(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

In concessiegebied Noord en Zuidwest Friesland verzorgt Connexxion al enkele jaren het busvervoer, na het winnen van de aanbesteding welke in 2006 is uitgeschreven door de provincie Fryslan. Ze hebben daarbij het vervoer over genomen van NoordNed/Arriva. De inzet van bussen is vrij divers te noemen. Naast de kleine 8-meter bussen (ProCity) en enkele 18-meter bussen rijden er ook standaard 12-meter bussen van het type VDL Berkhof Ambassador en MAN Lion's City. Tot slot rijden nog enkele oude bussen van het type Den Oudsten Alliance B95 rond in Friesland. Voorheen in dienst bij Midnet (rondom Utrecht-Hilversum), nu rijden zij hun wellicht laatste rondjes in het hoge Noorden, dit in verband met het ingaan van de nieuwe dienstregeling per 29 maart 2009, waarbij enkele 12-meter bussen overbodig geworden zijn.

Afbeelding
Connexxion's 2301 staat op de buffer te Heerenveen, over enkele minuten zal de rit terug naar Leeuwarden aanvangen.

Afbeelding
Connexxion's 2301 komt aan bij de vertrekhalte van Lijn 28 naar Leeuwarden.

Afbeelding
Connexxion's 2301 is zojuist op het station van Leeuwarden gearriveerd. De lijnfilm is ondertussen al gewijzigd naar de volgende rit, lijn 70 naar Minnertsga Mooie Paal.

Afbeelding
Connexxion's 2301 keert bij het busstationnetje van Minnertsga, Mooie Paal als lijn 70 terug naar Leeuwarden station.
Laatst gewijzigd door BR628 op za 28 mar 2009, 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door MdJ »

webguy schreef:Precies uitkomen = er gaat maar iets mis en er is geen bus ;)
Ja, maar dit is de andere kant op... Er zijn op dit moment op een een of andere manier volvo's over... Dat kan alleen als je met citaro's en met iets mindere mate amba's op de stadsdienst rijdt...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Zojuist zomaar ineens de overstap van -3 minuten vanuit de s1900 op m'n bus naar huis weten te halen :) Trein kwam met -3 aan en de bus stond nog te wachten tot de aflosser er was. Wel heel veel toeval dus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Ik zag rond 0.45u een TCR Qliner bij de Kiltunnel in Dordt rijden. Er zaten passagiers in, zal wel een personeelsuitje geweest zijn. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Marc »

Ik loop net in Heerlen richting school, kom ik onderweg lijn 31 tegen (gereden door een ex-BBA'er) die "31 Dordrecht" filmde. Ik wist niet dat er een rechtstreekse verbinding Heerlen-Dordrecht bestond :wink:.

Vanuit school zag ik dat er twee Citaro's in Heerlen rijden op de extra ritten (ook twee ex-BBA'ers).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

Marc schreef:(...) Heerlen-Dordrecht bestond :wink:.(...).
Misschien een idee van 88122903? ;)
Het is een spectrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Provincie Utrecht-Amba 4176 op lijn 53 in Zeist, rond 1850 bij de Jordanlaan richting Utrecht CS.

Voor de bingo: lijn 52 naar Geen Dienst en lijn 53 naar Niet Instappen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag was het tussen 14:30 uur en 15:00 uur een Alliance-feest van de RET op het Zuidplein. Er waren maarliefst 3 Alliance's uit de 800-serie op het Zuidplein en ook nog eens op niet gebruikelijke lijnen. 8-)

Eerst zag ik de 822 op lijn 44 (Zuidplein - Centraal Station v.v.), wat normaal een Citaro-lijn is:
Afbeelding

Daarna kwam de 819 (die tot vrijdag nog bij Qbuzz reed) op lijn 70 (Zuidplein - Keizerswaard v.v.) langs. Ik kan me niet zo snel herrineren dat er op deze lijn al eens een Alliance uit de 800-serie gereden heeft:
Afbeelding

Hierna kwam ook nog de 826 op lijn 63 en 64 (de Ringlijn door Charlois) langs. Zoals wel vaker bij de 826 duurde het even totdat ik hem goed op de foto kreeg, maar uiteindelijk lukte het aan het eind van de middag nog bij mij om de hoek op Buslijn 64. Ook hier lukte het maar net, want lijn 64 zwemt in de rijtijden, maar vanmiddag kwam de 826 zelfs met -10 langs :shock: :
Afbeelding

Tot slot reed ook nog Alliance 943 op Citaro-lijn 76 (Zuidplein - Keizerswaard v.v.), maar omdat dat iets vaker voorkomt, heb ik daar geen foto van.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Er stond een geel-witte Alliance in Hilversum? Is dat weer het bekende geval wat elke keer in die omstreken langskomt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Vanmiddag reden we de toeristische route op de 136 naar (en van) Stellendam vandaan. :P De normale route was gestremd door een ongeluk. Toen we er op de heenweg langskwamen, moesten we even keren en buitenom rijden (á la lijn 139) en dan het dorp in, zodoende geen haltes over geslagen en nog netjes met -4 op Stellendam aangekomen. :)

De terugweg was iets leuker, we hadden het er gewoon op gewaagd om richting het ongeluk te rijden om toch even te kijken. Maar helaas.. Er langs ging nog steeds niet, dus even netjes aan Oom Agent gevraagd hoe we moesten rijden. We moesten maar linksaf het (erg smalle) dijkje op en maar kijken waar we uit kwamen, omdat hij het zelf ook niet wist. :?

Maar goed, een keertje door de polder over weggetjes die niet veel breder zijn als de bus zelf, weer eens wat anders. :lol: Na deze omweg hadden we toch maar een kleine +5 opgelopen, maar dat was er voor Middelharnis al uitgereden. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Vanochtend alweer voor de derde dag op rij geen bewaker op lijn 85 :!: Is de "proef" mislukt of zo? of komen er nu "echte maatregelen"? :?:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daan »

Pantservoertuigen voor en achter de bus :lol:
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Cookie »

Ik had afgelopen zaterdag op lijn 301 (Groningen-Veendam) een TCR-Q-liner (nummer 70) met TV-scherm erin, deze toonde echter geen reisinformatie maar slechts reclame.

Wat is het verschil tussen een normale en een TCR-Q-Liner trouwens?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Het logo op de bus :P (En de leeftijd: de TCR Qliners zijn nieuw aangeschaft bij de start van de concessie Waterland maar daar inmiddels vervangen door grotere bussen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Onderweg met de bus naar huis kon ik een hele discussie volgen over het bakkie: de Arriva 723 was zo te horen met diverse lekkages en een uitgevallen motor gestrand op de busbaan langs de Provincialeweg in Dordrecht. Voor de chauffeur dubbel pech hebben want die was net leeg onderweg van Sterrenburg naar het station om daar pauze te gaan houden.
Gelukkig wist een collega snel de verkeersleiding te bereiken want de Albatros van de 723 deed het ook niet. Zodoende kon er toch nog vrij snel een monteur heen gestuurd worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Meltrain »

Ik weet niet of het helemaal de bedoeling was, maar de busbuffer op Kruisplein is nog steeds in dienst. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door JeePee »

Nee dat was niet de bedoeling, maar ja in de stad waar alles op tijd af is loopt soms ook wel eens iets achter de planning. Iets met vergunningen, vergeten en per ongeluk...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

Nieuwe dienstregeling bij Qbuzz SRR, maar nog steeds geen voetnoot met vakantiedrgl (maar wel de kolom vakantiedrgl) en lijn 96 heeft nog steeds geen vertrekstaat bij de halte Autobusstation. :(
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

JeePee schreef:Nee dat was niet de bedoeling, maar ja in de stad waar alles op tijd af is loopt soms ook wel eens iets achter de planning. Iets met vergunningen, vergeten en per ongeluk...
Weer een gevalletje Blunderput (parkeergarage Museumpark in Rotterdam) dus. Onze stad is dus net als de rest van Nederland bij infratechnische werkzaamheden, meltrain. Ik hoop dat ik daar in de toekomst wat aan kan veranderen. :P

Maar, om on-topic te blijven. Ik denk namelijk dat er een aantal Citaro's met storingen binnen staan, want ook vandaag waren er weer opvallend veel (voor Rotterdam-Zuid dan) RET-Alliances uit de 800-serie actief op het Zuidplein. Dit keer de 818 en 829 (beiden hebben tot vrijdag bij Qbuzz gezeten) op lijn 61, waar normaal Alliances uit de 900-serie rijden en de 828 op lijn 69 (wat ook al een Alliance-lijn is). De 900-tjes zijn daardoor vandaag terecht gekomen op Citarolijnen 73 en 76. Hierdoor is er wel weer eens wat afwisseling te fotograferen op RET-lijntjes. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Meltrain »

Oke, oke. Rotterdam doet het alleen maar goed bij railprojecten. :P
Bij alle andere projecten zijn we net zo *kuch* geweldig *kuch* als de rest van Nederland. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Kuch, Randstadrail?

Enfin, tramnieuws uit Rotterdam: Citadis 2057 reed vandaag rond met aangepaste chipkaartapparatuur (onder anderen een kaartlezer bij de achterste geleding en die bij de deuren zijn wat hoger geplaatst dan gebruikelijk).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten