OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Zo ingewikkeld mogelijk? Het lijkt me juist niet meer dan normaal dat je een minimale treindienst aanbiedt. Een week lang geen doorgaande treinen kun je niet maken.
Op zich ben ik het natuurlijk met je eens. Maar dan moet je ook niet klagen als er wat hikjes zijn. Kopmaken bij Breukelen door doorgaande Intercity's: dat is niet iets waar het station en de dienstregeling op gebouwd is. De IC Amersfoort - Rotterdam via Diemen Zuid is treintechnisch een veel betere optie: men maakt dan gebruik van een vrijwel ongebruikt treinpad, dat precies tussen alle andere treinpaden ingaat. Jammer is dat midden in de spits hooguit 10 mensen er gebruik van maken. Dan kun je je materieel beter elders efficienter inzetten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Lees dan wel goed wat ik type, ik klaagde namelijk niet over het kopmaken bij Breukelen (dat is niet anders) maar wel over het feit dat die hele IC nogal traag is ingelegd.
En om nou zo trots te zijn op het feit dat die dingen rijden: zo veel werk is het nu ook weer niet om een serie alternatieven te bedenken. Waar een wil is, is een weg, tenslotte.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door playertwo »

Die omgeleide IC is (deels) in een goederenpad ingelegd, dus logisch dat die dan traag is. Dan kan je dus eisen wat je wilt, maar het zou juist vreemd zijn om overige treinen vertraging te geven wegens een omgeleide trein. Dat de aansluiting in Utrecht / Schiphol beter kan, is wel waar maar dat is een ander verhaal.

Verder kan je natuurlijk altijd nog gezellig aanschuiven op de A12 tussen Utrecht en Den Haag, en eventueel aansluitend op de A20 tussen Gouda en Rotterdam.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Dat de aansluiting in Utrecht / Schiphol beter kan, is wel waar maar dat is een ander verhaal.
Dat heb ik al eens eerder aangekaart, maar dan loopt de s3500 vast tussen Utrecht en 's Hertogenbosch, omdat die zijn treinpad dan 'mist'.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door playertwo »

Tja dan houdt het op, want Utrecht - Geldermalsen - 's-Hertogenbosch zit ook erg vol.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen was ik zo eigenwijs om van Rotterdam naar Utrecht via Woerden te reizen: eerst met de t4032 naar Woerden (deze trein stond in Rotterdam op spoor 13, vanaf de loopbrug was de trap naar het perron afgezet met linten), hier heb ik een half uurtje gewacht om vervolgens met de 692039/702039 (gereden door 2 stammen DD-AR) naar Utrecht te reizen. Van Breukelen naar Maarssen moesten we linkerspoor rijden, omdat op het middenspoor in de richting Amsterdam een trein stond te wachten. Bij Maarssen schoven we weer naar rechts. Aangekomen in Utrecht hoorde ik het omroepbericht dat er omgeleide IC reden tussen Utrecht en Den Haag (de treinen naar Den Haag rijden echter via de normale route).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:
Dat de aansluiting in Utrecht / Schiphol beter kan, is wel waar maar dat is een ander verhaal.
Dat heb ik al eens eerder aangekaart, maar dan loopt de s3500 vast tussen Utrecht en 's Hertogenbosch, omdat die zijn treinpad dan 'mist'.
Da's toch knap dat dat ding dan ineens z'n pad zou missen... 3 minuten wachten zou voldoende zijn in geval van een cross-platform overstap en de s3500 staat 6 minuten stil in Utrecht. Daar zou je er dan dus drie van over houden wat mij toch echt voldoende lijkt om het pad niet te missen, d'r zijn genoeg kortere stops van andere drukke treinseries te bedenken waarbij het ook lukt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

s3500 met +3 -> s700 en s1600 met +3 -> probleem in Amersfoort.
s3500 met +3 -> s3000 met +3 -> gemiste overstap s3000 -> s3500 of wachten van s3500 -> s3500 ook weer te laat.

Het sneeuwbalt dus nog even verder dan alleen de s3500.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door JeePee »

Net 2x DM'90 gekruisd tussen Zwolle en Wijhe. Zullen dus om ongeveer 9.35 in Zl aankomen. ZAP stelletjes voor onderhoud neem ik aan. Waren iig geen Syntus stellen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

- Sneltrein t2233 reed vanmorgen bij Rtz met een DDM1-stam i.p.v. een DD-AR.
- Ook kwam er om 12:40 uur een onbekende, maar wel mooi glimmende SLT-IV door Rtz richting Ddr.
- Verder zag ik dat het Nederlandse tak van de BeNeLux (die door werkzaamheden ingekort is tot Amsterdam - Roosendaal v.v.) ook nu gereden werd met Benelux-stammen. Ik dacht dat dit deel altijd door VIRM'en gereden werd.
- Vanmorgen om 9 uur regende het behoorlijk hard in Rotterdam. Dat zorgde voor aardige vonkenregens bij de locjes die door Rtz kwamen, maar een 11.8-tje in IC 699220 (Asd --> Rsd) spande echt de kroon. Ik stapte net uit de bus naast het station en ik voelde gewoon de hitte van de witte bal bij de stroomafnemer. Ook kwam er een vonk niet zo gek ver naast mij terecht. :shock:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Verder zag ik dat het Nederlandse tak van de BeNeLux (die door werkzaamheden ingekort is tot Amsterdam - Roosendaal v.v.) ook nu gereden werd met Benelux-stammen. Ik dacht dat dit deel altijd door VIRM'en gereden werd.
In mijn folder 'gewijzigd treinverkeer' staat dat de Benelux en de Thalys helemaal niet rijden:
http://www.nshispeed.nl/nl/gewijzigd-tr ... en-brussel
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Ik heb ook nog nooit een duidelijke folder over werkzaamheden gezien van NS Hispeed. :P Op NOS-Teletekstpagina 752 staat namelijk wel dat er gereden werd en nog duidelijk ook. De Thalys reed inderdaad niet in Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Meltrain en ik zitten nu in DDAR 7407 in de t1978 van Bd naar Ddr. Die rijdt gewoon al de hele dag in de s1900.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Ik schijn blij te moeten zijn dat ik vandaag uberhaupt thuis ben gekomen uit Vlaardingen naar Utrecht. Laat ik voorop stellen dat ik dat ook ben, dat ik straks even iedereen ga bedanken die dat voor mij mogelijk heeft gemaakt, maar dat ik toch nog wat kleine dingetjes op wil merken over mijn omgeleide s2800 tussen Rotterdam en Utrecht.

* In Rotterdam op de CTA: vertrek 20.47 Intercity Rotterdam Alexander, Gouda, stopt extra in Gouda, Utrecht Centraal. Niet heel verkeerd, ik neem aan dat er geen flapje Woerden in de CTA zit, maar die extra vermelding van de stop in Gouda had wat mij betreft ook wel 'Trein wordt omgeleid' of 'Gewijzigde treindienst' mogen zijn.
* Tussen 5 minuten voor vertrek en vertrek van de trein geen omroepbericht over de aangepaste dienstregeling in de trein. Ik ving wel vlagen op van een omroepbericht op het station, maar dat kon ik niet volgen.
* In de trein alleen omroepberichten van de machinist uit de categorie 'Station Gouda'. Geen informatie over omreizen/langere reistijd/oorzaak/etc.
* In Gouda hadden ze de CTA goed gekregen: er stond Vertrek 21.07 Sneltrein Woerden, Breukelen, Utrecht Centraal op. :pos:
* In Breukelen werd niet langs het perron gestopt.
* In Breukelen werd wel 20 minuten gekeerd op het keerspoor. Zonder omroepbericht, wat dus veel door de trein lopende reizigers opleverde op zoek naar informatie, en de meest wilde indianenverhalen over hoe en waarom. Zeker toen we opeens de andere kant op gingen.
* Sowieso de vraag waarom we 20 minuten moesten keren op het keerspoor, volgens mij was keren langs het perron of korter keren op het keerspoor ook mogelijk geweest
* Tot aan Utrecht geen controle of servicerondje van de conducteur gehad, alleen een machinist gezien die zijn trein aan het ombouwen was.
* In Utrecht alleen een omroep 'Station Utrecht, eindbestemming' en daar moesten we het dan mee doen.
* Aankomst in Utrecht met (geplande) +35, zodat ik alleen met doorlopen de trein naar Overvecht nog haalde. Het zou me niks verbazen als het dus voor een specifieke groep reizigers (naar Soest, bijvoorbeeld) een uur extra reistijd op zou leveren. Overstappen in Gouda op de omgeleide trein uit Den Haag was nog sneller geweest (had +30 opgeleverd). Maar aangezien we geen zinnige omroepberichten hebben gehoord wisten we dat natuurlijk niet.

Kortom: het totale gebrek aan informatie, de misleidende informatie, de tegenstrijdige informatie en de onnodig veel langere reistijd waren genoeg voor een flinke portie ergernis. En terecht, wat mij betreft.

Positief was wel de inzet van 2xVIRM-IV wat in ieder geval zat zitplaatsen opleverde.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door webguy »

2x VIRM-VI en keren op een keerspoor... 2 machinisten mee of moest 'ie met z'n vestje langs de trein lopen om naar de andere cabine te komen, zodat reizigers nog niks wisten omdat de beste man buiten liep...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Hij liep binnendoor zonder hesje. Zonder iets te zeggen overigens, maar dat was ook wel te verwachten gezien de uitgebreide (kuch kuch) omroepberichten.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door math1985 »

Binnendoor door 2x VIRM?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door M57 »

En dan alleen even naar buiten van de ene cabine naar de volgende. Anders word je zo nat.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Caspar »

Vanavond liet een binnenkomende IC uit Berlijn tegen 19.40 metaalsplinters achter wat een storing veroorzaakte tussen Hoofddorp en Opstel aldaar. Er kon een half uur niets in of uit daar. Wordt bijna routine een storing aldaar :roll:

Op het moment dat ik mijn spullen pakte om naar huis te gaan kwam het bericht binnen dat er een aanrijding was bij Haarlem, waardoor de omgeleide intercity's naar Den Helder niet meer konden rijden vanaf Amsterdam. Zo is Noord Holland boven het Noordzeekanaal verstokt van treinverkeer met de rest van het land :o
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door M57 »

Mwah, de ader Alkmaar-Haarlem-Leiden was nog prima te doen. Maar het scheelt niet veel, nee. De aanrijding was bij Halfweg, begreep ik.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

M57 schreef:Mwah, de ader Alkmaar-Haarlem-Leiden was nog prima te doen. Maar het scheelt niet veel, nee. De aanrijding was bij Halfweg, begreep ik.
Ja, maar die ader levert +60 op voor alles wat niet op of ten westen van de lijn Leiden-Rotterdam-Tilburg ligt, en is bovendien niet berekend op een extra vervoersstroom van die omvang, gezien Haarlem-Leiden ook maar 2 IC's per uur kent in het weekeinde...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

De eerste SLT-VI is nu ook in reizigersdienst actief: kwam vanmorgen op Gouda de 2603 als t9825 tegen.

Verder was er weinig te merken van de beperkingen die er nog zijn tussen Woerden en Utrecht: het HS-wissel te Harmelen-Vleuten-aansluiting is inderdaad in de stand rechtdoor vastgelegd, dus de IC's kunnen gewoon in volle vaart over de middensporen door Woerden heen.
Uiteindelijk wel met +3 in Utrecht aangekomen maar dat zal waarschijnlijk te maken gehad hebben met het roestrijden bij Oudewater door de t12723.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Reiziger Ddrs schreef:De eerste SLT-VI is nu ook in reizigersdienst actief: kwam vanmorgen op Gouda de 2603 als t9825 tegen.
Ehm, ik heb er 2,5 week geleden, op vrijdag de 13e, al ingezeten hoor. :wink: Dat staat ook hier ergens hier in dit topic. Als treintje t9845.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Vanochtend weer ICK in de t3523 :idea:
Laatst gewijzigd door Cookie op ma 30 mar 2009, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 't' voor treinnummer gezet t.b.v. mouse-over
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:
Reiziger Ddrs schreef:De eerste SLT-VI is nu ook in reizigersdienst actief: kwam vanmorgen op Gouda de 2603 als t9825 tegen.
Ehm, ik heb er 2,5 week geleden, op vrijdag de 13e, al ingezeten hoor. :wink: Dat staat ook hier ergens hier in dit topic. Als treintje t9845.
Dan zeg ik 't verkeerd: er zijn dus voor het eerst een VI en IV tegelijk actief in reizigersdienst. De t9825 zit namelijk niet in de ene SLT-omloop die er tot nu toe was :wink:
Daarnaast stonden er nog maar twee stellen op de Cartesiusweg wat er tot op heden steeds drie waren als de ene omloop met SLT reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten