(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag twee keer in de 823 van de RET gezeten.
Eerst als bus op lijn 38 en even later als tram op lijn 7. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

De laatste tijd ipv een Qbuzz-MAN-bus een RET-bus, een vrouw bij de halte vond het maar "een oude rammel kutbus", wanneer komen de bijbestelde Qbuzz-bussen eigenlijk?
Het is een spectrum.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door MdJ »

Bij de halte Dubbel beek (bij het zwembad malkander) staat er een halte paal voor lijn 8 die daar over het parkeerterrein scheurt... In het hokje is het ineens de 'Laan van de Leeuw' voor de lijnen 95s/294s richting Zwolle..! Gelukkig rijdt lijn 8 pas slechts anderhalf jaar via die route...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Zuid-Holland blijkt ver te gaan met de toegankelijkheid van het OV, heel erg ver... zag vanmiddag dat zelfs halte Wijngaarden, Provincialeweg van lijn 75 en 701 een verhoogd halteperron gekregen heeft. Voor de duidelijkheid: da's een paal langs de Provincialeweg ergens midden tussen de weilanden :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Aan zo'n verhoogd perron hebben we weinig als de chauf niet bereid is de plank te bedienen, en de andere reizigers ook nul op het rekest geven, niet. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Je hebt er ook niet veel aan als, zoals bij sommige haltes in Dordrecht gebeurd is, de verhoging zodanig is aangebracht zodat de bus niet de haltekom in kan draaien zonder met de bodemplaat over de verhoogde halte te schuren. Dan kan je immers nog niet strak langs de verhoging halteren.
Haltes van meerdere lijnen met een verhoging van één buslengte zijn ook geniaal natuurlijk, is vooral ook goed mikken met een driedeurs Citaro :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door MdJ »

Of lage haltes zonder verlenging en dan rijden met een driedeurs Volvo is ook heel handig...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Reiziger Ddrs schreef:Zuid-Holland blijkt ver te gaan met de toegankelijkheid van het OV, heel erg ver... zag vanmiddag dat zelfs halte Wijngaarden, Provincialeweg van lijn 75 en 701 een verhoogd halteperron gekregen heeft. Voor de duidelijkheid: da's een paal langs de Provincialeweg ergens midden tussen de weilanden :lol:
De doelstelling van de provincie is 1700 toegankelijke bushaltes in 2015. Waar die bushaltes liggen is niet intressant, het moet zo snel mogelijk want dan krijgt de provincie zo veel mogelijk subsidie.

Maargoed, ook in Boskoop zijn er enkele verhoogde bushaltes, eentje ligt aan een onverhard troitoir (rollators die wegzakken) en je kan er alleen opkomen door middel van een opstapje vanaf die stoep. Lekker handig voor die mensen van het ouderencentrum ernaast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Zuid-Holland blijkt ver te gaan met de toegankelijkheid van het OV, heel erg ver... zag vanmiddag dat zelfs halte Wijngaarden, Provincialeweg van lijn 75 en 701 een verhoogd halteperron gekregen heeft. Voor de duidelijkheid: da's een paal langs de Provincialeweg ergens midden tussen de weilanden :lol:
De halte Smitsweg op de Greup is een tijdje geleden ook verhoogd, is ook niet echt een halte waar veel mensen in of uitstappen. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Stephan schreef:Helemaal mee eens! Maar ik had nog een rare route terug vanuit Amersfoort, vanwege die omgewaaide bomen. Vanuit Amersfoort naar Hilversum. Daar was de trein te vol en reed minder. Dus maar de bus ingestapt naar zeist (59) en vanaf daar de 74 richting Utrecht. En op die 74 reed toen een gloednieuwe Prov. Amba. Met welja, Infoxx!\ :wink: Ben ik nu nog iets vergeten?
Aha :D Nu volg ik je weer ;)
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Bastiaan »

Vanmorgen om 9:00 uur kwam ik op de Zwolse Campus een gelede Duvedec in Arriva-kleurstelling van een of andere touringmaatschappij tegen. Zo eentje met twee deuren en een brede achterkant met horizontale achterlichten :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Zowaar vanmiddag een chauffeur die eens creatief omging met de verkeerssituatie op de A27: 't stond flink vast voor Gorinchem waardoor het er op begon te lijken dat zelfs de forse vertragingsbuffer van lijn 387 in de spits onvoldoende zou zijn. Maar het liep anders...
Zodra de mogelijkheid er was ging de bus de uitvoegstrook naar een tankstation op, vervolgens over de parkeerplaats verder en via de in-/uitvoegstrook die er op volgde langs een flink stuk file tot we bij het knooppunt met de A15 waren waar diverse busbanen langs de file leiden. Resultaat was dat we precies op de tijd die in de dienstregeling staat op station Gorinchem arriveerden :pos: Je zag de reizigers (en chauffeur) van de Brabantliner die we onderweg inhaalden nog raar opkijken trouwens :P

Edit: en vanmorgen trof ik de connexxion 1901, ooit begonnen als stadsbusje in Hoorn en tegenwoordig in gebruik als mobiel servicepunt, aan op Utrecht Centraal. Het busje stond hier in de weg te staan om de reizigers van lijn 20 te informeren over de nieuwe dienstregeling vanaf volgende week als lijn 120 weer naar Utrecht Centraal rijdt...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

Het busstation aan de Jaarbeurszijde van Utrecht C. was vanmiddag nogal vastgelopen, vanaf de bushalte (perron) tot het oprijden van de weg hebben diverse bussen +15 opgelopen. Het was nogal een chaos, mede door de NS-bussen die waren toegevoegd aan het toch al drukke Jaarbeurszijdebusstation.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, hoe laat was jij daar dan? Ik kon er om 17.05 uur nog vrij probleemloos vertrekken met de 387 naar Gorinchem al is het de laatste dagen inderdaad wat chaotisch met de NS-bussen op haltes van de reguliere lijnen. Wel vertrok er even eerder nog een 388 met +10.

Nog wat vergeten opvallendheidjes:
- vanmorgen had een chauffeur in Gorinchem niet helemaal goed in z'n dienst zitten kijken, waardoor er ineens twee bussen met "78 Haarwijk" op de film op het station stonden. Eentje bleek toch wel lijn 79 te zijn :P
- vanmiddag kwam ik op de Graadt van Roggenweg in Utrecht een Wright op Qliner 387 tegen :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

Ik kwam aan om kwart over zes en vertrok uiteindelijk rond half zeven.
Het is een spectrum.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Vandaag rijdt de TCR 422 op de 195 van Strijen naar Numansdorp.. Een beetje overkill, een Ambassador op een Sprinter lijntje. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Vandaag de eerste Veolia 85 sinds de staking die NIET met bewaker aan boord reed :!: Ook niet met camera trouwens. Misschien was het nog te vroeg (we vertrokken met 4 reizigers om 7:25 vanaf Ed ) :)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Vanmorgen in Leeuwarden reed om 8:00 Connexxion's MAN 8848 (die hoort normaal dus op de streek) op stadslijn 3 naar Camminghaburen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Goede service vanmorgen van de chauffeuse op Qbuzzlijn 182 om 9:40 uur vanaf het Havenkwartier in Carnisselande naar het Zuidplein. Ze deelde aan iedereen bij het instappen gelijk de nieuwe busboekjes voor de Barendrechtse lijnen (de lijnen 181 t/m 189) uit. :pos:

Een stuk slechtere service van Qbuzz vind ik het na meer dan 3 maanden nog steeds ontbreken van haltepalen aan de Handelsweg in Ridderkerk voor lijn 187 en 188 en ik zag vandaag ook nog dat de nieuwe haltes van lijn 182 in Rhoon-Portland ook geen haltepalen hebben. Daar is (integenstelling tot de Handelsweg) nog geen stoep te vinden dus dat werd of midden op de weg of in de bagger/nat gras wachten op de bus. Die 3 haltes in Portland zijn vanaf zondag weer verleden tijd, maar die op de Handelsweg niet, dus daar wordt het toch wel eens hoog tijd dat er een paaltje komt... :roll:

Op materieelgebied had TCR wat leuke verrassingen vanmorgen met de lijnen vanuit HW/GO. Op de versterkingsrit van lijn 136 vanaf Oude Tonge die om 8:05 uur in Rotterdam komt reed Integro 96 die normaal op Qliner lijn 396 reed. Op 1 van de 2 ritten (die om 7:55 uur op het Zuidplein aankomt) van lijn 161 die doorrijden naar Rotterdam reed Citaro LE MU 408 en op lijn 174 vanuit Numansdorp die om 8:08 uur op het Zuidplein aankomt reed hogevloers Alliance 85. 8-) Alle bussen zag ik vanuit een bus of vanaf ver, dus ik heb geen foto's.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Ik zag vanochtend (zoals bijna altijd) de TCR 87 rijden. En ik zag de eerste Arriva bus met "Sorry Geen Dienst " op de film. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door MdJ »

Mag het ook een paarse zijn? Blijkbaar achtervolgen die dingen mij... of ze hebben hier teveel van.. Vanochtend reed er weer een op lijn 231s (Apeldoorn-Arnhem)... In het dal.. oke, maar in de spits is dat niet echt fijn voor een lijn die over de snelweg gaat...
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

MdJ schreef:Vanochtend reed er weer een op lijn 231s
Dat is al heel wat tegenwoordig :pos:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door MdJ »

Ja, oke... Hier kennen we geen ritten die uitvallen door te weinig materieel... Maar wel vaak het verkeerde: op streeklijnen (ook over de snelweg) met volvo's, op de stadsdienst citaro's... (Waarvan lijn 11 sowieso met citaro's rijdt, van die ex-utrecht busjes). Even omwisselen is iets teveel gevraagd zeker..

Ik snap uberhaupt niet waar ze die 7700'den vandaan halen... Je hebt voor de stadsdienst 28 (spits: 29) bussen nodig... Je hebt er 28 (3801-3828), dus met een Ex-utrecht citaro moet het net kunnen. +1 in onderhoud, dus die 2 citaro's, komt dat precies uit.

Lijn / Aantal bussen
1 2 (2,5)
2 2
3 2
4 2 (2,5)
5 3
6 1
7 3
8 2
9 2
10 4
11 2
15 1
17 1
18 1
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door webguy »

Precies uitkomen = er gaat maar iets mis en er is geen bus ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

1 bericht verwijderd. Doodsverwensen doe je maar ergens anders.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten