OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Ik was vandaag naar het NSM om de 386 in de Heimwee-expres te nemen. Maar die was stuk, dus na een uurtje rondsjokken (alles toch pas zes miljard keer gezien) kon ik weer naar huis. :|

Afbeelding

Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Een nieuw topic voor de nieuwe maandmaart!
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door M57 »

Klein probleem, groot luxevoordeel: CNL t418 München - Amsterdam had een extra ligrijtuig i.p.v. het (defecte) slaapstoelrijtuig. :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Vanochtend was het echt belachelijk druk in trein t9531, die zoals gebruikelijk werd gereden met een solo A32. In Waddinxveen moest er omgeroepen worden dat mensen verder de trein in moesten lopen omdat de detectoren van de deuren geblokkeerd waren. Vervolgens wilden in Gouda de deuren niet open, totdat de machinist wat truukjes uithaalde.

Vervolgens werd in Gouda bekend dat trein t4028 niet zou rijden. Dus ben ik maar met de t12533 naar Utrecht gegaan. Onderweg nog roestgereden bij Oudewater :roll:

In Utrecht begon de ellende pas. De trein naar Amsterdam Centraal was natuurlijk net weg, maar de s3500 naar Schiphol was iets later, dus die zou ik nemen naar Bijlmer en dan verder met de metro. Vanaf de noordzijde werd een setje ICK-rijtuigen voorgerangeerd op spoor 7, wat volgens de omroep toch echt de trein naar Schiphol zou worden. De trein kwam te laat voor rijden, en we moesten wachten op de trein uit Den Bosch die we zouden vervangen. Die trein kwam na een tijd binnen op spoor 9, en zou een technisch defect hebben. Uiteindelijk zit iedereen goed en wel in de trein, komt de s3100 al naastrijden. Vervolgens wordt in de ICK-trein omgeroepen dat de trein niet opgebouwd kan worden en óók niet zal rijden. Dus propt de volledige meute zich in de s3100 ernaast. Deze trein vertrekt daarom ook weer met vertraging, en heeft tot Maarsen gekwakkeld met de snelheid. En al die tijd heb ik geen trein naar Amsterdam Centraal zien komen of gaan :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

En de terugreis, weer via Utrecht (nu om een andere reden) was bijna een soort reclamefilmpje voor de NS :lol: Mooie nieuwe VIRM, lekker rustige coupé, flinke vaart erin, eerst even de conducteur, vervolgens reizigersonderzoek en daarna ook nog een lekker bakje thee van de railcatering :D Dan is de trein zo gek nog niet :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

De nog erg nieuw uitziende 9582 stond om 1655 op Ut. Vers afgeleverd?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door playertwo »

Bee schreef: en daarna ook nog een lekker bakje thee van de railcatering :D Dan is de trein zo gek nog niet :)
Heeft NS besloten om catering terug op een aantal verbindingen te brengen? Dat zou erg goed nieuws zijn :D
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

Al een paar jaar lopen er in de IC's rond Utrecht van die koffierugzakken rond ;) Uit m'n hoofd op Ut-Asd, Ut-Ehv, Ut-Ah en Ut-Zl (komen ze ook in Gvc en Rtd?)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Ik heb ze één keer gezien op een IC Ut-Rtd, geen idee of dat verder structureel is (was een late avond-IC).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:De nog erg nieuw uitziende 9582 stond om 1655 op Ut. Vers afgeleverd?
Zo ver zijn ze al idd :) Vanmiddag had ik de t3060 met beide stellen IRM4. Nummers weet ik niet meer, ik zat geloof ik in de 9569 die achterop liep.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

tsov schreef:Al een paar jaar lopen er in de IC's rond Utrecht van die koffierugzakken rond ;) Uit m'n hoofd op Ut-Asd, Ut-Ehv, Ut-Ah en Ut-Zl (komen ze ook in Gvc en Rtd?)
Op Ut - Ehv zijn die vlammenwerpers al zeker 3 jaar vaste prik :) Ik vind het goed dat ze er zijn, al neem ik zelden wat :pos:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

Zolang die Servex gastjes m'n Servex pasje niet snappen (of nouja, ze snappen 'm zelf vast enorm goed ;-)) haal ik toch maar liever échte koffie op het station.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Cookie »

Omroep toen mijn s700 gisteren in Gn aankwam: "We zijn 1 minuut te vroeg, onze excuses voor het ongemak" :mrgreen: .
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Trein 759 was dermate vertraagd in Zl, dat trein 12759 om 17:50 zonder te wachten pünktlich vertrok.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

De machinist van de t12723 riep vanmorgen bij binnenkomst op Gouda om dat we met "ongeveer 4 minuten vertraging" aan zouden komen door "een beperking aan de infrastructuur". Altijd leuk zo'n exact getal met ongeveer ervoor :P En de beperking was een seinstoring gezien het steeds even langzaam rijden, optrekken, langzaam rijden enz....
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Jurjen schreef: échte koffie op het station.
Oh hip :shock: Waar doe je dat dan?? :?:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef: "ongeveer 4 minuten vertraging" [..] Altijd leuk zo'n exact getal met ongeveer ervoor
Dat viel me ook echt op in Duitsland eind december ja :lol: Trein voor ons had een Personenunfall gehad :? dus we konden +142 weg uit Osnabrück Hbf. En na iedere stop keurig omgeroepen: "Unser Zug hat sich leider um etwa 144 Minuten verzögert" etc. Aankomst Berlin Hbf was +172 uiteindelijk :|
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

Fles schreef:
Jurjen schreef: échte koffie op het station.
Oh hip :shock: Waar doe je dat dan?? :?:
Hangt van je definitie van echte koffie af, maar voor mij is echte koffie: espresso van versgemalen bonen. En dat kan bij AH to go (Perla), Café T (DE), Shakie's (biologisch!) en zelfs bij Kiosk-nieuwe-stijl.

Voor lekkere koffie kan je natuurlijk altijd bij Julia's terecht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Caspar »

Er stond iemand bij de C'est du pain in Amersfoort die ging afrekenen: O ik zie dat ik mijn Servex pasje niet bij me heb.
Medewerker: ik ben een uitzendkracht, heb er geen, medewerker 2: ik ben ook een uitzendkracht heb er ook geen. Dan maar proberen bij de Smullers ernaast: Ik ben een uitzendkracht, ik heb geen pasje. Uiteindelijk had medewerker nr 4 wel een pasje en scande die.
Vraag ik me toch af: kan iedereen zo maar zeggen, ik werk bij Servex en ben mijn pasje vergeten? (zo ja, een nieuwe voordeel-manier ontdekt)
En, heeft Servex bijna geen enkel personeel zelf in dienst?
Overigens waren die uitzendkrachten wel erg oprecht; ik kocht een pistoletje kaas, waar je kiezen bijna van zouden afbreken zo oud was het. Ik ging terug naar de balie: zegt de meid: ja ik schaam me soms ook dat ik dit moet verkopen voor deze tarieven (maar mag ze niet weggooien tot klanten ermee terug komen) :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Ach ik heb wel eens een pasje van Servex gevonden. Mocht ik van de vrouw achter de balie tegen personeelsprijzen mijn lunchmaaltijd genieten. Destijds was ik nog een arme student dus dat was ongekende luxe :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Caspar schreef:En, heeft Servex bijna geen enkel personeel zelf in dienst?
Een enormel hoeveelheid vacatures voor Servex verkooppunten gaat via hetzelfde uitzendbureau dat mij naar de OV-Chipkaart overstap heeft gestuurd. En werkelijk alles komt voorbij, van AH To Go tot Wizzl.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

AH to go is volgens mij dan nog wel de formule met de meeste 'eigen krachten', hoewel met name in de grote steden ook daar dagelijks uitzendkrachten ingezet worden...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:De machinist van de t12723 riep vanmorgen bij binnenkomst op Gouda om dat we met "ongeveer 4 minuten vertraging" aan zouden komen door "een beperking aan de infrastructuur". Altijd leuk zo'n exact getal met ongeveer ervoor :P En de beperking was een seinstoring gezien het steeds even langzaam rijden, optrekken, langzaam rijden enz....
Het was een overwegstoring bij Moordrecht, werd mij verteld in een van de daarachter rijdende stoptreinen ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Opmerkelijk, aangezien we juist na de overweg langzaam gingen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Freek »

Volgens mij was er een sprintertje voor de s7500 kapot. Er heeft de hele dag eentje gestaan op het emplacement in Zp en een Olympische V-IRM IV reed in ieder geval de sprinter die om 8.25 in Zp aankomt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten