Op zich ben ik het natuurlijk met je eens. Maar dan moet je ook niet klagen als er wat hikjes zijn. Kopmaken bij Breukelen door doorgaande Intercity's: dat is niet iets waar het station en de dienstregeling op gebouwd is. De IC Amersfoort - Rotterdam via Diemen Zuid is treintechnisch een veel betere optie: men maakt dan gebruik van een vrijwel ongebruikt treinpad, dat precies tussen alle andere treinpaden ingaat. Jammer is dat midden in de spits hooguit 10 mensen er gebruik van maken. Dan kun je je materieel beter elders efficienter inzetten...Zo ingewikkeld mogelijk? Het lijkt me juist niet meer dan normaal dat je een minimale treindienst aanbiedt. Een week lang geen doorgaande treinen kun je niet maken.
OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Lees dan wel goed wat ik type, ik klaagde namelijk niet over het kopmaken bij Breukelen (dat is niet anders) maar wel over het feit dat die hele IC nogal traag is ingelegd.
En om nou zo trots te zijn op het feit dat die dingen rijden: zo veel werk is het nu ook weer niet om een serie alternatieven te bedenken. Waar een wil is, is een weg, tenslotte.
En om nou zo trots te zijn op het feit dat die dingen rijden: zo veel werk is het nu ook weer niet om een serie alternatieven te bedenken. Waar een wil is, is een weg, tenslotte.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Die omgeleide IC is (deels) in een goederenpad ingelegd, dus logisch dat die dan traag is. Dan kan je dus eisen wat je wilt, maar het zou juist vreemd zijn om overige treinen vertraging te geven wegens een omgeleide trein. Dat de aansluiting in Utrecht / Schiphol beter kan, is wel waar maar dat is een ander verhaal.
Verder kan je natuurlijk altijd nog gezellig aanschuiven op de A12 tussen Utrecht en Den Haag, en eventueel aansluitend op de A20 tussen Gouda en Rotterdam.
Verder kan je natuurlijk altijd nog gezellig aanschuiven op de A12 tussen Utrecht en Den Haag, en eventueel aansluitend op de A20 tussen Gouda en Rotterdam.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Dat heb ik al eens eerder aangekaart, maar dan loopt de s3500 vast tussen Utrecht en 's Hertogenbosch, omdat die zijn treinpad dan 'mist'.Dat de aansluiting in Utrecht / Schiphol beter kan, is wel waar maar dat is een ander verhaal.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Tja dan houdt het op, want Utrecht - Geldermalsen - 's-Hertogenbosch zit ook erg vol.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Vanmorgen was ik zo eigenwijs om van Rotterdam naar Utrecht via Woerden te reizen: eerst met de t4032 naar Woerden (deze trein stond in Rotterdam op spoor 13, vanaf de loopbrug was de trap naar het perron afgezet met linten), hier heb ik een half uurtje gewacht om vervolgens met de 692039/702039 (gereden door 2 stammen DD-AR) naar Utrecht te reizen. Van Breukelen naar Maarssen moesten we linkerspoor rijden, omdat op het middenspoor in de richting Amsterdam een trein stond te wachten. Bij Maarssen schoven we weer naar rechts. Aangekomen in Utrecht hoorde ik het omroepbericht dat er omgeleide IC reden tussen Utrecht en Den Haag (de treinen naar Den Haag rijden echter via de normale route).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39179
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Da's toch knap dat dat ding dan ineens z'n pad zou missen... 3 minuten wachten zou voldoende zijn in geval van een cross-platform overstap en de s3500 staat 6 minuten stil in Utrecht. Daar zou je er dan dus drie van over houden wat mij toch echt voldoende lijkt om het pad niet te missen, d'r zijn genoeg kortere stops van andere drukke treinseries te bedenken waarbij het ook lukt.Vinny schreef:Dat heb ik al eens eerder aangekaart, maar dan loopt de s3500 vast tussen Utrecht en 's Hertogenbosch, omdat die zijn treinpad dan 'mist'.Dat de aansluiting in Utrecht / Schiphol beter kan, is wel waar maar dat is een ander verhaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
s3500 met +3 -> s700 en s1600 met +3 -> probleem in Amersfoort.
s3500 met +3 -> s3000 met +3 -> gemiste overstap s3000 -> s3500 of wachten van s3500 -> s3500 ook weer te laat.
Het sneeuwbalt dus nog even verder dan alleen de s3500.
s3500 met +3 -> s3000 met +3 -> gemiste overstap s3000 -> s3500 of wachten van s3500 -> s3500 ook weer te laat.
Het sneeuwbalt dus nog even verder dan alleen de s3500.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Net 2x DM'90 gekruisd tussen Zwolle en Wijhe. Zullen dus om ongeveer 9.35 in Zl aankomen. ZAP stelletjes voor onderhoud neem ik aan. Waren iig geen Syntus stellen.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
- Sneltrein t2233 reed vanmorgen bij Rtz met een DDM1-stam i.p.v. een DD-AR.
- Ook kwam er om 12:40 uur een onbekende, maar wel mooi glimmende SLT-IV door Rtz richting Ddr.
- Verder zag ik dat het Nederlandse tak van de BeNeLux (die door werkzaamheden ingekort is tot Amsterdam - Roosendaal v.v.) ook nu gereden werd met Benelux-stammen. Ik dacht dat dit deel altijd door VIRM'en gereden werd.
- Vanmorgen om 9 uur regende het behoorlijk hard in Rotterdam. Dat zorgde voor aardige vonkenregens bij de locjes die door Rtz kwamen, maar een 11.8-tje in IC 699220 (Asd --> Rsd) spande echt de kroon. Ik stapte net uit de bus naast het station en ik voelde gewoon de hitte van de witte bal bij de stroomafnemer. Ook kwam er een vonk niet zo gek ver naast mij terecht.
- Ook kwam er om 12:40 uur een onbekende, maar wel mooi glimmende SLT-IV door Rtz richting Ddr.
- Verder zag ik dat het Nederlandse tak van de BeNeLux (die door werkzaamheden ingekort is tot Amsterdam - Roosendaal v.v.) ook nu gereden werd met Benelux-stammen. Ik dacht dat dit deel altijd door VIRM'en gereden werd.
- Vanmorgen om 9 uur regende het behoorlijk hard in Rotterdam. Dat zorgde voor aardige vonkenregens bij de locjes die door Rtz kwamen, maar een 11.8-tje in IC 699220 (Asd --> Rsd) spande echt de kroon. Ik stapte net uit de bus naast het station en ik voelde gewoon de hitte van de witte bal bij de stroomafnemer. Ook kwam er een vonk niet zo gek ver naast mij terecht.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
In mijn folder 'gewijzigd treinverkeer' staat dat de Benelux en de Thalys helemaal niet rijden:Verder zag ik dat het Nederlandse tak van de BeNeLux (die door werkzaamheden ingekort is tot Amsterdam - Roosendaal v.v.) ook nu gereden werd met Benelux-stammen. Ik dacht dat dit deel altijd door VIRM'en gereden werd.
http://www.nshispeed.nl/nl/gewijzigd-tr ... en-brussel
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Ik heb ook nog nooit een duidelijke folder over werkzaamheden gezien van NS Hispeed. Op NOS-Teletekstpagina 752 staat namelijk wel dat er gereden werd en nog duidelijk ook. De Thalys reed inderdaad niet in Nederland.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39179
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Meltrain en ik zitten nu in DDAR 7407 in de t1978 van Bd naar Ddr. Die rijdt gewoon al de hele dag in de s1900.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Ik schijn blij te moeten zijn dat ik vandaag uberhaupt thuis ben gekomen uit Vlaardingen naar Utrecht. Laat ik voorop stellen dat ik dat ook ben, dat ik straks even iedereen ga bedanken die dat voor mij mogelijk heeft gemaakt, maar dat ik toch nog wat kleine dingetjes op wil merken over mijn omgeleide s2800 tussen Rotterdam en Utrecht.
* In Rotterdam op de CTA: vertrek 20.47 Intercity Rotterdam Alexander, Gouda, stopt extra in Gouda, Utrecht Centraal. Niet heel verkeerd, ik neem aan dat er geen flapje Woerden in de CTA zit, maar die extra vermelding van de stop in Gouda had wat mij betreft ook wel 'Trein wordt omgeleid' of 'Gewijzigde treindienst' mogen zijn.
* Tussen 5 minuten voor vertrek en vertrek van de trein geen omroepbericht over de aangepaste dienstregeling in de trein. Ik ving wel vlagen op van een omroepbericht op het station, maar dat kon ik niet volgen.
* In de trein alleen omroepberichten van de machinist uit de categorie 'Station Gouda'. Geen informatie over omreizen/langere reistijd/oorzaak/etc.
* In Gouda hadden ze de CTA goed gekregen: er stond Vertrek 21.07 Sneltrein Woerden, Breukelen, Utrecht Centraal op. :pos:
* In Breukelen werd niet langs het perron gestopt.
* In Breukelen werd wel 20 minuten gekeerd op het keerspoor. Zonder omroepbericht, wat dus veel door de trein lopende reizigers opleverde op zoek naar informatie, en de meest wilde indianenverhalen over hoe en waarom. Zeker toen we opeens de andere kant op gingen.
* Sowieso de vraag waarom we 20 minuten moesten keren op het keerspoor, volgens mij was keren langs het perron of korter keren op het keerspoor ook mogelijk geweest
* Tot aan Utrecht geen controle of servicerondje van de conducteur gehad, alleen een machinist gezien die zijn trein aan het ombouwen was.
* In Utrecht alleen een omroep 'Station Utrecht, eindbestemming' en daar moesten we het dan mee doen.
* Aankomst in Utrecht met (geplande) +35, zodat ik alleen met doorlopen de trein naar Overvecht nog haalde. Het zou me niks verbazen als het dus voor een specifieke groep reizigers (naar Soest, bijvoorbeeld) een uur extra reistijd op zou leveren. Overstappen in Gouda op de omgeleide trein uit Den Haag was nog sneller geweest (had +30 opgeleverd). Maar aangezien we geen zinnige omroepberichten hebben gehoord wisten we dat natuurlijk niet.
Kortom: het totale gebrek aan informatie, de misleidende informatie, de tegenstrijdige informatie en de onnodig veel langere reistijd waren genoeg voor een flinke portie ergernis. En terecht, wat mij betreft.
Positief was wel de inzet van 2xVIRM-IV wat in ieder geval zat zitplaatsen opleverde.
* In Rotterdam op de CTA: vertrek 20.47 Intercity Rotterdam Alexander, Gouda, stopt extra in Gouda, Utrecht Centraal. Niet heel verkeerd, ik neem aan dat er geen flapje Woerden in de CTA zit, maar die extra vermelding van de stop in Gouda had wat mij betreft ook wel 'Trein wordt omgeleid' of 'Gewijzigde treindienst' mogen zijn.
* Tussen 5 minuten voor vertrek en vertrek van de trein geen omroepbericht over de aangepaste dienstregeling in de trein. Ik ving wel vlagen op van een omroepbericht op het station, maar dat kon ik niet volgen.
* In de trein alleen omroepberichten van de machinist uit de categorie 'Station Gouda'. Geen informatie over omreizen/langere reistijd/oorzaak/etc.
* In Gouda hadden ze de CTA goed gekregen: er stond Vertrek 21.07 Sneltrein Woerden, Breukelen, Utrecht Centraal op. :pos:
* In Breukelen werd niet langs het perron gestopt.
* In Breukelen werd wel 20 minuten gekeerd op het keerspoor. Zonder omroepbericht, wat dus veel door de trein lopende reizigers opleverde op zoek naar informatie, en de meest wilde indianenverhalen over hoe en waarom. Zeker toen we opeens de andere kant op gingen.
* Sowieso de vraag waarom we 20 minuten moesten keren op het keerspoor, volgens mij was keren langs het perron of korter keren op het keerspoor ook mogelijk geweest
* Tot aan Utrecht geen controle of servicerondje van de conducteur gehad, alleen een machinist gezien die zijn trein aan het ombouwen was.
* In Utrecht alleen een omroep 'Station Utrecht, eindbestemming' en daar moesten we het dan mee doen.
* Aankomst in Utrecht met (geplande) +35, zodat ik alleen met doorlopen de trein naar Overvecht nog haalde. Het zou me niks verbazen als het dus voor een specifieke groep reizigers (naar Soest, bijvoorbeeld) een uur extra reistijd op zou leveren. Overstappen in Gouda op de omgeleide trein uit Den Haag was nog sneller geweest (had +30 opgeleverd). Maar aangezien we geen zinnige omroepberichten hebben gehoord wisten we dat natuurlijk niet.
Kortom: het totale gebrek aan informatie, de misleidende informatie, de tegenstrijdige informatie en de onnodig veel langere reistijd waren genoeg voor een flinke portie ergernis. En terecht, wat mij betreft.
Positief was wel de inzet van 2xVIRM-IV wat in ieder geval zat zitplaatsen opleverde.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
2x VIRM-VI en keren op een keerspoor... 2 machinisten mee of moest 'ie met z'n vestje langs de trein lopen om naar de andere cabine te komen, zodat reizigers nog niks wisten omdat de beste man buiten liep...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Hij liep binnendoor zonder hesje. Zonder iets te zeggen overigens, maar dat was ook wel te verwachten gezien de uitgebreide (kuch kuch) omroepberichten.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Binnendoor door 2x VIRM?
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
En dan alleen even naar buiten van de ene cabine naar de volgende. Anders word je zo nat.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Vanavond liet een binnenkomende IC uit Berlijn tegen 19.40 metaalsplinters achter wat een storing veroorzaakte tussen Hoofddorp en Opstel aldaar. Er kon een half uur niets in of uit daar. Wordt bijna routine een storing aldaar
Op het moment dat ik mijn spullen pakte om naar huis te gaan kwam het bericht binnen dat er een aanrijding was bij Haarlem, waardoor de omgeleide intercity's naar Den Helder niet meer konden rijden vanaf Amsterdam. Zo is Noord Holland boven het Noordzeekanaal verstokt van treinverkeer met de rest van het land :o
Op het moment dat ik mijn spullen pakte om naar huis te gaan kwam het bericht binnen dat er een aanrijding was bij Haarlem, waardoor de omgeleide intercity's naar Den Helder niet meer konden rijden vanaf Amsterdam. Zo is Noord Holland boven het Noordzeekanaal verstokt van treinverkeer met de rest van het land :o
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Mwah, de ader Alkmaar-Haarlem-Leiden was nog prima te doen. Maar het scheelt niet veel, nee. De aanrijding was bij Halfweg, begreep ik.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Ja, maar die ader levert +60 op voor alles wat niet op of ten westen van de lijn Leiden-Rotterdam-Tilburg ligt, en is bovendien niet berekend op een extra vervoersstroom van die omvang, gezien Haarlem-Leiden ook maar 2 IC's per uur kent in het weekeinde...M57 schreef:Mwah, de ader Alkmaar-Haarlem-Leiden was nog prima te doen. Maar het scheelt niet veel, nee. De aanrijding was bij Halfweg, begreep ik.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39179
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
De eerste SLT-VI is nu ook in reizigersdienst actief: kwam vanmorgen op Gouda de 2603 als t9825 tegen.
Verder was er weinig te merken van de beperkingen die er nog zijn tussen Woerden en Utrecht: het HS-wissel te Harmelen-Vleuten-aansluiting is inderdaad in de stand rechtdoor vastgelegd, dus de IC's kunnen gewoon in volle vaart over de middensporen door Woerden heen.
Uiteindelijk wel met +3 in Utrecht aangekomen maar dat zal waarschijnlijk te maken gehad hebben met het roestrijden bij Oudewater door de t12723.
Verder was er weinig te merken van de beperkingen die er nog zijn tussen Woerden en Utrecht: het HS-wissel te Harmelen-Vleuten-aansluiting is inderdaad in de stand rechtdoor vastgelegd, dus de IC's kunnen gewoon in volle vaart over de middensporen door Woerden heen.
Uiteindelijk wel met +3 in Utrecht aangekomen maar dat zal waarschijnlijk te maken gehad hebben met het roestrijden bij Oudewater door de t12723.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Ehm, ik heb er 2,5 week geleden, op vrijdag de 13e, al ingezeten hoor. Dat staat ook hier ergens hier in dit topic. Als treintje t9845.Reiziger Ddrs schreef:De eerste SLT-VI is nu ook in reizigersdienst actief: kwam vanmorgen op Gouda de 2603 als t9825 tegen.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Vanochtend weer ICK in de t3523
Laatst gewijzigd door Cookie op ma 30 mar 2009, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 't' voor treinnummer gezet t.b.v. mouse-over
Reden: 't' voor treinnummer gezet t.b.v. mouse-over
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39179
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Dan zeg ik 't verkeerd: er zijn dus voor het eerst een VI en IV tegelijk actief in reizigersdienst. De t9825 zit namelijk niet in de ene SLT-omloop die er tot nu toe wasmb90 schreef:Ehm, ik heb er 2,5 week geleden, op vrijdag de 13e, al ingezeten hoor. Dat staat ook hier ergens hier in dit topic. Als treintje t9845.Reiziger Ddrs schreef:De eerste SLT-VI is nu ook in reizigersdienst actief: kwam vanmorgen op Gouda de 2603 als t9825 tegen.
Daarnaast stonden er nog maar twee stellen op de Cartesiusweg wat er tot op heden steeds drie waren als de ene omloop met SLT reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten