OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Vanochtend was Hoofddorp Opstel runnen weer te moeilijk. Een s3100 met +10 naar Nm, die daarna opgeheven werd. Aan de drukte op het perron te zien was het overigens ook niet de enige trein die vertraging had.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Gevalletje oeps vandaag te Amf:
Een IC naar Lw komt binnen op spoor 4a. Zoals gebruikelijk staat het sein al veilig om via 3b richting Zl te rijden. De Connexxion smurf was nog niet binnen op spoor 4b, wat voor de mcn blijkbaar genoeg reden was om te verwachten dat hij heel spoor 4 mocht bezetten met zijn trein. Gevolg: Voorste stel stond al op spoor 3b en deels in het wissel . Na even twijfelen werden toch de deuren geopend en blijkbaar was omgeroepen dat mensen naar achteren moesten lopen om uit te stappen. Uiteraard toch een mongool die moeilijk moest doen en uit de voorste bak sprong. Trein is zonder noemenswaardige vertraging (ok +35 door omrijden, maar dat telt niet) gewoon verder gereden. Was in ieder geval rustig in de voorste bak. Tot Zl was dat mijn privé domein. Heerlijk dat omrijden en geen aansluiting uit Ut overnemen :)
Een IC naar Lw komt binnen op spoor 4a. Zoals gebruikelijk staat het sein al veilig om via 3b richting Zl te rijden. De Connexxion smurf was nog niet binnen op spoor 4b, wat voor de mcn blijkbaar genoeg reden was om te verwachten dat hij heel spoor 4 mocht bezetten met zijn trein. Gevolg: Voorste stel stond al op spoor 3b en deels in het wissel . Na even twijfelen werden toch de deuren geopend en blijkbaar was omgeroepen dat mensen naar achteren moesten lopen om uit te stappen. Uiteraard toch een mongool die moeilijk moest doen en uit de voorste bak sprong. Trein is zonder noemenswaardige vertraging (ok +35 door omrijden, maar dat telt niet) gewoon verder gereden. Was in ieder geval rustig in de voorste bak. Tot Zl was dat mijn privé domein. Heerlijk dat omrijden en geen aansluiting uit Ut overnemen :)
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Kwam die drukte niet door omreizende reizigers vanwege het gebeuren bij Vleuten, en het opheffen van de s3100 door de verstoring bij Breukelen?NS-Reiziger schreef:Vanochtend was Hoofddorp Opstel runnen weer te moeilijk. Een s3100 met +10 naar Nm, die daarna opgeheven werd. Aan de drukte op het perron te zien was het overigens ook niet de enige trein die vertraging had.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Hoe laat was dat? De 3123 reed, gekoppeld met of de 3023 of de 3125, +37 weg van Ut :?NS-Reiziger schreef:Vanochtend was Hoofddorp Opstel runnen weer te moeilijk. Een s3100 met +10 naar Nm, die daarna opgeheven werd.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Dat gebeurde enkele weken geleden ook al... Precies zo.JeePee schreef:Gevalletje oeps vandaag te Amf:
Een IC naar Lw komt binnen op spoor 4a. Zoals gebruikelijk staat het sein al veilig om via 3b richting Zl te rijden. De Connexxion smurf was nog niet binnen op spoor 4b, wat voor de mcn blijkbaar genoeg reden was om te verwachten dat hij heel spoor 4 mocht bezetten met zijn trein. Gevolg: Voorste stel stond al op spoor 3b en deels in het wissel . Na even twijfelen werden toch de deuren geopend
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Mja, dat zal wel vaker voorkomen. Dat heb je met vervoerders die niks met elkaar te maken hebben, en een vingervervende trdl :)
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Niks vingervervende trdl, dit is gewoon gevalletje ARI. En het feit dat de mcn denkt dat hij door kan rijden, duidelijk eentje die niet echt bekend is dus.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Dit heeft niets met vingerverven of andere vervoerders te maken. Meer met het feit dat je niet een apart sein kunt geven om op 4b te halteren (of de vaste blauwe lampen moeten weer ingevoerd worden op Amersfoort).
Edit: wat BR628 zegt dus, ook.
Edit: wat BR628 zegt dus, ook.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Vergeten erbij te vermelden waar het was: Asdz. Lijkt me niet dat die mensen daar gedumpt zijn. :DWubbo schreef:Kwam die drukte niet door omreizende reizigers vanwege het gebeuren bij Vleuten, en het opheffen van de s3100 door de verstoring bij Breukelen?
Het was in dit geval de t3129.Fles schreef:Hoe laat was dat? De 3123 reed, gekoppeld met of de 3023 of de 3125, +37 weg van Ut :?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Maar is er dan geen communicatie of zo? Of is het zo dat trdl denkt "Hij zal wel weten dat hij daar voor het wissel moet stoppen" en dat mcn denkt "ik zal wel door mogen rijden, anders hoor ik het wel"
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Waaraan kun je zien dat dit ARI was en geen treindienstleider die denkt het treinverkeer te helpen door je met een beter seinbeeld binnen te loodsen? Sowieso, wat heeft ARI hiermee te maken? Als machinist moet je toch gewoon stoppen op de normale plek, en als je opeens een ander seinbeeld krijgt opletten wat er gaat gebeuren, of denk ik nu te makkelijk?BR628 schreef:Niks vingervervende trdl, dit is gewoon gevalletje ARI. En het feit dat de mcn denkt dat hij door kan rijden, duidelijk eentje die niet echt bekend is dus.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Omdat dagelijks precies hetzelfde gebeurt, namelijk dat er al groen gegeven is voor de trein binnen is.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Zelfs al is het ARI, dan is het nog de verantwoordelijkheid van de machinist om op de juiste plaats te stoppen lijkt mij (en je kunt ook wel aan het wissel zien dat-ie rechtsleidend is en je dus van het perron weg gaat rijden als je doorkachelt).
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Interessante koppelpraktijken bij de t3060: de trein kwam met twee VIRM's naar Amr. Aldaar werd het achterste stel afgetrapt vanwege een defect. Tegelijkertijd werd voorop een nieuwe VIRM bijgeplaatst :D
Laatst gewijzigd door M57 op di 24 mar 2009, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Ik citeer:Geert schreef:Zelfs al is het ARI, dan is het nog de verantwoordelijkheid van de machinist om op de juiste plaats te stoppen lijkt mij (en je kunt ook wel aan het wissel zien dat-ie rechtsleidend is en je dus van het perron weg gaat rijden als je doorkachelt).
BR628 schreef:Niks vingervervende trdl, dit is gewoon gevalletje ARI. En het feit dat de mcn denkt dat hij door kan rijden, duidelijk eentje die niet echt bekend is dus.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Gister 508 km afgelegd door het land, zonder ook maar 1x vertraging gehad te hebben. De grootste vertraging was in de t3000 naar Amr +2. Onderweg in de t500 naar Utrecht centraal werd keurig omgeroepen wat de alternatieven waren voor Den Haag en Rotterdam, tevens riep de HC om in welk stel ie zich bevond. Voor reizigers met vragen: ik bevind me momenteel in het middelste stel, en zal zo bij u langskomen voor een advies op maat :pos:
Ik was blijkbaar ongeveer de enige die geen enkele vertraging heeft opgelopen gister zo te zien op dit forum,
Ik was blijkbaar ongeveer de enige die geen enkele vertraging heeft opgelopen gister zo te zien op dit forum,
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
En het is nog wel zo lastig om vertraging op te lopen met de s3000 tussen Amr en Asd v.v.! :-)Caspar schreef:Gister 508 km afgelegd door het land, zonder ook maar 1x vertraging gehad te hebben. De grootste vertraging was in de t3000 naar Amr +2. Onderweg in de t500 naar Utrecht centraal werd keurig omgeroepen wat de alternatieven waren voor Den Haag en Rotterdam, tevens riep de HC om in welk stel ie zich bevond. Voor reizigers met vragen: ik bevind me momenteel in het middelste stel, en zal zo bij u langskomen voor een advies op maat :pos:
Ik was blijkbaar ongeveer de enige die geen enkele vertraging heeft opgelopen gister zo te zien op dit forum,
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Volgens mij was de t3400 vanuit Uitgeest naar Alkmaar/Hoorn te laat vertrokken, en daar dus achter aan tuffen.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Mja, dan is het inderdaad wel gauw gedaan... Stond er niet toevallig een IRM op spoor 2 te Amr, waardoor zowel s3400 en s3000 op spoor 3 afgehandeld werden? ;-) Daar heb ik nog wel eens last van.Caspar schreef:Volgens mij was de t3400 vanuit Uitgeest naar Alkmaar/Hoorn te laat vertrokken, en daar dus achter aan tuffen.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Vandaag hebben we geleerd dat een sleepje oude steentjes in de gierende avondspits dwars door Ut sturen, natuurlijk VEEL belangrijker is dan een op tijd rijdende s3000 te behoeden voor een volstrekt onnodige +8 :pos: Enfin, waarom kon ik dat niet zelf bedenken :')
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
@Fles, tijd voor een auto? Mag ook wel eens wat positiever vind ik
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Ach, auto is ook niks voor mij. Lekker n de file staan en schelden op een voorbijsuizende virm waar ik dan weer jaloers op ben Maar afgelopen zaterdag was ik kei positief toch Het ligt ook aan het weer
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Goed nu bezig met een ritje Rta - Lw...
17:45 Stoppert uit Rta naar Gd genomen om daar maar 'verder te zien'. In de trein werd omgeroepen dat reizigers moesten overstappen op de s2000 naar Rtd. Die trein zou er om ongeveer 18:30 aankomen. Tof dacht ik, slechts +30 ondanks het al dat gedoe. Dan is het niet rijden van de omgeleidde s12500 en s12700 nog te overleven. 18:08 komt de s2000 inderdaad binnen en wel door middel van 2x plankenvervoer. 18:10 vertrektijd, niets gebeurt. Om 18:14 komt de s4000 binnenrijden, die uiteraaaaaaard eerder weg mag. Op blokafstand tot Bkl erachter hobbelen. Vervolgens voor Bkl nog 5 minuten wachten, tja cargopad he. Plan ist plan, befehl ist befehl bij de meest starre organisaties van NL. Eindelijk Bkl mogen binnenrijden, waarbij voor reizigers richting Amf en verder werd afgeraden om via Dvd te reizen, want die trein zou pas over 20 minuten komen (ja duh, we hebben net de hele tijd achter de stoppert ri Asd aangereden, regel zoiets in Gd dan...). Vervolgens richting Ut vertrokken en daar nog 10 minuten naar allemaal voorbij rijdende treinen kunnen zwaaien. Aankomst om 19:07. Das wat anders dan 18:30...
In theorie klinkt die omgeleide IC erg leuk, in de praktijk hadden ze beter het geld kunnen uitgeven aan snelbussen Rta - Ut, of beter gewoon de omgeleide IC laten rijden (let wel, in Lw werd nog omgeroepen vanochtend dat de IC wel werd omgeleid!!! Bij aankomst te Amf bleek dit dus niet zo te zijn). Vertraging is dus nu +60 naar Lw, terwijl dit met een omgeleide trein of met busvervoer +30 was gebleven. Te triest voor woorden dit...
17:45 Stoppert uit Rta naar Gd genomen om daar maar 'verder te zien'. In de trein werd omgeroepen dat reizigers moesten overstappen op de s2000 naar Rtd. Die trein zou er om ongeveer 18:30 aankomen. Tof dacht ik, slechts +30 ondanks het al dat gedoe. Dan is het niet rijden van de omgeleidde s12500 en s12700 nog te overleven. 18:08 komt de s2000 inderdaad binnen en wel door middel van 2x plankenvervoer. 18:10 vertrektijd, niets gebeurt. Om 18:14 komt de s4000 binnenrijden, die uiteraaaaaaard eerder weg mag. Op blokafstand tot Bkl erachter hobbelen. Vervolgens voor Bkl nog 5 minuten wachten, tja cargopad he. Plan ist plan, befehl ist befehl bij de meest starre organisaties van NL. Eindelijk Bkl mogen binnenrijden, waarbij voor reizigers richting Amf en verder werd afgeraden om via Dvd te reizen, want die trein zou pas over 20 minuten komen (ja duh, we hebben net de hele tijd achter de stoppert ri Asd aangereden, regel zoiets in Gd dan...). Vervolgens richting Ut vertrokken en daar nog 10 minuten naar allemaal voorbij rijdende treinen kunnen zwaaien. Aankomst om 19:07. Das wat anders dan 18:30...
In theorie klinkt die omgeleide IC erg leuk, in de praktijk hadden ze beter het geld kunnen uitgeven aan snelbussen Rta - Ut, of beter gewoon de omgeleide IC laten rijden (let wel, in Lw werd nog omgeroepen vanochtend dat de IC wel werd omgeleid!!! Bij aankomst te Amf bleek dit dus niet zo te zijn). Vertraging is dus nu +60 naar Lw, terwijl dit met een omgeleide trein of met busvervoer +30 was gebleven. Te triest voor woorden dit...
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
2000 naar Ut bedoel je waarschijnlijk? De 2000 rijdt al enkele jaren niet meer naar Rtd. ;)
Nadat de Thalys van 17h06 vanaf Gv wegreed naar het zuiden werd er omgeroepen dat de Benelux van 17h35 niet reed, ik weet nog steeds niet precies hoe dat zit met overstappen, maar 't is weer een goede actie. In Rotterdam stond een Benelux-stam, met in ieder geval één rode locomotief er aan.
Nadat de Thalys van 17h06 vanaf Gv wegreed naar het zuiden werd er omgeroepen dat de Benelux van 17h35 niet reed, ik weet nog steeds niet precies hoe dat zit met overstappen, maar 't is weer een goede actie. In Rotterdam stond een Benelux-stam, met in ieder geval één rode locomotief er aan.
Het is een spectrum.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Als ik zoiets zeg moet ik maar met de auto gaan, volgens sommigenJeePee schreef: Vervolgens voor Bkl nog 5 minuten wachten, tja cargopad he. Plan ist plan, befehl ist befehl bij de meest starre organisaties van NL.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten