(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

Vanavond reed er erg interliner-waardig materieel op Interliner 383 van Den Haag Centraal naar Krimpen a/d IJssel op de rit die 19:28 uur in Krimpen aankomt, namelijk Amba 8633 i.p.v. een luxe Volvo 8700... :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Suus »

Rond acht uur bende op de Calandlijn, tussen Dijkzigt en Marconiplein zouden geen metro's rijden, en op Beurs stonden de drie eerstvolgende metro's richting West allemaal op 1 minuut.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Wow, vanmorgen het eindelijk eens voor elkaar gekregen om de bus te nemen die het eerste bij m'n uitstaphalte aankwam. Da's nog knap lastig als je keuze hebt uit iets van 24 bussen per uur die ook niet allemaal bij alle haltes stoppen, maar waarbij wel weer verschilt welke haltes ze overslaan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Daantje schreef:
klaxxon schreef:
Daantje schreef:Vanavond waren bus 82 en 128 in Delft bij het Reinier de Graaf Gasthuis richting het station wel erg vroeg. Toen ik aan kwam rennen vond de buschauffeusse het ook nog nodig om er wat van te zeggen dat ik graag nog me wilde. Tsja, als je zelf zo vroeg bent moet je mij daar niet op aan spreken, ik was al aardig vroeg. Ik vind het trouwens best kwalijk dat bij een ziekenhuis de bussen die een half uurs dienstregeling rijden zo vaak te vroeg vertrekken. Ik hoor heel vaak mensen die 25 minuten hebben staan wachten op een bus. Lang leve de nieuwe dienstregeling (n)
Tijden zijn bij benadering, dus +/- 5 min. vroeger of later vertrekken is toegestaan.
Dat weet ik en als het een keer gebeurt door de verkeersdoorstroming dan heb ik daar ook echt geen probleem mee. Dat heb ik alleen wél als het structureel is, als het elke dag, elke dienstregeling, elk jaar zo is. Dan klopt er gewoon iets niet aan je rijtijden en aan je dienstregeling en naar mijn idee moet niet ik daar als reiziger de dupe van zijn. Ik vind het geen probleem om op tijd bij de halte te staan maar zeker bij een ziekenhuis (waar de meeste mensen niet echt in staat zijn om nog een sprintje te moeten trekken naar de halte) waarbij de dienstregeling al waardeloos is (twee bussen met een half uurs dienst die twee minuten na elkaar rijden en dan dus 28 minuten niets) vind ik het toch kwalijk.

Klacht heb ik trouwens al eerder ingediend maar ga het nog maar eens proberen.
In het PvE staat waarschijnlijk vermeld dat bepaalde wijken met het ziekenhuis verbonden zijn, al dan niet met overstap. niet in welke ligging deze ten opzichte van elkaar moeten liggen. Misschien sluiten ze met deze dienstregeling het beste aan op andere lijnen :wink: . Dat het ziekenhuis het beginpunt van de lijn was had ik niet begrepen, dan is te vroeg vertrekken inderdaad gewoon slecht, niet goed te praten, helemaal niet als het dagelijks/regelmatig gebeurd.

In Zaandam bijvoorbeeld heb je lijn 66 die eindigt bij Zaandam Peldersveld (Brigantijnstraat) en die daar overgaat in lijn 65 (naar Station NS), dit is echt niet meer dan een 'normale' halte langs een wat drukkere weg. Je zou niet zeggen dat het een eindpunt is, en volgens mij is daar geen ruimte om lang te blijven wachten ook (wel bij overstappunt 'de Vlinder', enkele haltes ervoor), maar of dat met dat ziekenhuis net zo is kan ik niet beoordelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Vinny »

^^ Dat is dan ook geen eind/beginhalte in de vorm zoals die in de PvE bedoeld wordt waarschijnlijk. Dan is het meer een doorkomsthalte, waar het lijnnummer verandert. Bij sommige keerlussen heb je dat ook, omdat deze geen buffercapaciteit hebben, waardoor er altijd meteen vertrokken wordt ongeacht de afwijking t.o.v dienstregeling. In dat geval moet aan de andere eindhalte natuurlijk wel een grotere opstelplaats gerealiseerd zijn waar de bus of tram de officiele vertrektijd afwacht (waar meestal ook een eindpunthuisje gevestigd is)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

Dit knappe staaltje logica zag ik vanmiddag, naast de al bekende lijn 97/197 en 98/198 vertrekstaten, op deze vertrekstaat van Qbuzz-lijn 96 bij het busstation van Krimpen a/d IJssel:
Afbeelding
Deze vertrekstaat hangt op de plek voor de ritten die nog door industrieterrein Stormpolder gaan en dat is ook te zien op de routelijst. Niks gek tot nu toe, alleen zijn de tijden die erop staan de tijden van na het rondje door Stormpolder. In werkelijkheid komt de bus hier dus om .01 en .31 uur en die .17 en .47 staat dus totaal verkeerd, want bij de halte voor de bussen richting Capelsebrug hangt geen vertrekstaat van lijn 96. :?

Dan wat bussen die grappige bestemmingen lieten zien tijdens het bufferen. De Qbuzz 1056 liet bij de Kralingse Zoom in Rotterdam "184 Surhuisterveen" zien en de Arriva 8347 op het Zuidplein "108 Klazienaveen". :lol:

Ook had ik vanmiddag in RET-Citaro 287, die op de lijnen 31 en 37 reed, een chauffeur van de RTC.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Suus »

Ik heb eigenlijk de hele dag op Capelsebrug één Qbuzz-man continue "Krimpen aan den Woudestein" zien tonen. Combinatie van beide bestemmingen in de spits :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Opmerkelijke inzet in Dordrecht vandaag: een Wright op een van de lange omlopen van lijn 3 (6.06 tot 0.39 om precies te zijn), terwijl dat over het algemeen toch de Citaro-lijn is.
Citaro's trof ik er dan weer twee van op lijn 5, waarvan er eentje rond 18.30 uur vanuit Stadspolders naar het station kwam als LM met een chauffeur die niet zo'n zin had om te gaan achteruit inparkeren: die reed dus maar een rondje over het station, terug over de Burgemeester de Raadtsingel en vervolgens alsnog de bufferruimte achteraan het station op.

Lijkt erop dat er weer een soortgelijk beleid als bij SVD is voor bussen die te weinig kilometers draaien: lijn 3 doet als enige lijn iets minder dan een uur over een complete slag heen en weer (met maar vijf minuutjes stilstand tussendoor), waardoor het tevens de enige lijn is waar een bus van 's ochtends vroeg tot na middernacht op kan rijden. Ideaal om kilometers te maken dus.

Verder zag ik lijn 141 op het DRIS in Dordrecht staan met "Dordrecht CS" als bestemming. Lekker logisch...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

De Amstelveenlijn lag zo'n uur geleden plat. Zat eerst in een tram 5 naar Amstelveen, welke niet verder ging dan Zuid. Dacht toen nog dat er een defecte tram op de Parnassusweg stond, omdat metro 51 wel zou rijden. De laatste ging echter niet verder dan de van Boshuizenstraat, alwaar hij moest wachten op wat tegenliggers. Er werd dus enkelspoor gereden op een groot deel door Amstelveen.
Vervolgens zijn er 2 richting Amsterdam langsgekomen, en dus tussen Uilenstede en van Boshuizenstraat van spoor gewisseld, net achter dat wissel en ook langs het perron van Uilenstede stonden er ook 2x 2 lege stellen, voorstel zal dan dus wel de defecte zijn geweest...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen ook een geniale actie van stadswerken in Utrecht: even voor 8 uur kwam er een heuse busfile langs op de Adema van Scheltemabaan ri. station, rijdend achter een veegwagentje aan. Wie gaat er nu ook een dergelijke drukke busbaan middenin de ochtendspits vegen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door MdJ »

Vandaag keek ik uit het raam van mijn school(in Apeldoorn de Maten) waar alleen de lijnen 3+4+109(ochtend)+510 rijden...
Er kwam in een 30-tal minuten voorbij:
* Ede-Volvo op lijn 3 richting Station/Rijkskantoren- Apenheul
* Een lege amba. (licht uit)
* Amba met passagiers + beslagen ramen + op de displays '91 Arnhem CS'
* Een alliance van Betuwe Express
* De andere Ede-volvo op lijn 4 richting het Station/Gelre Ziekenhuis (Lukas)
* een lege volvo met 'Sorry Geen Dienst' op voor- en zijdisplays, Achter display toonde een 1.
* Een normale volvo op lijn 3 richting Station.
Bij twijfel: gebruik beton.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Justin »

Gisteren was het weer een beetje raak wat betreft agressie jegens chauffeur...

In Dordt, nam ik om 17.21 lijn 11 naar Zwijndrecht Nederhoven, en bij de halte centrum/postkantoor reed de chauffeur met 5-10 km/h en moest ineens vol op de rem staan omdat een onverlaat vlak voor de bus schoot. Die gast helemaal uit zijn naad tegen de chauffeur, inclusief ziekteverwensingen, waardoor de chauffeur ineens kneiter chagrijnig werd (terwijl hij daarvoor zo supervrolijk als wat was). Daardoor woordenwisselingen gehad en de gast maar de deur uit gebonjourd....

Sfeer was gelijk miniem in de bus :!: :|
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door webguy »

Iedereen die een actiekaartje kost bij de buschauffeur toen ik naar huis ging vanmiddag was nog niet op de hoogte dat die kaartjes 1.50 zijn, ipv 1 euro :) Paar mensen hadden dus een euro klaar en moesten er nog 50 cent bij pakken: een heel gegraaf voor sommigen :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Stefan »

Gisteren kwam om 17.15u de 173 op de halte aan op Zuidplein, dat is dus de sneldienst naar Zuid-Beijerland. De chauffeur had al tig vragen gekregen of hij misschien langs Mijnsheerenland, Westmaas, Klaaswaal of Numansdorp zou gaan. Bij de laatste die het vroeg was het antwoord: "Dat staat ook op de haltepaal hoor.." Toen kwam er nog wel een aardige woordenwisseling, waarbij de chauffeur volgens de jongedame gelijk arrogant was.. :roll:

Achja, lezen is en blijft moeilijk voor sommige passagiers. En het betrof toch wel een frequente reiziger, ik neem aan dat je die bus dan toch wel wat vaker gezien hebt sinds 4 januari..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Vinny »

Misschien op vakantie geweest ofzo? Of heb je haar afgelopen week vaker gezien.
In ieder geval kan ik me voorstellen dat je 'not amused' bent als op de ene op andere dag de dienstregeling in jouw nadeel wordt veranderd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Vanavond reed er erg interliner-waardig materieel op Interliner 383 van Den Haag Centraal naar Krimpen a/d IJssel op de rit die 19:28 uur in Krimpen aankomt, namelijk Amba 8633 i.p.v. een luxe Volvo 8700... :neg:
Dat had ik in Oktober 2008 ook een keer. de Volvo wou toen niet starten en heeft met maar een andere bus gepakt om de rit volgens diensregeling te kunnen uitvoeren, Wel met 10 minuten vertraging.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Toen ik gisterenavond lijn 94 pakte van mijn werk naar Zaandam Station zag ik op de 92 (Zaandam-Amsterdam) die we tegenkwamen Alliance 2437 :shock: - Ik dacht dat die dingen grotendeels uitgestorven waren en ze nu van die 81xx rammelbassadors gebruiken in de ruilpoule.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door tsov »

Zaandam heeft er zelfs twee! Ik zag gisteravond ook nog de 2305 op 87 door de Coentunnel sjezen :D
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Netjes, ze gaan het leren bij de Connexxion!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:In ieder geval kan ik me voorstellen dat je 'not amused' bent als op de ene op andere dag de dienstregeling in jouw nadeel wordt veranderd...
In dit geval is het een dienstregelingswijziging in niemands nadeel: lijn 173 reed voorheen nooit in de avondspits en sinds 4 januari doet 'ie dat wel. Het gaat hier dus om reizigers die denken "Hé, er staat Zuid-Beijerland op die bus", die blijkbaar niet in de gaten hadden dat er een ander lijnnummer dan 164 (die wel bij de genoemde plaatsen komt) voor stond.
Da's toch wel handig om op te letten op die verbinding: lijn 164 heeft ook ritten tot Numansdorp bijvoorbeeld, waar de eindbestemming gelijk is aan die van 174. En ook daar is sprake van een verschil in de haltes waar de bus stopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

De wijzigingen heeft wel nadelen gehad, want lijn 179 is in de middag opgeheven en daarvoor in de plaats is lijn 173 gekomen. De reistijd naar Numansdorp is dus langer geworden, omdat de 179 direct naar Numansdorp ging.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Raymond »

Een flink aantal Hermes Amba's in het SRE gebied hebben tegenwoordig op de voorkant naast het nummer een letter staan die overeenkomt met de stalling waar deze bus in thuishoort. Zo rijden er nu dus rond met E(indhoven), H(elmond), R(eusel) en V(alkenswaard). Blijkbaar is het belang bijzonder groot dat de juiste bus in de juiste stalling terugkomt aan het einde van de dag dat dit hulpmiddeltje bedacht is.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Raymond schreef:Een flink aantal Hermes Amba's in het SRE gebied hebben tegenwoordig op de voorkant naast het nummer een letter staan die overeenkomt met de stalling waar deze bus in thuishoort. Zo rijden er nu dus rond met E(indhoven), H(elmond), R(eusel) en V(alkenswaard). Blijkbaar is het belang bijzonder groot dat de juiste bus in de juiste stalling terugkomt aan het einde van de dag dat dit hulpmiddeltje bedacht is.
Zal te maken hebben met onderhoud e.d.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:De wijzigingen heeft wel nadelen gehad, want lijn 179 is in de middag opgeheven en daarvoor in de plaats is lijn 173 gekomen. De reistijd naar Numansdorp is dus langer geworden, omdat de 179 direct naar Numansdorp ging.
Nouja, dat zou ik niet in de plaats van noemen... lijn 173 gaat immers over de A29 naar Zuid-Beijerland, de 179 ging over de provinciale wegen naar Numansdorp: het enige samenvallende stuk is dus Zuidplein - Heinenoordtunnel :wink:
Daarnaast heeft Numansdorp nog altijd de aanzienlijk frequenter rijdende 174 die slechts 6 minuten langzamer is dan 179.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

Weet je dat over lijn 179 zeker? Naar mijn weten, en volgens de lijnennetkaart van Arriva ook, gaat lijn 179 via de A29 naar Numansdorp.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten