(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

JeePee schreef:Dat rijdt al jaren bij Arriva waar de AVL in Hr zit en nog spreken die chauffeurs geen Fries?? Slecht heur...
Tssk je kan toch moeilijk ieder zelfverkneukelend brabbelpraatje van een ons-kent-ons inteeltkolonie een "taal" noemen :P
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Lutser, Fries is een officiele taal. Face it. Ook al vind ik het ook kut met peren, doe je niks aan.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hm, bij de amba waar ik gisteren inzat kon de chauffeur de deuren sluiten terwijl hij aan het wegrijden was. In ieder geval de voordeur. Het gebeurde namelijk bij een halte, de chauf reed weg en kwam tegelijk tot de conclusie 'hee dat deurtje staat nog open', klik dicht (tijdens het rijden dus). Ik dacht dat er een soort vergrendeling op zat, dat de bus niet kon rijden als de deuren niet allemaal goed dicht waren. Het was de 8388 :P.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door JeePee »

Fles schreef:Tssk je kan toch moeilijk ieder zelfverkneukelend brabbelpraatje van een ons-kent-ons inteeltkolonie een "taal" noemen :P
Ik versta toch ook vloeiend Rotterdams :)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Chauf21 »

klaxxon schreef:Hm, bij de amba waar ik gisteren inzat kon de chauffeur de deuren sluiten terwijl hij aan het wegrijden was. In ieder geval de voordeur. Het gebeurde namelijk bij een halte, de chauf reed weg en kwam tegelijk tot de conclusie 'hee dat deurtje staat nog open', klik dicht (tijdens het rijden dus). Ik dacht dat er een soort vergrendeling op zat, dat de bus niet kon rijden als de deuren niet allemaal goed dicht waren. Het was de 8388 :P.
Bij Amba's zou daar in principe een vergrendeling voor moeten zijn ja. Maarja, dat is de theorie. Bij andere type bussen (en vaak ook touringcarbussen) is die vergrendeling er niet altijd.

(eerst sluiten en dan wegrijden is overigens iets anders (lees: kan wel) dan eerst wegrijden en dan sluiten, maar het verschil is in de praktijk niet altijd even goed zichtbaar)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

JeePee schreef:Ik versta toch ook vloeiend Rotterdams :)
Mocht dat al zo zijn, dat is dan een dialect van Nederlands en Fries is een eigen taal, lijkt meer op Scandinavische talen. Een dialect is anders dan een taal.
Het is een spectrum.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door JeePee »

Er hapt ook altijd wel iemand 8-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

JeePee schreef:Er hapt ook altijd wel iemand 8-)

Lalalala :lol:
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door waldo79 »

Fles schreef:120? Utrecht Centraal - Amsterdam Muiderpoort in 2 uur :lol: Met BBA ehhh Connexxion ehhh Midnet ehhh Centraal Nederland :lol:
Ik heb in '99 nog maandenlang van die busverbinding gebruik gemaakt. Al was het maar van Utrecht CS tot aan Breukelen, Markt :lol:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

En naast het Fries zijn natuurlijk ook Limburgs en Nedersaksische officiële regionale talen in Nederland... ;)
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door bassie92 »

Vandaag eindelijk is een keer de 5852 gespot op dienst in Dordrecht :-D
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Vandaag rijdt een Ambassador op Connexxion lijn 351 (Qliner Heerenveen-Sneek-Bolsward-Harlingen)...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen rond 7.20 uur stond in Gouda een Interliner-Volvo op het busstation als lijn 187 naar Leiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Het lijkt bijna normaal te worden dat er in Gouda een Volvo-interliner verschijnt op een normale buslijn ondertussen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Karl schreef:
JeePee schreef:Ik versta toch ook vloeiend Rotterdams :)
Mocht dat al zo zijn, dat is dan een dialect van Nederlands en Fries is een eigen taal, lijkt meer op Scandinavische talen. Een dialect is anders dan een taal.
Ik kan plat Rotterdams ook nog wel verstaan (als Amsterdammer). Het Fries is voor mij niet te volgen. Ik heb me wel eens geïrriteerd omdat een folder over gewijzigde busroutes op het busstation in Lemmer alleen in het Fries te krijgen was. Ja HALLO sukkels, er komen ook nog wel eens Nederlanders in het hoge noorden... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door M57 »

Een folder drukken voor die enkeling die geen Fries begrijpt en ook nog eens zo'n folder wil, is misschien ook wat overdreven.
Laatst gewijzigd door M57 op wo 04 mar 2009, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Er komen ook nog wel eens Japanners daar. En nu?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daan »

Vinny schreef:
Karl schreef:
JeePee schreef:Ik versta toch ook vloeiend Rotterdams :)
Mocht dat al zo zijn, dat is dan een dialect van Nederlands en Fries is een eigen taal, lijkt meer op Scandinavische talen. Een dialect is anders dan een taal.
Ik kan plat Rotterdams ook nog wel verstaan (als Amsterdammer). Het Fries is voor mij niet te volgen. Ik heb me wel eens geïrriteerd omdat een folder over gewijzigde busroutes op het busstation in Lemmer alleen in het Fries te krijgen was. Ja HALLO sukkels, er komen ook nog wel eens Nederlanders in het hoge noorden... :roll:
Als jij naar het buitenland op vakantie gaat blijf je zeker ook stug Nederlands lullen? :roll: Shit man...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Er zaten 2 stelletjes CAF in mijn 50 van ZuidOost naar Isolatorweg, en dat pastte dus allemaal niet erin. Op Bijlmer ArenA kon niet iedereen meer mee en net na vertrek daar remde hij alweer af, met daarna de mededeling dat mensen tegen de deur aan stonden te leunen en dat dat op moest houden. Op van der Madeweg stroomde veel volk eruit, maar voor Overamstel wist meneer de bestuurder toch nog te melden dat er weer mensen tegen de deur aan stonden te leunen en dat als dat nog 1x zou gebeuren, de metro ontruimd zou worden en wij allen op de volgende moeten wachten. Net alsof dát wat oplost, dan past het al helemaal niet en gaan er wéér mensen tegen de deur aan leunen. :x

Ik ben er op Overamstel uitgegaan en heb 3 minuutjes op mijn 51 gewacht, die even voor station Zuid heeft stilgestaan omdat die 50 waarschijnlijk niet opschoot.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag zag ik wederom een groene Ambassador voorbij schieten op lijn 66 in Utrecht, kennelijk toch moeilijk om die dingen uit elkaar te houden. Als 't nu alleen een ander logotje was okee, maar het verschil tussen groen en geel is toch wel redelijk opvallend :P

In Dordrecht aangekomen zag ik de Dennis 5852 op de buffer van 't station staan terwijl dat ding alleen in de ochtendspits zou moeten rijden. Kennelijk wat defectjes teveel: de bus die ik vanmorgen op lijn 3 had was ook geruild want die zat vanmiddag ineens op een spitsdienst van lijn 5 (normaalgesproken heb ik 's ochtends en 's middags altijd dezelfde bus).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Als jij naar het buitenland op vakantie gaat blijf je zeker ook stug Nederlands lullen? :roll: Shit man...
Een duidelijk voorbeeld van hoe gastvrij de Friezen zijn *kuch*
Ik vind dat mensen in heel Nederland het recht hebben om in het Nederlands te woord te worden gestaan. Als ik een Groninger spreek dan praat ik toch ook geen plat-Amsterdams tegen hem... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door MdJ »

Chauf21 schreef:
klaxxon schreef:Hm, bij de amba waar ik gisteren inzat kon de chauffeur de deuren sluiten terwijl hij aan het wegrijden was. In ieder geval de voordeur. Het gebeurde namelijk bij een halte, de chauf reed weg en kwam tegelijk tot de conclusie 'hee dat deurtje staat nog open', klik dicht (tijdens het rijden dus). Ik dacht dat er een soort vergrendeling op zat, dat de bus niet kon rijden als de deuren niet allemaal goed dicht waren. Het was de 8388 :P.
Bij Amba's zou daar in principe een vergrendeling voor moeten zijn ja. Maarja, dat is de theorie. Bij andere type bussen (en vaak ook touringcarbussen) is die vergrendeling er niet altijd.

(eerst sluiten en dan wegrijden is overigens iets anders (lees: kan wel) dan eerst wegrijden en dan sluiten, maar het verschil is in de praktijk niet altijd even goed zichtbaar)
Vroeger, heeel vroeger, toen je nog ijs kocht voor een halve cent en Connexxion nog op de Veluwe reed, had je van die leuke "Volvo B10M kort" op de stadsdienst Apeldoorn. (6357,6369-6372, 6555-6562). Daarmee kon je nog vertrekken met de deur half open. Totdat de deur helemaal niet meer dicht wilde, en hij helemaal niet meer wilde rijden.

De oude ongelede citaro's (2834-2843) (welke nu in Delft, Twente en Emmen! rijden) kon je zelfs een hele rit met een deur open rijden :shock:
Bij twijfel: gebruik beton.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat het bij de Citaro's vrij eenvoudig is de deurvergrendeling uit te schakelen. Want officieel moet dat natuurlijk niet kunnen :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

MdJ schreef:Vroeger, heeel vroeger, toen je nog ijs kocht voor een halve cent en Connexxion nog op de Veluwe reed
Zelfs dáár zat nog een tijdverschil tussen. :P Misschien dat de ellende volgend jaar december weer terug op de Veluwe komt, wie weet. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

IJs van een halve cent is van voor het Connexxion tijdperk. Connexxion is eind jaren '90 opgericht en toen was ijs al een stukje duurder. Iets van 1 gulden ofzo... 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten