Trein 12755 reed idd ook maar met 1x ICM-IV. Trein 12557 was dan wel weer netjes met 3x ICM-IIIJeePee schreef:Verder veel treinen die niet de goede samenstelling hadden op de Noordoost.
OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
misschien niet echt heel erg treinig, maar op Leiden Centraal hebben ze een nieuw toiletgebeuren. Heel hip met elektromagnetische deuren en bloemetjes op de muur en zo. Daar staat bij de handwasbakken een planchet met daarop wat toiletartikelen die je daar kunt kopen. Hangt er een geel Post-It memootje bij aan de muur "Niets stelen a.u.b."
En dat in de Randstad :pos:
En dat in de Randstad :pos:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Tja laatst een rondleiding gehad. Eén van de weinige keren in mijn leven dat ik de vrouwenwc in kon én nog eens legaal ook
Tis allemaal een beetje kunstzinnig. Je moet er van houden. Wat mij betreft is een functionele omgeving voor dat soort ruimtes beter: mijn favorite wc's zijn op Schiphol. Schoon, netjes en niet te veel rare kunstuitingen.
Tis allemaal een beetje kunstzinnig. Je moet er van houden. Wat mij betreft is een functionele omgeving voor dat soort ruimtes beter: mijn favorite wc's zijn op Schiphol. Schoon, netjes en niet te veel rare kunstuitingen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Mwah, ik kom dagelijks legaal in de dames toiletten en dames douches, niet echt spannend hoor.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
LOL Alleen als het níet je dagelijkse bezigheid is is het bijzonder
De eerste rit met VIRM zal ook wel speciaal geweest zijn
De eerste rit met VIRM zal ook wel speciaal geweest zijn
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Al enkele weken valt me in Maastricht op dat het bericht over het schoonmaken van de binnenkomende IC ("De Intercity uit ... komt over enkele minuten binnen") wordt omgeroepen als de betreffende trein al een minuut of drie stilstaat...
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Daar mogen alleen maar dames van 18 jaar en ouder poepen?STF schreef:Mwah, ik kom dagelijks legaal in de dames toiletten en dames douches, niet echt spannend hoor.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Het is ontworpen door reizigers. Blijkbaar stellen die dat op prijs.Vinny schreef:Tja laatst een rondleiding gehad. Eén van de weinige keren in mijn leven dat ik de vrouwenwc in kon én nog eens legaal ook
Tis allemaal een beetje kunstzinnig. Je moet er van houden. Wat mij betreft is een functionele omgeving voor dat soort ruimtes beter: mijn favorite wc's zijn op Schiphol. Schoon, netjes en niet te veel rare kunstuitingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Vet jammer. Die bril om op te zitten is gewoon best te klein.Bee schreef:Het is ontworpen door reizigers. Blijkbaar stellen die dat op prijs.
Ja ja of mijn aars te groot bla bla Nee dat is het niet
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
In de t19565 die zoals gebruikelijk uit 2x SGM-II bestaat, stond de reisinformatie verkeerd om ingesteld. De voorop rijdende 2114 ging maar tot Alphen, en de achterop rijdende 2138 ging naar Gouda, en de automatische omroep vertelde dat dan ook gewoon bij aankomst in Alphen. Uiteindelijk ging het feestje toch niet door, en ging toch de 2114 maar naar Gouda
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
En of-ie gekrompen was, ondergetekende zat er maandagavond in en de trein bestond uit een losse ICM-III (i.t.t. de gebruikelijke 2xICM-IV). Heel wat mensen mochten staan, ik had wel een zitplaats (maar toen ik het perron opliep was-ie ook net binnengekomen ;))JeePee schreef:Verder veel treinen die niet de goede samenstelling hadden op de Noordoost. Onder andere de t12558 schijnt wat gekrompen te zijn. Op Ut werd omgeroepen dat mensen geadviseerd werden een trein later te nemen in verband met de krappe samenstelling.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Al vaker gezegd, maar het kan geen kwaad het te herhalen: GTBV wordt alleen steeksproefsgewijs gecontroleerd (of misschien zelfs dat niet?). Pas dus op met al te vaak dingen die op het randje zitten in te dienen, met een beetje pech kan je al je ooit ingediende verzoeken (ook waarvan ze niet kunnen bewijzen dat ze ten onrechte zijn ingediend) gaan terugbetalen (zie de voorwaarden),Reiziger Ddrs schreef:Heb destijds een keer een GTBV ingediend omdat ik niet meer in de trein paste in Utrecht en gewoon uitbetaald gekregen.
Is er bij iemand wel eens GTBV geweigerd?
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Geweigerd niet, ze zijn er wel eens een paar kwijtgeraakt bij mij. Heeeeeeeeel lang open staan wil ook nog weleens gebeuren. Maar over het algemeen gaat het best goed :)math1985 schreef:Is er bij iemand wel eens GTBV geweigerd?
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Lang open en nooit uitbetaald inderdaad wel. Ook wel eens uitbetaald op een verkeerd rekeningnummer (nummer verkeerd ingelezen).
Maar geweigerd, nooit. Ook niet bij dingen die op het randje zaten, zoals vertraging opgelopen door het volgen van een reisadvies van personeel, terwijl het negeren van het reisadvies geen vertraging opgeleverd had.
Maar geweigerd, nooit. Ook niet bij dingen die op het randje zaten, zoals vertraging opgelopen door het volgen van een reisadvies van personeel, terwijl het negeren van het reisadvies geen vertraging opgeleverd had.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Nooit uitbetaald? Het kan altijd nog komen he ;) Mijn record is 230 dagenmath1985 schreef:Lang open en nooit uitbetaald inderdaad wel.
En anders wil het ook wel helpen om een brief naar de klantenservice te schrijven met je verhaal. :pos:
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Waarom zou dat "op het randje" zijn? Het gaat erom dat je de vertraging daadwerkelijk hebt opgelopen, zolang dat zo is heb je alle recht het te declareren.math1985 schreef:Ook niet bij dingen die op het randje zaten, zoals vertraging opgelopen door het volgen van een reisadvies van personeel, terwijl het negeren van het reisadvies geen vertraging opgeleverd had.
Vertraging die je oploopt doordat je zelf een verkeerde omreisroute bedacht had declareren is juist weer wel op het randje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Eentje van mij is ooit geweigerd, ik had meer dan 90 minuten vertaging en kreeg een brief thuis dat was gecontstateerd dat mijn vertraging minder dan 30 minuten was, zodoende ik geen recht heb op geld terug bij vertraging.
Toen heb ik hem nogmaals ingediend met een hele brief erbij om het uit te leggen, kreeg ik een zelfde verhaal weer terug dat ik te weinig vertraging had gehad, bla bla.
Toen heb ik hem nogmaals ingediend met een hele brief erbij om het uit te leggen, kreeg ik een zelfde verhaal weer terug dat ik te weinig vertraging had gehad, bla bla.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Eén keer heb ik een brief teruggekregen waarin mijn claim werd geweigerd. Ik had de brief een beetje vluchtig gelezen en kwam er pas later achter dat de reisdatum in de brief niet overeenkwam met de datum waarop ik daadwerkelijk gereisd heb. Geen idee of dat een foutje van mij of een foutje bij de klantenservice was, maar ik ben er nooit meer achteraan gegaan omdat ik het kaartje niet meer had (dat was de eerste keer al meegestuurd).math1985 schreef:Is er bij iemand wel eens GTBV geweigerd?
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Dat is op zich niet per se beslissend hoor ;)Chauf21 schreef:ik ben er nooit meer achteraan gegaan omdat ik het kaartje niet meer had (dat was de eerste keer al meegestuurd).
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Waarom rijdt de t1763 niet??
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Weet ik het? Vraag een een blauwmuts op het station?NS-Reiziger schreef:Waarom rijdt de t1763 niet??
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Hmm, ja, had het verkeerde jaartal ingevuld, 2007 in plaats van 2008. Daarbij zo'n droge opmerking dat je het binnen drie maanden moest indienen... Gelukkig had ik nog een kopie thuis liggen, dus ging er wederom een GTBV'tje met de post mee, maar dan met het juiste jaartal.math1985 schreef:Is er bij iemand wel eens GTBV geweigerd?
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Sinds wanneer heet het hier Ask Fles?Fles schreef:Weet ik het? Vraag een een blauwmuts op het station?NS-Reiziger schreef:Waarom rijdt de t1763 niet??
Ik zit thuis BTW...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Vanmorgen bleek het erg lastig om juiste reizigersinformatie te geven. Door een aanrijding reed de s1900 niet tussen Breda en Den Haag Centraal dus wilde ik dan maar de t2214 i.p.v. de t1916 naar Rotterdam nemen. Op het station aangekomen stond deze met +10 op de CTA's en viel m'n keuze dan maar op de t5016.
Nog net op tijd, amper een minuut voor'ie zou vertrekken, kon ik daar nog uitstappen omdat de t2214 ineens met een hele kleine vertraging binnenkwam. En dan zou je zeggen, dan weten ze in Rotterdam toch wel dat die trein minder vertraging heeft. Maar nee, hoewel 'ie daar alweer op tijd vertrok werd op het moment dat de deuren sloten nog even omgeroepen dat 'ie +5 had
Een stuk beter voorbeeld was dan de HC van de t2825 die bij aankomst op Utrecht Centraal een zeer gedetailleerd omroepbericht voor de omreizende reizigers had. Keurig met het vertrekspoor en de vertrektijd van de trein naar Den Bosch en zelfs het vertrekspoor van de daar aansluitende trein richting Tilburg en Breda. Aankomsttijd in Breda werd er ook nog bij vermeld, net als de mededeling dat de rechtstreekse stoptrein daar een kwartier later zou aankomen.
Nog net op tijd, amper een minuut voor'ie zou vertrekken, kon ik daar nog uitstappen omdat de t2214 ineens met een hele kleine vertraging binnenkwam. En dan zou je zeggen, dan weten ze in Rotterdam toch wel dat die trein minder vertraging heeft. Maar nee, hoewel 'ie daar alweer op tijd vertrok werd op het moment dat de deuren sloten nog even omgeroepen dat 'ie +5 had
Een stuk beter voorbeeld was dan de HC van de t2825 die bij aankomst op Utrecht Centraal een zeer gedetailleerd omroepbericht voor de omreizende reizigers had. Keurig met het vertrekspoor en de vertrektijd van de trein naar Den Bosch en zelfs het vertrekspoor van de daar aansluitende trein richting Tilburg en Breda. Aankomsttijd in Breda werd er ook nog bij vermeld, net als de mededeling dat de rechtstreekse stoptrein daar een kwartier later zou aankomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009
Ik heb zo het vermoeden dat hij nooit verder is gekomen dan Gouda, waar om kwart voor zeven op spoor 1 of 2 (helemaal naast de loods, geen perronspoor) een ICM-IV + ICM-III + ICM-IV stonden, met aan beide kanten een rangeerlicht brandende. Niet echt een plek om overbodig materiaal neer te zetten.NS-Reiziger schreef:Waarom rijdt de t1763 niet??
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten