(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Suus »

Karl schreef:
Bee schreef:(...) maar voor de businformatie wordt ik niet betaald, (...)
Het RET-hesje gaat blijkbaar vergezeld van RET-klantvriendelijkheid.
Alsof iemand die daar even wordt gedropt met een hesje ook meteen alles weet van de bussen die daar rijden. Er is niet eens een fatsoenlijk overzicht van alle bussen die er stoppen te vinden, en dan moeten ingehuurde studenten maar meteen alles weten. Tja, zo werkt het ook weer niet.

Vanuit de trein zag ik in Utrecht GVU bus 4587 (of 4578) rijden. Ik heb niet gezien of het in actieve dienst was (lijkt mij heel erg sterk), maar had niet verwacht dat er nog één of meer in Utrecht aanwezig was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door reisthijs »

De serie 4576-4590 (gelede LPG-bussen) van GVU is nog volledig in dienst hoor, niks bijzonders als je er daar een van ziet rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Daantje schreef:Vanavond waren bus 82 en 128 in Delft bij het Reinier de Graaf Gasthuis richting het station wel erg vroeg. Toen ik aan kwam rennen vond de buschauffeusse het ook nog nodig om er wat van te zeggen dat ik graag nog me wilde. Tsja, als je zelf zo vroeg bent moet je mij daar niet op aan spreken, ik was al aardig vroeg. Ik vind het trouwens best kwalijk dat bij een ziekenhuis de bussen die een half uurs dienstregeling rijden zo vaak te vroeg vertrekken. Ik hoor heel vaak mensen die 25 minuten hebben staan wachten op een bus. Lang leve de nieuwe dienstregeling (n)
Tijden zijn bij benadering, dus +/- 5 min. vroeger of later vertrekken is toegestaan.

@te korte metrostelletjes: Op de 50 (die anderen gebruik ik bijna niet) kom ik het niet zo vaak tegen, meestal wel op goeie sterkte. Helemaal op die Zilvermeeuwdienstjes :D.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Net ook weer 3 Zilvermeeuwtjes aan elkaar, das toch wel lekker. Heb niet naar het stelnummer gekeken, maar hij was van binnen gepimpt met een lichtere kleur blauw op de stoelen en kunstzinnige en lichte uitingen op de wanden. Oogt heel wat moderner en vriendelijker. :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Stefan »

Op het moment ligt het ene 'perron' van de halte hierachter, de Wethouder v/d Veldenweg in Numansdorp, helemaal opgebroken. Geen idee wat ze van plan zijn. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

De laatste tijd komen er in de Hoeksche Waard steeds meer nieuwe abri's, dus zou dat het misschien kunnen zijn of staat er al een nieuwe?

Verder is hier dan een foto van de nieuwe RET-lijnstickers waar ik het gisteren over had bij de halte bij mij om de hoek:
Afbeelding

Ook wilde ik al een tijdje een foto maken van de fout die te zien is bij de wegwijzers voor de buslijnen naar hun halte op het Zuidplein. Hier staat namelijk dat lijn 173 en 179 bij halte F komen, terwijl lijn 173 juist de vervanger is van lijn 179. :P Ook is lijn 177 vergeten bij de halte G:
Afbeelding

En tot slot kwam er vanmiddag rond half 2 ineens een Qbuzz op de Handelsweg in Ridderkerk. Niet voor een instructierit, maar voor een chauffeur die naar de Alternate ging :lol: :
Afbeelding
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen in Heerlen kwam ik enkele bussen tegen die veel te vroeg (of veel te laat) waren (spots aan de kruising Looierstraat/Homerusstraat tussen 08:31-08:35):
- Lijn 58 naar Heerlen NS van 08:37 aan de Hogeschool reed met -10 (of +20).
- Lijn 21 naar Brunssum van 08:13 aan de Hogeschool reed met +15.
- Lijn 40 naar Heerlen van 08:11 aan de Hogeschool reed met +15.
- Lijn 41 naar Sittard van 08:18 aan de Hogeschool reed met +10.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

Ik was nog iets vergeten, want op RET-Buslijn 69 reed vanmiddag naast de 900-serie Alliance's ook een ouder broertje rond, namelijk de 827. Die had ik nog niet eerder op Zuid gespot.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:En tot slot kwam er vanmiddag rond half 2 ineens een Qbuzz op de Handelsweg in Ridderkerk. Niet voor een instructierit, maar voor een chauffeur die naar de Alternate ging :lol:
Achja, begin 2006 kwam er zelfs een SVD-bus :P Dat was op de dag dat ik een keertje met instructeur een stukje met de bus mocht rijden, ook toen was een bezoekje aan Alternate de reden (de instructeur vond 't wel handig dat 'ie wat meer bagageruimte had in een stadsbus :mrgreen: )
Afbeelding

Terug naar de opvallendheden van vandaag: het assortiment groene Ambassadors in het BRU wordt steeds groter, dit keer reed de 8635 rond 17.00 uur op lijn 47 ri. Houten. De 8239, 8639, 8635 en 8103 zijn dus met enige regelmaat in plaats van hun gele soortgenoten actief.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Raymond »

Vandaag weer eens een ritje in de Phileas gemaakt. Ze rijden nu echt weer volop rond in het Eindhovense. Ten opzichte van de vorige keer viel op dat ook hier de OV-chipkaartlezers ondertusssen zijn ingebouwd en dat ie best stabiel rijdt en in dat opzicht best op een tram lijkt! Zonder problemen op de bestemming aangekomen.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wat is er gebeurd met die Phileas-vervangende Citaro's? (9176-9181 ofzoiets)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Raymond »

Die zitten ook nog steeds op de dienst en rijden vooral wat scholierenritten. Maar uiteindelijk zou het naar Nijmegen moeten, maar die bussen zijn hier ook nog wel nodig dus ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden uiteindelijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Ehm, de Phileas vervangt toch juist de geledes die op de 401 en 402 rijden die daarmee dus vrijkomen en de geledes die naar Nijmegen gaan kunnen vervangen???
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Raymond »

De Phileas zou sowieso maar een deel van de bussen vervangen, want door de frequentieverhoging is het onmogelijk om alles met Phileassen te rijden. Daarvoor zijn dus de de MAN geledes besteld die de diensten aanvullen. Daarnaast zijn er nog de gelede Citaro's die in de nieuwe Hermes huisstijl rondrijden en ten slotte dus de gelede rood-witte Citaro's en die moeten dus naar Nijmegen toe. Maar gezien het feit dat ik nog meerdere rood-witte Citaro's zag rondrijden (en er daarnaast ook nog steeds een Duvedec rondrijdt) vraag ik me af of die bussen wel al naar Nijmegen gaan, want het lijkt er toch enigszins op dat er nog niet genoeg materieel is in Eindhoven om het zonder die rood-witte Citaro's te kunnen doen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door webguy »

Een nieuwe in Arnhem: een gelede CXX Citaro kwam net langs op lijn 5.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Fles »

klaxxon schreef:Tijden zijn bij benadering, dus +/- 5 min. vroeger of later vertrekken is toegestaan.
Dit is natuurlijk een beetje gelul he :) Kijk, als je op je route door verkeersdrukte wat minuten voor- of achteruit schuift, dat kan gebeuren. Maar 5 minuten te vroeg bij je beginpunt vertrekken slaat nergens op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Daarnaast is 5 minuten te vroeg rijden gewoon erg veel, dan had je allang ergens aan de kant moeten gaan staan. De vervoerders hanteren de norm dat je als reiziger ca. 5 minuten vantevoren bij de halte moet aankomen, maar als je bus -5 heeft zou je 'm dan dus alsnog net zien wegrijden :wink:

Wat mij betreft is te vroeg vertrekken trouwens een van de grootste ergernissen, als 'n bus enkele minuten te laat is vindt ik 't op zich veel minder erg. Vertraging valt immers vaak nog wel in te lopen, effecten van een te vroeg vertrokken en daardoor gemiste bus zijn echter onomkeerbaar...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

Na de 827 van vandeweek rijdt vandaag de RET-Alliance 828 op Rotterdam-Zuid en wel op Buslijn 72. Ook reed de TCR 408 (een Citaro LE) op Qliner 396 (Rotterdam Zuidplein - Dirksland) i.p.v. een Integro van TCR. En ook rijden nu volgens mij bijna alle Qbuzz Lion's City's die oorspronkelijk voor Maasland bedoeld waren (serie 1001-1007) nu vanuit Ridderkerk. Ik zag gisteren de 1006 op het Zuidplein en vandaag de 1001, 1003 en 1005.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Raymond »

klaxxon schreef:Wat is er gebeurd met die Phileas-vervangende Citaro's? (9176-9181 ofzoiets)
Hier even op terugkomend: volgens een chauffeur zijn ze vandaag uit Eindhoven vertrokken dus Nijmegen kan zich opmaken voor weer wat nieuwe busjes ;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

En wederom werd door Amstelland-Meerlanden mijn halte voorbij gereden.

*Klaagmoe is dus geen klacht gaat indienen. :x
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Stefan »

Ik had trouwens echt het vermoeden dat Arriva geen Irisbusjes had.. Maar op de 173 naar Zuid-Beijerland van 16.45u zat de 6032 mét een Heinenoordse chauffeuse. ;)

Net had ik trouwens een chauffeuse die het altijd presteert, hoelang d'r pauze ook is, om te laat te vertrekken.. Ze moest om 16.48u vertrekken als de 174, maar kwam om 16.53u ook eens aanhobbelen, zucht. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daantje »

klaxxon schreef:
Daantje schreef:Vanavond waren bus 82 en 128 in Delft bij het Reinier de Graaf Gasthuis richting het station wel erg vroeg. Toen ik aan kwam rennen vond de buschauffeusse het ook nog nodig om er wat van te zeggen dat ik graag nog me wilde. Tsja, als je zelf zo vroeg bent moet je mij daar niet op aan spreken, ik was al aardig vroeg. Ik vind het trouwens best kwalijk dat bij een ziekenhuis de bussen die een half uurs dienstregeling rijden zo vaak te vroeg vertrekken. Ik hoor heel vaak mensen die 25 minuten hebben staan wachten op een bus. Lang leve de nieuwe dienstregeling (n)
Tijden zijn bij benadering, dus +/- 5 min. vroeger of later vertrekken is toegestaan.
Dat weet ik en als het een keer gebeurt door de verkeersdoorstroming dan heb ik daar ook echt geen probleem mee. Dat heb ik alleen wél als het structureel is, als het elke dag, elke dienstregeling, elk jaar zo is. Dan klopt er gewoon iets niet aan je rijtijden en aan je dienstregeling en naar mijn idee moet niet ik daar als reiziger de dupe van zijn. Ik vind het geen probleem om op tijd bij de halte te staan maar zeker bij een ziekenhuis (waar de meeste mensen niet echt in staat zijn om nog een sprintje te moeten trekken naar de halte) waarbij de dienstregeling al waardeloos is (twee bussen met een half uurs dienst die twee minuten na elkaar rijden en dan dus 28 minuten niets) vind ik het toch kwalijk.

Klacht heb ik trouwens al eerder ingediend maar ga het nog maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Ik had trouwens echt het vermoeden dat Arriva geen Irisbusjes had.. Maar op de 173 naar Zuid-Beijerland van 16.45u zat de 6032 mét een Heinenoordse chauffeuse. ;)
*Flauwe modus* Ze hebben er "slechts" vijftien hoor :P

Had me zowiezo al vreemd geleken als die 6032 in HWGO bij TCR beland was geweest trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Stefan »

Grr.. :evil: :lol: Ik bedoelde dus inderdaad Heinenoord. :P

TCR heeft er overigens wel eentje gehad, weet zo gauw het nummer niet meer, maar die reed toentertijd tijdelijk op de 161. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Tja inderdaad, die was toen geruild. Destijds reed een van de Sprinter City's in DAV als ik me niet vergis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten