je ook gewoon kan fietsen of reizen naar het Ov zoals iedereen: te voet!
Gister met lijn 50 die nokvol stond rond 17:00 op Rai twee van die chagrijnig kijkende mensen dat ze er niet met hun fiets in konden, echt te gek voor woorden dat je die ruimte op wil eisen terwijl je ook gewoon kan fietsen of reizen naar het Ov zoals iedereen: te voet!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
In de Spits zijn fietsen bij de RET verboden. Moet er niet aan denken, aan een overvolle metro met fietsen erin. Gisteren gaven twee kinderwagens nogal wat problemen in de metro.NS-Reiziger schreef:Vanochtend 5!! Fietsen in 1 helft van eem metrostel op lijn 51; tief die dingen toch eens eruit in de spits, GVB!!
Gister met lijn 50 die nokvol stond rond 17:00 op Rai twee van die chagrijnig kijkende mensen dat ze er niet met hun fiets in konden, echt te gek voor woorden dat je die ruimte op wil eisen terwijl je ook gewoon kan fietsen of reizen naar het Ov zoals iedereen: te voet!

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Precies, dat is een goede regel. Laatste tijd vind ik de overlast met fietsen steeds groter worden; niemand houdt zich aan het maximum aantal fietsen en de dingen worden door alle deuren naar binnen gereden i.p.v. de aangewezen plekken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Zeurkous. Ik heb een hele tijd in de ochtendspits met mijn fiets in de 51 gezeten. Dat ging prima. (Vanuit Aalsmeer eerst met de fiets naar het eindpunt, destijds halte Poortwachter, en dan vanaf Weesperplein naar het Roeterseiland fietsen).NS-Reiziger schreef:Vanochtend 5!! Fietsen in 1 helft van eem metrostel op lijn 51; tief die dingen toch eens eruit in de spits, GVB!!
Gister met lijn 50 die nokvol stond rond 17:00 op Rai twee van die chagrijnig kijkende mensen dat ze er niet met hun fiets in konden, echt te gek voor woorden dat je die ruimte op wil eisen terwijl je ook gewoon kan fietsen of reizen naar het Ov zoals iedereen: te voet!
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Vinny schreef:vanaf Weesperplein naar het Roeterseiland fietsen)
Zeurmodus: dat is natuurlijk ook prima te lopen, maximaal 10 minuten schat ik.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Wie noem jij zeurkous, dat pisstukje te willen fietsen vanaf Weesperplein!!Vinny schreef:Zeurkous. Ik heb een hele tijd in de ochtendspits met mijn fiets in de 51 gezeten. Dat ging prima. (Vanuit Aalsmeer eerst met de fiets naar het eindpunt, destijds halte Poortwachter, en dan vanaf Weesperplein naar het Roeterseiland fietsen).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Vouwfietsen zijn overigens wel toegestaan, mits in gevouwen toestand. Het gebeurd weleens dat een vouwfiets in ongevouwen toestand de metro binnenkomt, dan wordt de eigenaar vriendelijk verzocht zijn fiets te vouwen of de metro te verlaten.NS-Reiziger schreef:Precies, dat is een goede regel. Laatste tijd vind ik de overlast met fietsen steeds groter worden; niemand houdt zich aan het maximum aantal fietsen en de dingen worden door alle deuren naar binnen gereden i.p.v. de aangewezen plekken.
- Geert
- OVNL-beheerder
- Berichten: 12494
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
En terecht, dat is ook erg irritant.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
NS-Reiziger schreef:Wie noem jij zeurkous, dat pisstukje te willen fietsen vanaf Weesperplein!!Vinny schreef:Zeurkous. Ik heb een hele tijd in de ochtendspits met mijn fiets in de 51 gezeten. Dat ging prima. (Vanuit Aalsmeer eerst met de fiets naar het eindpunt, destijds halte Poortwachter, en dan vanaf Weesperplein naar het Roeterseiland fietsen).
Bla bla bla. Ik heb er toch gewoon recht op? Fietsen mag je meenemen in de sneltram. Er zijn zelfs speciale fietsrekken.

"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Lik op stuk beleid in Eindhoven (verhaal van m'n broertje): Op één van de scholierenritten reed een touringcar en een paar jongens vonden de gordijnen wel erg interessant. Gordijnen dicht gedaan en er werd met van alles gegooid door de bus. Chauffeuse had verzocht om de gordijnen open te maken, het was immers geen slaapbus en de zooi die ze gemaakt hadden weer op te ruimen. Daarop werd de chauffeuse voor van alles uitgemaakt wat ik hier maar niet zal herhalen. Chauffeuse hebben ze vervolgens met rust gelaten, maar de zooi was ook niet opgeruimd. Vervolgens ging de rit opeens wat langzamer en op het station stond er mooi een politiebusje te wachten voor de betreffende jongelui.
Hopelijk hebben ze de zooi alsnog moeten opruimen van de politie, want dan heb je een goed lik op stuk beleid!

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
van de laatste 6 bussen van Veolia waar ik in zat hadden er minstens 4 een enorme barst dwars door de hele voorruit. Die andere twee heb ik er niet op gelet. 

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Ik weet niet of je doelt op de Limburgse bussen, maar hier rijden heel veel bussen rond met een (flinke) scheur in de voorruit.
Verder had ik vanmiddag in Heerlen lijn 20 die het rondje door het centrum niet maakte en vanaf de Hogeschool direct doorreed naar het station. Helaas vertrok de trein daar voor m'n neus (hoezo, aansluiting bus op trein?).
Verder had ik vanmiddag in Heerlen lijn 20 die het rondje door het centrum niet maakte en vanaf de Hogeschool direct doorreed naar het station. Helaas vertrok de trein daar voor m'n neus (hoezo, aansluiting bus op trein?).
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Nouja, we hadden het laatst met Fles over Ede, en nu rijdt Veolia toevallig ook in Ede, dus het zouden wel eens de bussen van Veolia op de Veluwe kunnen zijn.
Rame à l'approche
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Twee opmerkelijke dingen deze week;
Gisteren kwam er een oud roestig tractortje voorbij met achter het stuur een oud mannetje, opzich niet zo bijzonder maar wel als achter die tractor een sleepkabel bevestigd zit met een Simon bus daar aan vast. Grappig gezicht om dat "transport" met een slakkengang en knipperende alarmlichten door het dorp te zien rijden.
Aantal dagen geleden kwam er een CFL Mercedes Integro voorbij die wel erg veel motorgeluid had en bijbehorende hoeveelheid uitlaatgas produceerde. Ik stond de bus even na te kijken, want in de bocht verderop begint de weg een klein beetje te stijgen. Pff wat een rookwolk achter die bus toen, verschrikkelijk. En de motor stond te razen alsof ie naar het puntje van de Zwitserse Alpen moest rijden. Volgens mij zaten er geen reizigers in de bus, zal wel opweg zijn geweest naar de remise voor een reparatiebeurtje...
Gisteren kwam er een oud roestig tractortje voorbij met achter het stuur een oud mannetje, opzich niet zo bijzonder maar wel als achter die tractor een sleepkabel bevestigd zit met een Simon bus daar aan vast. Grappig gezicht om dat "transport" met een slakkengang en knipperende alarmlichten door het dorp te zien rijden.
Aantal dagen geleden kwam er een CFL Mercedes Integro voorbij die wel erg veel motorgeluid had en bijbehorende hoeveelheid uitlaatgas produceerde. Ik stond de bus even na te kijken, want in de bocht verderop begint de weg een klein beetje te stijgen. Pff wat een rookwolk achter die bus toen, verschrikkelijk. En de motor stond te razen alsof ie naar het puntje van de Zwitserse Alpen moest rijden. Volgens mij zaten er geen reizigers in de bus, zal wel opweg zijn geweest naar de remise voor een reparatiebeurtje...
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Bee schreef:Nouja, we hadden het laatst met Fles over Ede, en nu rijdt Veolia toevallig ook in Ede, dus het zouden wel eens de bussen van Veolia op de Veluwe kunnen zijn.
Denk idd dat Fles het over Ede heeft. Ik zit ook regelmatig in de bus in Ede, en merkte dat ook een keer op. Iemand die btje thuis was in het buswezen wist me te vertellen dat Veolia alleen verplicht onderhoud uitvoert en verder niks.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Bee schreef:Nouja, we hadden het laatst met Fles over Ede, en nu rijdt Veolia toevallig ook in Ede, dus het zouden wel eens de bussen van Veolia op de Veluwe kunnen zijn.
Inderdaad, Veluwia zeg maar

webguy schreef: Iemand die btje thuis was in het buswezen wist me te vertellen dat Veolia alleen verplicht onderhoud uitvoert en verder niks.
Is het dan niet hartstikke gevaarlijk om rond te rijden met een voorruit die elk moment de geest kan geven?

Ook raar: er rijden hier op lijn 88 gelede aardgasbussen met Veolia logo's erop, maar verder volledig in de kleur en met de opschriften van de Valleilijn


Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
De Valleilijn bestaat uit twee delen, een spoorgedeelte en een busgedeelte. Het treingedeelte is aanbesteed, het busgedeelte is onderdeel geworden van de concessie die Veolia al uitvoerde. De eis was dat het gelede bussen waren, op aardgas zouden rijden en dat ze Valleilijn-blauw moesten zijn.
De Valleilijn-bus is het alternatief voor de afgeschoten plannen om een spoorlijn(tje) van Ede naar Wageningen aan te leggen, en nu rijdt er dus een bus, vrij snelle trouwens, voor een groot deel over busstroken naar Wageningen. Een andere reden dat die bus zo snel is, is het feit dat de dienstregeling behoorlijk krap is, en er zo weinig mogelijk bussen door Veolia zijn besteld (
) De bus stopt ook om die reden aan de zuidkant van het station, scheelt weer een paar minuten (die je weer kwijt bent in het weekend als heel veel studenten met een strippenkaart reizen
)
Overigens vind ik die bus geen probleem, ook binnen Ede is hij lekker snel door de weinige haltes, scheelt weer een lange rit met de stadsbus
De Valleilijn-bus is het alternatief voor de afgeschoten plannen om een spoorlijn(tje) van Ede naar Wageningen aan te leggen, en nu rijdt er dus een bus, vrij snelle trouwens, voor een groot deel over busstroken naar Wageningen. Een andere reden dat die bus zo snel is, is het feit dat de dienstregeling behoorlijk krap is, en er zo weinig mogelijk bussen door Veolia zijn besteld (


Overigens vind ik die bus geen probleem, ook binnen Ede is hij lekker snel door de weinige haltes, scheelt weer een lange rit met de stadsbus

Laatst gewijzigd door Suus op Vr 20 Feb 2009, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Rame à l'approche
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Gistermiddag heb ik een stel debiele dwergen (lees: brugklasscholieren) in Goes meegemaakt, zeg. Ze gingen daar als een stel debielen duwend en trekkend buslijn 132 richting Zierikzee in alsof hun leven ervanaf hing en daarbij duwden ze ook nog eens zonder pardon een vrouw weg.
Ik heb mij daarom maar even breed gemaakt en die vrouw voor laten gaan, om daarna zelf in te stappen en een aantal dwergen achter mij te laten. Overigens was het duwen voor een plekje totaal onnodig, want mede door een versterkingsbus was de bus zitvol (ik zat op de klapstoel / plank van de ex-Utrechtse Lion's City) met maar een paar staanplaatsen...
Verder waren er in Goes nog 2 O408'en van Van Oeveren te zien, een O405G van Connexxion, een O405G van Van Oeveren, de O407 van Van Oeveren en nog tussen de 5 en 10 Alliance B96's van Connexxion. En dat alles in combinatie met maar 2 Amba's.
AMZ rijdt overigens in tegenstelling tot vorig jaar geen ritten meer voor Connexxion. Die ritten (o.a. de ritten naar Tholen) worden nu gewoon door Connexxion zelf gereden. Een fotoverslag volgt nog.

Verder waren er in Goes nog 2 O408'en van Van Oeveren te zien, een O405G van Connexxion, een O405G van Van Oeveren, de O407 van Van Oeveren en nog tussen de 5 en 10 Alliance B96's van Connexxion. En dat alles in combinatie met maar 2 Amba's.

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Bee schreef:De Valleilijn bestaat uit twee delen, een spoorgedeelte en een busgedeelte. Het treingedeelte is aanbesteed, het busgedeelte is onderdeel geworden van de concessie die Veolia al uitvoerde. De eis was dat het gelede bussen waren, op aardgas zouden rijden en dat ze Valleilijn-blauw moesten zijn.
De Valleilijn-bus is het alternatief voor de afgeschoten plannen om een spoorlijn(tje) van Ede naar Wageningen aan te leggen, en nu rijdt er dus een bus,
Ah okee, dat hoort dus gewoon zo


De bus stopt ook om die reden aan de zuidkant van het station, scheelt weer een paar minuten
Ja precies, dat had ik de 85 naar Veenendaal ook graag zien doen, met name op de terugweg. 2 extra stoplichten en een mijl omrijden voor de kat z'n joker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Fles schreef:Is het dan niet hartstikke gevaarlijk om rond te rijden met een voorruit die elk moment de geest kan geven?
Schijnt dus wettelijk te mogen, behalve als die scheur door het gezichtsveld van de chauffeur gaat. De meeste scheuren die ik zag zaten vooral aan de rechterkant van de ruit, of onderin...
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
En anders bellen ze carglass eventjes; halte Koningstraat sta ik, u komt de ruit even vervangen? Prima, tot zo.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
Dat over die 132.. Zucht, vertel mij wat.. Ik probeer die 'schoolritten' van de 132 altijd te mijden eigenlijk.mb90 schreef:Gistermiddag heb ik een stel debiele dwergen (lees: brugklasscholieren) in Goes meegemaakt, zeg. Ze gingen daar als een stel debielen duwend en trekkend buslijn 132 richting Zierikzee in alsof hun leven ervanaf hing en daarbij duwden ze ook nog eens zonder pardon een vrouw weg.Ik heb mij daarom maar even breed gemaakt en die vrouw voor laten gaan, om daarna zelf in te stappen en een aantal dwergen achter mij te laten. Overigens was het duwen voor een plekje totaal onnodig, want mede door een versterkingsbus was de bus zitvol (ik zat op de klapstoel / plank van de ex-Utrechtse Lion's City) met maar een paar staanplaatsen...
Verder waren er in Goes nog 2 O408'en van Van Oeveren te zien, een O405G van Connexxion, een O405G van Van Oeveren, de O407 van Van Oeveren en nog tussen de 5 en 10 Alliance B96's van Connexxion. En dat alles in combinatie met maar 2 Amba's.AMZ rijdt overigens in tegenstelling tot vorig jaar geen ritten meer voor Connexxion. Die ritten (o.a. de ritten naar Tholen) worden nu gewoon door Connexxion zelf gereden. Een fotoverslag volgt nog.

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-beheerder
- Berichten: 29199
- Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contact:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009
De Arriva 725 had vandaag last van een selectief werkend TFT-scherm: tijdens de standaard presentatie was slechts 1/3e van het scherm leesbaar en de rest gevuld met grote blokken in allerlei kleuren, maar als een halte aangekondigd werd deed ineens heel het scherm weer normaal 

Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto
Terug naar “OVer je Reiservaringen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten